Het grote kleine KEF LSX wireless active speakers topic

Started by ll0ll, June 22, 2019, 09:11:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

alexeiboris

Ben toch wel erg benieuwd hoe de LSX eigenaren die de boxjes wired aan hun netwerk hebben hangen, zien/weten dat hun muziek ook daadwerkelijk via het ethernettouwtje binnenkomt en niet alsnog stiekem via wifi of bt... je zou het touwtje er natuurlijk even uit kunnen trekken om te zien of het spelen stopt?

mijkie

kun je het draadloze gebeuren niet uitschakelen ?

ik heb hier een paar Adam Artist 6 maar, vind die LSX in het wit ook wel erg mooi ............
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Roksan

Ik kan tot nu toe alleen maar concluderen dat de apps waardeloos werken. Meer geen verbinding dan wel. Zet je de luidsprekers in de app control aan, staat in de andere app doodleuk dat ze offline zijn. Duurt soms wel 15 minuten voordat er überhaupt iets gebeurd.

Jammer, want verder klinken ze nog niet eens zo verkeerd
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

alexeiboris

Nee, daar heb ik dus absoluut geen last van... met Roon op iPad werkt het hier eigenlijk heel goed. Alleen als je in Roon wat gaat klooien met eq en filters etc. dan willen de kefjes de weg wel even kwijtraken, of Roon zelf. Maar switchen tussen inputs etc, prima. Geen enkel probleem, ze vallen ook nooit weg ofzo tijdens spelen.

De KEF apps zijn inderdaad wel een beetje "meh". Heel soms kan de app de speakers niet vinden maar even de app opnieuw starten en daar zijn ze weer.

Roksan

Nou ik speel nu maar gewoon met een losse Streamer via de optische ingang. Dan komt er tenminste nog muziek uit.
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

twani

Quote from: Roksan on December 18, 2019, 20:18:49
Ik kan tot nu toe alleen maar concluderen dat de apps waardeloos werken. Meer geen verbinding dan wel. Zet je de luidsprekers in de app control aan, staat in de andere app doodleuk dat ze offline zijn. Duurt soms wel 15 minuten voordat er überhaupt iets gebeurd.

Jammer, want verder klinken ze nog niet eens zo verkeerd

Heb je alles draadloos? Ik heb alles wired en het werkt fantastisch. Nog geen single drop-out gehad op zowel geluidsweergave  als App Control

Ik heb vanavond eens flink in de settings zitten rondkrossen en ze klinken nu echt serieus fijn.

Ik bestel definitief geen sub.


twani


Tabcam

Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

twani


Roksan

Quote from: twani on December 18, 2019, 21:40:33
Heb je alles draadloos? Ik heb alles wired en het werkt fantastisch. Nog geen single drop-out gehad op zowel geluidsweergave  als App Control

Ik heb vanavond eens flink in de settings zitten rondkrossen en ze klinken nu echt serieus fijn.

Ik bestel definitief geen sub.

Ik heb alles bedraad.
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

twani

Quote from: Roksan on December 19, 2019, 05:11:56
Ik heb alles bedraad.

Je zou dan haast het thuisnetwerk als dé schuldige willen aanwijzen....... 

De bediening is bij mij via zowel Airplay2, Spotify Connect, KEF Control en KEF Stream perfect en zonder enige vertraging.

Ook m'n UPNP Minimserver van de NAS ziet ie altijd eigenlijk...

rapsac

Quote from: alexeiboris on December 17, 2019, 16:08:04
Ik normaal gesproken ook, maar... in dit geval draait mijn muziekserver, Roon in dit geval, headless, als docker,  op een linux server. Ik bedien de Roonserver via mijn iPad Roon-app. Dáár zie ik dan mijn LSX-jes, zowel als airplay als bluetooth, en als ik dan af ga spelen, speelt de muziek uiteraard over de LSX-jes, via BT of Airplay.

Aangezien mijn linux server geen wifi kaart etc heeft, moet het wel zo zijn dat mijn iPad de muziek vanaf de linux NAS -> via de Roon app -> via Airplay of BT, dus vanaf de iPad zelf!!! naar de LSX-jes stuurt. Dat moet wel, de NAS kan het dus niet eens.

