Het grote kleine KEF LSX wireless active speakers topic

Started by ll0ll, June 22, 2019, 09:11:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

twani

Quote from: jahtari on January  3, 2020, 11:56:50
Zie ook best wat lsx-en op MP, dat is nooit een goed teken.

Heeft veel met het verwachtingspatroon van mensen te maken.  Veel mensen zullen door alle positieve reviews denken dat de LSX-jes volwaardige alternatieven zijn voor een paar flinke vloerstaanders...

Dan ben je niet slim natuurlijk en valt het altijd tegen.

Je ziet ze goddomme niet eens op het dressoir staan zó klein zijn ze. :D

Wat verwacht je dan.....

Zet je ze af tegen allerlei andere Bluetooth design All in One prullaria zul je zien dat het echte winnaars zijn.

De JBLetjes 305 waren ook even zo'n rave....  Zelfde verhaal, hoor je nu ook niks meer van.

Hier presteren ze naar beste kunnen en is de klank prima en de bediening fenomenaal goed.

Amen....

mancaver

Quote from: jahtari on January  3, 2020, 15:15:47
Wtf, waar dat dan?  :D
Bij Apollo(punt nl). Ik heb even geckeckt en de actie loopt nog ;)


twani

Quote from: mancaver on January  3, 2020, 20:31:40
Bij Apollo(punt nl). Ik heb even geckeckt en de actie loopt nog ;)

Staat overigens wel keurig bij vermeldt dat het retour/open doos modellen zijn....

Ohw gaat over LS50 zie ik. Ja uhhh sorry....

Wel helemaal zwart, moet je van houden.


jahtari

Quote from: mancaver on January  3, 2020, 20:31:40
Bij Apollo(punt nl). Ik heb even geckeckt en de actie loopt nog ;)
Thanks, besteld! Is de helft van de oorspronkelijke nieuwprijs.  :clapping:

Kan ze op een aantal plekken in het huis proberen / inzetten.
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

jahtari

Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

Kerkhoffd

Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

Roksan

Zo inmiddels de sub goed afgesteld. Ik moet zeggen als het speelt, dan doen ze het toch wel erg goed. Als ze nu de software eens goed op orde zouden krijgen dan is het gewoon een erg fijne speaker.

En ja met een sub, spelen ze een stukje dynamischer. Het rockt en swingt gewoon lekker.
En weet je wat nu zo fijn is? Niks meer tweaken of wat dan ook. Gewoon lekker luisteren naar muziek.
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

jahtari

Quote from: Roksan on January  4, 2020, 15:33:10
Zo inmiddels de sub goed afgesteld. Ik moet zeggen als het speelt, dan doen ze het toch wel erg goed. Als ze nu de software eens goed op orde zouden krijgen dan is het gewoon een erg fijne speaker.

En ja met een sub, spelen ze een stukje dynamischer. Het rockt en swingt gewoon lekker.
En weet je wat nu zo fijn is? Niks meer tweaken of wat dan ook. Gewoon lekker luisteren naar muziek.
En dat laatste daar gaat het om!

Ik heb eigenlijk een soortgelijke simpele setup dankzij de Bluesound Powernode 1, een streamer en versterker in 1 kleine box.

Eén van de weinige volledig digitale versterkers, net zoals de NAD M2. Alleen dan slechts 2x30 watt, maar dat is voor mij voldoende.

Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

bsmpower

#208
Ben nog steeds erg blij met de LSX. Heb de LS50W gehad maar vind de LSX een prettiger / warmer geluid hebben. Ik heb er wel een kleine 8" bij gezet, dat hebben ze wel nodig vind ik persoonlijk.

Waar ik nog erg naar uit kijk is dat ze het mogelijk maken om er een surround opstelling van te maken. Bij films is dit toch wel iets wat ik mis. Het zou haalbaar moeten zijn aangezien de LSX-en draadloos met elkaar kunnen communiceren?

Cantodea

Quote from: bsmpower on January 30, 2020, 13:42:20
Ben nog steeds erg blij met de LSX. Heb de LS50W gehad maar vind de LSX een prettiger / warmer geluid hebben. Ik heb er wel een kleine 8" bij gezet, dat hebben ze wel nodig vind ik persoonlijk.

Waar ik nog erg naar uit kijk is dat ze het mogelijk maken om er een surround opstelling van te maken. Bij films is dit toch wel iets wat ik mis. Het zou haalbaar moeten zijn aangezien de LSX-en draadloos met elkaar kunnen communiceren?

Wat voor een subwoofer heb je erbij geplaatst. Ik zou mijn grote Arendal sub 1 subwoofer willen verkopen en die vervangen door een kleiner model.
Advance Paris A10 - Bluesound Node 2i - Project-Audio Debut Pro - Ortofon 2M Blue - Wharfedale Linton Heritage 85 - BK XLS 300 - DSPeaker X2 - Apple Mac mini M1 - Roon

Robiwan

leuke speakers qua uiterlijk. Helaas kan KEF mij qua klankbeeld over het algemeen niet boeien. Vlak, te sterk middengebied, onnatuurlijke gestoken scherp stereobeeld, weinig sprankeling :(
Rega Brio |  Naim ND5XS | Audiolab 6000 CDT | MoFi Studiodeck+ | Neat Motive SX2

Cantodea

Quote from: Robiwan on February  1, 2020, 09:09:55
leuke speakers qua uiterlijk. Helaas kan KEF mij qua klankbeeld over het algemeen niet boeien. Vlak, te sterk middengebied, onnatuurlijke gestoken scherp stereobeeld, weinig sprankeling :(

