Creditnota na 3e defecte OLED paneel LG binnen 2,5 jaar tijd

Started by bellecoupe, June 21, 2019, 01:08:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

bellecoupe

Even een vraagje:

Voor een kleine week terug is mijn 2,5 jaar oude LG OLED tv ter ziele gegaan.
Binnen de garantie periode is reeds twee keer een paneel vervangen, en nu is voor de derde keer het paneel defect.
LG kan het toestel niet meer maken, en de reparatie dienst heeft aangegeven dat i.o.m. LG is besloten om over te gaan tot crediteren.

De zaak waar ik het toestel heb gekocht heeft tot nu toe prima support geleverd, en zijn in afwachting van LG met wat voor voorstel zij komen.
Ik dacht in eerste instantie dat ik het volledige aankoopbedrag terug zou krijgen bij creditering, maar ik heb het vermoeden dat dit maar een deel van het aankoopbedrag zal zijn.

Ik heb het toestel destijds gekocht voor € 2900,-

Wat voor creditbedrag kan ik zo'n beetje verwachten, of dient LG ervoor te zorgen dat ik het volledige bedrag gecrediteerd krijg?

Cobraatje

Ik zou, ervan uitgaand dat de garantie is verlopen, van de Uneto-VNI gebruiksduurlijst uitgaan:
3 jaar voor tv's tot €300
4 jaar voor tv's van €300 tot €500
5 jaar voor tv's van €500 tot €1000
6 jaar voor tv's van meer dan €1000

Dus rond de €1600-1700,-.
Of je dit krijgt aangeboden is afwachten.
Ligt aan waar LG zin in heeft en hoeveel moeite de zaak waar je gekocht hebt, doet.

Tinus_

LG zal zich aan de regels houden en een gedeelte van het inkoopbedrag crediteren naar de dealer, wat de dealer ermee gaat doen is de vraag.
Wat voor jou wel het voordeel is geworden is dat de huidige prijzen van een Oled een stuk lager liggen als 2.5 jaar geleden.
En als het toestel inderdaad gecrediteerd gaat worden heb jij een vrije keuze om een nieuw toestel uit te zoeken. (Sony, Panasonic, LG of Philips Oled bijvoorbeeld)
Rebuilding my HT

bellecoupe

zover bedankt voor jullie input!

Ik wacht rustig af wat ik gecrediteerd krijg.
Ik ben in ieder geval voornemens om niet weer een duur toestel te nemen.

Als ik een film ga kijken dan doe ik dat meestal toch via de Epson TW9300.

Ik twijfel nu een beetje tussen de LG 65C8 en de Panasonic TX-65FZW954.
In de diverse reviews komt de LG er wat betreft beeld beter uit.

Ik ga maar eens rustig het beeld vergelijken.

quattronl

Quote from: bellecoupe on June 21, 2019, 11:27:29
Ik twijfel nu een beetje tussen de LG 65C8 en de Panasonic TX-65FZW954.
In de diverse reviews komt de LG er wat betreft beeld beter uit.
Het ligt er aan wat je eisen qua beeld zijn.
Vette kleuren, hoog contrast en flink 'n your face' beeld, dan LG.
Natuurgetrouwe kleuren, dan Panasonic.

Tenminste, zo lees ik de reviews.

Maar wel zwaar k**** dat je dure LG al 3x kapot gegaan is. Op steeds repareren zit je ook niet meer te wachten dus dan kan je beter met het geld wat je terug krijgt een andere kopen (die qua specs na 2,5 jaar al wel weer flink verbeterd zal zijn t.o.v. je huidige LG).
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

holco

Met een Panasonic had je waarschijnlijk niet gestaan waar je nu staat  ;)  beeld zou erg goed moeten zijn maar het hele internet staat vol met negativiteit qua service bij Panasonic.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

theetjuh

Ik ben ook aan het oriënteren naar een nieuwe tv en uiteraard komt daar ook de LG bij kijken, maar dan ook alleen qua centen.

Als ik al iets lees over problemen, of dat nu defecten zijn of problemen tussen apparaten, kom ik altijd de twee letters LG tegen.
Dat is ook waarom ik er zover mogelijk vandaan wil blijven, maar de lagere aanschafkosten maakt het zo aanlokkelijk.

Ik heb enorm goede ervaringen met Panasonic en Sony, maar ook Phillips schijnt goed bezig te zijn.
Qua reviews kijk ik veel al naar HDTVtest op YouTube, goede reviews en leuke gast: https://www.youtube.com/user/hdtvtest

Qua prijzen raad ik je aan het volgende topic te lezen op het forum van Tweakers, blijkbaar kunnen daardoor mensen een erg lage offerte krijgen voor de toestellen: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1832627/9999

Succes met zoeken naar een mooi toestel!
LG 77G1 • Onkyo TX-RZ70 • Q Acoustics F:2050i C:2000Ci R:2020i A:QI65C • 2x BK Elec XXLS400-DF
Vero V (OSMC) • Nvidia Shield TV Pro (2019) • Sony UBP-X800M2 • Sony PlayStation 5

MechanicalAnimal

Quote from: holco on June 21, 2019, 13:16:30
Met een Panasonic had je waarschijnlijk niet gestaan waar je nu staat  ;)  beeld zou erg goed moeten zijn maar het hele internet staat vol met negativiteit qua service bij Panasonic.

Negatieve verhalen vind je al snel, mijn panasonic ST60 ging ook na krap 2 jaar stuk, ding is opgehaald en kreeg mijn volledige aankoopbedrag terug  :pompom:

Nu een sony, draait inmiddels al langer dan de Pana, maar kanonne, wat is dat ding traag zeg.
SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

holco

<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

theetjuh

Quote from: holco on June 21, 2019, 13:29:18
https://www.consumeraffairs.com/home_electronics/
Ik denk niet dat een US georiënteerde website hier veel aan bij kan dragen, bedenk daarbij de Panasonic helemaal niet wordt verkocht in de US en dat sommige modellen in de US gewoon anders zijn dan de modellen in de EU, denk hierbij bijvoorbeeld aan TCL.

Dat zie je ook terug in het TV Shootout Topic elders op het forum, van AVSforum, daar komt geen eens een Panasonic in voor.
Waarbij de Panasonic juist door HDTVtest en AVforums als beste uit de bus komt.
LG 77G1 • Onkyo TX-RZ70 • Q Acoustics F:2050i C:2000Ci R:2020i A:QI65C • 2x BK Elec XXLS400-DF
Vero V (OSMC) • Nvidia Shield TV Pro (2019) • Sony UBP-X800M2 • Sony PlayStation 5

holco

Ik zeg ook niet dat Panasonic slecht is qua prestaties, alleen als je wat hebt schijnen ze niet de makkelijkste te zijn, Met mijn LG 65EF950V wel 2 dingetjes gehad en die werden perfect en snel opgelost.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Sjettepet

Quote from: Tinus_ on June 21, 2019, 09:29:17
Wat voor jou wel het voordeel is geworden is dat de huidige prijzen van een Oled een stuk lager liggen als 2.5 jaar geleden.

Dat is natuurlijk onzin. Als TS zijn geld in zijn zak had gehouden 2,5 jaar geleden had hij nu een veel mooier toestel kunnen kopen. Dus TS heeft geen enkel voordeel.

Volgens mij is het nog altijd zo dat een winkel (niet de fabrikant!) een deugdelijk product moet leveren. Een toestel dat binnen 2,5 jaar 3 keer kapot gaat is niet deugdelijk en voldoet niet aan de verwachting die de consument redelijkerwijs mag hebben. Nog afgezien van de garantie die er op een reparatie moet gelden, denk ik dat TS van de winkel (niet van de fabrikant) een vergelijkbaar toestel mag verwachten. En dat is dan een toestel dat nu goedkoper is dan destijds, dus de enige die hier voordeel bij heeft is de winkel!
ROON ROCK > Flac/DSD > Okto DAC8/Ropiee > Benchmark AHB2 >  Spendor A6R || Libreelec > Denon AVR-X3500 -> XGIMI H2 || ROON ROCK > Topping D90/Pre90 > KEF LS50 / BK200

Tinus_

Quote from: Sjettepet on June 21, 2019, 14:20:16
Dat is natuurlijk onzin. Als TS zijn geld in zijn zak had gehouden 2,5 jaar geleden had hij nu een veel mooier toestel kunnen kopen. Dus TS heeft geen enkel voordeel.

Volgens mij is het nog altijd zo dat een winkel (niet de fabrikant!) een deugdelijk product moet leveren. Een toestel dat binnen 2,5 jaar 3 keer kapot gaat is niet deugdelijk en voldoet niet aan de verwachting die de consument redelijkerwijs mag hebben. Nog afgezien van de garantie die er op een reparatie moet gelden, denk ik dat TS van de winkel (niet van de fabrikant) een vergelijkbaar toestel mag verwachten. En dat is dan een toestel dat nu goedkoper is dan destijds, dus de enige die hier voordeel bij heeft is de winkel!
Je begint nu over iets heel anders namelijk non-conformiteit, ik heb alleen aangegeven dat de Oled prijzen flink gedaald zijn.
Rebuilding my HT

Sjettepet

Quote from: Tinus_ on June 21, 2019, 14:49:50
Je begint nu over iets heel anders namelijk non-conformiteit, ik heb alleen aangegeven dat de Oled prijzen flink gedaald zijn.
En je noemt dat een voordeel voor TS. Daar maak ik bezwaar tegen. Hooguit een geluk bij een ongeluk, maar misschien bedoel je dat ook. Laten we hopen dat TS het aankoopbedrag terugkrijgt (waar hij dus volgens mij recht op heeft) en daarvoor een nog mooier toestel kan kopen dan hij al had. Daarover zijn we het vast eens!
ROON ROCK > Flac/DSD > Okto DAC8/Ropiee > Benchmark AHB2 >  Spendor A6R || Libreelec > Denon AVR-X3500 -> XGIMI H2 || ROON ROCK > Topping D90/Pre90 > KEF LS50 / BK200

Xander32

Maar lees je in de reviews met klachten, ook over de verkochte aantallen van de verschillende merken, de verschillen in marktaandeel 😉.

Quote from: theetjuh on June 21, 2019, 13:22:09
Ik ben ook aan het oriënteren naar een nieuwe tv en uiteraard komt daar ook de LG bij kijken, maar dan ook alleen qua centen.

Als ik al iets lees over problemen, of dat nu defecten zijn of problemen tussen apparaten, kom ik altijd de twee letters LG tegen.
Dat is ook waarom ik er zover mogelijk vandaan wil blijven, maar de lagere aanschafkosten maakt het zo aanlokkelijk.

Ik heb enorm goede ervaringen met Panasonic en Sony, maar ook Phillips schijnt goed bezig te zijn.
Qua reviews kijk ik veel al naar HDTVtest op YouTube, goede reviews en leuke gast: https://www.youtube.com/user/hdtvtest

Qua prijzen raad ik je aan het volgende topic te lezen op het forum van Tweakers, blijkbaar kunnen daardoor mensen een erg lage offerte krijgen voor de toestellen: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1832627/9999

Succes met zoeken naar een mooi toestel!
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

theetjuh

Quote from: Xander32 on June 21, 2019, 16:53:31
Maar lees je in de reviews met klachten, ook over de verkochte aantallen van de verschillende merken, de verschillen in marktaandeel [emoji6].
Nee helaas kan ik die cijfers niet vinden in de reviews met klachten [emoji6]

Maar even serieus, ik weet dat mensen vaak posten over hun klachten en niet over hun succes verhalen, ik weet ook dat het marktaandeel van LG groter is dan die van Sony, Philips of Panasonic.

Het is ook niet van de afgelopen maanden dat ik dit tegenkom, maar al zo'n 4 a 5 jaar, problemen met CEC, ARC, bitdepth en EDID issues.
Het zal misschien toeval zijn, maar ik ben het vaak tegengekomen.
LG 77G1 • Onkyo TX-RZ70 • Q Acoustics F:2050i C:2000Ci R:2020i A:QI65C • 2x BK Elec XXLS400-DF
Vero V (OSMC) • Nvidia Shield TV Pro (2019) • Sony UBP-X800M2 • Sony PlayStation 5

bellecoupe

Ik wacht nog even af waar mijn leverancier mee komt, en ga dan mijn keuze maken.

H&C Hifi

Ik weet uit ervaring dat er vaak eerder een vervangend toestel word geleverd..
je krijgt dan een gelijkwaardig toestel alleen dan van de nieuwste (vergelijkbare) serie



MechanicalAnimal

Quote from: HcHifi.nl on June 22, 2019, 14:56:43
Ik weet uit ervaring dat er vaak eerder een vervangend toestel word geleverd..
je krijgt dan een gelijkwaardig toestel alleen dan van de nieuwste (vergelijkbare) serie

Ook in het geval van mijn plasmaTV zou dit het geval zijn geweest als er nog plasma's gemaakt werden. Vervanging was dus niet mogelijk, wel door een LCD, maar daar ben ik niet mee akkoord gegaan en dus kon ik mijn geld terug krijgen.

De reden dat ik niet liet vervangen door een LCD was omdat er te veel verschillende modellen op de markt zijn waardoor ik eerst wou kijken wat ik de beste TV vond en niet dus vast wou zitten aan panasonic.
SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

bellecoupe

Ik heb vandaag besloten om voor de Panasonic 65FZW804 te gaan.
A.s. woensdag wordt het toestel uitgeleverd, en de defecte LG gaat meteen retour.

fasteddie


KillerbeeNL

Quote from: fasteddie on October 25, 2019, 09:04:02
Weet je het zeker? :unsure:
zijn post is van 15 juli dus ik denk het wel.[emoji16]

jammer dat er verder geen oordeel over zijn keuze is gegeven.

Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk

Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

fasteddie

Daarom huist, ik was ook wel benieuwd waarom deze keuze en of de Pana bevalt....reageert wel hoor....

Tabcam

Quote from: bellecoupe on July 15, 2019, 22:39:14
Ik heb vandaag besloten om voor de Panasonic 65FZW804 te gaan.
A.s. woensdag wordt het toestel uitgeleverd, en de defecte LG gaat meteen retour.
Klinkt als en driedubbele pech en een erg mooie upgrade. Panasonic gebruikt wel de OLED-panelen van LG net als alle andere OLED-TV-fabrikanten :tongue2:. De aanstuurlogica is wel anders. Veel plezier met je aankoop!
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i