Auto gekocht met vervangende distributieriem, toch niet.

Started by aklasse, June 30, 2019, 21:14:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

aklasse

Ik heb een auto gekocht, verkoopster zei dat de distributieriem is vervangen in 2017 bij 100000km.
Maar bij kilometerrapport staat dat hij in 2012 100.000 heeft gelopen. Nu moet hij vervangen worden omdat deze is uitgedroogd. Kan ik haar hier op verhalen. Bewijs heb ik via mail.

mikekiwi

Particuliere aankoop of bij garagebedrijf? Denk het eerste, maar maakt volgens mij wel verschil in aanpak/mogelijkheden

Tabcam

Ja, maar als ze niet meewerkt wordt het een kostbaar verhaal. Het mooiste is als je haar kan bewegen tot het geven van de opdracht tot vervanging. Dan kan de garage haar aanmanen i.p.v. jou.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Jinsu

Sprake van dwaling of bedrog afhankelijk van de exacte situatie.
Classé - Kimber - Mitsubishi - Oehlbach - Pioneer - Revel

Science only has a lasting existence for someone who knows that he doesn't know.

aklasse

Particulier gekocht. Ze geeft de schuld aan de garage waar zei hem heeft gekocht

Hanky Panky

Veel mensen met weinig of geen verstand van auto's kunnen een multiriem en distributieriem niet uit elkaar houden. Is dat hier misschien aan de orde?
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Tabcam

Ze kan dat wel doen maar heeft de papieren. Ben bang dat je bij een rechter te horen krijgt dat je die eerst had moeten controleren.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Witalik

Maar even wat anders, of ik lees verkeerd. Je heb die auto gekocht met de wetenschap dat deze een teller stand had van 100.000 in 2017 ? En dit blijkt nu in 2012 al geweest te zijn ? Ook wel frapant?
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

flakkees

er kan ook nog een stikker onder de kap zitten , kijk even wat daar op staat
Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
dual Monoprice Monolth 12'' V2 Thx

aklasse

Ik heb na de koop een km registratie opgevraagd. Hij heeft nu 130.000 gelopen. Ik heb de vorige eigenaar gebeld en de garage waar die is gekocht. Helaas geen sticker.
Heb bij koop gevraagd of de distributieriem is vervangen en zei stellig en mailde dat dit in 2017 is gedaan door de garage.
Garage weet van niks.

i2Paq

Als er geen stikker is en er staat niets in het onderhoudsboekje dan is hij niet vervangen.

Helemaal als de garage die het gedaan zou moeten hebben ook al zegt van niet.

Ik vindt 100.000 wel vroeg voor een distributieriem, welk merk/type auto is het?

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

hpapen


Quote
Ik vindt 100.000 wel vroeg voor een distributieriem, welk merk/type auto is het?

Het is kilometrage of leeftijd- meestal 6- 7 jaar

i2Paq


Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

blue-eyes

Als het sowieso niet de garage is die de vervanging gaat doen, maar de oude onderhoudende garage zou ik hun geloven.
Anderzijds, hier zou ik geen risico mee willen lopen. En je bent er voor de komende jaren of 180k vanaf.

Even door de zure appel heen bijten, maar dit is regulier onderhoud.


Dit nog even los van het feit of de KM wel of niet klopt, wat de verkoper je vertelde.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Jinsu

Quote from: aklasse on July  1, 2019, 07:24:13
Ik heb na de koop een km registratie opgevraagd. Hij heeft nu 130.000 gelopen. Ik heb de vorige eigenaar gebeld en de garage waar die is gekocht. Helaas geen sticker.
Heb bij koop gevraagd of de distributieriem is vervangen en zei stellig en mailde dat dit in 2017 is gedaan door de garage.
Garage weet van niks.

Dan is het bedrog, tenzij ook in de verkeerde veronderstelling verkeerde dan is er sprake van dwaling. De mededelingsplicht van de verkoper weegt trouwens zwaarder dan de onderzoeksplicht van de koper. Als jet het spits wilt drijven zou je de koop kunnen ontbinden, kost tijd en geld, maar zij zal aan het kortste einde trekken.
Classé - Kimber - Mitsubishi - Oehlbach - Pioneer - Revel

Science only has a lasting existence for someone who knows that he doesn't know.

Hanky Panky

Quote from: Jinsu on July  1, 2019, 17:00:19
Dan is het bedrog, tenzij ook in de verkeerde veronderstelling verkeerde dan is er sprake van dwaling. De mededelingsplicht van de verkoper weegt trouwens zwaarder dan de onderzoeksplicht van de koper. Als jet het spits wilt drijven zou je de koop kunnen ontbinden, kost tijd en geld, maar zij zal aan het kortste einde trekken.

Als je het zo belangrijk vindt had je toch om een rekening gevraagd? Hoeveel moeite is dat.

Maar procederen doe je vooraleer op eigen kosten, rechtsbijstand dekt alleen geschillen bij aankopen bij Bovag bedrijven. 
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Jinsu

Quote from: Hanky Panky on July  1, 2019, 21:43:50
Als je het zo belangrijk vindt had je toch om een rekening gevraagd? Hoeveel moeite is dat.

Maar procederen doe je vooraleer op eigen kosten, rechtsbijstand dekt alleen geschillen bij aankopen bij Bovag bedrijven.

Jij bewaart de rekeningen van een garage, ik niet. Dat de rechtsbijstand niet dat levert wat het zou moeten leveren staat inmiddels buiten twijfel.
Classé - Kimber - Mitsubishi - Oehlbach - Pioneer - Revel

Science only has a lasting existence for someone who knows that he doesn't know.

Hanky Panky

Quote from: Jinsu on July  1, 2019, 22:38:24
Jij bewaart de rekeningen van een garage, ik niet. Dat de rechtsbijstand niet dat levert wat het zou moeten leveren staat inmiddels buiten twijfel.

Jij bewaart alle nota's 7 jaar want je hebt als ondernemer bewaarplicht  :colgate:

Maar geen nota dus: claim is bullshit. Daar hoef je geen raketgeleerde voor te zijn. Zat er een sticker op het motorblok met een km-stand? Nee, dan nog meer reden voor twijfel. Dat kost je 2 minuten tijd. En nu is het kennelijk wel mogelijk om even de garage te bellen waar de auto in onderhoud was?

In 2017 vervangen bij 100.000 terwijl de auto in 2012 op 100.000 km stond staat er. Wat is de stand nu bij aankoop? Etcetera etcetera.

Ga praten, blijf correct en probeer er uit te komen.  Zoiets benoemen = in principe leveren zoals aangegeven tenzij.....
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Tabcam

Hoop dat het je lukt. Vooral voet bij stuk houden!
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

twani

Quote from: i2Paq on July  1, 2019, 08:29:46
Als er geen stikker is en er staat niets in het onderhoudsboekje dan is hij niet vervangen.

Helemaal als de garage die het gedaan zou moeten hebben ook al zegt van niet.

Ik vindt 100.000 wel vroeg voor een distributieriem, welk merk/type auto is het?

Dat zal een Mercedes A klasse zijn denk ik :D