Author Topic: Het grote kleine KEF LSX wireless active speakers topic  (Read 10765 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline twani

Re: Het grote kleine KEF LSX wireless active speakers topic
« Reply #200 on: January 3, 2020, 19:02:17 »
Zie ook best wat lsx-en op MP, dat is nooit een goed teken.

Heeft veel met het verwachtingspatroon van mensen te maken.  Veel mensen zullen door alle positieve reviews denken dat de LSX-jes volwaardige alternatieven zijn voor een paar flinke vloerstaanders...

Dan ben je niet slim natuurlijk en valt het altijd tegen.

Je ziet ze goddomme niet eens op het dressoir staan zó klein zijn ze. :D

Wat verwacht je dan.....

Zet je ze af tegen allerlei andere Bluetooth design All in One prullaria zul je zien dat het echte winnaars zijn.

De JBLetjes 305 waren ook even zo’n rave....  Zelfde verhaal, hoor je nu ook niks meer van.

Hier presteren ze naar beste kunnen en is de klank prima en de bediening fenomenaal goed.

Amen....
« Last Edit: January 3, 2020, 19:04:58 by twani »

Offline mancaver

« Reply #201 on: January 3, 2020, 20:31:40 »
Wtf, waar dat dan?  :D
Bij Apollo(punt nl). Ik heb even geckeckt en de actie loopt nog ;)

Offline twani

« Reply #202 on: January 3, 2020, 20:46:47 »

Staat overigens wel keurig bij vermeldt dat het retour/open doos modellen zijn....

Ohw gaat over LS50 zie ik. Ja uhhh sorry....

Wel helemaal zwart, moet je van houden.

« Last Edit: January 3, 2020, 20:50:43 by twani »

Online jahtari

« Reply #203 on: January 4, 2020, 09:55:38 »
Thanks, besteld! Is de helft van de oorspronkelijke nieuwprijs.  :clapping:

Kan ze op een aantal plekken in het huis proberen / inzetten.
Bluesound PowerNode 1 - DDFA volledig digitale streamer/versterker op een set witte Focal 1028 BE, met een Adam Audio Sub 15 voor het laag.

Online jahtari

« Reply #204 on: January 4, 2020, 14:02:13 »
Nu weer 449 per stuk.  :D
Bluesound PowerNode 1 - DDFA volledig digitale streamer/versterker op een set witte Focal 1028 BE, met een Adam Audio Sub 15 voor het laag.

Offline Kerkhoffd

« Reply #205 on: January 4, 2020, 15:19:40 »
Dat was dan een goede timing.
Linn Akurate DS/1 - AudioQuest Diamond Digital Coax v2 BNC to RCA - Devialet 400 - AudioQuest Diamond Digital Coax v2 RCA to AES/EBU - MIT Matrix 28s luidsprekerkabel - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - AudioQuest Carbon 72v DBS RFI filters - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - AudioQuest Diamond v2 netwerkkabel - Qobuz Sublime

Offline Roksan

• HT forum donateur
  • Highly esteemed member group
  • Trade Count: (+19)
  • Total likes: 155
  • Born to run
    • Auto museum Schagen
« Reply #206 on: January 4, 2020, 15:33:10 »
Zo inmiddels de sub goed afgesteld. Ik moet zeggen als het speelt, dan doen ze het toch wel erg goed. Als ze nu de software eens goed op orde zouden krijgen dan is het gewoon een erg fijne speaker.

En ja met een sub, spelen ze een stukje dynamischer. Het rockt en swingt gewoon lekker.
En weet je wat nu zo fijn is? Niks meer tweaken of wat dan ook. Gewoon lekker luisteren naar muziek.
« Last Edit: January 4, 2020, 15:41:36 by Roksan »
KEF LSX

Online jahtari

« Reply #207 on: January 4, 2020, 17:40:49 »
Zo inmiddels de sub goed afgesteld. Ik moet zeggen als het speelt, dan doen ze het toch wel erg goed. Als ze nu de software eens goed op orde zouden krijgen dan is het gewoon een erg fijne speaker.

En ja met een sub, spelen ze een stukje dynamischer. Het rockt en swingt gewoon lekker.
En weet je wat nu zo fijn is? Niks meer tweaken of wat dan ook. Gewoon lekker luisteren naar muziek.
En dat laatste daar gaat het om!

Ik heb eigenlijk een soortgelijke simpele setup dankzij de Bluesound Powernode 1, een streamer en versterker in 1 kleine box.

Eén van de weinige volledig digitale versterkers, net zoals de NAD M2. Alleen dan slechts 2x30 watt, maar dat is voor mij voldoende.

Offline bsmpower

« Reply #208 on: January 30, 2020, 13:42:20 »
Ben nog steeds erg blij met de LSX. Heb de LS50W gehad maar vind de LSX een prettiger / warmer geluid hebben. Ik heb er wel een kleine 8" bij gezet, dat hebben ze wel nodig vind ik persoonlijk.

