Ervaring AudioQuest Castle Rock vs Kimber 8TC

Started by PatrickP, June 19, 2019, 12:37:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

PatrickP

Recent heb ik mijn audioset in feite vervangen. Ik kwam van een 18-20 jaar oude set met als hart een Yamaha DSP-A1 met Sphinx Myth-11 eindversterker en MBQuart speakers. Mijn speakerkabels waren voor meer dan 17 jaar de Kimber 8TC kabels en ik heb nooit het gevoel gehad dat ze de beperkende factor waren in mijn set.

Toen ik serieus ging upgraden (Focal Kanta 2 speakers, Hegel h360 versterker, Bluesound Node 2i streamer), nam ik aan dat deze best nog een tijdje "meekonden". Net als mijn Siltech digitale interlink. Maar een paar AudioQuest KE-4 kabels die ik kon testen gaven al direct aan dat dat niet direct het geval was. Die kabels zijn me veel te duur (zilver!), maar een upgrade was zeker mogelijk. Best apart, want de Kimbers worden nog steeds gemaakt en scoren nog steeds erg goed in de reviews.

Toen de Castle Rocks tweedehandse aangeboden werden op dit forum heb ik snel een afspraakje gemaakt en heb ze gekocht.

Mijn ervaringen. Het verschil in te horen details is echt bizar groot. Ik hoor nu zoveel meer kleine nuances dat het nog duidelijker is dat ik goede componenten gekocht heb. Het spul verdient duidelijk betere kabels. Het stereobeeld is wel wat smaller, het geheel is compacter.

Dit in combinatie met andere stroomkabels met een stekkerblok met filtering geeft veel meer rust in het geluidsbeeld dan ik hiervoor had. Ik kan nog steeds knallen als het moet, maar met name jazz-achtingen muziek is erg goed in mijn set. Natuurlijk vallen er wel nog meer mindere opnamen door de mand, maar dat hoort er een beetje bij. Er blijft genoeg mooi opgenomen werk over. Sterker nog: de afgelopen maanden zijn een ontdekkingsreis met prachtige nieuwe muziek die mijn playlists in stromen.

Herkennen jullie dit verhaal?
Audiogenot voortkomend uit een bouillabaise met ingrediënten van Hegel, Focal, Moon, Vpi, Creek, Denon, AudioQuest, Isotek, Grado, Ortofon, Hana, Benz Micro, Siltech, Tellurium Q en John van Gent. Foto's: https://www.instagram.com/patrickput/

Sjettepet

Altijd leuk om dit soort ervaringen te lezen, maar ik heb inmiddels wel geleerd dat de combinatie van componenten bepalender is voor het resultaat dan de kwaliteit van één enkel component.

Misschien klinken de Kimbers in mijn set wel beter dan de Castle Rocks. Dat is het leuke van onze hobby, het aantal combinaties is onbeperkt en de reis is eindeloos.
ROON ROCK > Flac/DSD > Okto DAC8/Ropiee > Benchmark AHB2 >  Spendor A6R || Libreelec > Denon AVR-X3500 -> XGIMI H2 || ROON ROCK > Topping D90/Pre90 > KEF LS50 / BK200

DB628

QuoteHerkennen jullie dit verhaal?

Ja zekers  ;)

chansig

Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear netkabels, AQ Pearl optische kabel, AQ Forest digitale kabels.

myself

Door je upgrade in speakers, versterker etc, is de beperkende factor in je set je bekabeling geworden (ls en ook stroom) en ja, zeeeer herkenbaar, ik ga er nu zelf ook doorheen


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

PatrickP

Audiogenot voortkomend uit een bouillabaise met ingrediënten van Hegel, Focal, Moon, Vpi, Creek, Denon, AudioQuest, Isotek, Grado, Ortofon, Hana, Benz Micro, Siltech, Tellurium Q en John van Gent. Foto's: https://www.instagram.com/patrickput/

chansig

#6
Nee hoor. Ervaring, alleen dus een andere dan anderen deze hebben.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear netkabels, AQ Pearl optische kabel, AQ Forest digitale kabels.