Remco's HT zolder

Started by Remco, June 16, 2019, 08:53:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Remco

....update

Gisteren is Viktor geweest om de bioscoop verder in te richten. We zijn begonnen om het akoestisch transparante doek in het frame te monteren en dat behoeft wel enige handigheid. Het doek is vrij dun geweven wat logisch is, dus dat betekent dat deze in een hele dunne sleuf geduwd moet worden met een bijbehorend gereedschap. Conventionele schermen werken vaak met drukkers o.i.d. Maar ik moet zeggen toen het eenmaal gespannen was zag het er retestrak uit  ;). Daarna heeft Vik de bekabeling gestript en voorzien van aderhulzen en kon de apparatuur worden aangesloten. Het meubel is echt goed gelukt waardoor er voldoende ruimte is om alle kabel wirwar te borgen.

Nu alle speakerkabels, netsnoeren en hdmi kabels waren aangesloten konden we eindelijk beginnen. De powerknop kon aan......yeahhhh. Eerst maar eens de projector goed uitgericht op het scherm en daarna de 1e afstelling van de audio gedaan en de sub plaatsing bepaald. Daarna is Viktor gaan luisteren en tweaken voordat we een filmpje opgezet hebben. Ondanks dat ik echt goed over de planning en inrichting heb nagedacht is het toch wel even spannend hoe het eind resultaat wordt. Ik moet zeggen na gisteren een uurtje of wat te hebben gekeken en geluisterd dat het mijn verwachtingen overtreft. De ruimte is echt 'trillingsvrij' en de Cinemike set met de Klipsch en JL audio brengt echt een fantastische film ervaring. Geen enkel randje scherpte te bespeuren, maar wel enorme dynamiek. Ook het beeld dat uit de JVC komt op de Screen Excellence is helemaal top. Dit is echt genieten!

ISF kalibratie moet nog gebeuren alsmede de montage van de akoestische panelen.

Wordt vervolgd...

HT ruimte: Zolder | Sonitus Acoustics |
Versterker/Bron: Marantz SR8012 CM Stufe1 | Oppo UDP-203 CM Stufe2 |
Luidsprekers 5.2.4 : Ascendo The6-P CM | Cabasse Eole-4 | Dual JL Audio E-112 |
Beeld: Sony VPL-VW360ES CM Stufe2 | Screen Excellence Enlightor Neo 108 inch 21x9 |

Harry HT

Hi Remco,

Het ziet er weer netjes uit zo O0

Gefeliciteerd  :pompom:

Welke film ga je als eerste kijken? Unbroken?

Gegroet,

Harry
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

Remco

Quote from: Harry HT on July 14, 2019, 09:30:30
Hi Remco,

Het ziet er weer netjes uit zo O0

Gefeliciteerd  :pompom:

Welke film ga je als eerste kijken? Unbroken?

Gegroet,

Harry

Hoi Harald,

Dank je! Unbroken, ja die begin scene he! Gisteren stukjes gekeken van Oblivion, Blade Runner 2049 en IT. Vandaag lastig kiezen want er is ook F1 en Federer Djokovic finale, dus keuzes ....keuzes..  ;D.
HT ruimte: Zolder | Sonitus Acoustics |
Versterker/Bron: Marantz SR8012 CM Stufe1 | Oppo UDP-203 CM Stufe2 |
Luidsprekers 5.2.4 : Ascendo The6-P CM | Cabasse Eole-4 | Dual JL Audio E-112 |
Beeld: Sony VPL-VW360ES CM Stufe2 | Screen Excellence Enlightor Neo 108 inch 21x9 |

denoontje

mooie ruimte hoor....
zeer comfortable stoelen
dat wordt is genieten

Remco

Quote from: denoontje on July 14, 2019, 10:17:05
mooie ruimte hoor....
zeer comfortable stoelen
dat wordt is genieten

