Remco's HT zolder

Started by Remco, June 16, 2019, 08:53:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Harry HT

Wow, gefeliciteerd [emoji41][emoji897][emoji2729]

Verstuurd vanaf mijn J9110 met Tapatalk

De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

vik

Yes! Even kijken of het gaat werken met de throw maar gaat vast goed komen.  :pompom:


Quote from: Remco on April 30, 2022, 11:19:08
Soms kunnen plannen wijzigen ;). Volgende week wordt er een Sony VPL-VW360ES Cinemike Stufe 2 in mijn HT door Vik geïnstalleerd. Echt enorm benieuwd :pompom:
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Remco

Quote from: PascalP on April 30, 2022, 11:44:56
Oh wow!  :pompom:

Quote from: anton on April 30, 2022, 13:27:54
:wub: :wub: :wub: :wub:

Quote from: Valkyrie on April 30, 2022, 15:02:20
Mooie upgrade!  :thumbs-up:

Quote from: Harry HT on April 30, 2022, 15:05:36
Wow, gefeliciteerd [emoji41][emoji897][emoji2729]

Verstuurd vanaf mijn J9110 met Tapatalk

Quote from: vik on April 30, 2022, 19:05:57
Yes! Even kijken of het gaat werken met de throw maar gaat vast goed komen.  :pompom:

Dank mannen! Morgen komt Vik, dus ik hoop dat het gaat lukken. Projector staat bij mij op slechts 3.9 meter van het scherm, dus wel beetje Zoom nodig  ;D. We gaan het beleven.... #zin in :pompom:
HT ruimte: Zolder | Sonitus Acoustics |
Versterker/Bron: Marantz SR8012 CM Stufe1 | Oppo UDP-203 CM Stufe2 |
Luidsprekers 5.2.4 : Ascendo The6-P CM | Cabasse Eole-4 | Dual JL Audio E-112 |
Beeld: Sony VPL-VW360ES CM Stufe2 | Screen Excellence Enlightor Neo 108 inch 21x9 |

Raymen

HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

Remco

Quote from: Raymen on May  2, 2022, 17:45:02
mooi remco

mooie upgrade

Thanks Ray! Ben nog steeds helemaal happy met de SR8012 CM die ik van jou heb gekocht :headbanging:. Dat was ook een hele mooie upgrade na de 7013. Volgens mij ga jij voor een Trinnov...ook mooi  :worship:
HT ruimte: Zolder | Sonitus Acoustics |
Versterker/Bron: Marantz SR8012 CM Stufe1 | Oppo UDP-203 CM Stufe2 |
Luidsprekers 5.2.4 : Ascendo The6-P CM | Cabasse Eole-4 | Dual JL Audio E-112 |
Beeld: Sony VPL-VW360ES CM Stufe2 | Screen Excellence Enlightor Neo 108 inch 21x9 |

Raymen

Haha thnx


Hmmmm jij hebt iemand gesproken 🤣🤣🤣
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

Remco

Quote from: Raymen on May  2, 2022, 18:17:03
Haha thnx


Hmmmm jij hebt iemand gesproken 🤣🤣🤣

Ssssst.... ik weet van niks  :tongue2:
HT ruimte: Zolder | Sonitus Acoustics |
Versterker/Bron: Marantz SR8012 CM Stufe1 | Oppo UDP-203 CM Stufe2 |
Luidsprekers 5.2.4 : Ascendo The6-P CM | Cabasse Eole-4 | Dual JL Audio E-112 |
Beeld: Sony VPL-VW360ES CM Stufe2 | Screen Excellence Enlightor Neo 108 inch 21x9 |

skyfox

Quote from: Remco on May  2, 2022, 17:30:31
Dank mannen! Morgen komt Vik, dus ik hoop dat het gaat lukken. Projector staat bij mij op slechts 3.9 meter van het scherm, dus wel beetje Zoom nodig  ;D. We gaan het beleven.... #zin in :pompom:
Owww, 3.9 meter, makkie! [emoji6]
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

vik

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Remco

#134
Quote from: Remco on April 30, 2022, 11:19:08
Soms kunnen plannen wijzigen ;). Volgende week wordt er een Sony VPL-VW360ES Cinemike Stufe 2 in mijn HT door Vik geïnstalleerd. Echt enorm benieuwd :pompom:

Wat in eerste instantie het plan was om een volledige tuning op de RS440 te zetten (ook geen straf), werd van de week veranderd omdat de Sony demo projector van Vik beschikbaar kwam. Na wat overleg de knoop doorgehakt en deze native 4K projector gekocht met de allerhoogste Cinemike tuning (wauw...!).

