Zappiti 4K HDR Pro

Started by J.A.F._Doorhof, June 17, 2019, 09:47:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof

Je kan deze review ook via onze site bekijken. Maar heb hem hier ook even in de volledige versie gepost.
https://www.hometheater.nl/site/zapitti-4k-hdr-pro-speler/

Lees hier de review van deze nieuwe high-end speler.

Met dank aan JVB een van onze forum sponsoren voor het beschikbaar stellen van de speler voor review.
LET WEL.... ik schrijf reviews altijd eerlijk en zonder kleuring met betrekking tot waar de speler wegkomt, met andere woorden de review is 100% eerlijk en vanuit mijn eigen mening geschreven.

bestel de speler via ons of rechtstreeks via JVB op http://www.oppostore.nl/zappiti

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

J.A.F._Doorhof

#1
Hier de volledige review even geplaatst.

Mediaspeler/streamer
Ok laten we beginnen met de term mediaspeler.
 Wat is dat?
 Nu zul je je afvragen "Frank, natuurlijk weten we wat een mediaspeler is", en ja dat snap ik maar ik haal het even apart aan met een reden.
" class="wp-image-3555

Over de jaren heb ik enorm veel spelers hier gehad, niet alleen voor korte periodes, maar ook voor langere periodes, toch moet ik eerlijk zeggen dat de meeste mediaspelers hier bar snel weer weg zijn. De reden is eigenlijk heel simpel. Ik ben gek op knutselen en ga ik een projectje tweaken dan ga ik een hogere moeilijkheidsgraad zeker niet uit de weg, maar om elke keer probleem op probleem op te lossen en continue dingen aan te moeten passen..... nee sorry daar heb ik geen zin in.

Toen onze Dune kapot ging moest ik wat anders. We hebben toen verschillende boxen geprobeerd, op dat moment bijna allemaal gebaseerd rond of om Kodi. Een magisch woord dat Kodi, iedereen heeft het erover, de meeste mensen zijn enthusiast maar misschien heb ik gewoon enorm veel pech gehad maar ik vind het helemaal niets.

De eerste boxen (zal geen namen noemen) waren allemaal van "goede" kwaliteit (we kopen/verkopen hier geen troep) maar allemaal hadden ze wel wat, waar bij de een de hele database steeds vast liep gedurende het scannen was bij de andere het weer niet mogelijk om de output goed te krijgen op 23.976 waardoor we regelmatig naar schokjes zaten te kijken, en bij de laatste box die we getest hebben (nog geen 5 maanden geleden) was het helemaal feest, alles werkte goed maar de speler weigerde pertinent op een ander formaat uit te sturen dan 25-60 hz, 24 was met geen mogelijkheid goed te krijgen, na 4-5 images geflashed te hebben hebben we het maar opgegeven.

Het stomme is dat we na de Dune voor "tijdelijk" een popcorn hour gekocht hebben, was toen een van de goedkopere "goede" spelers en hij was letterlijk bedoeld voor "tussendoor" maar zie hier.... het ding staat er nog steeds, wel ondertussen al 2 voedingen moeten vervangen (goedkoop gemaakt) maar het ding speelt nog steeds af wat we downloaden, maar je merkt wel dat hij zijn leeftijd begint te vertonen, alles werkt nog perfect maar de interface is nu wel echt verouderd (lage resolutie) en ook met 265 hoef je niet echt aan te komen, dus de tijd begint wel echt te dringen, maar goed van al die boxen heb ik er nog geen een gehad die echt werkte zoals ik wilde.

