Remco's HT zolder

Started by Remco, June 16, 2019, 08:53:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Remco

Quote from: DD2 on July 17, 2019, 20:44:01
Dat ziet er relaxed uit!!   :P ;D

Mooie ruimte!

Dank je! Ben er blij mee ;)

Quote from: Roc on July 19, 2019, 19:56:55
Ik heb deze week een sneak preview gehad: eerste 10 minuten Mad Max Fury Road. En ik kan zeggen: geweldig, super beeld en geluid. Rem, hier ga je erg veel plezier aan hebben.

Ja, dat ga ik zeker doen. Bedankt, binnenkort doen we filmpie  :popcorn:
HT ruimte: Zolder | Sonitus Acoustics |
Versterker/Bron: Marantz SR8012 CM Stufe1 | Oppo UDP-203 CM Stufe2 |
Luidsprekers 5.2.4 : Ascendo The6-P CM | Cabasse Eole-4 | Dual JL Audio E-112 |
Beeld: Sony VPL-VW360ES CM Stufe2 | Screen Excellence Enlightor Neo 108 inch 21x9 |

wouterp79

Ziet er goed uit zeg. Heb dezelfde beamer. Ik ben wel benieuwd dat nu je vrij dicht bij de beamert zit, je geen last krijgt van de warmte en het geluid van de koeling op HDR?
Fronts: B&W LCR600 S3 - Center: B&W LCR600 S3 - Surround: B&W DM603 S2
Back: B&W DM602 S3 - Atmos height: 4x B&W DM601 S3 - Subs: 2x SVS PC-4000
Amps: Marantz AV8805a + Rotel RMB1585 x3 - Beamer: JVC RS440 - Screen: XYscreen frame 146 inch SoundMax8K

Remco

Quote from: wouterp79 on August 10, 2019, 10:29:14
Ziet er goed uit zeg. Heb dezelfde beamer. Ik ben wel benieuwd dat nu je vrij dicht bij de beamert zit, je geen last krijgt van de warmte en het geluid van de koeling op HDR?

Aan de binnenkant van het meubel heb ik een aansluiting op de centrale afzuiging laten maken voor warmte afvoer en er hangt een airco in de ruimte wat wel echt een must is. Ik speel geen UHD schijfjes en de JVC lamp staat in low mode. Ik ondervind geen hinder van het geluid.
HT ruimte: Zolder | Sonitus Acoustics |
Versterker/Bron: Marantz SR8012 CM Stufe1 | Oppo UDP-203 CM Stufe2 |
Luidsprekers 5.2.4 : Ascendo The6-P CM | Cabasse Eole-4 | Dual JL Audio E-112 |
Beeld: Sony VPL-VW360ES CM Stufe2 | Screen Excellence Enlightor Neo 108 inch 21x9 |

blue-eyes

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Remco

HT ruimte: Zolder | Sonitus Acoustics |
Versterker/Bron: Marantz SR8012 CM Stufe1 | Oppo UDP-203 CM Stufe2 |
Luidsprekers 5.2.4 : Ascendo The6-P CM | Cabasse Eole-4 | Dual JL Audio E-112 |
Beeld: Sony VPL-VW360ES CM Stufe2 | Screen Excellence Enlightor Neo 108 inch 21x9 |

papaleo

Erg mooie ruimte... :worship:
Je moet hier zeker wel hèle goeie film's gaan kijken om niet in slaap te gaan vallen met zulke heerlijke stijlvolle relaxstoelen... ;)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Witalik

 Ziet er echt super netjes uit ! Zal wel genieten zijn. Wat zijn de afmetingen van de ruimte ? En heb je alle muren nieuw gemaakt ? Want ik ben ook klein beetje informatie aan het inwinnen, want als je zo'n ruimte maakt zou het fijn zijn als deze niet teveel door het hele huis resoneert. Bedoel je dat je daar veel rekening mee hebt gehouden met materiaal keuze ?
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

Remco

Quote from: papaleo on August 11, 2019, 20:35:23
Erg mooie ruimte... :worship:
Je moet hier zeker wel hèle goeie film's gaan kijken om niet in slaap te gaan vallen met zulke heerlijke stijlvolle relaxstoelen... ;)

Ha ha ha....ben nog niet in slaap gevallen. Word echt binnen 1 minuut in een andere wereld gezogen...super ervaring nu.
HT ruimte: Zolder | Sonitus Acoustics |
Versterker/Bron: Marantz SR8012 CM Stufe1 | Oppo UDP-203 CM Stufe2 |
Luidsprekers 5.2.4 : Ascendo The6-P CM | Cabasse Eole-4 | Dual JL Audio E-112 |
Beeld: Sony VPL-VW360ES CM Stufe2 | Screen Excellence Enlightor Neo 108 inch 21x9 |

Remco

Quote from: Witalik on August 11, 2019, 20:52:15
Ziet er echt super netjes uit ! Zal wel genieten zijn. Wat zijn de afmetingen van de ruimte ? En heb je alle muren nieuw gemaakt ? Want ik ben ook klein beetje informatie aan het inwinnen, want als je zo'n ruimte maakt zou het fijn zijn als deze niet teveel door het hele huis resoneert. Bedoel je dat je daar veel rekening mee hebt gehouden met materiaal keuze ?

De ruimte is 5 meter breed en 4 meter lang. Ik heb met Viktor en de aannemer het plan gemaakt en de hele ruimte laten strippen en alles met metal studs op laten trekken. Wanden en plafond volledig opgevuld met rockwool en daartegen OSB platen met dubbelgips laten plaatsen. Er is wel veel op maat gemaakt waaronder de 2 deuren waarvan er 1 naar de CV ruimte leidt. Ik heb de vloer niet aangepakt want dan had ik een box-in-box moeten maken en dat werd me te gortig. Al met al is de ruimte nu wel 'knetter strak' geworden, want er rammelt echt niets en dat is wel zo fijn als de subwoofer tot leven komt. De isolatie werkt ook goed. De sub hoor je wel beneden, want die lage tonen dragen ver....Ik woon op een hoek en de zolder is 1 verdieping hoger dan de buurman, dus dat scheelt ook. Geluiddicht maken kan, maar dat kost wel serieuze knaken.

Succes met je project en als je nog informatie nodig hebt let me know!
HT ruimte: Zolder | Sonitus Acoustics |
Versterker/Bron: Marantz SR8012 CM Stufe1 | Oppo UDP-203 CM Stufe2 |
Luidsprekers 5.2.4 : Ascendo The6-P CM | Cabasse Eole-4 | Dual JL Audio E-112 |
Beeld: Sony VPL-VW360ES CM Stufe2 | Screen Excellence Enlightor Neo 108 inch 21x9 |

Remco

...update.

De akoestische panelen zijn binnen bij Vik en worden binnenkort in de ruimte geplaatst. Ik ben toch wel benieuwd wat dit gaat brengen, want het klinkt nu al super vind ik. Ik had de antimode 8033 S2 nog niet aan de JL Audio gekoppeld omdat ik geen fan ben van die schakelende voedingen. Dat heb ik opgelost door er een sBooster BOTW tussen te zetten. Ik moet zeggen dat na het kalibratie proces de sub wel echt een stuk strakker klinkt. Ook lees je wel dat je daarna de sub een 2-3 db hoger kan afstellen omdat de pieken eruit gehaald worden. Die ervaring had ik met de db meter ook. Al met al een goede tweak met dito resultaat. Het blijft een wonderlijk kastje. De JL E112 is voor mij tot nu toe de verrassing. Afgelopen week Blade Runner 2049 gekeken en dat is op de JL :blink:.

Komende week wordt de JVC naar Duitsland gebracht en door Cinemike getuned. Dat is de light modificatie waarbij vooral de voeding wordt aangepakt wat resulteert in een nog scherper en vloeiender beeld. Als neveneffect wordt het geluidsbeeld nog meer opengetrokken.

Kortom weer leuke dingen om naar uit te kijken!

HT ruimte: Zolder | Sonitus Acoustics |
Versterker/Bron: Marantz SR8012 CM Stufe1 | Oppo UDP-203 CM Stufe2 |
Luidsprekers 5.2.4 : Ascendo The6-P CM | Cabasse Eole-4 | Dual JL Audio E-112 |
Beeld: Sony VPL-VW360ES CM Stufe2 | Screen Excellence Enlightor Neo 108 inch 21x9 |

fluissie

Top 👍! Leuk te horen en genieten man  :pompom:

papaleo

Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

scoc

Het geluidsbeeld wordt opengetrokken door een tuning aan de projector?!  ;)

Begrijp me niet verkeerd, ik geloof best in sommige tweaks en zelfs kabels etc. maar bovenstaande is toch wel speciaal ...
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

Remco

Quote from: fluissie on August 18, 2019, 10:56:13
Top 👍! Leuk te horen en genieten man  :pompom:

Zeker genieten..Zojuist The Meg gekeken en dat was weer een feestje. De bubble is zo fijn en die JL sub.... :worship:.

Quote from: papaleo on August 18, 2019, 11:00:47
:worship: goed bezig man  :thumbs-up:

Thanks.

Quote from: scoc on August 18, 2019, 11:19:19
Het geluidsbeeld wordt opengetrokken door een tuning aan de projector?!  ;)

Begrijp me niet verkeerd, ik geloof best in sommige tweaks en zelfs kabels etc. maar bovenstaande is toch wel speciaal ...

Ha ha ha....geen hekserij! Bij iedere modificatie heb ik gemerkt dat de bubble beter wordt en de dynamiek toeneemt. Dat is ook al bij de bluray speler modificatie zo. Omdat de projectoren nogal wat vervuiling op het lichtnet geven wordt dat met deze modificatie verholpen. Hieronder een stukje uitleg van Viktor waarin het wordt toegelicht. Ik begrijp het wel als je sceptisch bent, maar ik weet uit eigen ervaring wat Mike zijn modificaties brengen dus kijk ik naar deze tuning ook met vol vertrouwen uit. En...hey, het is hobby he ;).

"Bij de "light tuning" is het voornamelijk verwijderen van beeld ruis plus het creëren van een stabieler beeld. Ook voor de geluidskwaliteit van de hele audio set komt dit ten goede. Projectoren creëren namelijk veel hoogfrequente vervuiling op het stroomnet en kunnen de prestatie van de hele set beïnvloeden inclusief de projector zelf. CineMike meet de invloeden van de onderlinge componenten en filtert en stabiliseert waar nodig op de juiste frequenties. Hij ontkoppelt als het ware en hier door presteert de projector ook beter. Dit is zijn specialiteit."
HT ruimte: Zolder | Sonitus Acoustics |
Versterker/Bron: Marantz SR8012 CM Stufe1 | Oppo UDP-203 CM Stufe2 |
Luidsprekers 5.2.4 : Ascendo The6-P CM | Cabasse Eole-4 | Dual JL Audio E-112 |
Beeld: Sony VPL-VW360ES CM Stufe2 | Screen Excellence Enlightor Neo 108 inch 21x9 |

vik

Ik kan heel goed begrijpen dat je wat sceptisch bent en daar is ook helemaal niets mis mee.  :)

De aanpassing op de projector maakt onderdeel uit van het traject bij Remco om zijn beeld en geluidsniveau naar een nog hoger niveau te brengen.

Hij heeft een prachtige bron en Marantz receiver van ons in huis, en de aanpassing op de projector tilt het niveau weer wat omhoog. Het is niet zo dat het een "final solution" is voor iedereen. Je verbeterd slecht één component in een keten.

De projector is een belangrijke schakel in een CM keten. Je hebt namelijk te maken met ten eerste een schakelende voeding van de projector zelf, en de hdmi kabel vanaf de projector naar de receiver-processor die letterlijk als een doorgeef luik functioneert. De hdmi kabel is tenslotte een aarde punt en zo ontstaat er een lus inclusief hoogfrequente vervuiling (high frequency noise) met de bijhorende negatieve parallelle invloeden op de hele set. Een van de specialiteiten van CM is filtering welke verder gaat als een  standaard uitgevoerde filtering.

Verder wil ik er hier in Remco zijn topic niet te diep op in gaan. Dat mag altijd in mijn eigen topic.


Quote from: scoc on August 18, 2019, 11:19:19
Het geluidsbeeld wordt opengetrokken door een tuning aan de projector?!  ;)

Begrijp me niet verkeerd, ik geloof best in sommige tweaks en zelfs kabels etc. maar bovenstaande is toch wel speciaal ...
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

fasteddie

Quote from: Bas Akkerman on July  1, 2019, 11:09:11
Hey, die stoelen ken ik denk ik. Zijn dat de Chaise longue Ibiza?

Mooie stoelen inderdaad, maar zijn ze nog te koop.....bol.com zegt nee!

Remco

Quote from: fasteddie on December 29, 2019, 10:45:51
Mooie stoelen inderdaad, maar zijn ze nog te koop.....bol.com zegt nee!

Bij Leen Bakker zijn ze nog te koop, zie onderstaande. Je moet niet die van Vida XL kopen, want die zijn enkel gestikt op de naden en van mindere kwaliteit. Die van Leen Bakker (en die van mij) zijn dubbel gestikt. Zittten/liggen echt super!

https://www.leenbakker.nl/banken-en-stoelen/fauteuils/relaxfauteuils/chaise-longue-gidea-kunstleder-zwart
HT ruimte: Zolder | Sonitus Acoustics |
Versterker/Bron: Marantz SR8012 CM Stufe1 | Oppo UDP-203 CM Stufe2 |
Luidsprekers 5.2.4 : Ascendo The6-P CM | Cabasse Eole-4 | Dual JL Audio E-112 |
Beeld: Sony VPL-VW360ES CM Stufe2 | Screen Excellence Enlightor Neo 108 inch 21x9 |

mancaver

Quote from: Remco on December 29, 2019, 10:56:59
Bij Leen Bakker zijn ze nog te koop, zie onderstaande. Je moet niet die van Vida XL kopen, want die zijn enkel gestikt op de naden en van mindere kwaliteit. Die van Leen Bakker (en die van mij) zijn dubbel gestikt. Zittten/liggen echt super!

https://www.leenbakker.nl/banken-en-stoelen/fauteuils/relaxfauteuils/chaise-longue-gidea-kunstleder-zwart
Mooie stoelen maar vraag me wel af of de hoogte van je oren niet te laag zitten als je er in ligt.

Remco

#68
Quote from: mancaver on December 29, 2019, 14:16:50
Mooie stoelen maar vraag me wel af of de hoogte van je oren niet te laag zitten als je er in ligt.

Dat is wel een aandachtspunt. Bij mij zitten tweeters op oorhoogte.
HT ruimte: Zolder | Sonitus Acoustics |
Versterker/Bron: Marantz SR8012 CM Stufe1 | Oppo UDP-203 CM Stufe2 |
Luidsprekers 5.2.4 : Ascendo The6-P CM | Cabasse Eole-4 | Dual JL Audio E-112 |
Beeld: Sony VPL-VW360ES CM Stufe2 | Screen Excellence Enlightor Neo 108 inch 21x9 |

Bas Akkerman

Quote from: mancaver on December 29, 2019, 14:16:50
Mooie stoelen maar vraag me wel af of de hoogte van je oren niet te laag zitten als je er in ligt.
Ik heb ze ook en dat is wel een beetje het geval als je er echt in ligt. Zit je rechtop, dan heb ik er geen last van.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

fasteddie

Quote from: Remco on December 29, 2019, 10:56:59
Bij Leen Bakker zijn ze nog te koop, zie onderstaande. Je moet niet die van Vida XL kopen, want die zijn enkel gestikt op de naden en van mindere kwaliteit. Die van Leen Bakker (en die van mij) zijn dubbel gestikt. Zittten/liggen echt super!

https://www.leenbakker.nl/banken-en-stoelen/fauteuils/relaxfauteuils/chaise-longue-gidea-kunstleder-zwart

Merci!

Remco

IEDEREEN EEN SUPER MOOI CORONAVRIJ JAAR GEWENST EN HEEL VEEL PLEZIER MET ONZE MOOIE HOBBY!!

Voor mij staat in 2021 het volgende op het 'to-do lijstje':

1. Er gaat waarschijnlijk toch een Cinemike 4K bluray speler komen. Er zijn zulke mooie titels momenteel....
2. Atmos
3. weer naar een leuke audio show gaan  ;D
4. bezoek plannen bij Anton voor een kijkje in zijn reference home theater  ;)


HT ruimte: Zolder | Sonitus Acoustics |
Versterker/Bron: Marantz SR8012 CM Stufe1 | Oppo UDP-203 CM Stufe2 |
Luidsprekers 5.2.4 : Ascendo The6-P CM | Cabasse Eole-4 | Dual JL Audio E-112 |
Beeld: Sony VPL-VW360ES CM Stufe2 | Screen Excellence Enlightor Neo 108 inch 21x9 |

vik

Ook voor jou Remco!

Gave plannen voor 2021 en ik zeg "Gas op die Lollie" !!  :headbanging:
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

PascalP

Quote from: Remco on December 31, 2020, 10:35:45
IEDEREEN EEN SUPER MOOI CORONAVRIJ JAAR GEWENST EN HEEL VEEL PLEZIER MET ONZE MOOIE HOBBY!!

Voor mij staat in 2021 het volgende op het 'to-do lijstje':

1. Er gaat waarschijnlijk toch een Cinemike 4K bluray speler komen. Er zijn zulke mooie titels momenteel....
2. Atmos
3. weer naar een leuke audio show gaan  ;D
4. bezoek plannen bij Anton voor een kijkje in zijn reference home theater  ;)

^^
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

fluissie

Quote from: Remco on December 31, 2020, 10:35:45
IEDEREEN EEN SUPER MOOI CORONAVRIJ JAAR GEWENST EN HEEL VEEL PLEZIER MET ONZE MOOIE HOBBY!!

Voor mij staat in 2021 het volgende op het 'to-do lijstje':

1. Er gaat waarschijnlijk toch een Cinemike 4K bluray speler komen. Er zijn zulke mooie titels momenteel....
2. Atmos
3. weer naar een leuke audio show gaan  ;D
4. bezoek plannen bij Anton voor een kijkje in zijn reference home theater  ;)

Jij ook remco !