Het grote kleine KEF LSX wireless active speakers topic

Started by ll0ll, June 22, 2019, 09:11:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jahtari

Net getest op asr:

https://www.audiosciencereview.com/forum/index.php?threads/kef-lsx-review-wireless-speaker.24802/

Conclusions
The KEF LSX is not quite technically perfect but comes pretty close. It is wrapped in super attractive packaging making for a very nice combination. It is expensive for the fidelity you get but studio monitors that do as well are very ugly and industrial compared to LSX.

I am happy to put the KEF LSX on my recommended list. I hope they improve their App and documentation though. I hate them for that.  :)
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

Roksan

Heeft iemand misschien al ergens gelezen of en wanneer de KEF LSX II uitkomen?
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

denoontje

Iemand de set ook voor naast de pc monitor (homeoffice). Gaat dat goed -> dus near field luisteren

denoontje

Maar even een opendoos setje aangeschaft...komt hopelijk morgen binnen...
Beter dan die laptopsound denk ik ;-)

twani

Ze doen vooral onopvallend hun werk.....

Volgens mij staan ze bij mij alweer een jaar of twee te draaien met de hulp van een tweedehands Wharfedale subje......

denoontje

Quote from: twani on December 27, 2021, 20:55:53
Ze doen vooral onopvallend hun werk.....

Volgens mij staan ze bij mij alweer een jaar of twee te draaien met de hulp van een tweedehands Wharfedale subje......

Nice, bij mij staan ze op bureau, geen id of sub straks nodig is.

twani

Ze zijn prima, klank technisch gezien oké maar ik heb verder een niet heel bijzondere band met deze luidsprekers.

Ze zijn oké maar de klank heeft me nooit écht geraakt..

Het gezin bediend ze gemakkelijk, de échte reden eigenlijk dat ze er nog steeds staan...


denoontje

Heb ze binnengekregen. Was ff gepiel mbt netwerk connectie. Heb ze in de router vast ip adres gegeven en nadat ik ze omgewisseld had van plek bingo via airplay 2 connectie Blijkbaar toch iets te veel storing van laptop en scherm ofzo.

Laptop nu ingeplugd met kabeltje vanwege top2000 en teams. Tidal werkt ook via de app.

Morgen eens goed luisteren en instellen.
Moet even een vaste setup maken voor scherm en de lsx-en mogen wel wat hoger en wat kabelmanagement. En een wat beter stekkerblok is ook geen overbodige luxe.

Tbc




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Bolle

Vorige week met weg veel plezier naar deze luidsprekers geluisterd bij een audio zaak waar ik langs liep.

Ik ben bezig met een downsize plan van mijn huidige HT set. Ik wil naar een compactere HT set en aparte (ook compactere) stereo set. Voor meer info waarom zie: https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=179872

Voor stereo had ik een set actieve standmounts in gedachten. Dutch & Dutch 8c zou geweldig zijn, maar vanuit budget perspectief gaat mijn interesse erg uit naar de Buchardt A500. Wel een beetje huiverig gezien de meerder verhalen over diverse 'bugs' in de software, en vraagtekens over support van Buchardt in de toekomst als kleine audio fabrikant (zijn ze er dan nog).

Anyways, ik liep langs een zaak waar de KEF hadden staan. Ik heb even kort de LS50 wireless II geluisterd. Het zal wel aan de opstelling gelegen hebben (drukke luisterruimte met meerdere speakers), maar ik was niet echt onder de indruk. Ik vond de bas erg los, en miste wat in het mid-hoog. Ik merkt dat ik niet echt uitgenodigd werd om het volgend nummer eens te gaan beluisteren, er was geen 'klik' met de muziek zoals goede speakers / apparatuur dat doen.

Daarna de LSX geprobeerd (in een nog slechtere opstelling) en die bevielen mij veel meer. Meer energie, levendig. Bas was natuurlijk een stuk minder. Ook erg gecharmeerd van de looks, zeker in dat groen. Ook aangenaam verrast toen ik de prijs hoorde!

Ik heb een woonkamer van ca 30 m2 met een open keuken van 15 m2. Ik luister niet vaak op hoge volumes (appartement in oud pand), maar af en toe wel even lekker. De LSX zullen alleen denk ik wat klein bemeten zijn hiervoor. Daarvoor benieuwd of dit zou werken met een compacte sub (SVS SB1000, Kef KC62 oid). Met de high-pass filter zouden alle lage frequenties direct naar de sub gaan en de LSX vrij maken voor mid-hoog.

Ik zie dit als een interessante optie naast de Buchardts, en ook aantrekkelijker geprijsd. (zie dat ik een mooi groen paar gemist heb wat een forum genoot verkocht heeft...). Ik begrijp dat de LSX II op punt van release staat, dus ook benieuwd wat die extra gaat bieden.