Een mediaspeler moet je in principe aansluiten en direct kunnen gebruiken, daarnaast moet hij zonder tweaks of aanpassingen natuurlijk elk formaat kunnen spelen, is het leuk als er een plaatje met overzicht bij staat en wil je natuurlijk top beeld en geluidskwaliteit. vandaar dat ik ook nog altijd op zoek ben en toen JVB me aangaf dat ze een nieuwe top speler hadden heb ik meteen aangegeven dat ik die wel eens wilde zien

Bij alles word tegenwoordig pro gedrukt.
iPad pro, Mavic Pro (drone), MacBook Pro, iMac Pro, P30Pro etc. etc.
De naam pro staat voor mij ondertussen bijna synoniem aan THX welke voor mij echt alle waarde heeft verloren sinds ze apparatuur zijn gaan branden waar absoluut het logo THX zoals wij het kende niet op zou mogen staan. En THX is niet de enige mijn telefoon heeft bv dolby, het zal wel met de tijd te maken hebben en dat mensen gewoon alleen nog maar kijken naar labeltjes en "loze" kreten.

Anyway, voor mij zou een pro speler een speler moeten zijn die voor PROFESSIONELE toepassingen bruikbaar is.
Maar goed een mediastreamer voor professionele toepassingen.... mmmmm welke professionele toepassingen dan wel?
Wel voor de calibraties doe ik regelmatig werk voor film huizen waar films worden afgemixt die jullie later op BD of Netflix zien en ik heb daar echt nog nooit een mediastreamer gezien die gebruikt word, die beelden komen van supersnelle servers in RAW formaat met professionele fiber aansluitingen en/of SDI en gaan mixtafels in met professionele (gecalibreerde) monitoren waar de mix word gemaakt waarna ze naar een ander station gaan voor kleur correctie en weer een andere voor de geluidsmix waarna ze vaak gestreamed worden in een bioscoop achtige opstellingen voor de finale mix. Ik heb daar echt nog nooit iemand zien lopen met een mediaspeler zoals wij die hebben.

Maar goed, laten we Pro dan even anders bekijken.
 Voor een Pro machine vind ik dat hij alles moet kunnen afspelen, inclusief files met een hoge bitrate. In onze huizen liggen netwerk kabels van maximaal gigabit, nu kun je denken dat dit genoeg is voor streamen, en dat is ook wel zo, maar hou wel in gedachten dat een gigabit verbinding in een huis natuurlijk over switches loopt, andere computers er gebruik van maken etc. die gigabit haal je amper of zelden. En daarbij komt dat de meeste mensen een mediaspeler aansluiten via wifi (is dat wel aansluiten..... laten we het zo zeggen streamen via wifi) en dan haal je helemaal problemen binnen, wifi is absoluut niet geschikt voor high-end (pro) streaming. Natuurlijk kun je de NAS naast je speler zetten maar dan nog.... lawaai, hitte etc.

Dus een goede pro machine moet een aansluiting hebben voor een harddisk, en dan het liefst niet extern, maar intern. En dat is de Zappiti

" class="wp-image-3556

Harddrives
Ok dat is punt 1 waar de Zappiti meer dan genoeg aan voldoet, niet 1 maar maar liefst 2 interne harddisken kunnen geplaatst worden, op deze manier zou zelfs de hoogste bitrate die je kan downloaden geen probleem mogen zijn.

Maar goed voor pro moeten we natuurlijk ook minimaal 2 HDMI uitgangen hebben.

Uit en ingangen
Voor de HDMI zitten we helemaal goed 1 voor dedicated audio en 1 voor dedicated/mixed video.
 En voila... ook dat is aanwezig. Hij heeft zelfs nog een HDMI input voor als je gebruik wilt maken van de features van de speler.
 Daarnaast vinden we ook een serie analoge uitgangen, een optische uitgang en..... een zero signal uitgang.

ZERO output
Tja dat kan ik me indenken dat je denkt "wat is dat?"
En het is eigenlijk letterlijk wat het zegt, een output waar geen signaal af komt.
Maar waarvoor is dat?
Wel je kan dit aansluiten op je receiver/pre-amp en op deze manier (laten we het heel simpel houden) zijn de 2 apparaten gelinkt en voorkom je problemen met eventuele storingen, er is als het ware een "referentie" signaal en daardoor krijg je een betere performance (nogmaals dit is super simpel uitgelegd), en om eerlijk te zijn dit zijn toch wel features waarvan ik zeg.... die pro aanduiding is zo gek nog niet.

Maar daar stopt het niet.

