Advies gevraagd

Started by TheMaestro, July 4, 2019, 21:56:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

TheMaestro

Hallo lui, ik heb niet zoveel luisterervaring qua diversiteit in merken etc. De laatste tijd ben ik wel heftig aan het "flipperen" en wisselt de samenstelling nogal eens. Ik heb nu een set speakers van Monitor Audio Gold 100 4e generatie. Nu wil ik graag de volgende opties voorleggen, ik zou graag reacties met jullie mening hierover lezen. Kijk even niet naar de prijs maar enkel wat jullie voorkeur zou hebben en waarom.

Musical Fidelity KW250S cd/receiver

Musical Fidelity A3.5 versterker met A3.5 cd speler. Of de 3.2 uitvoering van beiden.

Musical Fidelity A308 versterker met A308 cd speler

Marantz PM17 KKII KI met cd17 cd speler.

Alvast bedankt voor jullie input.

"The message is in the music"
Mystère  Ai21, MF M6Si,  Sony X559ES, Sony PS-6750, Fluance RT85, Bluenote Piccolo, JLTi phono stage, Tannoy XT8F, PSB Synchrony One,  Bluesound Vault2.

Tabcam

Als je "flippert" heeft dat een reden. Mijn advies zou dan niet voor een specifiek component kiezen, maar lekker blijven luisteren en "flipperen'. Daardoor krijg je en meer ervaring en leer je snel wat je fijn vind klinken. Vooral in de tweedehands zaken om je heen zou ik lekker veel kijken, luisteren en kopen wat je bevalt. Wat in een andere luisterruimte bevalt kan thuis uitmonden in een teleurstelling.  Tweedehands heeft dan als voordeel dat je het tegen weinig geld kan uitproberen en soms zelfs met winst verkopen.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

xlr8

Quote from: TabCam on July  4, 2019, 23:00:44
Als je "flippert" heeft dat een reden.

^^

De vraag is idd dan ook waar je naar op zoek bent cq wat wil je horen ?  m.a.w. wat mis je nu en wil je juist verbeteren ?
Naar mijn idee zit er meer verschil in speakers (en de ruimte waar ze in staan) dan versterking maar als laatstgenoemde kietelt om te vervangen zou ik uit het rijtje de KW250s pikken  :)

Xander32

De speakers i.c.m. de akoestiek bepalen voor minimaal 80% het eindresultaat. Flipperen (wat dat ook moge zijn 😏) met apparatuur is m.i. gerommel in de marge, wanneer ik lees dat je al geruime tijd die onrust kent.

Ga eens naar verschillende speakers luisteren, bij voorkeur in eigen ruimte.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

ReRichard

En mocht je besluiten je paartje Gold 100's op te ruimen. Die zoek ik nog als surround speakertjes dus voel je vrij mij tegen die tijd te pm'en  O0
Front: Monitor Audio Gold 200 5G - Rears: Monitor Audio Gold 100 5G - Center: Monitor Audio Gold C350 - Sub: Arendal 1.5 - Atmos: Q acoustic Qi65s  - Anthem MRX1120 - Panasonic UHD - Nvidia Shield - JVC DLA-N5 - Projecta homescreen deluxe

TheMaestro

Quote from: Xander32 on July  5, 2019, 06:05:27
De speakers i.c.m. de akoestiek bepalen voor minimaal 80% het eindresultaat. Flipperen (wat dat ook moge zijn 😏) met apparatuur is m.i. gerommel in de marge, wanneer ik lees dat je al geruime tijd die onrust kent.

Ga eens naar verschillende speakers luisteren, bij voorkeur in eigen ruimte.
"Flipperen = het steeds maar wisselen van apparaten / speakers. Kopen en weer verkopen. Steeds op zoek naar de "Sweet-spot".
"The message is in the music"
Mystère  Ai21, MF M6Si,  Sony X559ES, Sony PS-6750, Fluance RT85, Bluenote Piccolo, JLTi phono stage, Tannoy XT8F, PSB Synchrony One,  Bluesound Vault2.

TheMaestro

Quote from: TabCam on July  4, 2019, 23:00:44
Als je "flippert" heeft dat een reden. Mijn advies zou dan niet voor een specifiek component kiezen, maar lekker blijven luisteren en "flipperen'. Daardoor krijg je en meer ervaring en leer je snel wat je fijn vind klinken. Vooral in de tweedehands zaken om je heen zou ik lekker veel kijken, luisteren en kopen wat je bevalt. Wat in een andere luisterruimte bevalt kan thuis uitmonden in een teleurstelling.  Tweedehands heeft dan als voordeel dat je het tegen weinig geld kan uitproberen en soms zelfs met winst verkopen.
Ik koop veel 2e hands en genoemde merken worden momenteel ook te koop aangeboden langs diverse kanalen. !aar ik heb deze nog nooit gehad /gehoord, vandaar dat ik naar ervaringen vraag.
Ondertussen heb ik door kopen en verkopen een medium high end set vergaard. Maar ik ben er nog niet en ben op zoek naar de sweet-spot.
"The message is in the music"
Mystère  Ai21, MF M6Si,  Sony X559ES, Sony PS-6750, Fluance RT85, Bluenote Piccolo, JLTi phono stage, Tannoy XT8F, PSB Synchrony One,  Bluesound Vault2.

chansig

Gewoon lekker flipperen omdat het kan is ook leuk.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

frits marantz

#8
Sorry, niet relevante bijdrage.

Tabcam

Quote from: TheMaestro on July  5, 2019, 17:23:46
Ik koop veel 2e hands en genoemde merken worden momenteel ook te koop aangeboden langs diverse kanalen. !aar ik heb deze nog nooit gehad /gehoord, vandaar dat ik naar ervaringen vraag.
Ondertussen heb ik door kopen en verkopen een medium high end set vergaard. Maar ik ben er nog niet en ben op zoek naar de sweet-spot.
Van wat ik lees zou mijn lijstje zo zijn: KW250S >> A308 >> A3.5 > PM17. De KW250S heeft als nadeel dat je niet veel kan tweaken en omdat je graag wisselt, zou ik die niet in eerste instantie aanbevelen maar het lijkt me wel een heerlijke versterker. De Marantz heb ik alleen een keer in een andere set en ruimte gehoord dus om te vergelijken kan ik niks verder inbrengen.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

TheMaestro

Quote from: frits marantz on July  5, 2019, 21:23:00
Sorry, niet relevante bijdrage.
Naar je naam kijkende dacht ik dat je vast je iets over de PM 17 wil delen hier.....
"The message is in the music"
Mystère  Ai21, MF M6Si,  Sony X559ES, Sony PS-6750, Fluance RT85, Bluenote Piccolo, JLTi phono stage, Tannoy XT8F, PSB Synchrony One,  Bluesound Vault2.

frits marantz

Quote from: TheMaestro on July  6, 2019, 20:45:01
Naar je naam kijkende dacht ik dat je vast je iets over de PM 17 wil delen hier.....

Ik heb diverse vintage Marantz voor- eindversterkers en receivers gehad en inmiddels over op Denon versterkers uit de PMA 2000ae serie en die bevallen prima. Ik heb geen ervaring met de PM's.