Myryad UK is gestopt / Shanling neemt naam en parts over

Started by audiotechneut, June 26, 2019, 15:25:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

audiotechneut

Ik had wat vragen over mijn Myryad installatie en kon niet meer terecht bij Myryad UK. Via hen dealer netwerk heb ik vernomen dat Myryad UK niet meer bestaat. De naam en parts en documentatie zijn gekocht door Shanling China. Erg jammer dat zo'n kwaliteitsmerk ophoudt te bestaan! Althans daar lijkt het op. Je weet natuurlijk niet wat Shanling ermee doet. Op de Myryad website zie je er nog niets van. Ik probeer nu service manuals te scoren zodat onderhoud mogelijk blijft. Bij interesse kan ik die ook posten.
Totem Model 1, Proac Response ER one actieve sub,
Myryad MP100 voor, MA240 eind, MCD200 cd, Creek Evolution Tuner, Cambridge 851n streamer, Sony MDS-JB930 Minidisc. Bekabeling Nordost Red Dawn LS kabels en v.d.Hul interlinks

audiotechneut

Ik probeer aan Service Manuals te komen van Myryad apparatuur zodat instandhouding op termijn mogelijk blijft. Wat ik vind zal ik uploaden op hifiengine.com. Als iemand op dit forum Myryad Service Manuals heeft, stuur mij dan s.v.p. even een persoonlijk bericht. Met name van de MP100 voorversterker en de MA240 eindversterker heb ik ze nog niet gevonden.
Totem Model 1, Proac Response ER one actieve sub,
Myryad MP100 voor, MA240 eind, MCD200 cd, Creek Evolution Tuner, Cambridge 851n streamer, Sony MDS-JB930 Minidisc. Bekabeling Nordost Red Dawn LS kabels en v.d.Hul interlinks

Richi

Wat jammer, jaren geleden heb ik een collega geholpen bij de aanschaf van een installatie en we kwamen op dit - toen nog erg onbekende - merk uit. Hele mooie spullen en hij heeft er jaren van genoten.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

audiotechneut

Tja, inderdaad erg jammer. Het is erg mooi spul en het klinkt geweldig. De oprichters waren ex NAD en ex Arcam ingenieurs die vonden dat het nog een stapje beter moest. En dat hebben ze waargemaakt!
Totem Model 1, Proac Response ER one actieve sub,
Myryad MP100 voor, MA240 eind, MCD200 cd, Creek Evolution Tuner, Cambridge 851n streamer, Sony MDS-JB930 Minidisc. Bekabeling Nordost Red Dawn LS kabels en v.d.Hul interlinks

audiotechneut

Ik heb inmiddels Service Manuals van de MP 100 voorversterker en de MA240 eindversterker ontvangen van een voormalige importeur. Dat is toch maar mooi. Zo kan de boel op termijn ook blijven draaien.  :pompom:
Totem Model 1, Proac Response ER one actieve sub,
Myryad MP100 voor, MA240 eind, MCD200 cd, Creek Evolution Tuner, Cambridge 851n streamer, Sony MDS-JB930 Minidisc. Bekabeling Nordost Red Dawn LS kabels en v.d.Hul interlinks