Marantz cr611 met wharfedale reva3.

Started by aklasse, June 30, 2019, 18:28:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

aklasse

Ik heb van mijn vader een nieuwe set whaferdale reva 3 gekregen. Nu ben ik aan het kijken na een kleine versterker.
Nu heb ik een Marantz sr611 gezien maar deze is 2x65watt bij 6 ohm.
De speakers zijn 120 wat bij 8ohm.
Nu twijfel ik of de marantz wel genoeg vermogen heeft en dat het überhaupt gaat. Wat is jullie kennis hierin.

Witalik

Ligt ook een beetje aan de gevoeligheid van de speakers. Zou best kunnen werken soms met het lage opgegeven vermogen van een versteker.
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

aklasse

Bedankt voor u reactie. Dit zijn de geven van de speaker.
Specificaties
Product
Artikelnummer
790916
Fabrikantcode
WH-094801-00A
Merk
Wharfedale
Garantie
2 jaar
Garantietype
Carry-in-garantie
Algemene eigenschappen
Samenstelling speakers
1 speaker
Type hifi speaker
Zuil
Bluetooth
Nee
Waterbestendig
Nee
Geschikt voor bi-wiring
Ja
Speaker-aansluiting accepteert type kabel
Banaan-plug, Luidsprekerdraad
Speaker eigenschappen
Aantal speakers
1
Actieve speaker
Nee
Gevoeligheid speaker
88 dB
Impedantie
8 O
Frequentiebereik
40 - 20000 Hz
Speaker woofer diameter
125 mm
Speaker tweeter diameter
25 mm
Speaker mid-range driver diameter
115 mm
Plaatsing basreflex poort
Onderkant
Aantal speakerunits (per speaker)
4
Speaker scheidingsfilter
2,5-weg
Geïntegreerde subwoofer
Nee
Geintegreerde tweeter
Ja
Geintegreerde mid-range driver
Ja
Geintegreerde woofer
Ja
Aanbevolen versterker vermogen
25 - 120 W

JGvH

De software vd 611 is niet om over naar huis te schrijven 🙁

chansig

Tussen de 25 en 120 watt. Gaat dus prima lukken met de versterker/speaker.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

aklasse

Ja oké was bang dat het te weinig watt was.  Wat bedoelt u met de software.

scoc

#6
Als je geen CD meer hoeft te spelen zou ik dus eerder gaan naar bvb een Sonos amp of Bluesound Powernode. Versterker zal aanzienlijk beter zijn alsook de streaming software.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

chansig

Alles kan altijd beter. Gewoon lekker muziek gaan draaien.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

minplus

If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

Rowdy

Theoretisch zal de Marantz best kunnen, maar wil je de luidsprekers echt laten zingen kijk dan naar een versterker die de 4 luidspreker eenheden echt onder controle heeft. Dus een versterker met een goede voeding, welke ook bij een lage impedantie nog voldoende stroom kan leveren.

H&C Hifi

Wat is je budget en moet er perse een cd speler in zitten ?


chansig

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

aklasse

#12
Heb 400.00 budget. De  cr 611 is nu flink afgeprijsd en heeft een cd speler incl. Ik draai nooit hard.
Heb contact gehad met 2 verkopers zeiden dat het allebei prima kon. 1 raadde de onkyo 686 aan voor meer power, maar past niet in de kast.

JGvH

Hoi heb zelf net de cr 611 in huis voor €329 bij bol. Is een prima match met elac debut b5.2. hoeft echt niet harder dan 20, nog zat volume over. De weergave kwaliteit is boven verwachting!! De Onkyo welke jij noemt is een surround receiver, meestal lever je dan wat in kwa stereo weergave. Ik hoop dat ik je geholpen heb🙂

aklasse

Ik heb net ook de cr611 bij correct besteld, wilde graag  de zilveren deze koste 339.00.
Top om te horen dat die voldoende power heeft.
Erg bedankt voor je reactie

JGvH

Heb je je de 611 al binnen? Heb trouwens de Wharfedale Reva 1 gehad, vond ze 'emotieloos' en heb ze toen geretourneerd. De Elac Debut b5.2 is meer mijn smaak. (Dit alles los gezien van versterking)

aklasse

Ja is binnen moet nog speakerkabel kopen.
Ik weet dat de reva 1 zo klinkt. De reva 3 schijnen veel beter te zijn.
De diamond 220 klinken geweldig.
Heb de edifier s2000pro ook nog die klinken zelfs nog beter.

JGvH

Welke kabel ga je gebruiken? Ik gebruik zelf eenvoudige Oehlbach 2x 2'5 mm2 OFC kabel

aklasse

Dynafox 2mt compleet met banaan stekker maar kost 54.99.
Zat ook de denken aan oehlbach 2.5mm die is veel goedkoper en hebben nog goede argon banaanstekkers liggen.

aklasse

Het klinkt erg goed, geeft erg mmoie plaatsing van instrumenten. Ik heb de hd cd1 van Marantz aangesloten om de testen tot mijn verbazing nog beter dan de ingebouwde cd speler.

JGvH

Niet zo verwonderlijk toch dat hdcd1 beter klinkt dan ingebouwde Cd speler. Cr611 toen die net op de markt was adviesprijs van €699, de Cd speler meen ik €599😁

aklasse

Klopt maar zo'n verschil had ik niet verwacht.

JGvH

Geven de Marantz m- cr 611 en de Reva 3 het gene wat je verwacht/gehoopt had?

aklasse

Ja absoluut de reva 3 zijn top speakers. Echt een genot om s'avonds een cd the op te zetten. De cr 611 is een zeer goede versterker. Niet verwacht dat dit zo'n goede combi zou zijn. Power genoeg voor grote speakers. Ideaal dat alles er ook opzit en goed werk. Bluetooth internetradio. Allemaal top.