Het grote kleine KEF LSX wireless active speakers topic

Started by ll0ll, June 22, 2019, 09:11:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ll0ll

Quote from: scoc on June 26, 2019, 18:06:58
Dat is dan redelijk zwak dat men geen internet radio ondersteunt out-of-the box voor wat eigenlijk een basis feature is.

Eens! Ik denk dat KEF hoopt dat men voor spotify of tidal gaat (worden wel ondersteund door KEF)
Philips LHH1000 | Marantz Project D1 | Philips LHH A200 | Philips LHH300r | Shure SHR1540
http://www.dutchaudioclassics.nl

Raphie

Internet radio kan natuurlijk met iedere willekeurige gratis app die kan casten.
JBL PRX Power!

alexeiboris

Ik heb sinds gisteren een setje nieuwe LSX staan, in eerste instantie om mijn tv geluid wat te verbeteren, dus ze zijn optisch verbonden met de tv. Ik ben wel bekend met KEF. Echter... deze LSX stellen me zo teleur? Ik had een groots geluid verwacht, sprankelend, helder, maar het is echt heel slecht? Heel veel middentonen, amper hoog. Alles klinkt erg dof en saai? Het is maar marginaal beter dan de speakertjes die in de 400 euro samsung 4K tv zitten... 

Nu ben ik pas verhuisd en de nieuwe woning (betonnen wanden, vloeren, plafonds, laminaat op de vloer, weinig meubels) is nog erg kaal en hard, dat helpt zeker niet mee, maar dat kan toch niet zoveel invloed hebben? Of hebben de speakers nog veel inspeeltijd nodig?

Ook over bluetooth of wifi klinken ze niet beter... ik vind het echt heel vreemd. ik zou haast denken dat ze kapot zijn?

Pjotr27

Ligt het gewoon niet aan je tv? Test de set eens met je computer... Even goede muziek en streamen naar de set... Ik ben erg enthousiast over de LSX.. En kapot lijkt me stug..
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

bert stoltenborg

Ruimte heeft vrijwel geen invloed op geluid, dat weet iedereen hier.  :D
Maar zet die speakers eens strak tegen de wand en gooi voor de gein eens de hele vloer vol met kussens, dekens, dekbedden, jassen en luister dan nog eens.
Ik bazel maar wat.

chansig

Quote from: alexeiboris on September 29, 2019, 10:55:55
Nu ben ik pas verhuisd en de nieuwe woning (betonnen wanden, vloeren, plafonds, laminaat op de vloer, weinig meubels) is nog erg kaal en hard, dat helpt zeker niet mee, maar dat kan toch niet zoveel invloed hebben? Of hebben de speakers nog veel inspeeltijd nodig?


Volgens mij maak je gewoon een grapje....

Maar voor het geval van niet: Zet een set van 2.000.000,-- in jouw ruimte en het klinkt belabberd. Pas je ruimte aan en je huidige klinkt beter dan die van 2.000.000,--

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

alexeiboris

Ja natuurlijk heeft de ruimte veel invloed, maar de speaker zal niet beter worden dan hij is. In die zin is de invloed beperkt. Maar de ruimte is zeker niet lekker nu. Ook met praten merk je dat.

Merk nu wel dat de speakers met wat meer speeltijd iets los komen, geluid wordt al wat meer een geheel, krijgt met muziek ook wat meer diepte en breedte, het laag wordt wat dieper en strakker. Ook het instellen van de treble via de app lijkt nu ineens positief verschil te geven, gisteren merkte ik geen verschil vanaf de app, wat ik ook instelde. Hoe mooi die speakers ook zijn, die apps zijn echt een lachertje, man man man... maar ja.

Er komt dus langzaam wat meer leven in de speaker. Even afwachten dus. Qua akoestiek kan ik hier niet zo veel doen, tot mijn andere huis is verkocht, dan kan ik hier wat meer meubels neerzetten en kleden leggen etc. Heb hier nu een goedkop ikea kleed liggen om het een beetje aan te kleden maar volgens mij is dat gewoon een soort groot geweven plastic deurmat ;) zal akoestisch niet veel doen.

Peerless Monster

Quote from: alexeiboris on September 29, 2019, 13:35:28
Ja natuurlijk heeft de ruimte veel invloed, maar de speaker zal niet beter worden dan hij is. In die zin is de invloed beperkt. Maar de ruimte is zeker niet lekker nu. Ook met praten merk je dat.

Merk nu wel dat de speakers met wat meer speeltijd iets los komen, geluid wordt al wat meer een geheel, krijgt met muziek ook wat meer diepte en breedte, het laag wordt wat dieper en strakker. Ook het instellen van de treble via de app lijkt nu ineens positief verschil te geven, gisteren merkte ik geen verschil vanaf de app, wat ik ook instelde. Hoe mooi die speakers ook zijn, die apps zijn echt een lachertje, man man man... maar ja.

Er komt dus langzaam wat meer leven in de speaker. Even afwachten dus. Qua akoestiek kan ik hier niet zo veel doen, tot mijn andere huis is verkocht, dan kan ik hier wat meer meubels neerzetten en kleden leggen etc. Heb hier nu een goedkop ikea kleed liggen om het een beetje aan te kleden maar volgens mij is dat gewoon een soort groot geweven plastic deurmat ;) zal akoestisch niet veel doen.

Welke kleur heb je gekocht?
Ik ben nog op zoek naar een paartje in het groen 😂
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

alexeiboris

Zwart. Maar deze kunnen gewoon terug hoor, dus reken je maar niet rijk.

alexeiboris

Voor wireless speakers zitten er wel verdacht veel touwtjes aan trouwens :nopompom:

Pjotr27

Quote from: Peerless Monster on September 29, 2019, 14:26:52
Welke kleur heb je gekocht?
Ik ben nog op zoek naar een paartje in het groen 😂

Groen? Die zijn toch voor in het leger?
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

alexeiboris

Wat is nou een beetje een goede osx app om muziek vanaf een nas bijv. via airplay naar de lsx te streamen?
Die mooie kef stream app ziet mijn Plex muziek libraries niet... 'zijn empty' zegt ie...

Pjotr27

Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

alexeiboris

Die wil via itunes, ftp of "tunefusion" wat dat ook moge zijn, mijn muziek spelen... kansloos. Ik heb de boel gewoon op netwerkshares staan, of bijv. via dlna (plex in dit geval). Dit gaat hem dus niet worden. Ik denk dat ik gewoon mijn oude vertrouwde squeezeserver app maar blijf gebruiken, die kan via een omweg ook wel via bluetooth spelen, nou ja, op de ipad afspelen, maar die kun je redirecten naar een bluetooth device. Maar goed, liefst dus een speler die dat zelf en direct kan...

Rowdy


chansig

Quote from: alexeiboris on September 29, 2019, 13:35:28
Ja natuurlijk heeft de ruimte veel invloed, maar de speaker zal niet beter worden dan hij is. In die zin is de invloed beperkt. Maar de ruimte is zeker niet lekker nu. Ook met praten merk je dat.


Daarom ook goed metende speakers kopen.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

alexeiboris

Voor deze prijs zou er eigenlijk Dirac in moeten zitten en de aansluiting voor een meetmic :-\

Pjotr27

#42
Quote from: alexeiboris on September 29, 2019, 17:08:34
Die wil via itunes, ftp of "tunefusion" wat dat ook moge zijn, mijn muziek spelen... kansloos. Ik heb de boel gewoon op netwerkshares staan, of bijv. via dlna (plex in dit geval). Dit gaat hem dus niet worden. Ik denk dat ik gewoon mijn oude vertrouwde squeezeserver app maar blijf gebruiken, die kan via een omweg ook wel via bluetooth spelen, nou ja, op de ipad afspelen, maar die kun je redirecten naar een bluetooth device. Maar goed, liefst dus een speler die dat zelf en direct kan

Tja
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

twani

Klinken ze al beter Axel?  Ik zou er graag ook een setje bijkopen voor in Mn souterrain ......

