Krakende monitoren

Started by dropkikker, July 2, 2019, 12:58:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

dropkikker

Hallo!

Ik weet niet zeker of ik dit in het juiste gedeelte zet van het forum, maar ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Mijn Behringer Studio50USB monitoren maken sinds zondag een krakend geluid uit te tweeters. Het geluid klinkt het hardst uit de rechter speaker, maar wat het is? Ik heb er een filmpje van gemaakt om het te verduidelijken.

https://www.youtube.com/watch?v=MpnmtGrbs78

Wat mij ook opvalt is dat het 'aan' lampje ook meegaat met het krakende geluid.

Er komt dan ook geen geluid meer uit :(

noot87

Wat is dit voor vreemde techno. Wat voor muziek ben je aan het spelen, of ben je eigenlijk niets aan het spelen?
NAD M10 + KEF R7 + Rythmik FV15HP

activ

Heb je al geprobeerd om alle kabels er uit te halen behalve de stroom?
Als hij dan nog zo doet vrees ik dat ze voor reparatie moeten, als ik moet raden dan denk ik dat ze telkens opnieuw starten en dat het geluid een randverschijnsel daarvan is.

dropkikker

Dit krijg ik dus te horen zodra ik de speakers aanzet.. Er wordt dus niets op afgespeeld, zodra ik de stroom erop zet begint het al te kraken :butbut:

dropkikker

Dat heb ik al geprobeerd, helaas zonder succes.. Tsja, reparatie voor tweedehands monitoren welke ik voor 50 euro heb gekocht op Marktplaats.. Dat gaat hem niet worden :P

Quote from: activ on July  2, 2019, 14:10:17
Heb je al geprobeerd om alle kabels er uit te halen behalve de stroom?
Als hij dan nog zo doet vrees ik dat ze voor reparatie moeten, als ik moet raden dan denk ik dat ze telkens opnieuw starten en dat het geluid een randverschijnsel daarvan is.

bert stoltenborg

Waarschijnlijk een brakke elco in de voeding.
Kost hoogstens een paar euro.
Ik bazel maar wat.

mijkie

Jossie, kom er maar in [emoji1]
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

dropkikker

Volgens mij woon jij redelijk bij mij in de buurt ( Lichtenvoorde ) Is dit iets wat jij kunt maken dan? Aangezien ik al aan het kijken ben naar andere monitoren..

Quote from: bert stoltenborg on July  2, 2019, 18:05:16
Waarschijnlijk een brakke elco in de voeding.
Kost hoogstens een paar euro.

Xander32

He, leuk, een oud plaatsgenoot.

Quote from: dropkikker on July  2, 2019, 19:13:42
Volgens mij woon jij redelijk bij mij in de buurt ( Lichtenvoorde ) Is dit iets wat jij kunt maken dan? Aangezien ik al aan het kijken ben naar andere monitoren..
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

jossie

Quote from: mijkie on July  2, 2019, 18:13:04
Jossie, kom er maar in [emoji1]
Bert doet het voor een paar euro, hij mag eerst [emoji6]

Verder geloof ik dat ze een beetje ver weg wonen...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Omni !

dropkikker

Dat is toevallig zeg! Zonde dat je het verlaten hebt, zo'n mooi dorp 8)

Quote from: Xander32 on July  2, 2019, 19:38:13
He, leuk, een oud plaatsgenoot.

Tabcam

Quote from: dropkikker on July  2, 2019, 12:58:29
Hallo!

Ik weet niet zeker of ik dit in het juiste gedeelte zet van het forum, maar ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Mijn Behringer Studio50USB monitoren maken sinds zondag een krakend geluid uit te tweeters. Het geluid klinkt het hardst uit de rechter speaker, maar wat het is? Ik heb er een filmpje van gemaakt om het te verduidelijken.

https://www.youtube.com/watch?v=MpnmtGrbs78

Wat mij ook opvalt is dat het 'aan' lampje ook meegaat met het krakende geluid.

Er komt dan ook geen geluid meer uit :(
Ik denk dat ik juist de elco hoor en gok dat het een ander component is dat de start onderbreekt. Je hoort dan de elco ontladen en dan weer opladen bij de herstart. Zo cycle je telkens in dezelfde vicieuze cirkel rond.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Xander32

Binnenkort er weer bivakkeren tijdens de ZC 👍

Quote from: dropkikker on July  3, 2019, 10:33:36
Dat is toevallig zeg! Zonde dat je het verlaten hebt, zo'n mooi dorp 8)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

dropkikker

Inderdaad, mooi 4 dagen pilsen  :D

Quote from: Xander32 on July  3, 2019, 13:43:18
Binnenkort er weer bivakkeren tijdens de ZC 👍

bert stoltenborg

#14
Quote from: dropkikker on July  2, 2019, 19:13:42
Volgens mij woon jij redelijk bij mij in de buurt ( Lichtenvoorde ) Is dit iets wat jij kunt maken dan? Aangezien ik al aan het kijken ben naar andere monitoren..

Ik zit in Aalten, ik werk soms in het Goor. Ik bedoelde dat als je kunt solderen je die dingen misschien heel goedkoop kunt repareren. Ik wil met liefde een keer kijken, weggooien is zo 2018 😊
Ik bazel maar wat.

dropkikker

Ik kan zelf wel een beetje solderen, echter zou ik niet weten waar ik naar zou moeten kijken als ik het losschroef :P Ik draai ze dadelijk wel even los, kijken of ik iets kan zien wat doorgebrand is :)

Quote from: bert stoltenborg on July  4, 2019, 21:51:06
Ik zit in Aalten, ik werk soms in het Goor. Ik bedoelde dat als je kunt solderen je die dingen misschien heel goedkoop kunt repareren. Ik wil met liefde een keer kijken, weggooien is zo 2018 😊

bert stoltenborg

En zoeken naar lekke of bolle elco's. Vooral voedings elco's en elco's die bij warmtebronnen zitten willen nog wel eens overlijden.
Ik bazel maar wat.