Ik ervaar toch net het tegenovergestelde: sprankelend en gedetailleerd. Zeer diep en breed stereobeeld, absoluut niet vlak! Luidsprekers verdwijnen volledig. Ook bij laag volume blijft alles mooi behouden. De LS50 W moet wel enigszins van de achterwand, maar dat ervaar ik toch wel met de meeste speakers.
Advance Paris A10 - Bluesound Node 2i - Project-Audio Debut Pro - Ortofon 2M Blue - Wharfedale Linton Heritage 85 - BK XLS 300 - DSPeaker X2 - Apple Mac mini M1 - Roon

Jack_D

Heb je het hier dan over de kleine LSxx series waar dit topic over gaat of over alle Kef speakers?, kan je opmerking op allebei de manieren interpreteren. Alle Kef spreakers op 1 hoop gooien vind ik wel wat kort door de bocht. 1 bepaalde serie daar kun je inderdaad zelf perfect een eigen gevoel bij hebben.

Quote from: Robiwan on February  1, 2020, 09:09:55
leuke speakers qua uiterlijk. Helaas kan KEF mij qua klankbeeld over het algemeen niet boeien. Vlak, te sterk middengebied, onnatuurlijke gestoken scherp stereobeeld, weinig sprankeling :(

bsmpower

Quote from: Cantodea on February  1, 2020, 08:28:09
Wat voor een subwoofer heb je erbij geplaatst. Ik zou mijn grote Arendal sub 1 subwoofer willen verkopen en die vervangen door een kleiner model.

Een 2e hands B&W ASW608. Goed genoeg voor mijn ruimte.

twani

Hier ook nog steeds ongelimiteerd tevreden over de KEFjes....   

Geen enkele storing in de verbinding, geluid, App of wat ook. 

Ook valt op dat, zodra ze echt op volume moeten leveren, de klank volledig overeind blijft, misschien juist, ondanks het beperkte fysiek, nog wel aan volwassenheid wint.

Alleen maar goeds.....

Dura

Quote from: Roksan on January  4, 2020, 15:33:10
Zo inmiddels de sub goed afgesteld. Ik moet zeggen als het speelt, dan doen ze het toch wel erg goed. Als ze nu de software eens goed op orde zouden krijgen dan is het gewoon een erg fijne speaker.

En ja met een sub, spelen ze een stukje dynamischer. Het rockt en swingt gewoon lekker.
En weet je wat nu zo fijn is? Niks meer tweaken of wat dan ook. Gewoon lekker luisteren naar muziek.
Em voor dat lekker luisteren heb je daar een prachtige ruimte👍
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55"

Roksan

KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

jahtari

Quote from: Robiwan on February  1, 2020, 09:09:55
onnatuurlijke gestoken scherp stereobeeld

Wie zegt dat dit niet de bedoeling was van de muzikant/producer?

:notify:
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

Roksan

Even een update.

Van Kef zijn ze langs geweest en de problemen die ik heb zijn ook door hun geconstateerd.
Nu had deze beste man een directe lijn met de software ontwikkelaar. Die heeft de foutrapporten geanalyseerd.
Inmiddels is er een update van de apps uitgebracht en spelen ze nu vlekkeloos bovenaf mijn nas!
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

twani

Quote from: Roksan on March 27, 2020, 15:41:25
Even een update.

Van Kef zijn ze langs geweest en de problemen die ik heb zijn ook door hun geconstateerd.
Nu had deze beste man een directe lijn met de software ontwikkelaar. Die heeft de foutrapporten geanalyseerd.
Inmiddels is er een update van de apps uitgebracht en spelen ze nu vlekkeloos bovenaf mijn nas!

Ah oke. Zijn die gewoon vrij beschikbaar?  Heb niks gezien eigenlijk en durf er bovendien niet aan te komen omdat het allemaal feilloos werkt  :D

kermy

Quote from: twani on March 27, 2020, 15:47:58
Ah oke. Zijn die gewoon vrij beschikbaar?  Heb niks gezien eigenlijk en durf er bovendien niet aan te komen omdat het allemaal feilloos werkt  :D

Dus afblijven Twani, if it aint broken don't fix it.


Met vriendelijke groet,

Kermy

twani

Quote from: kermy on March 27, 2020, 16:13:54
Dus afblijven Twani, if it aint broken don't fix it.


Met vriendelijke groet,

Kermy

Dat dus  ;D

Roksan

Quote from: twani on March 27, 2020, 15:47:58
Ah oke. Zijn die gewoon vrij beschikbaar?  Heb niks gezien eigenlijk en durf er bovendien niet aan te komen omdat het allemaal feilloos werkt  :D

Updaten van de nieuwe versies gaat vanzelf. De laatste was ongeveer 1 maand geleden. Ik heb dus nu een maand getest en het werkt nog steeds goed.
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

Witalik

Quote from: Roksan on March 27, 2020, 15:41:25
Even een update.

Van Kef zijn ze langs geweest en de problemen die ik heb zijn ook door hun geconstateerd.
Nu had deze beste man een directe lijn met de software ontwikkelaar. Die heeft de foutrapporten geanalyseerd.
Inmiddels is er een update van de apps uitgebracht en spelen ze nu vlekkeloos bovenaf mijn nas!

Dat is wel super netjes! Slim ook van KEF dat ze het gelijk oppakken.
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

twani

Vraagje over de subsettings die je vanaf de KEF Control app kunt bedienen.

Hoe hebben jullie deze nu staan? En wát bedien je eigenlijk met welke schuif?