Thanks! Ik ben er ook echt blij mee hoe het geworden is.
HT ruimte: Zolder | Sonitus Acoustics |
Versterker/Bron: Marantz SR8012 CM Stufe1 | Oppo UDP-203 CM Stufe2 |
Luidsprekers 5.2.4 : Ascendo The6-P CM | Cabasse Eole-4 | Dual JL Audio E-112 |
Beeld: Sony VPL-VW360ES CM Stufe2 | Screen Excellence Enlightor Neo 108 inch 21x9 |

papito

Ziet er fantastisch uit en klinkt ongetwijfeld ook heel goed. Veel plezier :) :)

alexeiboris

Mooi Remco :) maar je hebt nu de apparatuur onder en boven de projector gezet, de lampjes ledjes displays etc. daarvan schijnen nu ook richting je scherm. Ik weet dat in een verduisterde ruimte zelfs 1 ledje genoeg kan zijn om de boel te verlichten... is dat geen probleem?

Remco

Quote from: alexeiboris on July 14, 2019, 11:09:25
Mooi Remco :) maar je hebt nu de apparatuur onder en boven de projector gezet, de lampjes ledjes displays etc. daarvan schijnen nu ook richting je scherm. Ik weet dat in een verduisterde ruimte zelfs 1 ledje genoeg kan zijn om de boel te verlichten... is dat geen probleem?

Is mij niet opgevallen in ieder geval. En ik ben ook een pietje precies met die dingen... ;)
HT ruimte: Zolder | Sonitus Acoustics |
Versterker/Bron: Marantz SR8012 CM Stufe1 | Oppo UDP-203 CM Stufe2 |
Luidsprekers 5.2.4 : Ascendo The6-P CM | Cabasse Eole-4 | Dual JL Audio E-112 |
Beeld: Sony VPL-VW360ES CM Stufe2 | Screen Excellence Enlightor Neo 108 inch 21x9 |

reza

Quote from: alexeiboris on July 14, 2019, 11:09:25
Mooi Remco :) maar je hebt nu de apparatuur onder en boven de projector gezet, de lampjes ledjes displays etc. daarvan schijnen nu ook richting je scherm. Ik weet dat in een verduisterde ruimte zelfs 1 ledje genoeg kan zijn om de boel te verlichten... is dat geen probleem?

Heb jij ogen in je achterhoofd?
Alles wat je achter je hebt, daar heb je meestal geen last van, ook niet in een batcave.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

alexeiboris

#34
Quote from: reza on July 14, 2019, 15:46:32
Heb jij ogen in je achterhoofd?
Alles wat je achter je hebt, daar heb je meestal geen last van, ook niet in een batcave.
Je projector staat ook achter je. Dat is voor een reden :dry: Je scherm reflecteert namelijk het beste als die vanaf die kant beschenen wordt. Ik heb ooit mijn huis helemaal afgeplakt om een calibratie te doen, je zag geen hand voor ogen, maar even later zag ik toch een lichte groene gloed op een muur, bleek het klokje van de magnetron te zijn... nu was dat een ruimte met witte muren, dus geen batcave, maar nogmaals, je scherm is witter dan wit en is ontworpen om licht te reflecteren. Zeker in een batcave zie je met een scherm al het minste restlicht van je projector, dus als je een "zwart" beeld projecteert, licht je scherm al op. Dat is met ledjes en lampies en displays achter je echt niet anders, al zal de ene persoon er gevoeliger voor zijn dan de andere. Je ooghoeken bijvoorbeeld zijn er gevoelig voor.