Ik vraag me dus af, als ik de LSX-jes bedraad, of de Roon app (of welke app dan ook) slim genoeg is om de data in dat geval, wél direct vanaf de NAS, via de kabels, direct naar de LSX-jes te sturen...? Iemand die dat weet?
Mijn LSX speakers hangen bedraad aan de router, net als m'n NAS. Gaat prima via Roon.
KEF app blijft iets minder stabiel. Beste werken Roon via ethernet, Airplay 2 bij draadloos en de TV via optical in.

BJF

Hebben jullie het tv-geluid eigenlijk altijd via de Kefjes?
NAD M10 V2
Elac FS247

alexeiboris

Quote from: rapsac on December 19, 2019, 22:39:48
Mijn LSX speakers hangen bedraad aan de router, net als m'n NAS. Gaat prima via Roon.
Maar wat zie je dan in Roon? Zie je de speakers dan 3x? Ik zie ze nu 2x, als airplay en als bt. Komt er bij jou een 3e bij, lsx wired ofzo?

Kerkhoffd

Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

blueray

Quote from: alexeiboris on December 20, 2019, 08:33:38
Maar wat zie je dan in Roon? Zie je de speakers dan 3x? Ik zie ze nu 2x, als airplay en als bt. Komt er bij jou een 3e bij, lsx wired ofzo?
Ik heb ze ook, je moet de lsx als roon endpoint aanzetten in roon instellingen anders heb je alleen  airplay of bt. Dan zie je gewoon 1 endpoint
Revel m105/adi rme 2 dac/ncore iom amp/Nuc i3 Roon server

Roksan

De control app heeft steeds wel verbinding met de luidsprekers, de stream app kan de luidsprekers maar niet vinden. Router heb ik rechtstreeks op de luidsprekers aangesloten.
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

Roksan

Nou inmiddels vindt de control app ook geen speakers meer. Spotify weer wel. Dus eigen apps van Kef doen het niet en die van een derde wel  :crazy:

KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

Pjotr27

Bij mijn zoon even net Roon / MacBook getest met de Lsx. Binnen 3 min. werkt het fantastisch..
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

bva

Hoe goed zijn de KEF lsx t.o.v. de KEF LS50w en de Devialet Reactor?

Pjotr27

Quote from: bva on December 20, 2019, 15:29:47
Hoe goed zijn de KEF lsx t.o.v. de KEF LS50w en de Devialet Reactor?

Lastig vergelijk, ook gezien de aanschafprijs...
Ik luister de hele dag (in een woonkamer, als achtergrondmuziek) en vind het erg prettig (op de LSX) klinken.
Niet scherp, of gestresst, heel evenwichtig.
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

bva

Quote from: Pjotr27 on December 20, 2019, 15:37:55
Lastig vergelijk, ook gezien de aanschafprijs...
Ik luister de hele dag (in een woonkamer, als achtergrondmuziek) en vind het erg prettig (op de LSX) klinken.
Niet scherp, of gestresst, heel evenwichtig.

Is de kwaliteit veel minder dan van je hoofd muziek installatie?

twani

Quote from: bva on December 20, 2019, 17:09:21
Is de kwaliteit veel minder dan van je hoofd muziek installatie?

Kijk eens in z'n signatuur zou ik zeggen en stel dezelfde vraag dan nog eens.... :)

Peerless Monster

Quote from: Pjotr27 on December 20, 2019, 15:37:55
Lastig vergelijk, ook gezien de aanschafprijs...
Ik luister de hele dag (in een woonkamer, als achtergrondmuziek) en vind het erg prettig (op de LSX) klinken.
Niet scherp, of gestresst, heel evenwichtig.


Zijn ze aan de andere kant van wereld zo duur Peter?
Hier zie je ze regelmatig voor 750 euro voorbij schieten met aanbiedingen. Nieuw.
En de ls50w heb ik ook al nieuw gezien voor 1350, maar dat was echt extreem laag.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Pjotr27

In Indonesia ongeveer 1300 euro ex verzendkosten... LS50W kost bijna 2500 euro's... 27,5 % invoerrechten en 10 % BTW... Maar ik ga ze niet kopen hoor, veel te blij met mijn Fieldcoil luidsprekers... Ik ben nu in Nederland en mijn zoon heeft een setje Lsx...
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.