En geen internetradio is ook lastig. Speel ik namelijk geregeld...  Al oplossingen daarvoor?

alexeiboris

Ja ze worden langzaam beter en beter. Ligt ook aan het materiaal, ze zijn niet bepaald vergevingsgezind :) garbage in garbage out. Heb al wel wat stukjes muziek gespeeld dat ik dacht van "wauw". Valt me wel op dat ze beter klinken als de volumeknop wat verder open staat, het zijn geen speakertjes voor zachte achtergrond muziek ;)

De bas is al stukken dieper en strakker, ze klinken ook veel meer als een geheel. Het leken eerst 2 losse speakers, maar inmiddels geven ze met de betere tracks, een mooi breed, diep geluidsbeeld. Ze klinken een stuk groter dan ze zijn 8)

Nog wel wat veel mid, en wat 'hol' maar de ruimte is daar ongetwijfeld debet aan.

twani

Quote from: alexeiboris on September 29, 2019, 21:46:06
Ja ze worden langzaam beter en beter. Ligt ook aan het materiaal, ze zijn niet bepaald vergevingsgezind :) garbage in garbage out. Heb al wel wat stukjes muziek gespeeld dat ik dacht van "wauw". Valt me wel op dat ze beter klinken als de volumeknop wat verder open staat, het zijn geen speakertjes voor zachte achtergrond muziek ;)

De bas is al stukken dieper en strakker, ze klinken ook veel meer als een geheel. Het leken eerst 2 losse speakers, maar inmiddels geven ze met de betere tracks, een mooi breed, diep geluidsbeeld. Ze klinken een stuk groter dan ze zijn 8)

Nog wel wat veel mid, en wat 'hol' maar de ruimte is daar ongetwijfeld debet aan.

Thx Alex.   Moet met subje dus ?

alexeiboris

Zonder sub is geen straf, maar mét sub denk ik dat ze wel naar een hoger niveau getild worden en echt laten horen wat ze kunnen.

alexeiboris

#47
Mijn katten hebben ze vanmorgen ook ineens ontdekt (al staan ze er al een paar dagen :wacko: ) zo van waarom maken deze kleine krabpaaltjes zoveel herrie? :D het zijn ook echt krabpaaltjes, bekleed met stof... ik hoop dat ze er verder wel afblijven :crazy:

ll0ll

Heb de LSX nu een maand of 4 en vind het geluid nog steeds super!
Alleen wat zijn ze enorm ruk qua connectivity. Echt frustrerend ruk.
Bijvoorbeeld: er zijn 2 apps, je zet ze aan met de ene app (control) vervolgens speel je muziek af via de andere app (stream). Beide apps moeten connecten met de speakers. Waarom???? Gaat regelmatig mis, dan ziet de control app ze wel maar de stream app ze niet.
Ander voorbeeld: Ik zet de speakers aan met de control app op de iPad. Vervolgens speel ik via de stream app muziek af. Na een poosje zet ik de speakers uit met de fysieke remote. Na een paar uur wil ik de speakers weer aanzetten met de app op de iPad. Maar wat denk je? Ze staan op de app nog steeds aan. Maar nee, ze staan uit. Resultaat: zowel de control app als de stream app wil niet meer connecten met de speakers. En dan ook helemaal niet meer connecten. Ze worden gewoon niet meer gevonden en gezien. Je moet of de stekkers er een minuut uithalen of resetten en opnieuw verbinden met je wifi netwerk.

Ze spelen fantastisch, maar door de enrom frustrerende apps zou ik ze echt zo door het raam willen smijten, echt enorm k-u-t!!
Philips LHH1000 | Marantz Project D1 | Philips LHH A200 | Philips LHH300r | Shure SHR1540
http://www.dutchaudioclassics.nl

Rowdy