Het grote kleine KEF LSX wireless active speakers topic

Started by ll0ll, June 22, 2019, 09:11:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

bva

Quote from: twani on December 20, 2019, 17:16:42
Kijk eens in z'n signatuur zou ik zeggen en stel dezelfde vraag dan nog eens.... :)

Iemand met zo'n systeem kan wel beoordelen of de KEF lsx goed zijn en vergelijken met zijn hoofd systeem.

Pjotr27

Quote from: bva on December 20, 2019, 17:09:21
Is de kwaliteit veel minder dan van je hoofd muziek installatie?

Dat hangt ervan af hoe je ze gebruikt. Als je echt op flink luisterniveau serieus muziek beluisterd: Ja, dan kan het in de verste verte niet tippen aan mijn eigen installatie (en die ik in het verleden heb gehad). Maar dan praat je ook over een installatie van minimaal 10K winkelwaarde. Die doet eigenlijk alles beter, tonaal, afbeelding, gemak, rust, kleur, 3D, diepte en ga zo maar door.
Maar nu ik gewoon zit te werken achter mijn computer en het staat hier nu in Nederland op Roon luistersterkte 40, dan is het erg prettig om naar te luisteren en zou ik er prima mee kunnen leven.
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Pjotr27

Quote from: bva on December 20, 2019, 21:55:33
Iemand met zo'n systeem kan wel beoordelen of de KEF lsx goed zijn en vergelijken met zijn hoofd systeem.

Ik heb de Kef LS50W en Devialet Reactor beide in het verleden gehoord, maar niet thuis of in een bekende ruimte. Kef LS50W vond ik toen ook erg mooi, Devialet niet. Die waren gewoon erg "hifi", veel laag en hoog, beetje schril. De Devialet stond wel in een demoruimte in een winkel, maar ik neem aan dat ze daar wel enige aandacht hadden besteed.
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Kerkhoffd

Herken wat je schrijft over de Devialet Phantom Pjotr. Verschil tussen Devialet Phantom en Expert erg groot.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

Pjotr27

Quote from: Kerkhoffd on December 20, 2019, 22:43:05
Herken wat je schrijft over de Devialet Phantom Pjotr. Verschil tussen Devialet Phantom en Expert erg groot.

Ja, helaas, het leek me een leuk systeem. Dit was in de Devialet store in Singapora. Ik ga niet zeggen dat ik een "expert" ben op hifi gebied, maar intussen heb ik wel een redelijk goed beeld van wat ik wil horen. En dat hoor ik wel met een setje LSX, maar niet met het setje Devialet Phantom...
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Kerkhoffd

Moet zeggen dat ik ook teleurgesteld ben iedere keer als ik de Phantoms hoor. Mooi dat dat met een setje LSX wel kan.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

BJF

Quote from: BJF on December 20, 2019, 07:40:30
Hebben jullie het tv-geluid eigenlijk altijd via de Kefjes?
Uit nieuwsgierigheid maar even mijn vraag herhalen/quoten.
NAD M10 V2
Elac FS247

alexeiboris

Ja ik heb hier de LSX met een spdif kabeltje aan mijn TV hangen. Dat was ook het primaire doel voor mij; beter tv geluid.
Werkt allemaal prima, ook het bedienen ervan met een Logitech hub en remote. Gaan keurig tegelijk aan en uit met de tv via een activity.

twani

Hier ook. Wel in het menu van de TV/decoder het signaal ff op Dig Out zetten.

Dat stond ie bij mij om 1 of andere reden niet en dat scheelde enorm in geluidskwaliteit

blueray

Ik heb vandaag voor het eerst met rew/umik een meting gedaan van kef lsx50+sub, correctie tot 500hz laten berekenen en via convolution filter de correctie in roon ingeladen. Flinke bult in het laag is aangepakt. Klinkt prima, bijv. bas  op Gitanet van r. garcia fons is veel beter te volgen terwijl de gitaar natuurlijk blijft klinken in het hoog, met de kef op volume 75. Mijn kefs staan trouwens wel op de kef-stands, op de tv kast begon de tvkast als klankkast te werken bij hoger volume.
Revel m105/adi rme 2 dac/ncore iom amp/Nuc i3 Roon server

jahtari

Quote from: Peerless Monster on December 20, 2019, 17:33:58
Zijn ze aan de andere kant van wereld zo duur Peter?
Hier zie je ze regelmatig voor 750 euro voorbij schieten met aanbiedingen. Nieuw.
En de ls50w heb ik ook al nieuw gezien voor 1350, maar dat was echt extreem laag.
Waar?
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

Peerless Monster

Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

jahtari

Quote from: Peerless Monster on December 23, 2019, 00:10:20
Oa bij Apollo Almere. Ze zijn nu weer 850.
Kijk gewoon op mp.
Apollo al benaderd, prijs is 850 voor "open doos" model.

