Yippie

Author Topic: ultrasoon reiniger voor lp's  (Read 2638 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline tommo

ultrasoon reiniger voor lp's
« on: June 14, 2019, 20:24:50 »
Ik ben op zoek mensen die in het bezit zijn van een ultrasoon reiniger voor lp's. Niet een zelf in elkaar gezet maar gekocht . Voor mijn opleiding (mechatronica) ben ik bezig om er zelf eentje te bouwen uit losse onderdelen en 3D printen maar ik heb helaas nog niet de mogelijkheid gehad om een exemplaar te inspecteren. Natuurlijk heb ik alles wat los en vast zit online al bekeken. Er zijn een aantal modellen op de markt; Klaudio, KirmussAudio, Degritter en ik las dat twee mensen alhier beide een Audio Desk hebben.

Mijn vraag is dus, wie heeft er een reiniger en mag ik dan bij je langs komen om er eens naar te kijken? Maximaal een uurtje rond Veenendaal...

Dank alvast,

Tom

Offline dre73

Re: ultrasoon reiniger voor lp's
« Reply #1 on: June 14, 2019, 20:46:37 »
Kan er al gereserveerd worden? :D
Classe cp-45,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Black Lion Red Sparrow,Sonos Magna,zelfbouw luidsprekers en subs.

Offline tommo

« Reply #2 on: June 15, 2019, 09:45:25 »
Kan er al gereserveerd worden? :D

Je weet nog niet wat hij gaat kosten  :clapping:

Maar bij de keuzes voor onderdelen die ik toepas hou ik wel rekening met een eventuele reproductie... Alles kan ik mijn hoofd wel functioneren eerst maar eens afwachten hoe het eindresultaat werkt.

Offline Dynky

• HT forum sponsor
  • Highly esteemed member group
  • Trade Count: (+39)
  • Total likes: 285
  • ♫ Sweetspot Audio ♫
« Reply #3 on: June 15, 2019, 09:51:59 »
ik had de AudioDesk (naar volle tevredenheid overigens), maar die is verkocht toen ik met 't vinyl stopte.
heb zo meteen geen weet van iemand hier op 't forum die dat model (nog) heeft...maar als je ze vindt via de zoekfunctie kan je er toch gewoon ff een PM aan wagen? ;)
"Built to order" eindversterking op basis van Hypex nCore technologie.
Home of the Device Base
Dealer van Arcam, Integra, Benchmark, Monitor Audio, Hypex...
Roon Labs referral link >> 30 dagen gratis bovenop je afgesloten abbo na de 14 dagen trial

Offline Berry76

• Junior member
  • **
  • Trade Count: (0)
  • Total likes: 4
  • I love the HTforum
« Reply #4 on: December 2, 2019, 22:22:26 »
Tommo is het nog wat geworden
« Last Edit: December 4, 2019, 08:05:19 by Berry76 »
Ik heb 2 Dali zensor 7, 2 Dali zensor 1, 1 Dali zensor vocal en de Dali esf12 sub. Een Denon AVR x3500h en een rega planar 3.

Offline tommo

« Reply #5 on: May 4, 2020, 15:19:29 »
Tommo is het nog wat geworden

Ja en nee. Uiteindelijk zou het best een complex en groot apparaat worden met een stofzuiger motor, een montagekastje voor de relais en elektra, een bak om vocht van lucht te scheiden. Het zou echt wel werken alleen het stond allemaal op een houten plaat van 40x120 cm. Ik zeg zou omdat de scholen al een tijdje dicht zijn (Corona) en ons project dus stil ligt. En voor zover ik weet gaan de scholen helemaal niet meer open dit jaar alleen nog maar voor de examens.
Maar goed, ik kijk terug op een leerzaam project en ik ben gevleid door jullie interesse.

Ik ga maar eens nadenken over een simpeler alternatief. Iets met een kleine motor aan een asje waar de lp's mee door de ultrasoon draait.

Offline vergeerr72

• full member
  • Trade Count: (0)
  • Total likes: 58
  • Besmet met het Hifi virus
« Reply #6 on: May 4, 2020, 21:23:50 »

Ik ga maar eens nadenken over een simpeler alternatief. Iets met een kleine motor aan een asje waar de lp's mee door de ultrasoon draait.

Als je dat gelukt is wil ik wel weten hoe je dat gedaan  hebt.  Ik draai ze nu nog met de hand. De stofzuiger zit al in mijn andere platenwasser.
Plinius SA103, AMR DP777 SE, NAD M50, VPI Scout, Micro Benz Wood L2, RCM Sensor Prelude IC, Exactpower EP15a, Audio Physic Caldera, Audio Physic Terra/Rhea, Virtual Dynamics powercords, XLO interlinks, XLO signature S3 speakerkabels,  Phoenix Engineering Eagle PSU en Roadrunner, Isoacoustics Gaia2, Silent Angel Bonn n8

Offline HJ2

« Reply #7 on: May 7, 2020, 20:27:42 »
Goed idee! Eens kijken of ik de ultrasoon op mijn werk ook op deze manier kan inzetten.
Welke reinigingsvloeistof had je in gedachten? (geen tikopur, haha)
If you always do what you always did, you always get what you always got...

Marantz SR7012, Cambridge Audio CXUHD, Pro-ject Carbon RPM 3, Samsung the frame 65" Audio Pro Bravo FX-10, CX-02, Avantek Five, Sumiko S.9 en nog meer ouwe meuk

Offline tommo

« Reply #8 on: May 13, 2020, 15:04:26 »
Water (alleen water), drupje oppervlakte ontspanner, drupje zeep. Volgens mij is alcohol overbodig om mee te wassen in een ultrasoon.

Goed idee! Eens kijken of ik de ultrasoon op mijn werk ook op deze manier kan inzetten.
Welke reinigingsvloeistof had je in gedachten? (geen tikopur, haha)

Offline HJ2

« Reply #9 on: May 22, 2020, 11:05:00 »
Zou demi water nog van toegevoegde waarde zijn?
If you always do what you always did, you always get what you always got...

Marantz SR7012, Cambridge Audio CXUHD, Pro-ject Carbon RPM 3, Samsung the frame 65" Audio Pro Bravo FX-10, CX-02, Avantek Five, Sumiko S.9 en nog meer ouwe meuk