Voeding
Als we goed geluid en beeld willen hebben dan moet ook het voedingspakket flink zijn. Een simpele opbouw met goedkope onderdelen kan misschien dezelfde specs geven maar dat betekent niet dat je ook goede kwaliteit hebt... wel ik zou je willen adviseren even goed naar de foto van de binnenkant van de speler te kijken..... dat is toch wel erg mooi uitgevoerd, haal voor de grap maar eens zo een "babi pangang" speler open en je ziet meteen het verschil, dit is gewoon mooi en de kwaliteit druipt er vanaf (wel even in perspectief natuurlijk).
" class="wp-image-3557

En natuurlijk moeten we de unit wel goed kunnen bedienen.

De AB
Ik vind het nog steeds ronduit bespottelijk dat er spelers voor home theater op de markt zijn zonder een afstandsbediening met backlight. Het is toch van de zotte dat je eerst je telefoon moet pakken voor de zaklamp om je speler te kunnen bedienen.... gelukkig heeft de Zappiti een mooie (uitgebreide) afstandsbediening met backlight, en de backlight functie is zeer makkelijk in het donker te vinden, en vergis je niet er is een enorm verschil met backlights, maar de Zappiti doet het goed, alles is duidelijk te lezen en de "aan tijd" is net lang genoeg. Daarnaast is de Zappiti ook te bedienen via je smartphone, er zijn verschillende apps beschikbaar, ik heb er zelf 2 getest en beide werkten gewoon direct op de speler (android).

" class="wp-image-3558

Files
Tja daar kan ik kort over zijn.
Van wat ik getest heb werkte alles.
De speler geeft een goede performance voor nagenoeg alles files die je er maar naar toe gooit, switchen van resoluties gaat allemaal vlekkeloos (van wat ik getest heb) en zodra er HDR word afgespeeld springt onze JVC N7 direct naar de HDR stand... mooi.

" class="wp-image-3560

Maar er is meer
Een review schrijven over deze speler is enorm moeilijk aangezien er veel dingen zijn die eigenlijk een aparte review waard zijn.
 Wat denk je bv van :

Scaling, up en down en meer
De zappiti gebruikt een zogenaamde Magic Pixel 2.5 engine (waarom nou weer magic...) welke materiaal erg mooi upscaled naar bv 4K.
Maar dankzij de scaling van de speler is het ook mogelijk om van HDR naar SDR te gaan zodat je toch - op een niet 4K toestel - kan genieten van de nieuwste files, dit omdat de resolutie ook netjes word terug gebracht naar 1080P.

" class="wp-image-3559

Maar Zappiti is niet dom en heeft wederom een functie die de naam pro toch weer verdiend.
In het menu vind je een optie genaamd "direct output" door dit te selecteren kun je per resolutie inschakelen wanneer de speler wel gebruik maakt van zijn eigen scaling en wanneer de speler het signaal gewoon rechtstreeks naar de projector of scaler stuurt. Dit is ideaal als je bv een externe scaler of goede projector gebruikt en je weet bv dat 1080P gewoon mooier word gedaan door de scaler maar 576P niet. Dit is toch wel een waanzinnig mooie feature waar vooral de tweaker enorm lang mee bezig zal zijn, en de casual gebruiker gewoon alles op auto kan zetten

Menu support
Vaak een frustratie bij veel spelers.
Maar de Zappiti heeft het voor elkaar, voor zowel dvd als bd kun je gewoon gebruik van de (light) menus.
Dit maakt navigeren echt een stuk makkelijker.

De interface
Ach daar kan ik kort over zijn, het is mooi. (PUNT)
Kijk ik ben iemand die het leuk vind dat ik een database kan aanmaken en zal dit ook gebruiken, het heeft gewoon wat om bij een film een plaatje te zien. Maar ik wil ook gewoon kunnen browsen zonder al die poespas. En daar zit het eerste negatieve dingetje, maar dit is 100% persoonlijk.

