Android telefoon

Started by CineSmurf, July 5, 2019, 19:14:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Roksan

Heb sinds een week een Samsung S10E. Kost 508 euro. Fijn toestel. Werkt net weer wat sneller dan een S9 (heb ik ook).
Camera maakt erg mooie foto's. En Android is mij erg meegevallen met de overstap van de Iphone 6 naar de S9 en nu S10.

O ja, ik heb zakelijk een Oneplus 3 gehad. Softwarematig een erg fijn toestel. Hardwarematig veel problemen met accu, telefoneren, BT, wifi e.d.
Vandaar nu een S10E ipv een Oneplus.
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

CineSmurf

Dank voor al jullie input. Mijn zoon lijkt meer naar jullie dan naar mij te luisteren.  :tounge2:

Inmiddels heeft hij de samsung S10 gekocht.
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

HJ

#27
Dit topic aandachtig doorgelezen want Inmiddels ben ik zelf ook aan wat nieuws toe.
Ik heb de S7 edge welke het eigenlijk nog prima doet en heb niet geupgraded omdat de S8/S9 niet heel veel meer te bieden hebben imo.
Is een S10 veel beter met het maken van foto's?

De afmetingen vind ik best belangrijk want de telefoon moet goed in mn zak passen en icm een protector is het vaak een heel apparaat.

De S10E lijkt me wel wat want deze is zelfs nog iets kleiner dan mijn S7 en dat lijkt me prima.
De accu is wat klein(3000mah)  maar gaat dat problemen opleveren?

Zijn er nog grote verschillen tussen de S10E en de S10, of is het alleen het scherm formaat?

Is een P30 pro vergelijkbaar met een S10?
Zomaar wat vragen...

Oh ja, waarom ik naar de S10E neig, die ronde randen van de edge modellen vind ik echt kansloos. De S10 heeft het nu ook weer als ik het goed zie.

Roksan

Ik kan ruim een dag doen met de accu van de S10E
Het verschil in camera tussen een S10 en de S10E is dat de E geen zoomlens (derde lens) heeft. Maar de hardware en software voor de camera's zijn verder gelijk.
Ja de S10 maakt betere foto's dan een S7. Vooral in het donker / weinig licht.
De S10E heeft geen ronde randen en is lekker compact waardoor deze goed te gebruiken is met kleinere handen.

De vinger scanner zit in de power knop. Dacht eerst dat dit een nadeel zou zijn. Maar in de praktijk doet die het prima.
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

HJ

Quote from: Roksan on August 28, 2019, 21:12:54
Ik kan ruim een dag doen met de accu van de S10E
Het verschil in camera tussen een S10 en de S10E is dat de E geen zoomlens (derde lens) heeft. Maar de hardware en software voor de camera's zijn verder gelijk.
Ja de S10 maakt betere foto's dan een S7. Vooral in het donker / weinig licht.
De S10E heeft geen ronde randen en is lekker compact waardoor deze goed te gebruiken is met kleinere handen.

De vinger scanner zit in de power knop. Dacht eerst dat dit een nadeel zou zijn. Maar in de praktijk doet die het prima.
Kort maar krachtig :-)
Vwb de vingerscanner op de power button, gaat dat werken als er zo'n bescherm hoesje om het toestel zit?

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk


Roksan

Het hoesje dat ik gebruik, levert geen problemen op. Maar er zit ook niets over de power button heen.
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

HJ

Quote from: Roksan on August 28, 2019, 22:44:08
Het hoesje dat ik gebruik, levert geen problemen op. Maar er zit ook niets over de power button heen.
Duidelijk.  Ik heb er net een besteld.

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk


gsuk

naar jaren altijd de Samsung s serie te hebben gebruikt met bijpassende aanschaf tarieven,
dacht ik lijk wel gek om minimaal   1000euro aan een telefoon uit te geven,
heb ik voor mijn vriendin een samsung A50 en voor mijn zelf een A70
top toestellen voor een vriendelijk prijs
geen noemings waardig verschil met de toplijn
camera iets minder(vind ik niet zo belangrijk)
geen wireless charging

ik geloof dat de a70 de grootste scherm heeft op dit moment
en eerlijk is eerlijk minder keus in accessoires dan de top toestellen

succes met je keuze
Woonkamer: | pioneer 608xd plasma | panasonic DMP BD30 blu-ray | Onkyo TX-NR905 avreceiver | B&W DM602 s3 front | B&W DM303 rear | B&W LCR600s3 center |                                                               | Velodyne CHT-12R subwoofer | sony X55ES  cd | HDI Dune Base 3.0 media player | humax IHDR-5200C hd decoder | sonos 120 | logitech harmony one |
Slaapkamer: | pioneer 428xd plasma | HDI Dune Smart b1 media player | HUMAX IRHD-5100C hd decoder |
kantoor:       | Audio Engine