Vandaag was het dan zo ver. Viktor stond om 12:00 uur voor de deur met een heel mooi 'cadeau' ;). Eerst even bij gekletst en daarna naar de HT ruimte op zolder verkast. Na wat origami oefeningen de JVC in het meubel verruild voor de Sony die toch een stuk breder is, maar het past allemaal prima! Daarna heeft Vik alles netjes ingeregeld op mijn 100 inch scherm en kon het genieten beginnen, want dat is het met HOOFDLETTERS!!

Anton heeft er al eerder in mijn topic wat over geschreven, maar nu heb ik dat zelf ook ervaren dat een Cinemike stufe 2 projector tuning echt een bizarre verbetering in de audioketen brengt en je hoeft hier echt geen getrainde oortjes voor te hebben. Het podium is zo veel groter geworden dat je bij een concert echt het gevoel hebt front row te zitten. Enorme dynamiek met een kneiter strak laag en de volume knop kan nog verder naar boven zonder dat het irritant wordt. Het beeld is bij Blu-ray al strak maar bij UHD echt adembenemend mooi. Een heel natuurlijk beeld, ragscherp en met de van Sony bekende vloeiende motion. Heerlijk om te zien bij The rise of skywalker.

Ik ben er echt ongelooflijk blij mee! Echt een mooie deal met de altijd van Viktor bekende super service. Ik ben een blij mens! Vik bedankt voor je advies en kundigheid. Ik sluit af met een quote van een bekend forumlid 'Cinemike for president' ;D






HT ruimte: Zolder | Sonitus Acoustics |
Versterker/Bron: Marantz SR8012 CM Stufe1 | Oppo UDP-203 CM Stufe2 |
Luidsprekers 5.2.4 : Ascendo The6-P CM | Cabasse Eole-4 | Dual JL Audio E-112 |
Beeld: Sony VPL-VW360ES CM Stufe2 | Screen Excellence Enlightor Neo 108 inch 21x9 |

Valkyrie

Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

PascalP

Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

vik

#137
Het is je van harte gegund Remco  8)

De foto's zijn nog best ok geworden zo schuin vanaf de knie  :colgate:

Nu iemand vinden voor jouw ex JVC Dla-RS440 CM (X5900) maar dat zal geen probleem zijn, het blijft gewoon een pracht projector en ik ben de enige op de tweedehands markt heb ik al gezien.  :bigsmile:
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

pameijer

Quote from: Remco on May  3, 2022, 20:08:49
Wat in eerste instantie het plan was om een volledige tuning op de RS440 te zetten (ook geen straf), werd van de week veranderd omdat de Sony demo projector van Vik beschikbaar kwam.

Die staat toch al sinds mijn verjaardag vorig jaar te koop?

Ik ben trouwens wel nieuwsgierig wat er met je geluidskwaliteit gebeurd als je de hele projector uit de keten haalt. Wordt het dan minder, of toch nog ietsjes beter?
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

Remco

Quote from: pameijer on May  3, 2022, 22:32:09
Die staat toch al sinds mijn verjaardag vorig jaar te koop?

Ik ben trouwens wel nieuwsgierig wat er met je geluidskwaliteit gebeurd als je de hele projector uit de keten haalt. Wordt het dan minder, of toch nog ietsjes beter?

Geen idee! Klinkt met projector helemaal top en zonder zie ik niet zo veel  ;).
HT ruimte: Zolder | Sonitus Acoustics |
Versterker/Bron: Marantz SR8012 CM Stufe1 | Oppo UDP-203 CM Stufe2 |
Luidsprekers 5.2.4 : Ascendo The6-P CM | Cabasse Eole-4 | Dual JL Audio E-112 |
Beeld: Sony VPL-VW360ES CM Stufe2 | Screen Excellence Enlightor Neo 108 inch 21x9 |

anton

#140
Top dat hij in jou set hetzelfde doet als in mijn set : pracht beeld en een giga boost voor het geluid.......je stage wordt gewoon een paar maten groter en de kwaliteit van het geluid (impact etc) gaat met grote sprongen vooruit. Proficiat Remco en we zien ons gauw  :coffee: :popcorn: :pompom:.

