Remco's HT zolder

Started by Remco, June 16, 2019, 08:53:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Teejoo

Quote from: Remco on January  2, 2023, 12:26:29
Alleen met I-max scenes is het natuurlijk niet zo handig, maar ja die zijn ook te verwaarlozen. En voor de films/concerten die 16 x 9 zijn dan maar de balken aan de zijkant. Bij een 110 inch 21 x 9 scherm is dat netto 40 cm breder dan ik nu heb. De hoogte is nu op mijn 100 inch 16 x 9 scherm 124 cm netto en op het 21 x 9 scherm 108 cm. Ik denk dat ik er dus wel op vooruit ga, omdat er nu vaak nog balken boven en onder zitten. Qua zoombereik moet het ook goed komen zag ik op projector central en die Atmos upgrade komt er denk ik ook wel ;)
Imax scenes moet je gewoon masken met de projector.

Remco

Quote from: Teejoo on January  2, 2023, 12:28:32
Imax scenes moet je gewoon masken met de projector.

Je bedoelt met lens memory (andere setting kiezen)?
HT ruimte: Zolder | Sonitus Acoustics |
Versterker/Bron: Marantz SR8012 CM Stufe1 | Oppo UDP-203 CM Stufe2 |
Luidsprekers 5.2.4 : Ascendo The6-P CM | Cabasse Eole-4 | Dual JL Audio E-112 |
Beeld: Sony VPL-VW360ES CM Stufe2 | Screen Excellence Enlightor Neo 108 inch 21x9 |

denoontje

Ben anders hier wel blij met 16-9 handmatig masking scherm.

Fulls screen tv (f1 en moto gp) in 16-9
Sommige series in rare formaten ook te masken.
Enkele schijven zijn gewoon 16-9 dus ook full.
Films lkkr in full 21-9.


Mbt opm zwarte balken projector

Je kunt in een jvc zwarte balken over je 16-9 beeld zetten zodat dit 1-2.35 is.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Remco

Quote from: denoontje on January  2, 2023, 12:48:18

Mbt opm zwarte balken projector
Je kunt in een jvc zwarte balken over je 16-9 beeld zetten zodat dit 1-2.35 is.


Weer wat geleerd! Maar dat kan bij mijn Sony volgens mij niet en ik heb nog geen Lumagen, helaas ;). In mijn HT worden overigens alleen fysieke schijfjes afgespeeld, dus ik denk dat 80-90% wel in cinemascope formaat is. Masking blijft inderdaad ook wel een chique oplossing alleen zijn die schermen behoorlijk aan de prijs en DIY wordt het niet bij mij.
HT ruimte: Zolder | Sonitus Acoustics |
Versterker/Bron: Marantz SR8012 CM Stufe1 | Oppo UDP-203 CM Stufe2 |
Luidsprekers 5.2.4 : Ascendo The6-P CM | Cabasse Eole-4 | Dual JL Audio E-112 |
Beeld: Sony VPL-VW360ES CM Stufe2 | Screen Excellence Enlightor Neo 108 inch 21x9 |

denoontje

#179
Quote from: Remco on January  2, 2023, 14:55:52
Weer wat geleerd! Maar dat kan bij mijn Sony volgens mij niet en ik heb nog geen Lumagen, helaas ;). In mijn HT worden overigens alleen fysieke schijfjes afgespeeld, dus ik denk dat 80-90% wel in cinemascope formaat is. Masking blijft inderdaad ook wel een chique oplossing alleen zijn die schermen behoorlijk aan de prijs en DIY wordt het niet bij mij.

Moet je via maar eens mailen...ik vond het nog meevallen (handmatig) ;-)
WS Spalluto zie hoe het eruit ziet op
https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=27311.1450

Ander optie is een 16-9 met 1 zijdige die masking (boven of onder) met bijv een plaat met zwart velours dat je ervoor kan klappen (schanieren) icm lensshift (geheugen setting) in de projector.

Remco

#180
Quote from: denoontje on January  2, 2023, 19:46:48
Moet je via maar eens mailen...ik vond het nog meevallen (handmatig) ;-)
WS Spalluto zie hoe het eruit ziet op
https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=27311.1450

Ander optie is een 16-9 met 1 zijdige die masking (boven of onder) met bijv een plaat met zwart velours dat je ervoor kan klappen (schanieren) icm lensshift (geheugen setting) in de projector.

Jij hebt dus een WS Spalluto?! Er zijn echter niet veel fabrikanten die een goed AT geweven doek leveren waarbij de opgegeven Gain waarde ook daadwerkelijk gerealiseerd wordt. Screen Excellence doet dat bijvoorbeeld wel, maar is behoorlijk kostbaar. De schermen van Xodiac schijnen ook degelijk te zijn en hebben nu ook een nieuw geweven AT doek van 0.89 gain in het assortiment.   

