samsung QE9FN

Started by flatsix, June 12, 2019, 23:18:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

flatsix

Ongeveer een maand geleden deze TV gekocht de Samsung 9FN van 2018, in 1e instantie wilde ik voor de 8k TV 2019 gaan. Maar op advies van een vriend die aangaf dat TV eigenlijk gebruiksgoederen zijn geworden en dat je over 4 a 5 jaar wederom een 8k TV kan kopen voor ongeveer € 2.000,- ipv van nu € 7.000 uitgeven. Heb ik dat eerst laten bezinnen, maar vond wel dat hij gelijk had. Bewust niet gegaan voor de oled vanwege de zonnige kamer.
Maar ik kan iedereen deze TV aanraden, ik heb de TV gekalibreerd op bijna 400 nits na een tip van een mede eigenaar op het forum van AVS en middels autocal van calman de kalibratie gerealiseerd en het beeld en helderheid is een plaatje zelfs met veel zonlicht.

Wat ik wel als nadeel zie van deze TV als je direct naar netflix gaat vanuit de app van de TV is de ondertiteling ruk. Dit wil zeggen de gloed die er vanaf komt beïnvloed het gehele beeld op zo'n moment. Dit is echt alleen maar met netflix, het grappige is als je netflix benaderd via de ziggobox heb je er geen last van. Ook gelezen dat je de ondertiteling kan aanpassen maar dat is niet voldoende als de app benaderd vanuit de TV.