@pameijer: maak ook eens een afspraak met Remco, Denoontje,Pascal,RvD, Bastiaan etc etc of bij mij thuis.......5 minuten luisteren en vergelijken en je weet exact waarom wij allemaal zo enthousiast zijn  :wub: :wub: (koffie staat klaar !!!!)

Richi

Quote from: Remco on May  3, 2022, 20:08:49
Wat in eerste instantie het plan was om een volledige tuning op de RS440 te zetten (ook geen straf), werd van de week veranderd omdat de Sony demo projector van Vik beschikbaar kwam. Na wat overleg de knoop doorgehakt en deze native 4K projector gekocht met de allerhoogste Cinemike tuning (wauw...!).

Vandaag was het dan zo ver. Viktor stond om 12:00 uur voor de deur met een heel mooi 'cadeau' ;). Eerst even bij gekletst en daarna naar de HT ruimte op zolder verkast. Na wat origami oefeningen de JVC in het meubel verruild voor de Sony die toch een stuk breder is, maar het past allemaal prima! Daarna heeft Vik alles netjes ingeregeld op mijn 100 inch scherm en kon het genieten beginnen, want dat is het met HOOFDLETTERS!!

Anton heeft er al eerder in mijn topic wat over geschreven, maar nu heb ik dat zelf ook ervaren dat een Cinemike stufe 2 projector tuning echt een bizarre verbetering in de audioketen brengt en je hoeft hier echt geen getrainde oortjes voor te hebben. Het podium is zo veel groter geworden dat je bij een concert echt het gevoel hebt front row te zitten. Enorme dynamiek met een kneiter strak laag en de volume knop kan nog verder naar boven zonder dat het irritant wordt. Het beeld is bij Blu-ray al strak maar bij UHD echt adembenemend mooi. Een heel natuurlijk beeld, ragscherp en met de van Sony bekende vloeiende motion. Heerlijk om te zien bij The rise of skywalker.

Ik ben er echt ongelooflijk blij mee! Echt een mooie deal met de altijd van Viktor bekende super service. Ik ben een blij mens! Vik bedankt voor je advies en kundigheid. Ik sluit af met een quote van een bekend forumlid 'Cinemike for president' ;D
Gefeliciteerd met deze aanschaf. De plaatjes zien er prachtig uit! Maar één ding snap ik niet. Je schrijft dat de projector een enorme verbetering in je audioketen brengt. Maar het is toch een projector? Hoe verandert dat iets aan het geluid?  :dontgetit:
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Remco

Quote from: Richi on May  4, 2022, 09:27:33
Gefeliciteerd met deze aanschaf. De plaatjes zien er prachtig uit! Maar één ding snap ik niet. Je schrijft dat de projector een enorme verbetering in je audioketen brengt. Maar het is toch een projector? Hoe verandert dat iets aan het geluid?  :dontgetit:

Dank! En is geen hocus pocus hoor, zie hieronder een toelichting van Vik over dit onderwerp. Maar ik begrijp het best als je sceptisch bent, tot je het zelf ervaart. En het is geen subtiele verbetering... ;).

"De projector is een belangrijke schakel in een CM keten. Je hebt namelijk te maken met ten eerste een schakelende voeding van de projector zelf, en de hdmi kabel vanaf de projector naar de receiver-processor die letterlijk als een doorgeef luik functioneert. De hdmi kabel is tenslotte een aarde punt en zo ontstaat er een lus inclusief hoogfrequente vervuiling (high frequency noise) met de bijhorende negatieve parallelle invloeden op de hele set. Een van de specialiteiten van CM is filtering welke verder gaat als een  standaard uitgevoerde filtering."

"Projectoren creëren namelijk veel hoogfrequente vervuiling op het stroomnet,  en kunnen de prestatie van de hele set beinvloeden inclusief de projector zelf. Dit heeft ook een parallel effect op de eindversterkers bijvoorbeeld. Af fabriek zit er een simpele standaard filtering in. CineMike meet de invloeden van de onderlinge componenten en filtert en stabiliseert waar nodig op de juiste frequenties. Hij ontkoppelt als het ware en hier door presteert de projector ook beter. Dit is zijn specialiteit."
HT ruimte: Zolder | Sonitus Acoustics |
Versterker/Bron: Marantz SR8012 CM Stufe1 | Oppo UDP-203 CM Stufe2 |
Luidsprekers 5.2.4 : Ascendo The6-P CM | Cabasse Eole-4 | Dual JL Audio E-112 |
Beeld: Sony VPL-VW360ES CM Stufe2 | Screen Excellence Enlightor Neo 108 inch 21x9 |

Richi

Quote from: Remco on May  4, 2022, 09:39:14
Dank! En is geen hocus pocus hoor, zie hieronder een toelichting van Vik over dit onderwerp. Maar ik begrijp het best als je sceptisch bent, tot je het zelf ervaart. En het is geen subtiele verbetering... ;).

"De projector is een belangrijke schakel in een CM keten. Je hebt namelijk te maken met ten eerste een schakelende voeding van de projector zelf, en de hdmi kabel vanaf de projector naar de receiver-processor die letterlijk als een doorgeef luik functioneert. De hdmi kabel is tenslotte een aarde punt en zo ontstaat er een lus inclusief hoogfrequente vervuiling (high frequency noise) met de bijhorende negatieve parallelle invloeden op de hele set. Een van de specialiteiten van CM is filtering welke verder gaat als een  standaard uitgevoerde filtering."

"Projectoren creëren namelijk veel hoogfrequente vervuiling op het stroomnet,  en kunnen de prestatie van de hele set beinvloeden inclusief de projector zelf. Dit heeft ook een parallel effect op de eindversterkers bijvoorbeeld. Af fabriek zit er een simpele standaard filtering in. CineMike meet de invloeden van de onderlinge componenten en filtert en stabiliseert waar nodig op de juiste frequenties. Hij ontkoppelt als het ware en hier door presteert de projector ook beter. Dit is zijn specialiteit."
Dank je voor de toelichting. Ik ben niet sceptisch hoor! Als jij het hoort, dan is het er. Mooi, weer wat geleerd.  :smile:
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

pameijer

Quote from: anton on May  4, 2022, 08:48:06
Top dat hij in jou set hetzelfde doet als in mijn set : pracht beeld en een giga boost voor het geluid.......je stage wordt gewoon een paar maten groter en de kwaliteit van het geluid (impact etc) gaat met grote sprongen vooruit. Proficiat Remco en we zien ons gauw  :coffee: :popcorn: :pompom:.

@pameijer: maak ook eens een afspraak met Remco, Denoontje,Pascal,RvD etc etc of bij mij thuis.......5 minuten luisteren en vergelijken en je weet exact waarom wij allemaal zo enthousiast zijn  :wub: :wub: (koffie staat klaar !!!!)

Uitnodiging geaccepteerd  ;D

Maar als bovenstaande uitleg van Vik klopt, dan zouden er toch veel meer geluiden moeten zijn van mensen die hun audio na installatie van een projector beduidend slechter zijn gaan vinden? Als het de ene kant op werkt, moet het ook de andere kant op werken...
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

vik

Zelf ben ik altijd sceptisch geweest totdat ik het in de loop der jaren persoonlijk heb ervaren en meer begrijp van de theorie en praktijk.

Veel mensen zijn sceptisch en dit mag en hoort erbij. Voor zover ik het heb mee gekregen van Michael Krehl (CineMike):

Een projector heeft best een vervuilende uitwerking op het stroom net en heeft te maken met alles wat er zich af speelt binnen in de projector, maar ook terug het stroom net op. Het begint bij de voeding en alles staat in verbinding met elkaar door middel van alle stroom punten die bij elkaar komen en terug, parallel naar de apparatuur. Hdmi kabels en interlinks verspreiden rommel naar de onderlinge apparatuur. (ground/massa verbindingen)

Het begint met de hdmi kabel van de projector naar de processor/ht receiver en die staan weer gekoppeld naar eindversterkers plus andere randapparatuur. Dus het heeft invloed op de massa verbinding in de hele set. Af fabriek heeft een projector een standaard verplichte filtering aan boord maar daar wordt verder niet gekeken naar zaken als invloed die parallel plaats vindt in een audio keten. De projector heeft een breed stoor spectrum en vooral breedbandige eindversterkers (in de volksmond audiofiele versterkers) kunnen daar direct en negatief op reageren, vooral bij zeer complexe fragmenten met als een mogelijk gevolg harmonische vervorming plus invloed op de signaal ruisverhouding.

Michael heeft in de loop der jaren heel veel onderzoek gedaan naar deze parallele uitwerkingen en ook veel getest in de praktijk met modificaties als gevolg.  Zijn aanpassingen zijn beperkt tot het aanpassen van enkel de voeding, tot en met filteren en stabiliseren van de pcb boards. Dit houdt in de optimale stroom verzorging en filtering rond om de chip sets. Ook ontkoppelt hij de interne pcb boards tot en met het minimaliseren van de stralingen (EMC)

Het gevolg is dat de projector zelf beter presteert maar ook de aangesloten apparatuur profiteert hier dus van. Het beeld is nog steeds analoog hoewel er veel verwarring heerst zodra het woord laser aan de pas komt. Laser projectoren zijn nog een tikkeltje erger als het gaat om parallele vervuiling.

Bij stereo opstellingen is het eigenlijk niet heel anders enkel daar heb je minder vaak te maken met video rand apparatuur wat al kan schelen. Maar ook in stereo heb je te maken met vervuiling door middel van massa verbindingen en via het stroom net.

Remco behoort tot een CineMike klant met een volledige CM keten (bron, receiver en projector). Dit houdt in dat alles perfect op elkaar is afgestemd. Zijn oude JVC RS440 is voorzien van een light modificatie waarbij enkel de voeding is verbeterd door middel van een basis filtering. Verbeterd in de zin dat alles wat op het stekkerblok is aangesloten minder "last" heeft van de negatieve terug werking van de projector zelf. Dus dat is een stap in de goede richting maar voor de rest is er niets aan gedaan. Bij de Sony die hij nu heeft gaat het een behoorlijke stap verder ook in de voeding zelf is meer gedaan plus het hele verhaal wat ik hier boven heb uitgelegd.


Ik heb een poging gedaan om het uit te leggen hoe ik het heb begrepen en zelf heb ervaren.

Op AVS staan er ook wat posts die wel interessant zijn om te lezen. (effect ground)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Dit zal af hangen van de persoon, de kwaliteit die hij gewend is en weet wat er speelt op het allerhoogste niveau. De stappen terug zijn dan veel makkelijker te beoordelen en te onderscheiden.

Quote from: pameijer on May  4, 2022, 11:02:10
Uitnodiging geaccepteerd  ;D

Maar als bovenstaande uitleg van Vik klopt, dan zouden er toch veel meer geluiden moeten zijn van mensen die hun audio na installatie van een projector beduidend slechter zijn gaan vinden? Als het de ene kant op werkt, moet het ook de andere kant op werken...
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Gerjan1994

Hey Remco ik vroeg mij af op wat voor soort plaat jouw speler staat?

Remco

Quote from: Gerjan1994 on May 18, 2022, 19:27:49
Hey Remco ik vroeg mij af op wat voor soort plaat jouw speler staat?

Dat is deze  pro-ject Ground it E
HT ruimte: Zolder | Sonitus Acoustics |
Versterker/Bron: Marantz SR8012 CM Stufe1 | Oppo UDP-203 CM Stufe2 |
Luidsprekers 5.2.4 : Ascendo The6-P CM | Cabasse Eole-4 | Dual JL Audio E-112 |
Beeld: Sony VPL-VW360ES CM Stufe2 | Screen Excellence Enlightor Neo 108 inch 21x9 |

PascalP

#149
Ik heb Remco al enige jaren geleden ontmoet toen ik mijn allereerste projectiescherm van hem kocht, weet nog goed dat toen ik er kwam alles al in verhuisdozen zat klaar om te verhuizen naar de woning waar hij nu woont.
Daarna heb ik altijd met interesse dit topic gevolgd en ook wel eens wat PM contact met Remco gehad over het een en ander. Zodoende was het gisteren dan ook tijd voor een M&G nu zijn ruimte helemaal 'af' is :)

