LG B8 dolby digital true HD

Started by Walter_PPK, July 6, 2019, 15:00:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Walter_PPK

Sinds kort een LG B8 gekocht. Nu vraag ik me af als ik een MKV afspeel met Dolby Digital True HD geeft hij aan op het scherm dat er geen audio ondersteuning is. Toch komt er geluid uit de tv. Uiteindelijk wil ik graag mijn receiver upgraden zodat ik  Atmos kan afspelen. Nu hoef ik niet perse dolby digital true hd. Ik snap dat dat ook niet gaat met de B8 maar kan de tv het wel downscalen naar dolby digital + met Atmos over HDMI ARC? Iemand ervaring hiermee?
LG OLED55B8PLA | Marantz SR7013 | Martin Logan Sequel II fronts | Martin Logan Logo's center | Martin Logan Scenario rears | KEF HTS2001 Atmos | 4x18" IB subwoofer

reza

Ik snap niet helemaal wat je nu precies wilt?
Je wilt Atmos down scalen naar DD +?
Daarbij wil je geen dolby true hd maar wel Atmos..
:blink:
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Walter_PPK

#2
Hee Reza, ik moet me er duidelijk nog even in verdiepen. Ik speel al zo lang op 5.1 dat ik de nieuwe technieken nog niet bestudeerd heb. Wat ik zou willen is via het WebOS een film afspelen vanaf m'n pc en dan 7.1.4 (o.i.d) Atmos geluid naar m'n receiver sturen via ARC HDMI.
En daarbij de vraag wat er gebeurt als de film een TrueHD track heeft die niet over ARC kan.
LG OLED55B8PLA | Marantz SR7013 | Martin Logan Sequel II fronts | Martin Logan Logo's center | Martin Logan Scenario rears | KEF HTS2001 Atmos | 4x18" IB subwoofer

reza

De vraag die je nu stelt is weer anders als de eerste :D
Wat je vraagt, kan gewoon. Dolby atmos kan je over een HDMI kabel sturen. Je pc moet het dan wel kunnen decoderen, maar dat gaat gewoon.
Je hebt voor atmos geen speciale kabel nodig.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Walter_PPK

Sorry was niet helemaal duidelijk :P De pc dient dan enkel als file opslag. De tv speelt de film af via WebOS en de tv hangt met een HDMI aan de receiver.
LG OLED55B8PLA | Marantz SR7013 | Martin Logan Sequel II fronts | Martin Logan Logo's center | Martin Logan Scenario rears | KEF HTS2001 Atmos | 4x18" IB subwoofer

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Christof_G

Atmos kan alleen via eArc en volgens mij is dit nog niet ondersteund door LG tv's.
Speakers: 3 x M&K Sound S150 | 2 x M&K S150T | 2  x M&K MP150 | 4 x B&W CCM663RD | 2 x A*BNB 10PP sub | 2 x JL Audio E112
Elektronica: Arcam AV860 + PA720 + PA410 | miniDSP 2x4 HD | Bluesound Node 2i
Video: JVC N7 | Vero V | Panasonic UB424

Fox

Quote from: Walter_PPK on July  6, 2019, 15:00:31
Sinds kort een LG B8 gekocht. Nu vraag ik me af als ik een MKV afspeel met Dolby Digital True HD geeft hij aan op het scherm dat er geen audio ondersteuning is. Toch komt er geluid uit de tv. Uiteindelijk wil ik graag mijn receiver upgraden zodat ik  Atmos kan afspelen. Nu hoef ik niet perse dolby digital true hd. Ik snap dat dat ook niet gaat met de B8 maar kan de tv het wel downscalen naar dolby digital + met Atmos over HDMI ARC? Iemand ervaring hiermee?

Dolby True HD zit in een container en bevat een Core. Deze core Standaard Dolby Digital 5.1 (AC-3) voor de backward comptabiliteit.
Dat is dus wat je hoort.

Er zijn geen commerciƫle systemen die Dolby True HD 7.1 met Atmos extensie omzetten naar Dolby Digital Plus 7.1 (E-AC) met Atmos extensie.

Walter_PPK

Quote from: Christof_G on July  8, 2019, 18:20:05
Atmos kan alleen via eArc en volgens mij is dit nog niet ondersteund door LG tv's.

Ok balen dat gaat dus niet. Ik zag wel ergens dat de B8 Dolby Digital + signaal doorgeeft via ARC. Kan dat dan wel met Atmos?
LG OLED55B8PLA | Marantz SR7013 | Martin Logan Sequel II fronts | Martin Logan Logo's center | Martin Logan Scenario rears | KEF HTS2001 Atmos | 4x18" IB subwoofer

Christof_G

Misschien gaat het toch met enkel ARC:
https://www.homecinemamagazine.nl/2019/04/ik-wil-dolby-atmos-op-mijn-tv-hoe-navigeer-je-in-het-dolby-atmos-op-tv-labyrinth/

Ik begrijp dan niet waarom ze vermelden dat Atmos ondersteuning pas toegevoegd is in eARC.
Speakers: 3 x M&K Sound S150 | 2 x M&K S150T | 2  x M&K MP150 | 4 x B&W CCM663RD | 2 x A*BNB 10PP sub | 2 x JL Audio E112
Elektronica: Arcam AV860 + PA720 + PA410 | miniDSP 2x4 HD | Bluesound Node 2i
Video: JVC N7 | Vero V | Panasonic UB424

Walter_PPK

#10
Ik denk dat Atmos geen apart staand iets is maar meegecodeerd kan worden in DDTHD en DD+. DD+ kan over ARC en DDTHD over eARC.

https://www.homecinemamagazine.nl/2019/04/ik-wil-dolby-atmos-op-mijn-tv-hoe-navigeer-je-in-het-dolby-atmos-op-tv-labyrinth/

B8 heeft enkel ARC dus bij DDTHD Atmos wordt de DD5.1 track afgespeeld zonder Atmos en als er een DD+ Atmos track bijzit wordt die verstuurt over de HDMI. Correct?
Nogmaals beetje balen. Dan toch maar weer een HTPC update doen zodat ik 2160p60 HDR met DDTH en DTS:X kan afspelen via eARC vanaf pc.
LG OLED55B8PLA | Marantz SR7013 | Martin Logan Sequel II fronts | Martin Logan Logo's center | Martin Logan Scenario rears | KEF HTS2001 Atmos | 4x18" IB subwoofer

Walter_PPK

#11
Vraagje aan de Marantz kenners. Draai nu al een tijdje 11.1. De PC geeft via HDMI passthrough alles door. Bij Atmos content doen de hoogte speakers en surround achter het enkel op de Pure stand.

https://imgshare.io/image/Nsg6qe

Wanneer ik op de movie knop naar DD Atmos ga verdwijnen ze en daarmee ook het geluid uit deze speakers.

https://imgshare.io/image/NsgS8Y

https://imgshare.io/image/Nsgbkn

Iemand een idee?
LG OLED55B8PLA | Marantz SR7013 | Martin Logan Sequel II fronts | Martin Logan Logo's center | Martin Logan Scenario rears | KEF HTS2001 Atmos | 4x18" IB subwoofer