versterkers voor martin logan ascent i (buizen)

Started by leon., June 30, 2019, 08:54:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

leon.

 hallo forumleden
ik heb op het oog een jungson v88 luxery,  buizenversterker ik dacht 70 watt
mijn vraag  eerst draaide ik met de jungson monoblokken ja 100 , dat gaat super  die sturen alles perfect aan , maar wil het nu een keer proberen met een buizen versterker, zou deze versterker het ook goed doen , omdat je nogal eens hoort dat de bassen met een buizenversterker een beetje minder strak klinken ,rommeliger. er zit geen auto bias op bij de jungson, weet niet of dat een vereiste is natuurlijk , ik draai hooguit max 2 uur in de week
bedankt alvast voor de eventuele suggesties
gr leon


holco

Martin Logan geeft zelf dit aan voor de Acent i

Impedance: 4 Ohms, 1.2 at 20kHz Compatible with 4, 6, or 8 Ohm rated amplifiers.

Leuk dat ze hem als 4 Ohm speaker willen classificeren maar....................die 1.2 Ohm bij 20kHz gaan heel wat (de meeste) versterkers echt niet leuk vinden!!

Wil je de potentie die in deze speaker zit er echt uit halen zal een mooie 1 Ohm stabiele versterker echt een must zijn.

Uit eigen ervaring (Audiostatic DCM-5) werkt een Crown DriveCore XLS 2500/2502 verassend goed voor weinig  ;)
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

leon.

 oh ik wist niet dat ze zo ver  zakken in ohmage .
   de jungsuns hadden er echt totaal geen  last van, maar bedankt voor de tip,
gr leon

holco

Als je een versterker match hebt gevonden ga je dat duidelijk waarnemen, tot die tijd heb je ze eigenlijk nog niet goed horen spelen  ;)
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

leon.

 zag ook een classe   ca 301 mk2 te koop staan. is daar ook iemand mee bekend toevallig
gr leon

leon.

ik heb de gok gewaagd en ben voor een paar  (wederom ) monoblokken gegaan dit keer van het merk emotiva
het zijn de   emotiva xpa 1 gen1
klinken super  met controle die ik nog niet heb meegemaakt,
nu nog een goede voorversterker, want ik gebruik nu mijn streamer als voorversterker  en dat is natuurlijk wat minder , dus als iemand iets heeft staan of weet.



holco

Leuke versterker maar met een ondergrens van 4 Ohm niet een die de load van je Ascent kan leveren, vanwaar deze keuze?
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

katwax

Heb wel eens op Martin Logan een dualmono gehad (Hypex) en als voorversterker Leben, dat klonk best aangenaam.
Dit was echter maar kort en nooit echt lange sessie mee gedaan.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

leon.

Ik heb deze monoblokken aangeschaft na de vele goede referenties ook met electrostaten  die veel meer vermogen vragen bij 1.8 ohm word er maar zeer weinig vermogen gevraagd ik denk zelf dat een over bemeten voeding ook bijdraagt en dat is bij deze emotivas zeker het geval in ieder geval hebben ze de speakers zeker onder controle versterkers worden ook niet heet dus denk dat dat wel goed komt  alleen moet toegeven met de jungson klonk het wat warmer maar datigt de K ik aan de voorversterker. Want die heb ik nog niet.ik draai nu via de streamer zou de advance acoustic pre  ook niet wat zijn
Gr

Verstuurd vanaf mijn WAS-LX1A met Tapatalk


leon.

Hm en de leben vind ik wel wat prijzig om te proberen

Verstuurd vanaf mijn WAS-LX1A met Tapatalk


leon.

Ik heb het net weer van de site gehaald van emotiva  zelfs speakers onder de 2 ohm en lager hebben ze geen problemen het gaat dan wel over de emotiva xpa 1 eerste generatie

Verstuurd vanaf mijn WAS-LX1A met Tapatalk


Pjotr27

Quote from: leon. on July  9, 2019, 12:26:10
Ik heb deze monoblokken aangeschaft na de vele goede referenties ook met electrostaten  die veel meer vermogen vragen bij 1.8 ohm word er maar zeer weinig vermogen gevraagd ik denk zelf dat een over bemeten voeding ook bijdraagt en dat is bij deze emotivas zeker het geval in ieder geval hebben ze de speakers zeker onder controle versterkers worden ook niet heet dus denk dat dat wel goed komt  alleen moet toegeven met de jungson klonk het wat warmer maar datigt de K ik aan de voorversterker. Want die heb ik nog niet.ik draai nu via de streamer zou de advance acoustic pre  ook niet wat zijn
Gr

Verstuurd vanaf mijn WAS-LX1A met Tapatalk

Ik dacht dat je op zoek was naar een buizenversterker... dit lijkt me toch iets heel anders. Zelf vind ik de keuze van een buizenversterker met Martin Logan niet bepaald de beste, maar of dit nu alles uit de luidsprekers haalt? Je zult echt nog wel wat geld moeten uitgeven aan een goede voorversterker. Die is misschien nog wel bepalender dan de eindversterkers...
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

leon.

Ja ik denk dat je daar gelijk in hebt de voorversteker is zeker belangrijk  en klopt. wilde inderdaad buizen maar kwam deze op het pad tegen en ik kon het gewoon niet laten om ze te proberen   

Verstuurd vanaf mijn WAS-LX1A met Tapatalk


katwax

De eindversterker(s) is belangrijk om genoeg juice te geven, maar mag voor de rest geen invloed hebben (mijn mening). De voorversterker is degene die de "sound" bepaald, keuze genoeg hierin alvast, echter goede match vinden is niet altijd makkelijk.
Leben was maar een voorbeeld, op zich een zeer mooie voorversterker, maar er zijn nog ander buizenvoorversterkers.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

holco

Als ze bij een versterker als ondergrens 4 Ohm aangeven zit er onder de 4 Ohm gewoon geen sap meer in (als hij lager kan melden ze dat echt wel), tuurlijk zal er geluid uit komen als je speakers dippen naar 1.2 ohm maar het zal verre van een match kunnen zijn, net zoiets als een 2 cilinder Fiat Panda motor in een Ferrari zeg maar  ;)

Wellicht dat een Audio-GD Master 3 wat voor je is? die doet 1000W bij 1 en 2 Ohm / 500W bij 4 Ohm en 250W bij 8 Ohm, draai er al jaren mee zonder enig probleem met meerdere type's niet makkelijk aanstuurbare speakers, oa Magnepan .7 / Audiostatic DCM5 en de Thiel CS2.4

https://www.magnahifi.com/nl/webshop/product/audio-gd-master-3
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

leon.

Die zien er zeker goed uit zeg. Maar voorlopig blijf ik bij de emotiva in mijn oren zeg maar hebben ze er totaal geen moeite mee en moet toch ook zeggen dit is voor mij ook al de 3e set martin logans en finals electrostaten zijn en ze er echt geen problemen mee hebben


Verstuurd vanaf mijn WAS-LX1A met Tapatalk


holco

Ik zou zeggen, haal er eens een als demo, kost niks.

Je moet het wel durven natuurlijk  :D
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

leon.

Haha durven wel maar of de vrouw er weer blij mee is

Verstuurd vanaf mijn WAS-LX1A met Tapatalk