Laten we eens kijken wat we hebben.
Als we de speler gewoon gebruiken als browser kun je via de browser alle bronnen en netwerk locaties enorm makkelijk vinden, beide nassen in ons huis werden zonder moeite gevonden, even wachtwoorden invullen en klaar (pffff dat hebben we wel eens anders meegemaakt), je kan nu gewoon door alle files en mappen browsen, een film aanklikken en afspelen, alles werkt perfect.

Bij dit browsen zie ik trouwens goed wat ik mis bij de popcorn hour, de GUI laat veel en veel meer informatie zien door de hogere resolutie, dit is toch wel een verademing.

Wil je echt mooi werken dan word het de database, ofwel het mooie werk.
Nu word je getrakteerd op vele goodies. Buiten een omschrijving van de film krijg je ook de optie om een trailer te bekijken (dit is toch wel een hele gave optie, vooral voor groepen die op visite komen en even willen weten waar de film over gaat), je kan ondertitels downloaden, en dit gaat enorm veel makkelijker dan bij de popcorn hour eigenlijk is alles perfect en gaaf ware het niet......

Het "enige" "nadeel"
Ach nadeel, ik denk dat je dit niet eens zo mag zeggen.
Om gebruik te maken van deze optie moet je eerst de harddisken scannen (of de netwerk bron), wij hebben hem een nachtje laten staan en toen was het allemaal klaar, je ziet wat conflicten die je handmatig mag oplossen (eitje), je ziet dat films in een serie zoals bv JAWS allemaal netjes bij elkaar staan (Saga optie) en wel.... het is wel heel gelikt allemaal. Je zou zeggen "Frank je bent heel positief maar je begint met "nadeel"" tja dat klopt.

Wij hebben een mapje genaamd "MOET NOG KIJKEN".
In dit mapje staan films/series etc. die we nog moeten kijken, vaak materiaal wat ik niet direct wil bewaren of in een database wil invoeren. En nu komt het probleem. Op de popcorn hour kan ik gewoon naar de map van de film, druk op info en de speler zoekt online welke film het is en laat een foto en omschrijving zien, klopt die niet kan ik dit aanpassen, en daarna kan je ondertitels downloaden. Dit gaat niet automatisch en je kan zelf kiezen welke ondertitel bij de film hoort, dit is meer werk dan automatisch maar ik heb wel de optie om dus zelf te kiezen welke ik wil, welke taal en bv bij een serie welke episode. Daarna kan ik gewoon de film deleten en er is niets meer op het systeem aanwezig.

Bij de zappiti werkt dit niet jammer genoeg.
De browser is echt een browser, als je eenmaal in de film zit werkt alles zoals het hoort, maar je kan geen ondertitels downloaden als de film speelt of als je in de map van de film staat, voor deze functie moet je echt de film inscannen in de database.

Op zich geen probleem hoor ik je zeggen... nope dat is het ook niet.
Ga naar het mapje, voer dit in, laat de speler scannen (paar seconde) en download de ondertitels en spelen maar. Wil je de film kwijt moet je hem wissen. In ons geval moet ik hem altijd wissen, kopieeren naar zijn nieuwe plek (bewaarde films) en dan opnieuw laten scannen (dit gaat automatisch). Toch wel meer werk.

Nu moet ik wel meteen zeggen dat dit iets is wat ik nog geen enkele speler heb gezien behalve de popcorn hour maar het is echt het enige aan de Zappiti waarvan ik zeg "dat mag anders en dat zou het de perfecte speler maken".

Meer en meer
Het is bijna ondoenlijk want de lijst blijft maar groeien terwijl ik bezig ben "oh ja dat is ook leuk, oh dit is ook handig" je kent het wel. Dus even wat dingen in het kort.

" class="wp-image-3561

De bediening via een telefoon of tablet is ideaal, ziet er echt waanzinnig gelikt uit en heeft daarnaast de optie voor dedicated muziek, echt iets voor de audio liefhebber, helemaal gezien de kwaliteit van de speler. Daarnaast kun je zorgen dat de kinderen alleen maar zien wat jij wilt dat ze zien via parental control (handig voor sommige). En wat dacht je Zappiti share waarbij je meerdere spelers in een omgeving kan aansturen, of Zappiti bonus (waanzinnig) waarbij je extra's te zien krijgt van de film, even herleven de moment van de Laserdisc en DVD/BD met special features weer. Verder vind je een IR extender in de doos voor als je de speler "verstopt", dit raadt ik trouwens niet aan, de speler is gebouwd op een fanless principe en helemaal als je harddrives intern plaatst raadt ik echt aan de speler genoeg ademruimte te geven, bouw het ding dus niet helemaal in tussen of boven je eind versterkers. Ergens onder in het rack is de juiste plaats voor speler, versterkers altijd bovenin met ontluchting (warme lucht gaat naar boven).

Natuurlijk is de speler ook volgestopt met leuke en handige apps, en natuurlijk vinden we ook YouTube, via de google playstore kun je verder naar harte lust apps downloaden. Dit werkt met de afstandsbediening best pittig (lees bijna onmogelijk) maar gelukkig kun je ook een draadloze muis en keyboard aansluiten.

En als laatste in dit stukje.
Heb je ook zo een hekel aan die felle blauwe leds die je hele film ervaring verknallen?
Wel de Zappiti heeft er ook een, maar..... op de afstandsbediening vind je gelukkig een knopje "dimmer" en die laat de led uit gaan... wat een verademing (en mooi dat het mogelijk is), je wil niet weten hoeveel toestellen hier een stuk tape over de led hebben.

Conclusie
De Zappiti Pro is mijn inziens een echte pro speler.
De speler pakt echt elke file die er naar toe stuurt (wat ik heb kunnen testen) is volledig toekomst voorbereidt met mooie scaling maar ook direct outputs, ondersteund de super belangrijke cinema framerate van 24.976 (geloof me dat is echt vitaal voor perfect film kijken), en heeft daarnaast ondersteuning voor H265 en 4K 50/60

Tel daarbij alle aansluit mogelijkheden en gewoon enorm goede prestaties en we hebben hier een echt winnaar. De Zappiti is een schot in de roos.

De speler zoals wij hem getest hebben kost 799.00 euro en is elke cent waard. Maar maak je geen zorgen, als je niet al die extra dingen wilt zoals harddrives en minder eisen stelt aan de voeding (kwaliteit) dan zijn er ook goedkopere versies.

Hier zie je de verschillen (prijzen bij opvraag).

" class="wp-image-3562" height="566 width="604"

Ben je in de markt voor een media speler die gewoon alles speelt, makkelijk te bedienen is en niet teveel tweak werk behelst pak dan gewoon een van de lagere zappiti spelers (klinkt wat denigerend maar ook die spelers zijn gewoon erg goed), maar wil je echt een waanzinnig complete speler die ook nog eens zeer goed klinkt, gebouwd is om een flink aantal jaren te blijven spelen... en mijn inziens de titel pro zeker wel verdiend.... dan is de zappiti pro 4K HDR echt meer dan de moeite waard.

HIGHLY recommended
Vanaf nu leverbaar via JVB natuurlijk
Maar je kan hem ook via ons bestellen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Kanariepiet

En ben je op zoek naar alleen een goede mediaspeler dan is de Zappiti 4k hdr one of mini net zo goed!

quattronl

Dat tabelletje op het eind is erg handig!
Voor mij is de One meer dan voldoende, zeker gezien de onderlinge prijsverschillen.

Dank voor de mooie review!  :headbanging:
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

denoontje

Hoe is de performance mbt HDR op de N7?

dvd-fan

hier ook zeer tevreden met Zappiti one 4k HDR. Speelt alles af en komen nog steeds nieuwe updates en features bij.
Robin
Zappitti one , Denon X2600H, Panasonic 4k TV, Phonar LS

home@the movies

Gebruik al jaren de Zappiti spelers en servers, deze pro is een mooie extra aanvulling maar software en user interface is op de volledige 4K HDR reeks gelijk en reeds een paar jaar (los van wat verbeteringen en updates) steeds dezelfde gebleven.

denoontje

Quote from: home@the movies on June 19, 2019, 23:04:36
Gebruik al jaren de Zappiti spelers en servers, deze pro is een mooie extra aanvulling maar software en user interface is op de volledige 4K HDR reeks gelijk en reeds een paar jaar (los van wat verbeteringen en updates) steeds dezelfde gebleven.
Stuur je hdr of sdr uit op de jvc?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

home@the movies

Quote from: denoontje on June 19, 2019, 23:34:04
Stuur je hdr of sdr uit op de jvc?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Ik stuur HDR uit naar de JVC, draait perfect.

J.A.F._Doorhof

Hdr op de N7 gaat inderdaad gewoon goed
Interface en besturing is inderdaad gelijk. We hebben hier nu ook de goedkopere versie staan en die werkt ook gewoon perfect. Ideaal als je de pro features niet wil.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

denoontje

Heb nu een dune solo light en die stuurt geen hdr uit. Twijfel nu qua upgrade tussen apple tv 4k of iets anders.

Voordeel apple tv is dat je ook films kunt kopen/huren  via i tunes.
En je kunt als ik het begrijp via vlc of infuse app alles afspelen (ook iso??) van je netwerk.





Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

RonG

Thnx voor de review,

Bizar dat een "stopknop" op de RC alleen op de pro zit, is dat dan een pro feature tegenwoordig lol?

Maar de one lijkt mij ook een mooie upgrade idd :).

edgnoj

Mooie review, bedankt! :worship: Een foto van de achterkant zou hem helemaal afmaken  ;)
Woonkamer: JVC DLA X5000; Sony KD-65XE9005; Denon AVR-4311; Dune HD Solo 4k; Ken Kreisel DXD-12012 subwoofer; Cabasse Bora luidsprekers.

Slaapkamer: Philips 55PFS8109; Dune HD-Max; Ken Kreisel DXD-808 subwoofer; Avi ADM 9.1T actieve luidsprekers.

reza

Iemand die de Zappiti had, heeft hem mij afgeraden omdat hij veel last had van banding of andere rare artefacten met UHD files. Daarom ben ik naar een andere streamer gegaan. Niemand hier last van?
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

quattronl

Naast dat ik benieuwd ben naar het antwoord op de vraag van reza vraag ik me af in hoeverre deze streamer films met Dolby Vision (DV) kan afspelen?
Ik begreep dat het rippen van het DV gedeelte van een film niet kan (?). Oftewel: als men een film met DV ript dan wordt het een rip waar geen DV in zit.
Heeft het hebben van ondersteuning voor DV dan een toegevoegde waarde voor een streamer? (de 4k tv die ik op het oog heb ondersteunt DV).
Ik heb er (nog) geen ervaring mee dus misschien zeg ik rare dingen  :P. Iemand die hier duidelijkheid in kan geven?
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

Toni ( JVB Digital )

#15
Quote from: edgnoj on June 20, 2019, 08:59:34
Mooie review, bedankt! :worship: Een foto van de achterkant zou hem helemaal afmaken  ;)

Op onderstaande link is de 360 graden foto te vinden.ik hoop dat je er iets aan hebt.
https://www.oppostore.nl/zappiti-pro-4k-hdr-nieuwste-model.html



JVB Team

Toni ( JVB Digital )

Quote from: quattronl on June 20, 2019, 09:40:23
Naast dat ik benieuwd ben naar het antwoord op de vraag van reza vraag ik me af in hoeverre deze streamer films met Dolby Vision (DV) kan afspelen?


De huidige Realtek chipset is helaas niet  compatibel zijn met Dolby Vision.

Media spelers met de volgende generatie Realtek chipset zullen dit wel zijn,  maar zijn naar verwachting niet eerder dan vanaf medio 2020 leverbaar.

JVB Team

Toni ( JVB Digital )

Quote from: kanariepiet on June 19, 2019, 20:54:05
En ben je op zoek naar alleen een goede mediaspeler dan is de Zappiti 4k hdr one of mini net zo goed!

In de basis zijn de spelers vanaf de Zappiti One 4K HDR identiek, alleen het instap model Zappiti Mini 4K HDR heeft minder geheugen en cache waardoor deze iets minder snel is.

De verschillen qua aansluitingen en extra's heeft tussen de spelers staan iets hogen op deze pagina vermeld.

JVB Team

Toni ( JVB Digital )

Quote from: RonG on June 20, 2019, 08:45:14
Thnx voor de review,

Bizar dat een "stopknop" op de RC alleen op de pro zit, is dat dan een pro feature tegenwoordig lol?

Maar de one lijkt mij ook een mooie upgrade idd :).

Er zijn wel een paar meer verschillen dan de stop knop , maar de One is inderdaad een mooie upgrade voor niet UHD HDR spelers.

De RC zoals die van de Zappiti Pro word binnenkort ook los leverbaar voor gebruik op de andere 4 Zappiti modellen, de prijs en wanneer exact is helaas nog niet bekend.

JVB Team



Tabcam

Vraagje over de audio op de Zappiti 4K HDR Pro. Ik zie zowel coax als optical out. Kan je 44.1/88.2 kHz audiobestanden op die sample rate afspelen of wordt alles door Android naar 48/96 kHz geconverteerd?
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Toni ( JVB Digital )

Quote from: TabCam on June 22, 2019, 13:45:46
Vraagje over de audio op de Zappiti 4K HDR Pro. Ik zie zowel coax als optical out. Kan je 44.1/88.2 kHz audiobestanden op die sample rate afspelen of wordt alles door Android naar 48/96 kHz geconverteerd?

Om er zeker van te zijn hebben wij deze vraag even in Frankrijk neergelegd, ik verwacht hierop a.s Dinsdag een antwoord te kunnen geven.

alvast een zonnig weekend

JVB Team

J.A.F._Doorhof

Even over de stop knop. Die is er wel.
De back toets werkt als stop toets
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Toni ( JVB Digital )

Quote from: TabCam on June 22, 2019, 13:45:46
Vraagje over de audio op de Zappiti 4K HDR Pro. Ik zie zowel coax als optical out. Kan je 44.1/88.2 kHz audiobestanden op die sample rate afspelen of wordt alles door Android naar 48/96 kHz geconverteerd?

Het antwoord uit  Frankrijk is er :

44 kHz is played in 44 kHz.
By default, other frequencies like 96 or 192 kHz are converted in 48 kHz. But if you switch on the original frequency output option located in the Developer options, it is played at the original frequency up to 192 kHz. 352 kHz is not supported.


JVB Team

Tabcam

Quote from: Toni ( JVB Digital ) on June 23, 2019, 09:37:05
Het antwoord uit  Frankrijk is er :

44 kHz is played in 44 kHz.
By default, other frequencies like 96 or 192 kHz are converted in 48 kHz. But if you switch on the original frequency output option located in the Developer options, it is played at the original frequency up to 192 kHz. 352 kHz is not supported.
JVB Team
Dank je voor het antwoord. Merk toevallig vanochtend dat Volumio HiRes gapless playback niet goed afgaat  :nopompom:. Zodra er een streamer is die audio én video combineert, comfortabel te bedienen is én HiRes audio ook op de werkelijke sample rate én gapless wordt afgespeeld ga ik die uitproberen :angel:.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

wolfkampf

Hier maak ik al een hele tijd prettig gebruik van de 4k mini.
Ik werk dus met externe harde schijven. Nu een vraag die misschien iemand kan beantwoorden: als ik de speler aan heb staan en ik wil er een andere harde schijf aanhangen zet ik nu altijd de speler uit om mijn harde schijf niet te laten crashen. Is er net zoals op een pc ook een mogelijkheid om de schijf 'uit te werpen ' ?
Sony vpl-vw590es  ,i visions hd 4k ta8000 120" , zappiti HDR one, Denon avr-x2400 5.1.2 2x klipsch f2 synergy, klipsch rp 440 center, 2x klipsch rw10d subs
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143215.0