Waar ik nog erg naar uit kijk is dat ze het mogelijk maken om er een surround opstelling van te maken. Bij films is dit toch wel iets wat ik mis. Het zou haalbaar moeten zijn aangezien de LSX-en draadloos met elkaar kunnen communiceren?
« Last Edit: January 30, 2020, 13:46:43 by bsmpower »

Offline Cantodea

« Reply #209 on: February 1, 2020, 08:28:09 »
Ben nog steeds erg blij met de LSX. Heb de LS50W gehad maar vind de LSX een prettiger / warmer geluid hebben. Ik heb er wel een kleine 8" bij gezet, dat hebben ze wel nodig vind ik persoonlijk.

Waar ik nog erg naar uit kijk is dat ze het mogelijk maken om er een surround opstelling van te maken. Bij films is dit toch wel iets wat ik mis. Het zou haalbaar moeten zijn aangezien de LSX-en draadloos met elkaar kunnen communiceren?

Wat voor een subwoofer heb je erbij geplaatst. Ik zou mijn grote Arendal sub 1 subwoofer willen verkopen en die vervangen door een kleiner model.
KEF LS50W Active Monitor, Arendal Sound Sub1, Roon audio software, Roon DSP Room Correction, SOtM 200.

Offline Robiwan

« Reply #210 on: February 1, 2020, 09:09:55 »
leuke speakers qua uiterlijk. Helaas kan KEF mij qua klankbeeld over het algemeen niet boeien. Vlak, te sterk middengebied, onnatuurlijke gestoken scherp stereobeeld, weinig sprankeling :(
Marantz NR 1608 | Marantz NA6006 | Rega Planar 2 2016 | Rega Mini Fono MK2 | Pioneer BDP-X300 | Mission M34

Offline Cantodea

« Reply #211 on: February 1, 2020, 10:09:06 »
leuke speakers qua uiterlijk. Helaas kan KEF mij qua klankbeeld over het algemeen niet boeien. Vlak, te sterk middengebied, onnatuurlijke gestoken scherp stereobeeld, weinig sprankeling :(

Ik ervaar toch net het tegenovergestelde: sprankelend en gedetailleerd. Zeer diep en breed stereobeeld, absoluut niet vlak! Luidsprekers verdwijnen volledig. Ook bij laag volume blijft alles mooi behouden. De LS50 W moet wel enigszins van de achterwand, maar dat ervaar ik toch wel met de meeste speakers.
KEF LS50W Active Monitor, Arendal Sound Sub1, Roon audio software, Roon DSP Room Correction, SOtM 200.

Offline Jack_D

« Reply #212 on: February 1, 2020, 13:06:57 »
Heb je het hier dan over de kleine LSxx series waar dit topic over gaat of over alle Kef speakers?, kan je opmerking op allebei de manieren interpreteren. Alle Kef spreakers op 1 hoop gooien vind ik wel wat kort door de bocht. 1 bepaalde serie daar kun je inderdaad zelf perfect een eigen gevoel bij hebben.

Offline bsmpower

« Reply #213 on: February 1, 2020, 13:08:28 »
Wat voor een subwoofer heb je erbij geplaatst. Ik zou mijn grote Arendal sub 1 subwoofer willen verkopen en die vervangen door een kleiner model.

Een 2e hands B&W ASW608. Goed genoeg voor mijn ruimte.

Offline twani

« Reply #214 on: February 1, 2020, 13:32:47 »
Hier ook nog steeds ongelimiteerd tevreden over de KEFjes....   

Geen enkele storing in de verbinding, geluid, App of wat ook. 

Ook valt op dat, zodra ze echt op volume moeten leveren, de klank volledig overeind blijft, misschien juist, ondanks het beperkte fysiek, nog wel aan volwassenheid wint.

Alleen maar goeds.....
« Last Edit: February 1, 2020, 13:35:17 by twani »

Offline Dura

« Reply #215 on: February 1, 2020, 22:20:13 »

Em voor dat lekker luisteren heb je daar een prachtige ruimte👍
NAD C390DD met Bluos module  > Harbeth P3ESR, Nvidia Shield, Panasonic 42' plasma. Simpel, net zoals ikzelf.

Offline Roksan

• HT forum donateur
  • Highly esteemed member group
  • Trade Count: (+19)
  • Total likes: 155
  • Born to run
    • Auto museum Schagen
« Reply #216 on: February 2, 2020, 06:22:05 »
Em voor dat lekker luisteren heb je daar een prachtige ruimte👍

Dank je wel
KEF LSX

Online jahtari

« Reply #217 on: February 11, 2020, 08:47:32 »
onnatuurlijke gestoken scherp stereobeeld

Wie zegt dat dit niet de bedoeling was van de muzikant/producer?

:notify: