Android telefoon

Started by CineSmurf, July 5, 2019, 19:14:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

gizmo2

Quote from: KayaRahnee on November  2, 2019, 13:30:22
Bedankt angelo voor hulp.
Ik heb de stappen van de link uitgevoerd, echter na "USB foutopsporing" te hebben INgeschakeld krijg ik in het programma Gihosoft Mobile Transfer nog steeds melding "Please connect a destination phone by USB" .
Wanneer de Nokia aan de laptop word gekoppeld word er een stuurprogramma geïnstalleerd, maar uiteindelijk ook daar melding "stuurprogramma installeren mislukt" / geen stuurprogramma gevonden.
Wat een gedoe allemaal. Digibeten moeten een dag verlof nemen wanneer ze een andere telefoon kopen en zelf willen instellen ... plug & play is nog ver weg in de IT wereld.
je zou de Nokia drivers kunnen installeren en de adb en fastboot drivers om vervolgens even te doen wat @angelo41 voorstelt usb foutopsporing aanzetten en bestandsoverdracht aanvinken.
soms wil het rebooten van de pc met of zonder aangesloten android ook nog wel eens helpen.
of verwijder de drivers (van je Nokia en adb) in apparaatbeheer van windows en doe het hele riedeltje opnieuw.

https://www.hardreset.info/devices/nokia/nokia-42/faq/drivers/
alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

KayaRahnee

Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

angelo41

Quote from: gizmo2 on November  2, 2019, 14:23:07
je zou de Nokia drivers kunnen installeren en de adb en fastboot drivers om vervolgens even te doen wat @angelo41 voorstelt usb foutopsporing aanzetten en bestandsoverdracht aanvinken.
soms wil het rebooten van de pc met of zonder aangesloten android ook nog wel eens helpen.
of verwijder de drivers (van je Nokia en adb) in apparaatbeheer van windows en doe het hele riedeltje opnieuw.

https://www.hardreset.info/devices/nokia/nokia-42/faq/drivers/
hey mate. we kennen elkaar van androidworld he.

Verstuurd vanaf mijn HD1913 met Tapatalk


angelo41

Quote from: KayaRahnee on November  2, 2019, 14:27:39
Windows 7
zou geen probleel mogen geven. en forumgenoot gizmo hier heeft ook een nokia.

Verstuurd vanaf mijn HD1913 met Tapatalk


gizmo2

Quote from: angelo41 on November  2, 2019, 14:31:28
hey mate. we kennen elkaar van androidworld he.

Verstuurd vanaf mijn HD1913 met Tapatalk
klopt ;D, daar was je gebruikersnaam @angelo35 van androidworld ik had al zo'n vermoeden.
alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

KayaRahnee

Quote from: gizmo2 on November  2, 2019, 14:23:07
je zou de Nokia drivers kunnen installeren en de adb en fastboot drivers om vervolgens even te doen wat @angelo41 voorstelt usb foutopsporing aanzetten en bestandsoverdracht aanvinken.
soms wil het rebooten van de pc met of zonder aangesloten android ook nog wel eens helpen.
of verwijder de drivers (van je Nokia en adb) in apparaatbeheer van windows en doe het hele riedeltje opnieuw.
https://www.hardreset.info/devices/nokia/nokia-42/faq/drivers/

Gizmo, fijn dat ook jij mij wil helpen ... maar mijn computer kennis is te beperkt om al die dingen te gaan opzoeken en uitvoeren.
Ik laat het dan ook maar voor wat het is ... heb geen zin om er nog uren bij bezig te zijn.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

angelo41

Quote from: gizmo2 on November  2, 2019, 14:47:34
klopt ;D, daar was je gebruikersnaam @angelo35 van androidworld ik had al zo'n vermoeden.
was toen nog jonger he[emoji23][emoji23][emoji23]

Verstuurd vanaf mijn HD1913 met Tapatalk


angelo41

Quote from: KayaRahnee on November  2, 2019, 15:01:11
Gizmo, fijn dat ook jij mij wil helpen ... maar mijn computer kennis is te beperkt om al die dingen te gaan opzoeken en uitvoeren.
Ik laat het dan ook maar voor wat het is ... heb geen zin om er nog uren bij bezig te zijn.
het kan ook makkelijk zonder kabel he, doe ik trouwens. neem de app solid explorer en als je een nas hebt zoals hier, maak gewoon zo verbinding via ftp bv. en zo kan je altijd draadloos bestanden uploaden of van u nas nemen.

Verstuurd vanaf mijn HD1913 met Tapatalk


KayaRahnee

Ik heb hier een synolgy NAS staan, staat wat muziek op ... maar verder blijf ik daar vanaf voordat ik daar ook nog problemen mee krijg.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

angelo41

hier ook een synology. als je daar ftp inschakelt en bij de app solid een nieuwe ftp maakt. zit je in u nas.

Verstuurd vanaf mijn HD1913 met Tapatalk


gizmo2

#60
Quote from: KayaRahnee on November  2, 2019, 15:01:11
Gizmo, fijn dat ook jij mij wil helpen ... maar mijn computer kennis is te beperkt om al die dingen te gaan opzoeken en uitvoeren.
Ik laat het dan ook maar voor wat het is ... heb geen zin om er nog uren bij bezig te zijn.
te weinig kennis kan soms vervelend zijn met dat soort dingen.
Wat angelo aangeeft het kan ook draadloos.

Bijvoorbeeld met AirDroid.

In ieder geval succes met het overzetten.