Zijn er (ex-) LSX gebruikers die hun ervaringen willen delen van spelen met een sub in een grotere ruimte?
Woonkamer 5.1.2 'budget' HT: Nvidia Shield Pro (2019) / Denon AVR-X3600H / Argon Audio Alto5Wall LCR / Argon Audio Alto 5 Mk2 rear / B&W CCM362 height / SVS SB1000 / LG 65G1 OLED
Studeerkamer: Raspberry Pi 4 / IQaudio DigiAmp+ / Monitor Audio Silver RX1 Slaapkamer: Squeezebox Radio
Servers: UnRaid + Jellyfin & Logitech Media Server
Mijn HT Geschiedenis

blueray

Quote from: Bolle on January 26, 2022, 22:08:27

Zijn er (ex-) LSX gebruikers die hun ervaringen willen delen van spelen met een sub in een grotere ruimte?

Ik heb een jaar lang de lsx gehad in combi met een rel subwoofer, in een woonkamer van ongeveer 30 m2.  Dat klonk prima, eigenlijk niets op aan te merken, maar ik vond het uiteindelijk toch wat te 'iel' klinken, het laag kreeg ik niet echt lekker ondanks dsp en inmeten. Qua volume kon de combi wel de kamer vullen. Ik heb nu passieve revel m105 speakers in combi met een ncore versterker en dat is voor mij op alle vlakken beter dan de kef, qua laag en qua dynamiek bij drukke passages. Maar bij elkaar ook wel duurder, ook nog in combi met een dac erbij.
Revel m105/adi rme 2 dac/ncore iom amp/Nuc i3 Roon server

Bolle

Dank je @blueray voor delen van je ervaring. Je had ze voor een erg scherpe prijs verkocht zag ik!

Draai je de revel nu zonder sub? Zo ja, interessant dat je het laag nu beter vindt.

Budget speelt natuurlijk mee, maar zou bereid zijn wat meer uit te geven als dat een significante verbetering geeft. Ik ben wel geïnteresseerd in actieve/DSP speakers wegens minder apparatuur en de flexibiliteit (room correction, filters etc) die het zou bieden.
Woonkamer 5.1.2 'budget' HT: Nvidia Shield Pro (2019) / Denon AVR-X3600H / Argon Audio Alto5Wall LCR / Argon Audio Alto 5 Mk2 rear / B&W CCM362 height / SVS SB1000 / LG 65G1 OLED
Studeerkamer: Raspberry Pi 4 / IQaudio DigiAmp+ / Monitor Audio Silver RX1 Slaapkamer: Squeezebox Radio
Servers: UnRaid + Jellyfin & Logitech Media Server
Mijn HT Geschiedenis

kermy

Quote from: Bolle on January 27, 2022, 10:22:47
Dank je @blueray voor delen van je ervaring. Je had ze voor een erg scherpe prijs verkocht zag ik!

Draai je de revel nu zonder sub? Zo ja, interessant dat je het laag nu beter vindt.

Budget speelt natuurlijk mee, maar zou bereid zijn wat meer uit te geven als dat een significante verbetering geeft. Ik ben wel geïnteresseerd in actieve/DSP speakers wegens minder apparatuur en de flexibiliteit (room correction, filters etc) die het zou bieden.

Waarom probeer je niet eens een MiniDSP SHD als hart voor je "nieuwe" systeem, heeft eigenlijk alles op het gebied van filtering en dsp, is momenteel ook een Roon endpoint en zoals ik ervaren heb is de dac die er in zit ook niet te versmaden. Gewoon een suggestie, meer niet.


Met vriendelijke groet,

Kermy

denoontje

Als je voor lsx gaat check de openbox aanbiedingen....heb zo een setje gescoord voor de homeoffice.

Check evt darko op youtube mbt vergelijk kef speakers(wireless, meta, etc).
Leuke review. Ook de ksx heeft hij gereviewd.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Bolle

Quote from: kermy on January 27, 2022, 10:42:02
Waarom probeer je niet eens een MiniDSP SHD als hart voor je "nieuwe" systeem, heeft eigenlijk alles op het gebied van filtering en dsp, is momenteel ook een Roon endpoint en zoals ik ervaren heb is de dac die er in zit ook niet te versmaden. Gewoon een suggestie, meer niet.

Die staan zeker op mijn lijstje. Zeker nu ik ontdekt heb dat je squeezelite erop kan zetten en het dus als een Squeezebox kan werken. Ik werk zelf nog met LMS en diverse Squeezbox players door het appartement (Touch, Radio's, en een Raspberry Pi met DAC/amp).

Quote from: denoontje on January 27, 2022, 10:47:58
Als je voor lsx gaat check de openbox aanbiedingen....heb zo een setje gescoord voor de homeoffice.

Check evt darko op youtube mbt vergelijk kef speakers(wireless, meta, etc).
Leuke review. Ook de ksx heeft hij gereviewd.

Darko kijk ik idd regelmatig (en nu eindelijk ad-free op een Fire TV stick :-D ), daarmee ben ik initieel ook op de Buchardt A500 gekomen.