Tabcam

Tweakers heeft van de toestellen van rond de €250,- getest en de Samsung A50 als beste beoordeeld. Nu er een software-update wordt uitgerold met een flink verbeterde vingerafdrukscanner is het met voorsprong de beste in de daar geteste toestellen.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

KillerbeeNL

Quote from: TabCam on August 31, 2019, 10:07:12
Tweakers heeft van de toestellen van rond de €250,- getest en de Samsung A50 als beste beoordeeld. Nu er een software-update wordt uitgerold met een flink verbeterde vingerafdrukscanner is het met voorsprong de beste in de daar geteste toestellen.
zeer goed toestel , al een paar maanden in bezit

Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk

Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

HJ

#35
Quote from: gsuk on August 31, 2019, 09:11:18
naar jaren altijd de Samsung s serie te hebben gebruikt met bijpassende aanschaf tarieven,
dacht ik lijk wel gek om minimaal   1000euro aan een telefoon uit te geven,
heb ik voor mijn vriendin een samsung A50 en voor mijn zelf een A70
top toestellen voor een vriendelijk prijs
geen noemings waardig verschil met de toplijn
camera iets minder(vind ik niet zo belangrijk)
geen wireless charging

ik geloof dat de a70 de grootste scherm heeft op dit moment
en eerlijk is eerlijk minder keus in accessoires dan de top toestellen

succes met je keuze
Helemaal mee eens! Prijzen zijn belachelijk imo. Apple spant de kroon op dit moment.
Ik heb in het begin meteen de éérste note gekocht en ik werd door menig persoon uitgelachen omdat ik zo'n belachelijk groot toestel had maar kijk vandaag de dag eens.... ;-)

Ik wil nu juist een toestel dat nog een beetje in mijn zak past zonder ronde randen en nog betaalbaar is. De s10e kost me  €440 en dat is voor mij prima gezien de hardware.

Kleine aanvulling,  ik wil nu ook graag een toestel met zo'n usb stekker die op zn kop past. Veel apparaten die een oude hebben gaan na verloop van tijd kuren vertonen door het vele in en uit gerommel.
Harde eis voor mij is dat de foon water en stof dicht is.

fasteddie

Quote from: KillerbeeNL on August 31, 2019, 10:11:25
zeer goed toestel , al een paar maanden in bezit

Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk

Hier ook in huis naast de A70 prima toestellen....je kunt je geld beter uitgeven aan een beetje audio toch?

gsuk

Quote from: hans. on August 31, 2019, 10:50:06
Helemaal mee eens! Prijzen zijn belachelijk imo. Apple spant de kroon op dit moment.
Ik heb in het begin meteen de éérste note gekocht en ik werd door menig persoon uitgelachen omdat ik zo'n belachelijk groot toestel had maar kijk vandaag de dag eens.... ;-)

Ik wil nu juist een toestel dat nog een beetje in mijn zak past zonder ronde randen en nog betaalbaar is. De s10e kost me  €440 en dat is voor mij prima gezien de hardware.

Kleine aanvulling,  ik wil nu ook graag een toestel met zo'n usb stekker die op zn kop past. Veel apparaten die een oude hebben gaan na verloop van tijd kuren vertonen door het vele in en uit gerommel.
Harde eis voor mij is dat de foon water en stof dicht is.
bedoel je een magneet USB aansluiting?

Verstuurd vanaf mijn SM-A705FN met Tapatalk

Woonkamer: | pioneer 608xd plasma | panasonic DMP BD30 blu-ray | Onkyo TX-NR905 avreceiver | B&W DM602 s3 front | B&W DM303 rear | B&W LCR600s3 center |                                                               | Velodyne CHT-12R subwoofer | sony X55ES  cd | HDI Dune Base 3.0 media player | humax IHDR-5200C hd decoder | sonos 120 | logitech harmony one |
Slaapkamer: | pioneer 428xd plasma | HDI Dune Smart b1 media player | HUMAX IRHD-5100C hd decoder |
kantoor:       | Audio Engine

HJ

Quote from: gsuk on September  1, 2019, 14:39:34
bedoel je een magneet USB aansluiting?

Verstuurd vanaf mijn SM-A705FN met Tapatalk
Dat is zo'n nieuwe aansluiting idd. Werkt wat mij betreft fijner dan zo'n oude usb doe maar op één manier past.