HT ruimte: Zolder | Sonitus Acoustics |
Versterker/Bron: Marantz SR8012 CM Stufe1 | Oppo UDP-203 CM Stufe2 |
Luidsprekers 5.2.4 : Ascendo The6-P CM | Cabasse Eole-4 | Dual JL Audio E-112 |
Beeld: Sony VPL-VW360ES CM Stufe2 | Screen Excellence Enlightor Neo 108 inch 21x9 |

Teejoo

Ik gebruikte ook handmatige panelen voor beide zijkanten bij 16:9 content bij mijn 21:9 scherm, maar inmiddels is de zwartwaarde dusdanig goed dat ik het niet meer gebruik. Het valt bijna niet meer op. Ook vind ik een zwarte balk links en rechts ipv boven/beneden veel minder storend.

Remco

Quote from: Teejoo on January  3, 2023, 09:34:17
Ik gebruikte ook handmatige panelen voor beide zijkanten bij 16:9 content bij mijn 21:9 scherm, maar inmiddels is de zwartwaarde dusdanig goed dat ik het niet meer gebruik. Het valt bijna niet meer op. Ook vind ik een zwarte balk links en rechts ipv boven/beneden veel minder storend.

Ja, dat lees ik meer inderdaad ook dat de balken zijwaarts minder storend zijn! Ik zou het liefst masking willen hebben, maar dan alleen als het geintegreerd zit in het scherm. Ik denk ook dat ik prima kan leven met balken aan de zijkant overigens, omdat 90% van de content toch cinemascope is wat ik afspeel. Belangrijkste voor mij is dat het AT doek een gain van +/- 1.0 heeft en dat de akoestische eigenschappen goed zijn, ergo niet te veel geluid dempen.   
HT ruimte: Zolder | Sonitus Acoustics |
Versterker/Bron: Marantz SR8012 CM Stufe1 | Oppo UDP-203 CM Stufe2 |
Luidsprekers 5.2.4 : Ascendo The6-P CM | Cabasse Eole-4 | Dual JL Audio E-112 |
Beeld: Sony VPL-VW360ES CM Stufe2 | Screen Excellence Enlightor Neo 108 inch 21x9 |

PascalP

Quote from: Teejoo on January  3, 2023, 09:34:17
Ik gebruikte ook handmatige panelen voor beide zijkanten bij 16:9 content bij mijn 21:9 scherm, maar inmiddels is de zwartwaarde dusdanig goed dat ik het niet meer gebruik. Het valt bijna niet meer op. Ook vind ik een zwarte balk links en rechts ipv boven/beneden veel minder storend.

Amen  :worship:

Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Remco

#184
Quote from: Teejoo on January  3, 2023, 09:34:17
Ik gebruikte ook handmatige panelen voor beide zijkanten bij 16:9 content bij mijn 21:9 scherm, maar inmiddels is de zwartwaarde dusdanig goed dat ik het niet meer gebruik. Het valt bijna niet meer op. Ook vind ik een zwarte balk links en rechts ipv boven/beneden veel minder storend.

Quote from: PascalP on January  3, 2023, 19:37:35
Amen  :worship:

Ha ha ha, ja dat is het mooie van die JVC's. Met mijn RS440 viel het ook minder op dan bij de Sony. Het allermooiste zou een Lumagen zijn voor de constant image height en daarbij dat alle pixels worden benut op het geprojecteerde beeld. Misschien doet Rudy de CM versie ooit nog in de verkoop  :tongue2:
HT ruimte: Zolder | Sonitus Acoustics |
Versterker/Bron: Marantz SR8012 CM Stufe1 | Oppo UDP-203 CM Stufe2 |
Luidsprekers 5.2.4 : Ascendo The6-P CM | Cabasse Eole-4 | Dual JL Audio E-112 |
Beeld: Sony VPL-VW360ES CM Stufe2 | Screen Excellence Enlightor Neo 108 inch 21x9 |

Teejoo

Quote from: Remco on January  4, 2023, 08:17:36
Ha ha ha, ja dat is het mooie van die JVC's. Met mijn RS440 viel het ook minder op dan bij de Sony. Het allermooiste zou een Lumagen zijn voor de constant image height en daarbij dat alle pixels worden benut op het geprojecteerde beeld. Misschien doet Rudy de CM versie ooit nog in de verkoop  :tongue2:
Zo werkt de scaler niet Remco. Om alle pixels te benutten heb je een lens nodig.

Remco

Quote from: Teejoo on January  4, 2023, 09:27:11
Zo werkt de scaler niet Remco. Om alle pixels te benutten heb je een lens nodig.