MLCinema

Zeer mooie ruimte! Tof ook met de speakers achter het scherm. Erg fraai. Goed zwart ook zo op de foto's.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

reza

#36
Quote from: alexeiboris on July 14, 2019, 16:56:54
Je projector staat ook achter je. Dat is voor een reden :dry: Je scherm reflecteert namelijk het beste als die vanaf die kant beschenen wordt. Ik heb ooit mijn huis helemaal afgeplakt om een calibratie te doen, je zag geen hand voor ogen, maar even later zag ik toch een lichte groene gloed op een muur, bleek het klokje van de magnetron te zijn... nu was dat een ruimte met witte muren, dus geen batcave, maar nogmaals, je scherm is witter dan wit en is ontworpen om licht te reflecteren. Zeker in een batcave zie je met een scherm al het minste restlicht van je projector, dus als je een "zwart" beeld projecteert, licht je scherm al op. Dat is met ledjes en lampies en displays achter je echt niet anders, al zal de ene persoon er gevoeliger voor zijn dan de andere. Je ooghoeken bijvoorbeeld zijn er gevoelig voor.

Ik heb geen last van lampjes, ook al staan mijn spullen naast me ( batcave) dus zal een versterker op 4 mt afstand van je scherm die achter je staat ook wel meevallen...
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Xander32




Dat ziet er strak uit en het is er volgens mij super relaxed van een film genieten.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

fluissie

Erg fraai Remco  :popcorn:, lijkt me genieten in die stoelen

Remco

Quote from: Kamidioblitz on July 14, 2019, 21:35:31
Zeer mooie ruimte! Tof ook met de speakers achter het scherm. Erg fraai. Goed zwart ook zo op de foto's.


Dank je! Speakers achter het scherm was een must voor mij in de nieuwe ruimte en inderdaad inkt zwart ;D.

Quote from: reza on July 14, 2019, 23:15:44
Ik heb geen last van lampjes, ook al staan mijn spullen naast me ( batcave) dus zal een versterker op 4 mt afstand die achter je staat ook wel meevallen...

Gisteren nog film gekeken en echt geen last van. De airco zit boven het scherm en daar brandt ook een klein groen ledje, maar ik stoor me daar niet aan. In mijn vorige ruimte had ik de apparatuur voor me, dus dit is een hele verbetering ;).

Quote from: Xander32 on July 15, 2019, 06:33:13


Dat ziet er strak uit en het is er volgens mij super relaxed van een film genieten.

Thanks en het is inderdaad genieten. Scherm ook weer wat groter dan de vorige en ooghoogte in het midden van het scherm. Kijkt echt tof zo!

Quote from: fluissie on July 15, 2019, 07:34:55
Erg fraai Remco  :popcorn:, lijkt me genieten in die stoelen

Dank je Jeroen. Ja, stoeltjes zitten (liggen) top!
HT ruimte: Zolder | Sonitus Acoustics |
Versterker/Bron: Marantz SR8012 CM Stufe1 | Oppo UDP-203 CM Stufe2 |
Luidsprekers 5.2.4 : Ascendo The6-P CM | Cabasse Eole-4 | Dual JL Audio E-112 |
Beeld: Sony VPL-VW360ES CM Stufe2 | Screen Excellence Enlightor Neo 108 inch 21x9 |

PascalP

Ziet er keurig uit, ook dat inbouwmeubel achter je ziet er top uit  :popcorn:
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

alexeiboris

#41
Quote from: Remco on July 15, 2019, 08:43:25
Gisteren nog film gekeken en echt geen last van. De airco zit boven het scherm en daar brandt ook een klein groen ledje, maar ik stoor me daar niet aan.
Ik heb je er nu bewust van gemaakt, dus nu gaat het je ook opvallen en ga je je er ook aan ergeren ;D Anders kun je altijd hier nog mee aan de slag: https://www.lightdims.com/index.php op zich ook wel mooi om led's mee te dimmen of totaal af te plakken, ook buiten de bat-cave :)

Remco

Quote from: PascalP on July 16, 2019, 09:40:03
Ziet er keurig uit, ook dat inbouwmeubel achter je ziet er top uit  :popcorn:

Dank je! Meubel is goed gelukt inderdaad. Fijn om alle apparatuur achter me te hebben en zo min mogelijk in het zicht te hebben.

Quote from: alexeiboris on July 16, 2019, 15:13:06
Ik heb je er nu bewust van gemaakt, dus nu gaat het je ook opvallen en ga je je er ook aan ergeren ;D Anders kun je altijd hier nog mee aan de slag: https://www.lightdims.com/index.php op zich ook wel mooi om led's mee te dimmen of totaal af te plakken, ook buiten de bat-cave :)

ha ha ha.... nee man! Heerlijke ruimte om film te kijken en dat ienemienie ledje van de airco is echt niet storend. Maar bedankt voor de tip ;)
HT ruimte: Zolder | Sonitus Acoustics |
Versterker/Bron: Marantz SR8012 CM Stufe1 | Oppo UDP-203 CM Stufe2 |
Luidsprekers 5.2.4 : Ascendo The6-P CM | Cabasse Eole-4 | Dual JL Audio E-112 |
Beeld: Sony VPL-VW360ES CM Stufe2 | Screen Excellence Enlightor Neo 108 inch 21x9 |

denoontje

Quote from: Remco on July 15, 2019, 08:43:25
Dank je! Speakers achter het scherm was een must voor mij in de nieuwe ruimte en inderdaad inkt zwart ;D.

Gisteren nog film gekeken en echt geen last van. De airco zit boven het scherm en daar brandt ook een klein groen ledje, maar ik stoor me daar niet aan. In mijn vorige ruimte had ik de apparatuur voor me, dus dit is een hele verbetering ;).

Thanks en het is inderdaad genieten. Scherm ook weer wat groter dan de vorige en ooghoogte in het midden van het scherm. Kijkt echt tof zo!

Dank je Jeroen. Ja, stoeltjes zitten (liggen) top!

Ooh airo...jealous


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk


Remco

Quote from: denoontje on July 16, 2019, 20:18:35
Ooh airco...jealous

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

ja, dat is een aanrader hoor  ;D.

Quote from: morca on July 16, 2019, 22:40:09
Mooie set en ruimte :thumbs-up:
Veel luister en kijk plezier.
Maar dat zal vast relax lukken in die stoelen :)

Mooie Sub  :thumbs-up:

Dank je! JL sub is een wolf in schaapskleren inderdaad ;)
HT ruimte: Zolder | Sonitus Acoustics |
Versterker/Bron: Marantz SR8012 CM Stufe1 | Oppo UDP-203 CM Stufe2 |
Luidsprekers 5.2.4 : Ascendo The6-P CM | Cabasse Eole-4 | Dual JL Audio E-112 |
Beeld: Sony VPL-VW360ES CM Stufe2 | Screen Excellence Enlightor Neo 108 inch 21x9 |

PascalP

is dat trouwens dezelfde ruimte als waar ik toen dat Lumene scherm opgehaald heb? Of was dat nog in je oude woning?
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Remco

Quote from: PascalP on July 17, 2019, 07:47:15
is dat trouwens dezelfde ruimte als waar ik toen dat Lumene scherm opgehaald heb? Of was dat nog in je oude woning?

Jij bent in mijn oude woning geweest in Leidsche Rijn toen je het scherm ophaalde.
HT ruimte: Zolder | Sonitus Acoustics |
Versterker/Bron: Marantz SR8012 CM Stufe1 | Oppo UDP-203 CM Stufe2 |
Luidsprekers 5.2.4 : Ascendo The6-P CM | Cabasse Eole-4 | Dual JL Audio E-112 |
Beeld: Sony VPL-VW360ES CM Stufe2 | Screen Excellence Enlightor Neo 108 inch 21x9 |

DD2

Dat ziet er relaxed uit!!   :P ;D

Mooie ruimte!

Roc

Ik heb deze week een sneak preview gehad: eerste 10 minuten Mad Max Fury Road. En ik kan zeggen: geweldig, super beeld en geluid. Rem, hier ga je erg veel plezier aan hebben.