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk


KayaRahnee

#39
Dacht eerst om nieuw topic te starten maar hier kan het volgens mij ook wel ... indien niet hoor ik het wel.
Gisteren overstap gemaakt van Iphone SE naar Nokia 4.2, koopje gedaan in aldi.
Het is me deels gelukt om alles over te zetten, echter krijg ik niet gevonden hoe ik mijn oude sms berichten over kan/moet zetten ... iemand hier die weet hoe men dat aanpakt?
Alvast bedankt.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

John Wx

Quote from: KayaRahnee on November  1, 2019, 22:10:13
Dacht eerst om nieuw topic te starten maar hier kan het volgens mij ook wel ... indien niet hoor ik het wel.
Gisteren overstap gemaakt van Iphone SE naar Nokia 4.2, koopje gedaan in aldi.
Het is me deels gelukt om alles over te zetten, echter krijg ik niet gevonden hoe ik mijn oude sms berichten over kan/moet zetten ... iemand hier die weet hoe men dat aanpakt?
Alvast bedankt.
My phone explorer werkt super en is makkelijk ook synchronisatie outlook etc.

Maar je sms kan je overzetten via Google : https://www.bright.nl/tips/artikel/3927261/zo-krijg-je-de-data-van-je-oude-telefoon-op-je-nieuwe-toestel
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - HP Elitedesk
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

KayaRahnee

Quote from: John Wx on November  2, 2019, 09:41:06
My phone explorer werkt super en is makkelijk ook synchronisatie outlook etc.
Maar je sms kan je overzetten via Google : https://www.bright.nl/tips/artikel/3927261/zo-krijg-je-de-data-van-je-oude-telefoon-op-je-nieuwe-toestel

Een aantal dingen heb ik overgezet met de Google Drive-app, sms berichten zitten daar niet bij.
De rest is chinees voor mij, zo ben ik nu aan't sukkelen met installeren stuurprogramma's ... wanneer ik de Nokia aan de laptop hang dan word deze niet blijkbaar gekoppeld.
Was hier terechtgekomen voor overdracht sms berichten: Gihosoft Mobile Transfer maar het wil maar niet lukken.
Wanneer gaan ze eens echt toestellen ontwikkelen die men koppelt en waar de overdracht dan zo gebeurt is.
Ik heb vaker momenten om die dingen te laten muur crashen.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

angelo41

Quote from: KayaRahnee on November  2, 2019, 11:49:19
Een aantal dingen heb ik overgezet met de Google Drive-app, sms berichten zitten daar niet bij.
De rest is chinees voor mij, zo ben ik nu aan't sukkelen met installeren stuurprogramma's ... wanneer ik de Nokia aan de laptop hang dan word deze niet blijkbaar gekoppeld.
Was hier terechtgekomen voor overdracht sms berichten: Gihosoft Mobile Transfer maar het wil maar niet lukken.
Wanneer gaan ze eens echt toestellen ontwikkelen die men koppelt en waar de overdracht dan zo gebeurt is.
Ik heb vaker momenten om die dingen te laten muur crashen.
voor da koppelen moet je usbdebugging aanzetten. dan vind ie zonder probleem je telefoon.

Verstuurd vanaf mijn HD1913 met Tapatalk


KayaRahnee

usbdebugging ??? ... waar is dat beest te vinden? :)

Wat ik vind op de Nokia i.v.m. koppelen is USB tethering / Bluetooth Tethering.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

angelo41


angelo41

normaal bij android als je u telefoon aan de pc legt en je trekt u notificatiescherm naar beneden zie je een paar opties ook. zoals bestandoverdracht etc

Verstuurd vanaf mijn HD1913 met Tapatalk


angelo41

of als je ontwikkelaar bent zoals de handleiding geeft krijg je dit.

Verstuurd vanaf mijn HD1913 met Tapatalk


KayaRahnee

#47
Bedankt angelo voor hulp.
Ik heb de stappen van de link uitgevoerd, echter na "USB foutopsporing" te hebben INgeschakeld krijg ik in het programma Gihosoft Mobile Transfer nog steeds melding "Please connect a destination phone by USB" .
Wanneer de Nokia aan de laptop word gekoppeld word er een stuurprogramma geïnstalleerd, maar uiteindelijk ook daar melding "stuurprogramma installeren mislukt" / geen stuurprogramma gevonden.
Wat een gedoe allemaal. Digibeten moeten een dag verlof nemen wanneer ze een andere telefoon kopen en zelf willen instellen ... plug & play is nog ver weg in de IT wereld.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

angelo41

vreemd. ik kijk straks nog even mee. speeldorp nu

Verstuurd vanaf mijn HD1913 met Tapatalk


angelo41

welke windows versie.? want 10 durft soms voor problemen zorgen.

Verstuurd vanaf mijn HD1913 met Tapatalk