Op zoek naar een 4k mediaspeler

Started by Madhouse, June 13, 2019, 12:18:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

DolbySurround

#50
Ik zie hier heel wat dure spelers voorbij komen, Echter zie ik de Xiaomi Mi box s niet voorbij komen.
Dit spelertje kost maar 65 Euro (goedkoper via een website ver over de grens) en doet werkelijk alles.

Je hebt ook gelijk Chromecast ultra ingebouwd, speelt 4k, het is een volledige gecertificeerde Android tv, dus geen halfbakken werk zoals Sony het heeft gedaan (geloof me ik ken het probleem hier mijn mijn Sony TV)

Netflix, NLziet, Youtube, Kodi, films afspelen vanaf Synology NAS.... alles werkt perfect hier.

Als je dit je dan heel goed bevalt, dan bestel je straks de nieuwe Nvidia shield tv. Dan heb je exact hetzelfde, alleen dan echt nog vele malen sneller, en met meer mogelijkheden betreft gamen etc.

Marco66

Quote from: DolbySurround on October 21, 2019, 11:17:44
Ik zie hier heel wat dure spelers voorbij komen, Echter zie ik de Xiaomi Mi box s niet voorbij komen.
Dit spelertje kost maar 65 Euro (goedkoper via een website ver over de grens) en doet werkelijk alles.

Je hebt ook gelijk Chromecast ultra ingebouwd, speelt 4k, het is een volledige gecertificeerde Android tv, dus geen halfbakken werk zoals Sony het heeft gedaan (geloof me ik ken het probleem hier mijn mijn Sony TV)

Netflix, NLziet, Youtube, Kodi, films afspelen vanaf Synology NAS.... alles werkt perfect hier.

Als je dit je dan heel goed bevalt, dan bestel je straks de nieuwe Nvidia shield tv. Dan heb je exact hetzelfde, alleen dan echt nog vele malen sneller, en met meer mogelijkheden betreft gamen etc.

Nadeel, geen lan aansluiting dus erg goede wifi nodig om 4k hdr te kunnen streamen!
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

theetjuh

Quote from: DolbySurround on October 21, 2019, 11:17:44
Ik zie hier heel wat dure spelers voorbij komen, Echter zie ik de Xiaomi Mi box s niet voorbij komen.
Dit spelertje kost maar 65 Euro (goedkoper via een website ver over de grens) en doet werkelijk alles.

Je hebt ook gelijk Chromecast ultra ingebouwd, speelt 4k, het is een volledige gecertificeerde Android tv, dus geen halfbakken werk zoals Sony het heeft gedaan (geloof me ik ken het probleem hier mijn mijn Sony TV)

Netflix, NLziet, Youtube, Kodi, films afspelen vanaf Synology NAS.... alles werkt perfect hier.

Als je dit je dan heel goed bevalt, dan bestel je straks de nieuwe Nvidia shield tv. Dan heb je exact hetzelfde, alleen dan echt nog vele malen sneller, en met meer mogelijkheden betreft gamen etc.
Daarbij lees je op het Kodi forum voornamelijk negatieve verhalen, vooral qua firmware, android support en bitstreaming issues.
Geen LAN kun je wel oplossen met een usb->lan kabel btw.
LG 77G1 • Onkyo TX-RZ70 • Q Acoustics F:2050i C:2000Ci R:2020i A:QI65C • 2x BK Elec XXLS400-DF
Vero V (OSMC) • Nvidia Shield TV Pro (2019) • Sony UBP-X800M2 • Sony PlayStation 5

THX-UltraII

Is het ook mogelijk om een Xbox One X als mediaspeler te gebruiken?

Wensen: 23,976 perfect playback, Dolby Atmos en DTS:x bitstreaming, 4K remuxes kunnen afspelen en HDR en Dolby Vision passthrough.

Kanariepiet

Volgens mij is er nog geen enkele media player die daadwerkelijk alles goed doet.
Als je geen Netflix oud, maar puur een speler om je bestanden van je NAS of HDD af te spelen komt de Odroid N2 met daarop Coreelec aardig in de buurt.
Enige wat er niet op zit is DV, maar dat speelt volgens mij alleen de Oppo 205 media player kloon, maar die speelt weer alleen af zonder fancy moviewall enzo.

Ik heb voor Netflix, Disney+, YouTube, iTunes en films die de kids streamen de Apple tv4K en voor perfect streamen een Odroid N2.

THX-UltraII

Quote from: kanariepiet on October 27, 2019, 18:55:19
Volgens mij is er nog geen enkele media player die daadwerkelijk alles goed doet.
Als je geen Netflix oud, maar puur een speler om je bestanden van je NAS of HDD af te spelen komt de Odroid N2 met daarop Coreelec aardig in de buurt.
Enige wat er niet op zit is DV, maar dat speelt volgens mij alleen de Oppo 205 media player kloon, maar die speelt weer alleen af zonder fancy moviewall enzo.

Ik heb voor Netflix, Disney+, YouTube, iTunes en films die de kids streamen de Apple tv4K en voor perfect streamen een Odroid N2.

Ik hoef geen toeters en bellen. Gewoon 4K remuxes afspelen van een externe HDD. En de vraag is/was of dit met een Xbox One X kan. Ik weet welke andere speler het WEL kunnen namelijk (waarvan je overigens een van de betere, de Shield vergeet te noemen)

scoc

Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

THX-UltraII


scoc

Quote from: THX-ultraII on October 27, 2019, 19:43:55
Zucht........

Lezen?

Wat heb ik dan niet gelezen als ik vragen mag. Je hebt soms schrik hier om suggesties te geven. Zucht terug.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

home@the movies

Quote from: scoc on October 27, 2019, 19:57:44
Wat heb ik dan niet gelezen als ik vragen mag. Je hebt soms schrik hier om suggesties te geven. Zucht terug.

Ik denk dat hij dit wil bedoelen ;-)

QuoteEn de vraag is/was of dit met een Xbox One X kan. Ik weet welke andere speler het WEL kunnen namelijk

blueznl2

Quote from: THX-ultraII on October 27, 2019, 18:21:02
Is het ook mogelijk om een Xbox One X als mediaspeler te gebruiken?

Wensen: 23,976 perfect playback, Dolby Atmos en DTS:x bitstreaming, 4K remuxes kunnen afspelen en HDR en Dolby Vision passthrough.

HDR: ja
Dolby Vision: weet niet zeker, maar dacht het niet
4k: ja
Atmos: ja, maar alleen van disc.

Ik heb me er ooit in verdiept, een klein jaartje geleden. Misschien is er sindsdien wat veranderd / verbeterd...

Een overzicht staat hier...

https://ninelizardsblog.blogspot.com/2018/12/what-plays-atmos.html


Mijn advies blijft: Nvidia Shield + Xbox One S als de beste combo. De Shield is wat duurder, maar de oplossing voor veel ellende. Plex op m'n home server, en gaan met die banaan...