Samen met Anton in de late ochtend vertrokken en rond het middaguur kwamen we aan bij Remco waar al een lekker belegd broodje klaar stond voor ons, lekker kopje koffie erbij en een lekker glaasje vers geperste jus terwijl we lekker aan het ouwehoeren waren over vanalles en nog wat.
Vervolgens naar de zolder en het eerste wat je opvalt (behalve de ietwat krappe doorgang), is dat het een hele gezellige en knusse ruimte is met 2 heerlijke lounge stoelen. Even verlekkeren op de apparatuur die er staat en Remco heeft de laatste maanden ook flink geïnvesteerd in vanalles en nog wat, zijn Marantz SR7012 (of 7013?) heeft plaats gemaakt voor een SR8012, de JVC RS440 is ingeruild voor een dikke Sony 360 en er is een Sony X800M2 toegevoegd naast de Marantz UD7007, en alles overgoten met een Cinemike sausje uiteraard  :clapping:

We nemen plaats op de heerlijke lounge stoelen (die zijn echt lekker zeg!), hele fijne zithoogte icm de hoogte van het scherm en je zit er helemaal 'in', gezien Remco inwall LCR's heeft achter het AT scherm zijn er ook geen speakers waar je tegenaan kijkt, het scherm hangt immer zo laag dat er ook geen/amper plek zou zijn voor een center op de grond denk ik. Maar al met al een hele fraaie zithoogte/kijkafstand/schermafmeting. Je kijkt vanuit je zit/ligpositie ook precies over je eigen voeten heen en kunt dus volledig op het beeld focussen.

Remco duikt de kast in en uiteraard wordt er afgetrapt met 'der Peter', welke klant van Vik heeft hem niet zelf in de kast liggen vraag ik me wel eens af :P
Peter zijn stem klinkt mooi diep en laag zoals ik hem ken, zover dus al een goede indruk, ook wordt duidelijk dat de .2 Atmos speakers heel veel toevoegen aan de ruimtelijkheid in deze ruimte, geeft echt wel een mooie bubble rond om je heen met de bipolen naast je.
Zelf had ik stiekem een beetje verwacht een 'typische' Klipsch sound te horen maar dat vond ik eigenlijk totaal niet met de in wall Klipsch speaker uit de Pro-serie die Remco heeft, de JL sub vult het geheel mooi aan.
Qua beeld valt wel op dat de zwartwaarden iets tekort schieten bij de Sony, maar deze wilt Remco toch nog een keer goed laten calibreren nu alles op zijn plek staat en hier zal zeker nog wat winst te behalen zijn.
Door met wat film fragmenten, ik weet de exacte volgorde niet meer maar we hebben stukken gehad van o.a. Oblivion en vast nog iets op Blu-ray, alles op de Marantz UD7007.
Daarna werd de Sony X800M2 aangeslingerd en werden we getrakteerd op Aquaman en meteen was wel duidelijk hoeveel meer scherpte de Sony projector kan laten zien met UHD content, echt een fikse stap naar mijn mening.
Geluidstrack ook echt goed en eigenlijk bizar hoe goed de (kleine) JL de ruimte onder druk zet en integreert met de main speakers.
Afgesloten met No Time To Die (kerkhof en auto scene in dat stadje) en wat telkens opviel is dat in plaats van echt demo clips te kijken we telkens gewoon film aan het kijken waren, zo hebben we echt wel een flink stuk Bond gezien en ook Aquaman misschien wel 20 minuten gezien ofzo. Je gaat zitten en je zit in de film  :clapping:  :popcorn:

Kortom een hele fraaie ervaring met gezellig volk en heb me goed geamuseerd voordat we weer huiswaarts moesten keren omdat ik de kinderen moest ophalen ;)
Heel fraai voor elkaar in deze ruimte, Atmos is echt een mooie toevoeging, qua sub en frontstage is het ook dik in orde enkel zou ik nog eens proberen met een dB-meter of de surrounds goed in lijn zijn met de rest of dat deze misschien 1dB-tje harder morgen ofzo, soms vond ik deze iets te afwezig t.o.v. de rest van de speakers (of ze integreren gewoon zo mooi en zijn niet lokalizeerbaar, dat kan natuurlijk ook met de bipolen ;) ) (of dipolen, weet eigenlijk niet precies wat het nu zijn...)
Dan nog een keer de projector van 90% naar 100% tillen met een calibratie en ik zeg niks meer aan doen behalve schijfjes kopen :D
En wellicht nog eens stoeien met masking, dat zal met 21:9 content ook nog wel veel schelen.

Graag tot de volgende keer in Venray!  :coffee:
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono