Android telefoon

Started by CineSmurf, July 5, 2019, 19:14:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

CineSmurf

Mijn zoon (16) wil - na jaren mijn oude iPhones te hebben gebruikt - graag overstappen op Samsung/Android. Behalve dat ik dit als verkoopmoment van mijn apple aandelen interpreteer, heb ik geen idee wat op dit moment een mooie upgrade voor hem kan zijn. Hij heeft nu een iPhone SE. Wat zou een aardige upgrade zijn in het Android veld. Ik hoor hem roepen: Samsung (S9), Oppo? OnePlus?

Wat input is handig, kan ik met mijn zoon over Android telefoons praten.  :clapping:
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

minplus

Eén keer een Samsung/android gehad. Een ramp. Nooit weer ook al zegt 1x natuurlijk niet veel. En ook al hebben ze beloofd voortaan 2 jaar software-updates te geven...
Momenteel al jaren een oudere probleemloze IPhone 5 van dochter. Geen idee hoe oud precies, zes jaar?, maar een maand geleden nog een update gehad. Die dochter is een iPhone later (kon ik nog overnemen maar ik hoef niet om de paar jaar een nieuwe), omdat ze de nieuwste te duur vond, overgestapt op Huawei, los van afluisteren e.d.
Die heeft het een jaar uitgehouden en was toen kapot...

Misschien zoonlief een refurbished IPhone aanbevelen? :D
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

angelo41

waarom word android altijd geassocieerd met samsung? er zijn veel betere prijs kwaliteit toestellen op de markt hoor. ik heb zelf ooit een s2 gehad, daarna alle nexus toestellen en toen het pixel werd alle oneplus toestellen. je kan bv eens kijken voor een pocophone van xiaomi. toptoestel voor een kleine prijs. of de nieuwe pixel a3,verzekerd van lange updates. het goeie aan android is dat alles aanpasbaar is en dat de custom community heel groot is waardoor je heel lang updates of andere versies zal hebben. zelf ben ik betatester voor custom roms van validus en gzosp voor de oneplus.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk


katwax

Xiaomi heeft onlangs een heel wat nieuwe toestellen voorgesteld. Mi9 is hun topper, maar je hebt bv ook de Mi 9 SE die wat budget vriendelijker is.
Nu de Mi9 er is kan je mogelijk de Mi8 wel voordelig vinden, welke zijn mannetje kan staan tov iPhone X
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

CineSmurf

Ok, geef me stof om mee te praten  :devil:

Hij heeft een samsung smartwatch, is dat nog iets wat beter met samsung draait of maakt het dan niet uit welke android je hebt?
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

KillerbeeNL

#5
Quote from: CineSmurf on July  6, 2019, 09:46:00
Ok, geef me stof om mee te praten  [emoji317]

Hij heeft een samsung smartwatch, is dat nog iets wat beter met samsung draait of maakt het dan niet uit welke android je hebt?
custom roms , heel leuk dat het hier genoemd word maar voor de gemiddelde gebruiker nutteloos.
Ik heb ooit in het verleden diverse camera en filmstanden standen lopen tweaken en van bepaalde apps dingen kunnen veranderen die normaal niet kunnen maar dat was toen eeb leuke hobby en daar moet je een telefoon voor rooten waardoor de garantie op de schop gaat.

laat alles origineel en neem een S9 i.v.m. de Smartwatch die hij al heeft.

Ik vind alleen de rond aflopende schermen prachtig maar de glazen screenprotectors zijn een ramp en je moet echt voor een goede gaan.

Daarom ben ik zelf van een S8 (heeft mijn vrouw nu) naar een A50 gegaan maar dat is dan weer niet een top toestel in de lijn van Samsung maar met 128 gigabyte intern en dualsim met de mogelijkheid ook nog een sdcard te plaatsen 25 mp camera een meer dan prima alternatief.



suc6 met de keuze.

Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk
Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

CineSmurf

Denk dat het sparen voor de S9 gaat worden. Dank voor. de tips!
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

KillerbeeNL

#7
p.s bij het Kruitvat een refurbished iphone 7 voor 400 euro?

Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk
Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

angelo41

Quote from: KillerbeeNL on July  6, 2019, 17:47:00
p.s bij het Kruitvat een refurbished iphone 7 voor 400 euro?

Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk
apple fanboy?

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk


KillerbeeNL

Quote from: angelo41 on July  6, 2019, 19:45:16
apple fanboy?

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk
je leest niet goed , ik ben een Samsung "fanboy" maar ik heb wel ooit de mooiste Apple mobiel gehad en dat was een 3GS , android was toen nog lang niet een volwassen OS.

daarna ben ik na een LG Optimus en daarna Samsung S3 S5 S8 en nu een A50 Android pas gaan waarderen.

Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk

Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

angelo41

Quote from: KillerbeeNL on July  6, 2019, 22:46:59
je leest niet goed , ik ben een Samsung "fanboy" maar ik heb wel ooit de mooiste Apple mobiel gehad en dat was een 3GS , android was toen nog lang niet een volwassen OS.

daarna ben ik na een LG Optimus en daarna Samsung S3 S5 S8 en nu een A50 Android pas gaan waarderen.

Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk
[emoji106]

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk


J.A.F._Doorhof

Huawei maakt zeer mooie toestellen
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

CineSmurf

Ja, en dan heb je meteen een goede backup in China.  :devil:
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

modde239

Quote from: CineSmurf on July  8, 2019, 19:22:13
Ja, en dan heb je meteen een goede backup in China.  :devil:
:D

KillerbeeNL

Quote from: CineSmurf on July  8, 2019, 19:22:13
Ja, en dan heb je meteen een goede backup in China.  [emoji317]
[emoji122]

Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk

Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

J.A.F._Doorhof

Onzin natuurlijk
Zijn gewoon zeer goede toestellen.
Razendsnel en waanzinnige camera's.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

CineSmurf

Volgens mij ook. Zijn best wat aardige android telefoons, maar ook wel veel typen en soorten. Wat is een goed huawei model binnen budget (300 a 400)?
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

J.A.F._Doorhof

In dat budget echt geen idee.
Klinkt een beetje arrogant maar ik zit daar gewoon niet in, ik doe enorm veel met mijn toestel dus zit eigenlijk altijd in de Flagship series.

Zover ik weet is One+ voor weinig budget enorm goed.
Ik zou dan denk ik eerder voor zoiets gaan, maar het kan best zijn dat een Huawei in dezelfde prijs beter is.

Waar je met Android enorm mee moet oppassen is support.
Dit is ook de reden dat hier weer een iPad pro staat voor het andere gedeelte van mijn werk. Ik werd er gewoon "gillend" gek van dat ik bepaalde software wel op Huawei kan draaien en andere software alleen op Samsung terwijl mijn P30Pro qua snelheid de Samsung aan alle kanten inhaalt.

Is dat allemaal niet belangrijk voor je (voor 99% van de mensen) dan moet je je alleen nog realiseren dat een bedrijf als Google natuurlijk als eerste updates krijgt, immers Android is Google, daarna zal gok ik Samsung de beste zijn qua updates. Ik zeg wel eens Samsung is de grootste binnen Android, hoewel qua verkopen Huawei geloof ik nummer 1 is (in Android).

Als je weinig met je toestel doet wat zwaar is, of wat updates verreist moet je nog naar de skin kijken (hoe Android eruit ziet), hoewel ik dit meestal wel mee vind vallen heb ik een keer met een oudere Sony gewerkt en dat was echt een ramp, de nieuwe is stukken beter. Huawei en Samsung hebben beide zeer mooie en handige versies van Android draaien.

Ga naar een winkel en pak de toestellen vast.
Bij iPhones weet je wat je krijgt en hoef je alleen maar naar screensize en opslag te kijken.
Bij Android..... bezint eer gij begint, maar het doet ZEKER niet onder voor een iPhone. Beide systemen hebben grote voor en nadelen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

CineSmurf

Frank, goede tips. Ik ga ze aan mijn zoon doorgeven. Zelf zit ik inderdaad ook al jaren om deze reden bij Apple. Als je gewoon elk jaar de beste koopt, heb je alles wat je nodig hebt. Vorig jaar overgeslagen, misschien ga ik nu zelfs drie jaar met mijn telefoon doen, want de X voldoet eigenlijk nog prima op dit moment.

Ik ga eens verder met hem zoeken.
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

Pjotr27

Quote from: CineSmurf on July  9, 2019, 09:07:49
Volgens mij ook. Zijn best wat aardige android telefoons, maar ook wel veel typen en soorten. Wat is een goed huawei model binnen budget (300 a 400)?

Huawei Mate 20 is gezakt onder de 400 euro, waanzinnig toestel....
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Erik

Quote from: CineSmurf on July  6, 2019, 14:10:41
Denk dat het sparen voor de S9 gaat worden. Dank voor. de tips!
Hm de S9 was maar een marginale update lees geen update vanaf S8. De S10 was weer eens een flinke sprong vooruit volgens de reviews.
Dus zou ik zou sowieso voor de S10(E) gaan. Kleine meerprijs. De S10E is ook erg leuk toestel heb hem zelf om die reden. De grotere zijn voornamelijk  langer en ik kijk toch alleen naar bovenste deel scherm. Voordele hij past makkelijk in zak.
Weet niet wat hij nu kost maar ik betaalde ooit iets van 400. Huewai is ook wel goed je weet alleen niet of ze ooit hun eigen OS erop aan zetten
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

AudioEnZo

Hier goede ervaringen met OnePlus. Heb de One gehad, aan een collega overgedaan en doet het nog steeds prima. Daarna de 5 gehad, die heeft mijn vrouw nu in gebruik tot volle tevredenheid.
Zelf heb ik nu een 7 pro (8/256GB), geweldig toestel, snel, mooi scherm (90Hz), prima camera, veel opslagruimte, regelmatig updates, enz.

Tabcam

Er zijn vele opties die vrijwel even goed zijn. Hangt sterk af van wat je wilt, hoe goed moet de camera zijn, hoe goed het scherm, hoeveel accu, heb je een 3.5mm jack nodig?

Hier een startpunt bij tweakers voor de beste prijs-prestatie.

Je kan ook eenvoudig filteren bij tweakers. Een paar opvallende telefoons uit dit lijstje:
    - Google Pixel 3a
    - Motorola G7
    - Motorola One
    - Huawei P30 lite
    - Huawei P20 Pro
    - LG V30 (LG G7 ThinQ als je de V30 te oud vind)
Ik ben altijd fan van flagships van het jaar ervoor. Die behouden best lang hun updates.

Oja, voor kinderen zou ik volledig stof en waterdicht met minimaal Android 8 aanbevelen.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

squeek

Heb zelf 10 jaar iphones gehad tot ik voort eerst gewaagd heb een samsung s8 te kopen. Beste koop ever sinds de iphone 4. In het begin heb je 101 opties te verwerken en in te stellen, wat bij iphone eigenlijk al voor jou gedaan is. Maar eens up and running heb je een erg fijn toestel met echt wel goeie software. Wat leuk eraan is is dat je alles kan personaliseren, en je gewoon je eigen ding kan doen. Dat was ik na 10 jaar wat beu met iphone, altijd dat zelfde schermpje.
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

Xander32

Android is prima. Momenteel een Sony toestel welke op Android draait, vlekkeloos.

Ik snap dat gezever niet over Apple versus de rest van de wereld 🙄. Ik heb meerdere iphones gehad, maar ook een tweetal Nokia's met Windows en nu weer een toestel met Android. Allen doen wat ze doen moeten, het is even wennen aan een nieuw systeem, maar dat is een kwestie van uren ...
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT