TV shootout 2019,and the winner is .....

Started by papaleo, June 16, 2019, 10:23:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

papaleo

Er is in de USA weer eens een TV shootout geweest tussen de gerenommeerde merken, Sony,LG en Samsung.
Volgens de 'technici/calibrateurs' aldaar kwam de Sony A9G en Z9F overall als beste uit de shootout...moet je nu eigenlijk wel of niet zo 'veel' waarde hechten aan zo'n shootout?

https://youtu.be/n1OK8pyQb_E

Het andere filmpje vind ik wel interessant want zo als hij het uitlegt, zo zie ik het ook vaak...,met name de uitspraak 'het is zoals de regiseur het bedoelt heeft' is 'vaak' in mijn ogen helemaal niet zo mooi zo als ik het plaatje zou willen hebben.

https://youtu.be/4XsuKSYI1jE


Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Tabcam

Nee zeg ... :P. Ze willen ons helpen met beter beeld en beter geluid. Gelukkig zijn we eigenwijs genoeg om zelf te bepalen wat we mooi vinden :angel:. Wat hebben we toch een leuke hobby :clapping:!
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Teejoo

#2
Quote from: papaleo on June 16, 2019, 10:23:59

Het andere filmpje vind ik wel interessant want zo als hij het uitlegt, zo zie ik het ook vaak...,met name de uitspraak 'het is zoals de regiseur het bedoeld heeft' is 'vaak' in mijn ogen helemaal niet zo mooi zo als ik het plaatje zou willen hebben.

https://youtu.be/4XsuKSYI1jE
Ik begin me ook steeds meer te irriteren aan de manier 'zoals de regisseur het bedoelt heeft': stop toch met het grootschalig toevoegen van ruis, flets maken van kleur etc om een sfeer te creëren. Bij netflix zijn ze dat goed aan het doen tegenwoordig: super scherp, natuurlijke look en zonder fratsen.


papaleo

@Teejoo
Precies.

En 'Wij' kopen dan de mooiste weergevers zoals bv een van de beste projector's en dan graag met super goeie lens welke het beeld rag-scherp kan neerzetten...,nèè dan laten sommige regisseurs het beeld zo naar hun hand zetten/manipuleren  dat het soms wel lijkt dat het beeld constant out-off focus is...en met zoveel grain dat het constant lijkt te sneeuwen,en niet te vergeten (zoals je zegt) met fletse kleuren en dat in een bt2020 tijdperk....
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

vik

Met alle respect (IMHO) maar een beetje de omgekeerde wereld als een regisseur zich aan moet passen aan de kijker.  :hehe:



Quote from: Teejoo on June 16, 2019, 13:38:51
Ik begin me ook steeds meer te irriteren aan de manier 'zoals de regisseur het bedoelt heeft': stop toch met het grootschalig toevoegen van ruis, flets maken van kleur etc om een sfeer te creëren. Bij netflix zijn ze dat goed aan het doen tegenwoordig: super scherp, natuurlijke look en zonder fratsen.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

activ

In mijn optiek is het net als met alle kunstvormen: De kunstenaar maakt iets en dan staat het een ieder vrij om het mooi te vinden of niet. Verwachten dat de kunstenaar altijd alleen maar dingen maakt die iedereen mooi vindt gaat matigheid opleveren en dat lijkt mij niet de bedoeling.

J.A.F._Doorhof

Oempf.....

Kleur is emotie
Tinting is iets dat al jaren gebruikt word om sfeer aan teven.

Simpel voorbeeld
Je bent 5km onder de zeespiegel in een betonnen bunker zonder ramen en je doet het licht aan, wat is de kleur van het licht?
Legio mensen zullen zeggen blauw, maar het antwoord is..... gewoon wat het licht boven water ook doet.
Toch zie je in ontelbare films onder water alles blauw getint, dit is natuurlijk klinklare onzin in films zoals The Abyss. Maar het maakt de sfeer.

Een filmmaker gebruikt tinten, ruis, lensflares etc. om een sfeer te maken, om de kijker mee te nemen in het verhaal.
Bij een calibratie word een toestel zo afgesteld dat die visie zo natuurgetrouw word weergeven, of wel zoals de maker het bedoeld heeft.
Natuurlijk gaat het soms mis.... denk aan de eerste star trek reboot met de bizarre lensflares, was toen een nieuwe optie en er is iets teveel gebruik van gemaakt maar goed het was wel de visie van de maker.

Je gaat toch ook niet naar het museum met een pot verf om een picasso te veranderen (dat vind ik dus lelijk).
Een toestel moet de film zo weergeven zoals de maker het bedoeld heeft, alleen dan krijg je de visie van de maker en word je meegesleurd in het verhaal.

MITS de maker dit goed gedaan heeft, en daar zit het probleem.
Sommige film makers hebben het gewoon niet zo in de vingers blijkbaar en je ziet regelmatig films met totaal verkeerd gekozen kleuren of ruis, dat kan maar gelukkig zie je er veel en veel meer die het wel goed doen. Een goede display laat al die fouten en goede dingen zien.

Daar moet je echt NOOIT wat aan willen veranderen.
Als ik een foto een oude look geef dan doe ik dat met een reden, als ik de kleuren terug draai heeft dat een reden. Daar heeft de kijker maar mee te dealen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

papaleo

#7
Quote from: vik on June 17, 2019, 09:11:33
Met alle respect (IMHO) maar een beetje de omgekeerde wereld als een regisseur zich aan moet passen aan de kijker.  :hehe:

Quote from: J.A.F._Doorhof on June 17, 2019, 10:03:42
Oempf.....

Kleur is emotie
Tinting is iets dat al jaren gebruikt word om sfeer aan teven.

Simpel voorbeeld
Je bent 5km onder de zeespiegel in een betonnen bunker zonder ramen en je doet het licht aan, wat is de kleur van het licht?
Legio mensen zullen zeggen blauw, maar het antwoord is..... gewoon wat het licht boven water ook doet.
Toch zie je in ontelbare films onder water alles blauw getint, dit is natuurlijk klinklare onzin in films zoals The Abyss. Maar het maakt de sfeer.

Een filmmaker gebruikt tinten, ruis, lensflares etc. om een sfeer te maken, om de kijker mee te nemen in het verhaal.
Bij een calibratie word een toestel zo afgesteld dat die visie zo natuurgetrouw word weergeven, of wel zoals de maker het bedoeld heeft.
Natuurlijk gaat het soms mis.... denk aan de eerste star trek reboot met de bizarre lensflares, was toen een nieuwe optie en er is iets teveel gebruik van gemaakt maar goed het was wel de visie van de maker.

Je gaat toch ook niet naar het museum met een pot verf om een picasso te veranderen (dat vind ik dus lelijk).
Een toestel moet de film zo weergeven zoals de maker het bedoeld heeft, alleen dan krijg je de visie van de maker en word je meegesleurd in het verhaal.

MITS de maker dit goed gedaan heeft, en daar zit het probleem.
Sommige film makers hebben het gewoon niet zo in de vingers blijkbaar en je ziet regelmatig films met totaal verkeerd gekozen kleuren of ruis, dat kan maar gelukkig zie je er veel en veel meer die het wel goed doen. Een goede display laat al die fouten en goede dingen zien.

Daar moet je echt NOOIT wat aan willen veranderen.
Als ik een foto een oude look geef dan doe ik dat met een reden, als ik de kleuren terug draai heeft dat een reden. Daar heeft de kijker maar mee te dealen.

Nee,oke
Het ligt aan de soort van film...

Als het bv een western is welke zich afspeelt in het jaar 18xx dan kan ik het nog begrijpen om een bepaalde sfeer te creëren dat dan de film kunstmatig wat ouder is gemaakt/geler getint en kleuren wat fletser zijn met wat grain,oke..
Maar zit ik ik te kijken naar een sf film (wil ik) dat het plaatje (overall) clean en scherp is met het hele kleuren-pallet... Maar ook bij dat soort films is er soms gesleuteld aan dat soort dingen...
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

ReRichard

#9
Quote from: Teejoo on June 16, 2019, 13:38:51
Ik begin me ook steeds meer te irriteren aan de manier 'zoals de regisseur het bedoelt heeft': stop toch met het grootschalig toevoegen van ruis, flets maken van kleur etc om een sfeer te creëren. Bij netflix zijn ze dat goed aan het doen tegenwoordig: super scherp, natuurlijke look en zonder fratsen.

Je mag een mening hebben hoor, maar ik hoop van harte dat artiesten niet gaan cateren naar de lowest common denominator (alles moet strak zijn) en daarmee hun vrijheid opgeven om te maken wat ze willen. Niet alles moet hapklare brok zijn voor Jan de consument. Wanneer je de mening toebedeeld bent dat het beeld van de regisseur niet relevant is dan is het duidelijk dat je het medium niet als kunst ziet maar slechts als simpel tijdsverdrijf.

PS: Netflix is een stream van flut kwaliteit, waarom je dat nu aanhaalt als positief voorbeeld? Ik kan er iig niet naar kijken. (en dan zwijg ik nog over de lachwekkend lage kwaliteit van hun netflix orignal films en series. Kwantiteit boven kwaliteit dat is het motto. Netflix is er niet voor de cinefile)
Front: Monitor Audio Gold 200 5G - Rears: Monitor Audio Gold 100 5G - Center: Monitor Audio Gold C350 - Sub: Arendal 1.5 - Atmos: Q acoustic Qi65s  - Anthem MRX1120 - Panasonic UHD - Nvidia Shield - JVC DLA-N5 - Projecta homescreen deluxe

papaleo

Er zijn ook zat van dat soort artistiekelingen  'puristen' die stellig vasthouden aan 24p....,alles wat een hogere framerate heeft vinden ze er onnatuurlijk uitzien.  ::)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

ReRichard

#11
Quote from: papaleo on June 18, 2019, 10:09:12
Er zijn ook zat van dat soort artistiekelingen  'puristen' die stellig vasthouden aan 24p....,alles wat een hogere framerate heeft vinden ze er onnatuurlijk uitzien.  ::)

Als ik naar het avontuur van Peter Jackson kijk met zijn 48fps hobbit films mag het van deze "purist" idd 24p blijven.

Of nog veel erger, tv's en projectoren waar Frame interpolatie vol open staat (m.u.v. Sony, die doet dit erg keurig). Net alsof je naar een soap zit te kijken.  :-[ gelukkig kiezen mensen zelf voor dit soort "oplossingen" waardoor ik de vrijheid heb lachend weg te lopen als ze een film opzetten. Maar als dit in de bron verwerkt gaat worden, bah bah bah.

Ik krijg bijna flashbacks naar de loudness wars m.b.t. het masteren van muziek. Het verkloten voor de hobbyist zodat de simpele consument erop vooruit gaat.
Front: Monitor Audio Gold 200 5G - Rears: Monitor Audio Gold 100 5G - Center: Monitor Audio Gold C350 - Sub: Arendal 1.5 - Atmos: Q acoustic Qi65s  - Anthem MRX1120 - Panasonic UHD - Nvidia Shield - JVC DLA-N5 - Projecta homescreen deluxe

papaleo

Quote from: ReRichard on June 18, 2019, 10:45:25
Als ik naar het avontuur van Peter Jackson kijk met zijn 48fps hobbit films mag het van deze "purist" idd 24p blijven.

Of nog veel erger, tv's en projectoren waar Frame interpolatie vol open staat (m.u.v. Sony, die doet dit erg keurig). Net alsof je naar een soap zit te kijken.  :-[ gelukkig kiezen mensen zelf voor dit soort "oplossingen" waardoor ik de vrijheid heb lachend weg te lopen als ze een film opzetten. Maar als dit in de bron verwerkt gaat worden, bah bah bah.

Ik krijg bijna flashbacks naar de loudness wars m.b.t. het masteren van muziek. Het verkloten voor de hobbyist zodat de simpele consument erop vooruit gaat.

'Vroeger' toen de eerste kleuren tv's op de markt kwamen waren er ook zat kritischies die een kleuren tv onnatuurlijk vonden overkomen tov zwart/wit tv's  :D

'Vol open' vind ook ik wat/veel tè veel van het goede,maar op de laagste stand vind ik de motion (zonder blur) van mijn Sony pj een verademing tov gewoon op 24p kijken...
In het dagelijkse leven zie ik de dingen ook niet in 24p en wanneer ik een (snel) object volgt (pan) is de achtergrond ook niet blury  ,maw hoe natuurlijk wil je het hebben.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

J.A.F._Doorhof

24P is een nalatenschap van het verleden, net als gamma.
En heeft niets te maken met de artistieke look van een film.
Motion flow op de laagste stand is een verademing.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Teejoo

#14
Quote from: ReRichard on June 18, 2019, 09:56:53
Je mag een mening hebben hoor, maar ik hoop van harte dat artiesten niet gaan cateren naar de lowest common denominator (alles moet strak zijn) en daarmee hun vrijheid opgeven om te maken wat ze willen. Niet alles moet hapklare brok zijn voor Jan de consument. Wanneer je de mening toebedeeld bent dat het beeld van de regisseur niet relevant is dan is het duidelijk dat je het medium niet als kunst ziet maar slechts als simpel tijdsverdrijf.

PS: Netflix is een stream van flut kwaliteit, waarom je dat nu aanhaalt als positief voorbeeld? Ik kan er iig niet naar kijken. (en dan zwijg ik nog over de lachwekkend lage kwaliteit van hun netflix orignal films en series. Kwantiteit boven kwaliteit dat is het motto. Netflix is er niet voor de cinefile)
Natuurlijk mogen ze wel iets van beeldbewerking doen, anders ziet het er ook niet uit. Maar met de steeds betere apparatuur wordt het al snel TE, en dan wordt het storend. En dan kun je lullen dat ik het niet als kunst zie. Het stoort gewoon. Verder denk ik dat je de netflix beeldkwaliteit tegenwoordig te kort doet, zeg ik als fervente disc koper... De helicopter scene in MI misschien dan een goed genoeg voorbeeld voor je? Zo mogen alle films uitzien.

En dan meteen die 24P crap afschaffen. Als ik om me heen kijk ziet het ook gewoon soepel uit hoor. Het is zoals Frank al aangeeft een beperking uit het verleden, en dat wordt nu blijkbaar dus ook als kunst gezien.

J.A.F._Doorhof

Het is gewenning
We zijn gewend dat het er zo uit ziet
En voor.sommige mensen is het dan inherent aan hoe het hoort.
Net als de eerste kleur films en foto's werden bestempeld als "fake" en niet nodig
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

CinéHome

Gaan we hier niet voorbij aan de realiteit dat veel films en series best wel low budget worden geschoten, dan is 'artistieke vervorming' van het beeld gewoon een must om de minderwaardige beeldkwaliteit/effecten te verdoezelen.
CinéHome Whatsapp +32(0)495475580 - info@cinehome.be
Specialist in "high mid end" hifi aan "real world" prijzen :-) & Home to A*Brand NewBox speakers & subs
Officieel dealer van oa. Arcam, Bryston,  Denon, Marantz, M&K Sound, Dali, Monitor Audio, Audiovector, Elipson, Q-Acoustics, Atoll Electronique, Pro-Ject, MoFi, EAT Audio, Earthquake subs & more, Atlas Cable, Supra, QED en WireWorld.
PrePro: Acurus, Trinnov en Storm Audio.

ReRichard

#17
Quote from: Teejoo on June 19, 2019, 23:26:06
Natuurlijk mogen ze wel iets van beeldbewerking doen, anders ziet het er ook niet uit. Maar met de steeds betere apparatuur wordt het al snel TE, en dan wordt het storend. En dan kun je lullen dat ik het niet als kunst zie. Het stoort gewoon. Verder denk ik dat je de netflix beeldkwaliteit tegenwoordig te kort doet, zeg ik als fervente disc koper... De helicopter scene in MI misschien dan een goed genoeg voorbeeld voor je? Zo mogen alle films uitzien.

En dan meteen die 24P crap afschaffen. Als ik om me heen kijk ziet het ook gewoon soepel uit hoor. Het is zoals Frank al aangeeft een beperking uit het verleden, en dat wordt nu blijkbaar dus ook als kunst gezien.

Je ziet het ook niet als kunst, het is slechts een commoditeit voor jou die dient te cateren aan jouw wensen. Nogmaals, het is je goed recht die mening toebedeeld te zijn (net zo valide als mijn standpunt) maar het zegt een heleboel over hoe verschillend wij ons favoriete medium beleven.

Als bewijs voor mijn sterke statement dat jij films niet als kunst ziet maar als simpel entertainment product verwijs ik je naar jouw eigen onderstaande quote.

Quote from: Teejoo on June 16, 2019, 13:38:51
Ik begin me ook steeds meer te irriteren aan de manier 'zoals de regisseur het bedoelt heeft': stop toch met het grootschalig toevoegen van ruis, flets maken van kleur etc om een sfeer te creëren. Bij netflix zijn ze dat goed aan het doen tegenwoordig: super scherp, natuurlijke look en zonder fratsen.

24P crap? tja, ik kots die goedkope Days of our lifes look die jij als prettig ervaart weer uit. Zoveel mensen zoveel wensen. Maar ik hoop van harte dat de filmindustrie zich niet aan jou smaak gaat conformeren, ook niet aan de mijne. Enkel de kijk van de filmmakers is relevant.

Netflix is onacceptabel slecht en voor zover ik kan beoordelen bestemd voor de massa. Fijn voor jou dat jij de bare minimum effort van Netflix acceptabel vind (wat me wel bevreemd als ik naar de investering kijk die je in je indrukwekkende home theater set hebt gestoken). Ik houdt persoonlijk niet zo van artifacts, banding en een compleet gebrek aan schaduwdetails wanneer dit niet zo bedoeld is door de makers. Om over de lachwekkende "kwaliteit" van de soundtracks nog te zwijgen. Op dit moment is het enige wat ik acceptabel vind full remuxen a 80-100GB per 4k film / 25-40GB 1080P (helaas niet legaal verkrijgbaar) of kaladeiscape.
Front: Monitor Audio Gold 200 5G - Rears: Monitor Audio Gold 100 5G - Center: Monitor Audio Gold C350 - Sub: Arendal 1.5 - Atmos: Q acoustic Qi65s  - Anthem MRX1120 - Panasonic UHD - Nvidia Shield - JVC DLA-N5 - Projecta homescreen deluxe

reza

#18
Quote from: ReRichard on June 20, 2019, 11:51:34

Netflix is onacceptabel slecht en voor zover ik kan beoordelen bestemd voor de massa. Fijn voor jou dat jij de bare minimum effort van Netflix acceptabel vind (wat me wel bevreemd als ik naar de investering kijk die je in je indrukwekkende home theater set hebt gestoken). Ik houdt persoonlijk niet zo van artifacts, banding en een compleet gebrek aan schaduwdetails wanneer dit niet zo bedoeld is door de makers. Om over de lachwekkende "kwaliteit" van de soundtracks nog te zwijgen.


Ik ben bang dat het toch echt tijd wordt om een ander abonnement te nemen van Netflix of in het ergste geval een andere projector...
Want de meeste 4k files van Netflix zien er gewoon perfecto Mundo uit! Sommige films/series zijn gewoon referentie. Even snel 1 voorbeeld (geen eens 4k) the bodyguard. 4 verschillende mensen hier van het forum hebben constant gekeken of het toch stiekem geen UHD versie was..
Zo kan ik nog vele titels/series opnoemen die gewoon waanzinnig mooi zijn.
Dus er lijkt me iets niet helemaal goed te gaan in je setup..
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

ReRichard

#19
Quote from: reza on June 20, 2019, 23:29:00
Ik ben bang dat het toch echt tijd wordt om een ander abonnement te nemen van Netflix of in het ergste geval een andere projector...
Want de meeste 4k files van Netflix zien er gewoon perfecto Mundo uit! Sommige films/series zijn gewoon referentie. Even snel 1 voorbeeld (geen eens 4k) the bodyguard. 4 verschillende mensen hier van het forum hebben constant gekeken of het toch stiekem geen UHD versie was..
Zo kan ik nog vele titels/series opnoemen die gewoon waanzinnig mooi zijn.
Dus er lijkt me iets niet helemaal goed te gaan in je setup..

Bitrate van Netflix 4k: (3840×2160) - 16000 kbp - ~7 GB per hour (7GB per uur? lol)

Perfecto mundo?! of Referentiemateriaal? Tja, tis maar waar je de lat legt.

Iets mis met mijn setup? weinig kans, maar je bent altijd van harte welkom om eens een film te komen kijken hoor (omgeving Tilburg; oprecht gezellig). Kunnen we meteen vergelijken O0 Ik weet zeker dat ik de netflix stream in een blinde test er altijd uit kan halen (zeker in donkere scenes, waar netflix zijn compressie extreem inzet)

Edit: Uitnodiging geld voor iedereen die interesse heeft; en maak je geen zorgen in real life zit ik niet zo gepassioneerd in de discussie als in dit topic  :coffee:
Front: Monitor Audio Gold 200 5G - Rears: Monitor Audio Gold 100 5G - Center: Monitor Audio Gold C350 - Sub: Arendal 1.5 - Atmos: Q acoustic Qi65s  - Anthem MRX1120 - Panasonic UHD - Nvidia Shield - JVC DLA-N5 - Projecta homescreen deluxe

reza

#20
Quote from: ReRichard on June 21, 2019, 09:32:15
Bitrate van Netflix 4k: (3840×2160) - 16000 kbp - ~7 GB per hour (7GB per uur? lol)

Perfecto mundo?! of Referentiemateriaal? Tja, tis maar waar je de lat legt.


Zoals heel vaak zeggen cijfertjes niet alles, dus dat is voor mij geen reden om te zeggen dat iets goed of slecht is. Ik weet wat ik zie, en geloof me ik ben zéér kritisch, als het niet goed is of mooi ben ik de eerste die dat zal zeggen. Kwa geluid ben ik het helemaal met je eens wat Netflix betreft maar met beeld is het gewoon tip top in orde. Uiteraard zijn er grote verschillen in transfers maar dat is met fysieke schijfjes niet anders..

Ik ben benieuwd wat jou referentie materiaal is?
Wat is nou echt heel mooi bij jou thuis?
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

ReRichard

#21
Quote from: reza on June 21, 2019, 11:05:48
Zoals heel vaak zeggen cijfertjes niet alles, dus dat is voor mij geen reden om te zeggen dat iets goed of slecht is. Ik weet wat ik zie, en geloof me ik ben zéér kritisch, als het niet goed is of mooi ben ik de eerste die daar zal zeggen. Kwa geluid ben ik het gekeken met je eens wat Netflix betreft maar met beeld is het gewoon tip top in orde. Uiteraard zijn er grote verschillen in transfers naar dat is met fysieke schijfjes niet anders..

Ik ben benieuwd wat jou referentie materiaal is?
Wat is nou echt heel mooi bij jou thuis?

Aantal reference titels die ik onlangs heb gekeken:

UHD discs:
Blade runner 2049
A few good men
The Revenant
Dark knight (IMAX scenes)
The great wall (film is meh, maar beeld + audio is top)
Predator (orginele)
Lucy
Interstellar (imax)
2001: a space oddyssey

Blu-ray:
Hatefull Eight
Lawrence of Arabia
Hereditary


MKV Remux (4k):
First Blood
Cliffhanger (was erg verbaasd over de PQ van deze transfer)



Front: Monitor Audio Gold 200 5G - Rears: Monitor Audio Gold 100 5G - Center: Monitor Audio Gold C350 - Sub: Arendal 1.5 - Atmos: Q acoustic Qi65s  - Anthem MRX1120 - Panasonic UHD - Nvidia Shield - JVC DLA-N5 - Projecta homescreen deluxe

Raymond187

Quote from: papaleo on June 16, 2019, 10:23:59
Er is in de USA weer eens een TV shootout geweest tussen de gerenommeerde merken, Sony,LG en Samsung.
Volgens de 'technici/calibrateurs' aldaar kwam de Sony A9G en Z9F overall als beste uit de shootout...moet je nu eigenlijk wel of niet zo 'veel' waarde hechten aan zo'n shootout?

https://youtu.be/n1OK8pyQb_E

Het andere filmpje vind ik wel interessant want zo als hij het uitlegt, zo zie ik het ook vaak...,met name de uitspraak 'het is zoals de regiseur het bedoelt heeft' is 'vaak' in mijn ogen helemaal niet zo mooi zo als ik het plaatje zou willen hebben.

https://youtu.be/4XsuKSYI1jE
Ik deel die mening dat de Sony de referentie beeld materiaal leverd. Vind ze alleen erg prijzig

mancaver

Quote from: ReRichard on June 21, 2019, 12:15:36
MKV Remux (4k):
Cliffhanger (was erg verbaasd over de PQ van deze transfer)
De UHD disc is iid erg indrukwekkend. Ook de Atoms track is super  :headbanging:

ReRichard

Quote from: mancaver on June 21, 2019, 12:19:20
De UHD disc is iid erg indrukwekkend. Ook de Atoms track is super  :headbanging:

De audiotrack was inderdaad om van te smullen (zelfs zonder atmos speakers)! Heb na afloop van de film meteen de disc besteld. Had de film niet gezien sinds ik een jong ventje was (+-20j geleden) en verbaasde me mischien nog wel meer dat de film nog steeds entertainent is.
Front: Monitor Audio Gold 200 5G - Rears: Monitor Audio Gold 100 5G - Center: Monitor Audio Gold C350 - Sub: Arendal 1.5 - Atmos: Q acoustic Qi65s  - Anthem MRX1120 - Panasonic UHD - Nvidia Shield - JVC DLA-N5 - Projecta homescreen deluxe