Aha, ik dacht dat de Lumagen dat ook deed maar dan heb je dus toch een anamorphic lens nodig.
HT ruimte: Zolder | Sonitus Acoustics |
Versterker/Bron: Marantz SR8012 CM Stufe1 | Oppo UDP-203 CM Stufe2 |
Luidsprekers 5.2.4 : Ascendo The6-P CM | Cabasse Eole-4 | Dual JL Audio E-112 |
Beeld: Sony VPL-VW360ES CM Stufe2 | Screen Excellence Enlightor Neo 108 inch 21x9 |

Teejoo

Quote from: Remco on January  4, 2023, 09:40:17
Aha, ik dacht dat de Lumagen dat ook deed maar dan heb je dus toch een anamorphic lens nodig.
Wat de Envy en MadVR wel kan is zorgen dat alles in het 21:9 frame 'geprojecteerd' wordt. De Envy doet dat instant, en de Lumagen zou dat nu ook moeten kunnen.

PascalP

Quote from: Teejoo on January  4, 2023, 10:22:33
Wat de Envy en MadVR wel kan is zorgen dat alles in het 21:9 frame 'geprojecteerd' wordt. De Envy doet dat instant, en de Lumagen zou dat nu ook moeten kunnen.

1 frame delay volgens mij op de Lumagen, nagenoeg niet merkbaar lijkt mij.
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Remco

Even een update plaatsen omtrent de aanstaande upgrades.

Een 21 x 9 Screen Excellence AT scherm in 108 inch formaat is besteld
Atmos wordt uitgebreid naar .4 , dus 2 extra Cabasse bolletjes zijn besteld
Met Vik aan het brainstormen voor een dual sub opstelling. Dat wordt een 2e JL E112 of dual REL HT1510

Leuke vooruitzichten ;)
HT ruimte: Zolder | Sonitus Acoustics |
Versterker/Bron: Marantz SR8012 CM Stufe1 | Oppo UDP-203 CM Stufe2 |
Luidsprekers 5.2.4 : Ascendo The6-P CM | Cabasse Eole-4 | Dual JL Audio E-112 |
Beeld: Sony VPL-VW360ES CM Stufe2 | Screen Excellence Enlightor Neo 108 inch 21x9 |

Remco

Quote from: Remco on February 28, 2023, 14:39:06Even een update plaatsen omtrent de aanstaande upgrades.

Een 21 x 9 Screen Excellence AT scherm in 108 inch formaat is besteld
Atmos wordt uitgebreid naar .4 , dus 2 extra Cabasse bolletjes zijn besteld
Met Vik aan het brainstormen voor een dual sub opstelling. Dat wordt een 2e JL E112 of dual REL HT1510

Leuke vooruitzichten ;)

Het wordt een 2e JL Audio E112. Hopelijk in april alles leveren/installeren en dan zal ik nieuwe foto's en mijn bevindingen delen.  ;)
HT ruimte: Zolder | Sonitus Acoustics |
Versterker/Bron: Marantz SR8012 CM Stufe1 | Oppo UDP-203 CM Stufe2 |
Luidsprekers 5.2.4 : Ascendo The6-P CM | Cabasse Eole-4 | Dual JL Audio E-112 |
Beeld: Sony VPL-VW360ES CM Stufe2 | Screen Excellence Enlightor Neo 108 inch 21x9 |

PascalP

Lekker man!  :clapping:
Dat gaat knallen!
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

buckler

Dat zal zeker een flinke upgrade zijn.
Word rete strak met twee van die pracht subs  :headbanging:
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

Teejoo

Quote from: Remco on March  2, 2023, 14:51:31Het wordt een 2e JL Audio E112. Hopelijk in april alles leveren/installeren en dan zal ik nieuwe foto's en mijn bevindingen delen.  ;)
Ja, dat werkt wel kan ik melden. Ik heb niks te klagen qua laag. Wel goed plaatsen en inregelen!

Remco

Quote from: PascalP on March  2, 2023, 15:36:10Lekker man!  :clapping:
Dat gaat knallen!

Ja, dat wordt voor mij de primeur 2 subs! Benieuwd!!

Quote from: buckler on March  2, 2023, 17:27:48Dat zal zeker een flinke upgrade zijn.
Word rete strak met twee van die pracht subs  :headbanging:

Ja, de E112 speelt echt super. Geen M&K XT15 ;D maar ik ben absoluut happy.

Quote from: Teejoo on March  3, 2023, 08:20:19Ja, dat werkt wel kan ik melden. Ik heb niks te klagen qua laag. Wel goed plaatsen en inregelen!

Maar ik heb niet zo veel geduld als jij Teejoo als ik je topic lees. ;) I.o.m. Vik besloten dat we toch gelijk voor de beste oplossing gaan, dus REW i.c.m. Mini-DSP.
HT ruimte: Zolder | Sonitus Acoustics |
Versterker/Bron: Marantz SR8012 CM Stufe1 | Oppo UDP-203 CM Stufe2 |
Luidsprekers 5.2.4 : Ascendo The6-P CM | Cabasse Eole-4 | Dual JL Audio E-112 |
Beeld: Sony VPL-VW360ES CM Stufe2 | Screen Excellence Enlightor Neo 108 inch 21x9 |

vik

De E-112 is een beest van een subwoofer en MK is ook absoluut niet nodig.

Twee van deze tetten genoeg output voor jouw ruimte trust me.   :devil:  :headbanging:
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Remco

Vrijdag de 21e staat gepland in de cinema, dus dan komt de 2e JL E112 erbij, de 2 extra Cabasjes en het Screen Excellence 21 x 9 scherm. Kan niet wachten  :popcorn:   

FIJNE PASEN ALLEMAAL!!!  :pompom:
HT ruimte: Zolder | Sonitus Acoustics |
Versterker/Bron: Marantz SR8012 CM Stufe1 | Oppo UDP-203 CM Stufe2 |
Luidsprekers 5.2.4 : Ascendo The6-P CM | Cabasse Eole-4 | Dual JL Audio E-112 |
Beeld: Sony VPL-VW360ES CM Stufe2 | Screen Excellence Enlightor Neo 108 inch 21x9 |

buckler

Kijk dat is nog eens een mooi vooruitzicht  :headbanging:
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

Shoalinmonk

Boemshakalaka
Cinemike Marantz AV7702 mkII 'voll Stufe' ~ 2x MM8077: 1x Cinemike 'voll Stufe und Brucking' ~ Cinemike Marantz UD7007 'voll Stufe', Cinemike Zappiti Reference,  Cinemike Sony x800m2, Qnap TVS 673e 64gb, Monitor Audio Platinum: PL200II, PLC150II, PL100, PLICII, JL Audio F113v2, JVC NZ7, Philips 65PUK7120, in de tuin: Marantz M-CR511, Monitor Audio Climate 80

Remco

Gisteren was het dan zo ver. Vik stond om 10:00 uur voor de deur met een mooie JL E112. De 2e die in mijn ruimte gezet gaat worden. En tjemig wat zijn die dingen zwaar, helemaal als je door 2 smalle trapjes naar boven moet! Maar uiteindelijk gelukt en dus konden we beginnen met installeren. Eerst maar eens het nieuwe 21 x 9 scherm aan de muur gehangen die ik van de week al in elkaar had gezet had, daarna de 2 extra Atmos speakers geinstalleerd en als laatste de 2e sub gepositioneerd. Zo dat zag er best wel indrukwekkend uit ;D

Nadat alle setting weer opnieuw waren ingesteld in de SR8012, het schermformaat naar 21x9 was gezet en de subwoofers door de Antimode waren ingemeten zijn we maar eens begonnen met wat content aan te slingeren. Tja en dan moet ik zeggen dat het grotere scherm in cinemascope formaat toch echt wel een veel toffere kijk ervaring is. Je wordt nog meer in de film gezogen. En ook de stap naar .4 voor Atmos is ook groot. Ik was daar wat sceptisch over maar dat geeft echt veel meer ruimtelijkheid en een betere spreiding. Met de 2e subwoofer erbij was het helemaal genieten. De Batman car chase scene heb ik nu nog op mijn 'oorvlies' staan. Jemig....wat een druk leveren die 2 samen zeg en gecontroleerd!, niet normaal. En dan is het ook fijn dat de ruimte tijdens de bouw goed geisoleeerd is, want er rammelt niets!

Het was uiteindelijk weer een hele lange (maar vooral gezellige) dag, waarbij Viktor weer alle tijd heeft genomen om alles zo optimaal in te stellen. Ik waardeer dat enorm. Bedankt Vik!!

Komende tijd gaan we nog REW meten en wellicht een Mini-DSP inzetten, maar voor nu klinkt het al echt impressive.
Eerst maar weer eens lekker genieten, want een week zonder bios vond ik best lang :popcorn:

Op het wensenlijstje staat een JVC-NP5 met die toch wel fijne tone mapping....to be continued.

 
 
HT ruimte: Zolder | Sonitus Acoustics |
Versterker/Bron: Marantz SR8012 CM Stufe1 | Oppo UDP-203 CM Stufe2 |
Luidsprekers 5.2.4 : Ascendo The6-P CM | Cabasse Eole-4 | Dual JL Audio E-112 |
Beeld: Sony VPL-VW360ES CM Stufe2 | Screen Excellence Enlightor Neo 108 inch 21x9 |