HDMI Converter voor playbar

Started by audio_stabilo, July 6, 2019, 17:27:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

audio_stabilo

Hallo.

Omdat mijn optische aansluiting van mijn tv kapot is en ik een Sonos Playbar gebruik zat ik net te kijken naar een switch.
Nu moet ik namelijk steeds de kabel wisselen als ik tv ga kijken of een spel ga spelen op de Playstation. Ook heb ik natuurlijk geen geluid via youtube, videoland, netflix welke ingebouwd zit in de tv.

Nu mijn vraag; ik heb 2 switches op het oog maar ik weet niet welke ik moet hebben. Ik zit namelijk met een switch met 1 hdmi in en dan aan de andere kant hdmi out, optisch, coaxiaal. Kan ik deze nu gewoon aansluiten op de tv en dat hij dan via arc al het geluid naar de playbar stuurt? En doet hij dit dan in 5.1? of moet ik dan het hele apparaat op die ene hdmi aansluiting aan sluiten?

Er is ook een switch met 3 poorten namelijk. Is dit alleen voor als je te weinig hdmi poorten hebt? Of is het de bedoeling dat je gewoon al je apparaten er op aansluit en niks meer op de tv zoals ik bij de switch boven zou willen.  Ik hou namelijk liever alles op de tv aangesloten, maar dan moet ik wel zeker weten of arc dan 5.1 doorstuurt


audio_stabilo

En er staat ook niet bij of het hdmi 2.0 is ivm de ps4 pro (hdr)


JGvH

Lijkt me wel als ik de specs lees