Waar anders nog voor 750 gezien?
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub


Peerless Monster

Quote from: jahtari on December 23, 2019, 07:28:54
Apollo al benaderd, prijs is 850 voor "open doos" model.

Waar anders nog voor 750 gezien?

Dan ben je net te laat 😂
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

alexeiboris

Best leuke combi dit, KEF LSX met een Velodyne DD15. Moet de DD15 nog wel inmeten...

twani


naish123


jahtari

#168
Quote from: alexeiboris on December 27, 2019, 14:12:05
Best leuke combi dit, KEF LSX met een Velodyne DD15. Moet de DD15 nog wel inmeten...
Nice!

En met deze "ontlasting"   :D kunnen de lsx-en ook harder spelen?
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

alexeiboris

#169
Mwaah... ik ben nog steeds niet echt onder de indruk, ik mis echt wat sprankelend hoog. Ik blijf ze erg dof vinden. Met de Roon app kun je met wat eq het hoog een zetje geven, dan vind ik het goed te doen. In de kef app zit ook wel iets van treble maar daar hoor ik echt geen verschil mee.

Misschien dat ik toch de Arcam AVR850 uit de verhuisdoos haal en die ga gebruiken, met Dirac... dan kan ik alle bronnen 'behandelen', en niet alleen wat Roon speelt.

Maar de DD15 geeft het laag wel een flinke impuls natuurlijk. Zelfs zonder eq/calibratie. Ga ik vh weekend even kijken of ik daar de spullen voor kan vinden... moet dan denk ik ook een stereo tulp naar 3.5mm cinch hebben om de LSX even aan de Velo te hangen voor het inmeten.

twani

Quote from: alexeiboris on December 27, 2019, 18:32:13
Mwaah... ik ben nog steeds niet echt onder de indruk, ik mis echt wat sprankelend hoog. Ik blijf ze erg dof vinden. Met de Roon app kun je met wat eq het hoog een zetje geven, dan vind ik het goed te doen. In de kef app zit ook wel iets van treble maar daar hoor ik echt geen verschil mee.

Misschien dat ik toch de Arcam AVR850 uit de verhuisdoos haal en die ga gebruiken, met Dirac... dan kan ik alle bronnen 'behandelen', en niet alleen wat Roon speelt.

Maar de DD15 geeft het laag wel een flinke impuls natuurlijk. Zelfs zonder eq/calibratie. Ga ik vh weekend even kijken of ik daar de spullen voor kan vinden... moet dan denk ik ook een stereo tulp naar 3.5mm cinch hebben om de LSX even aan de Velo te hangen voor het inmeten.
Dat is dan toch voor een groot deel dé akoestiek denk ik...  Logischerwijs mis ik door de omvang wat grootsheid in het klankbeeld maar gebrek aan sprankeling is wel het laatste dat ik de Kefjes in mijn luisterruimte kan verwijten eigenlijk..

Roksan

Ik vind ze ook niet echt dof klinken of zonder sprankeling spelen. Ze spelen wel relaxed en wat aan de warme kant.
Nu met een sub erbij vind ik het een fijne combi om naar te luisteren. Voor pak hem beet 2000 euro heb je dan toch wel een leuk spelend setje staan.
Hopelijk wordt de software nog wel verbeterd. Het speelt nu eindelijk ook vanaf mijn NAS. Maar waarom het eerst niet werkte is een ?
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

Roksan

Hmm weer een nieuw probleem. Constante tikken in het geluid als ze een tijdje aan staan. De netwerk aansluiting op de slave lijkt niet helemaal goed te werken.
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

rapsac

Quote from: Roksan on December 29, 2019, 18:40:03
Hmm weer een nieuw probleem. Constante tikken in het geluid als ze een tijdje aan staan. De netwerk aansluiting op de slave lijkt niet helemaal goed te werken.
Had ik ook, met andere netwerkkabel en plaatsing van kabels is het weg.

Roksan

Oké, dan ga ik maar weer een volgende kabel uitproberen. De originele kabel is te kort als je de standaards van KEF gebruikt. Dus ik had een mooie 5 meter lange kabel gekocht.
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO