Eindversterker op Bluesound node 2

Started by audio_stabilo, June 19, 2019, 20:30:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

audio_stabilo

Goedenavond

Ik wil graag mijn bluesound aansluiten op een eindversterker ( Primare A30.2) dit omdat ik dan een lekker compact setje heb en de eindversterker gewoon ergens in een kastje kan zetten en de bluesound boven op mijn meubel.
Nu heb ik dit net gedaan. Maar als ik geen muziek draai hoor ik dus een brom door de speakers. Dit hoor ik vanaf de luisterplek niet. Maar ik wil gewoon dat het stil is.

Komt dit omdat er op de bluesound geen pre out zit? De eindversterker geeft natuurlijk vol signaal aan de speakers net als je bij een geintergreerde versterker het volume helemaal open gooit. De brom gaat niet weg als ik het volume in de app omlaag zet in de bluesound app. Denk logisch omdat het niet via pre out zit?

Rowdy

Hoor je ook een brom als je de Bluesound ontkoppelt van de eindversterker?

audio_stabilo

#2
Quote from: Rowdy on June 19, 2019, 20:37:29
Hoor je ook een brom als je de Bluesound ontkoppelt van de eindversterker?

Ja dan hoor ik het ook :)

Edit;

Toch niet! Ik ga even een andere interlink proberen

audio_stabilo

Blijkt dus een slechte interlink te zijn! Nu nog even de keuze of ik de primare a30.2 laat staan. Of de classe cap 80. Dit tussen de b&w cm6 s2.

Advies is welkom

Ralf67

Misschien eerst betere bekabeling aanschaffen  8)

Is de nodige winst mee te behalen.

audio_stabilo

Quote from: Ralf67 on June 19, 2019, 22:23:10
Misschien eerst betere bekabeling aanschaffen  8)

Is de nodige winst mee te behalen.

Heb ik nu ook gedaan. Had snel even een kabeltje gepakt. Die bleek dus niet helemaal jofel haha

audio_stabilo

Iemand nog tips voor de Classe of de Primare qua kracht

chansig

Wat kom je nu te kort dan ?

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Rowdy

Heb je de Classé Cap 80 in bezit of moet je hem nog aanschaffen? Anders kun je ook kijken naar actieve luidsprekers en digitaal aansluiten.

Arcenon

Quote from: audiogek on June 20, 2019, 06:52:48
Iemand nog tips voor de Classe of de Primare qua kracht

De Primare heeft meer power maar of die ook beter klinkt is aan jou, de meeste mensen beweren dat B&W's pas beginnen te zingen met een zware eindversterker. Als je hem zoals je aangeeft het liefste in je kast kwijt wil dan raad ik je aan om beide versterkers te verkopen en er een krachtige compacte class D eindversterker voor terug te plaatsen.   
Bluesound Powernode 2I N330 + Dali Rubicon 6

JGvH

Wat me altijd opvalt in jouw topics is dat jij altijd de mening van een ander vraagt, vaak heb je zelf bv in dit geval 2 versterkers, dus je kan dan toch zelf bepalen wat t lekkerste klinkt/matcht daar heb je mijn inziens niet de mening van een ander voor nodig. Je eigen oren, voorkeur en akoustiek bepalen wat jou bevalt.