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.sand.airdroid

Verstuurd vanaf mijn Nokia 6.1 met Tapatalk
alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

KayaRahnee

Quote from: angelo41 on November  2, 2019, 15:14:45
hier ook een synology. als je daar ftp inschakelt en bij de app solid een nieuwe ftp maakt. zit je in u nas.
Verstuurd vanaf mijn HD1913 met Tapatalk

Sorry angelo ... ligt aan mij natuurlijk maar ik snap dat allemaal niet. ftp , solid app ...
Ik ga nu even op bezoek bij een kennis die daar wel notie van heeft.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

gizmo2

Quote from: angelo41 on November  2, 2019, 15:03:12
was toen nog jonger he[emoji23][emoji23][emoji23]

Verstuurd vanaf mijn HD1913 met Tapatalk
Is trouwens nog niets veranderd op androidworld....de helft reageert niet, heel frustrerend.

Verstuurd vanaf mijn Nokia 6.1 met Tapatalk

alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

angelo41

Quote from: gizmo2 on November  2, 2019, 15:23:17
Is trouwens nog niets veranderd op androidworld....de helft reageert niet, heel frustrerend.

Verstuurd vanaf mijn Nokia 6.1 met Tapatalk
blij dat ik daar weg ben.

Verstuurd vanaf mijn HD1913 met Tapatalk


KayaRahnee

Ik weet niet of het er iets mee te maken heeft maar wanneer ik op laptop naar "computer" ga zie ik zowel de Iphone als de Nokia in het lijstje staan.
Ik moet dan wel op de Nokia via "instellingen" -->"verbonden apparaten"  -->"USB" --> "USB gebruiken voor"  bestandsoverdracht, PTP, of geen gegevensoverdracht aanvinken.
Bij USB tethering en MIDI staat de Nokia niet in het lijstje.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

angelo41

bestandsoverdracht. en thetering heeft niks te maken daarmee. [emoji106]

Verstuurd vanaf mijn HD1913 met Tapatalk


angelo41

al eens gekeken bij apparaatbeheer als je telefoon aan de pc hangt? anders als er daar een uitroepingsteken staat is er ook iets dat nie klopt.

Verstuurd vanaf mijn HD1913 met Tapatalk


angelo41

en zoals gizmo aangaf kan je ook via airdroid werken. makkelijker toch zonder kabel werken?

Verstuurd vanaf mijn HD1913 met Tapatalk


KayaRahnee

Ben er nu al bijna de hele dag mee bezig ... ik heb het nu wel echt gehad met da gedoe, ik laat het maar voor wat het is.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

gizmo2

#69
Quote from: KayaRahnee on November  2, 2019, 20:38:49
Ben er nu al bijna de hele dag mee bezig ... ik heb het nu wel echt gehad met da gedoe, ik laat het maar voor wat het is.
gewoon de airdroid applicatie op je Nokia installeren en vervolgens een account aanmaken en de stappen doorlopen.

eenmaal klaar open google Chrome browser en type of ga naar    http://web.airdroid.com/    en log vervolgens in met je net aangemaakte aidroid account en als het goed is zie je daar je Nokia en kun je door je bestanden etc bladeren.

of download en installeer de desktop client op je windows en maak van daaruit verbinding met je Nokia....zie onderstaande link.

https://www.airdroid.com/get.html

of even laten voor wat het is en ga een ander keer verder met frisse moed.
alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

KayaRahnee

Quote from: gizmo2 on November  2, 2019, 21:03:39
gewoon de airdroid applicatie op je Nokia installeren en vervolgens een account aanmaken en de stappen doorlopen.
eenmaal klaar open google Chrome browser en type of ga naar    http://web.airdroid.com/    en log vervolgens in met je net aangemaakte aidroid account en als het goed is zie je daar je Nokia en kun je door je bestanden etc bladeren.
of download en installeer de desktop client op je windows en maak van daaruit verbinding met je Nokia....zie onderstaande link.
https://www.airdroid.com/get.html
of even laten voor wat het is en ga een ander keer verder met frisse moed.

Ik word er stilaan gek van ... die app is helemaal in het Engels ... Ik spreek en versta nauwelijks 2 talen, het Nederlands en het dorpsdialect.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

KayaRahnee

Intussen is het me wel gelukt om zowel de Iphone als de nokia te koppelen aan de laptop ... aantal programma's geprobeerd, maar uiteindelijk was het resultaat hiervan dat men moet betalen ... bij niet betalende versie van  Gihosoft Mobile Transfer alsook dr fone wondershare krijgt men melding dat die beperkt overzet ... en op't einde van het verhaal word aangegeven dat 0 bestanden zijn overgezet.
Ook iSMS2droid uitgeprobeerd maar voortijdig moeten stoppen vanwege te ingewikkeld.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

J.A.F._Doorhof

Wat is er mis met betalen als de software dan werkt ?
Vaak spreek je over 10-15.00 moet je kijken hoe lang je nu bezig bent en zometeen als het niet goed gegaan is
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

KayaRahnee

Of er iets mis mee is moet iedereen voor zich uitmaken, ik ga niet betalen voor een aantal berichten over te zetten.
De oude berichten staan immers nog op de iphone en kan indien nodig ze daar ook nog raadplegen. Wat niet wil zeggen dat het makkelijker zou zijn wanneer ze gecentraliseerd staan in een apparaat.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

KayaRahnee

Het gaat nu wel echt grondig fout, door allerlei bewerkingen te gaan uitproberen krijg ik links in mail die verwijzen naar o.a. het htforum niet meer open.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.