Focus nu ligt nog even op mijn surround downsize, maar vast aan kijken naar de next steps. Is altijd leuk ;-)
Woonkamer 5.1.2 'budget' HT: Nvidia Shield Pro (2019) / Denon AVR-X3600H / Argon Audio Alto5Wall LCR / Argon Audio Alto 5 Mk2 rear / B&W CCM362 height / SVS SB1000 / LG 65G1 OLED
Studeerkamer: Raspberry Pi 4 / IQaudio DigiAmp+ / Monitor Audio Silver RX1 Slaapkamer: Squeezebox Radio
Servers: UnRaid + Jellyfin & Logitech Media Server
Mijn HT Geschiedenis

WickedGame

Ben ook wel geinteresseerd geraakt in de KEF LSX voor de werkkamer. Aangezien thuiswerken bij ons meer de norm gaat worden, wil ik daar wel een fijn stukje geluid. Begreep ook dat de LSX voor nearfield listening ansich wel prima is.

Zijn er mensen hier die naast de KEF Lsx nog andere speakers hebben uitgeprobeerd? Want qua prijs zitten ze wat hoger dan bijv. actieve studio monitoren.

blueray

Quote from: Bolle on January 27, 2022, 10:22:47
Draai je de revel nu zonder sub? Zo ja, interessant dat je het laag nu beter vindt.
Ja, de revel kan prima zonder sub wat mij betreft, het laag is strakker dan de lsx met sub, maar ik sluit niet uit dat ik de sub beter had kunnen inmeten.
Revel m105/adi rme 2 dac/ncore iom amp/Nuc i3 Roon server

enricozappa

Heeft iemand volgende al meegemaakt ? heb de lsx'en 3 jaar (garantie verlopen dus) , altijd goed gewerkt. Sinds kort moeilijk om zijn wifi te vinden (oranje knipperlicht), bij power on vond hij het dan weer terug. werd steeds erger , factory reset gedaan daarna firmware recovery gedaan en toen pinkte de slave (rood en wit) , bekabeld (soms werkt de netwerk kaart niet , soms wel, randomly). vanalles geprobeerd op router (static ip, 2,4 ghz uitgeschakeld, 5 ghz uitgeschakeld), soms zie ik ineens de lsx opduiken en daarna terug weg. support ticket geopend bij kef maar hun advies was factory reset en of firmware recovery, daarna geen replies meer. Is er een manier om de firmware te installeren zonder de control app ? of is mijn netwerk kaart (moederbord) fried ? of ligt het aan de router (maar andere devices ondervinden geen probleem) any ideas?

Witalik

Klinkt gek, maar heb je toevallig sinds de problemen iets anders veranderd qua installatie/indeling/bekabeling of iets dergelijks?

Tenzij er een defect is zou er geen verschil mogen optreden in connectiviteit of stabiliteit lijkt me? Tenzij er iets in die keten is veranderd.
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

denoontje

Ik had ook wel wat moeite de eerste keer de speakers aan het netwerk te koppelen. Ik gebruik ze als desktop speakers. Wegzetten van monitor (tijdelijk) en laptop en extra accesspoint (ziggo) hielp. Wellicht heb je iets tussen speakers en access punt gezet waardoor accesspoint lastiger is te vinden?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

mijkie

Quote from: enricozappa on March 25, 2022, 09:28:15
Heeft iemand volgende al meegemaakt ? heb de lsx'en 3 jaar (garantie verlopen dus) , altijd goed gewerkt. Sinds kort moeilijk om zijn wifi te vinden (oranje knipperlicht), bij power on vond hij het dan weer terug. werd steeds erger , factory reset gedaan daarna firmware recovery gedaan en toen pinkte de slave (rood en wit) , bekabeld (soms werkt de netwerk kaart niet , soms wel, randomly). vanalles geprobeerd op router (static ip, 2,4 ghz uitgeschakeld, 5 ghz uitgeschakeld), soms zie ik ineens de lsx opduiken en daarna terug weg. support ticket geopend bij kef maar hun advies was factory reset en of firmware recovery, daarna geen replies meer. Is er een manier om de firmware te installeren zonder de control app ? of is mijn netwerk kaart (moederbord) fried ? of ligt het aan de router (maar andere devices ondervinden geen probleem) any ideas?
Is je WiFi netwerk in orde ?

Jij hoeft niks veranderd te hebben maar, als de buren dat wel gedaan hebben en je zit beide op het zelfde kanaal te stoeien, wordt het er niet beter van .....
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Pjotr27

En de LSX II is uit. Meteen ook stukje duurder zo te zien en in de USA in ieder geval einde deze maand te koop.
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

twani

Quote from: Pjotr27 on June 10, 2022, 23:03:05
En de LSX II is uit. Meteen ook stukje duurder zo te zien en in de USA in ieder geval einde deze maand te koop.

Thx!   Hier zat ik namelijk op te wachten :pompom:

denoontje

Misschien wordt de software van de vI ook wel geüpgraded en kan ie straks op op 1 app???

Die blauwe kleur is wel gaaf.

Dura

Vreemd, in allerlei modellen met veel tamtam die  meta schijfjes als absorbers aangeprezen, maar hier zitten ze niet in.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.