Author Topic: Vervelende klik uit NAD Masters M32 versterker  (Read 3180 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Nexterday

Re: Vervelende klik uit NAD Masters M32 versterker
« Reply #25 on: March 6, 2019, 20:19:56 »
Heb je netwerk standby aan of uit staan? Wellicht dat dat nog uitmaakt..?
Music is the answer.

Offline Hoeksel

« Reply #26 on: June 16, 2019, 20:13:43 »
Intussen na 3 maanden, door tussenkomst van de dealer, opgelost....door de unit te vervangen. Ben bepaald niet te spreken ocer CS van NAD, laten we hopen dat deze unit goed blijft werken!
NAD M32 / MDC BluOS 2 | Tannoy Definition D-500 | Nordost Red Dawn luidsprekerkabel | Nordost Norse jumpers | nVidia Shield | Panasonic EZW954 OLED |

Offline doorofnight

• Highly esteemed member group
  • Trade Count: (0)
  • Total likes: 271
  • Weest allen vrolijk en blij, hup hup hup ook Gij
« Reply #27 on: June 17, 2019, 11:33:49 »
Het klonk als het uitzetten van metaal door warmte. Misschien was er iets te vast vastgeschroefd of geklemd en is deze nieuwe unit beter. Ik heb een paar jaar de NAD M2 gehad, nul problemen mee gehad.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
Lyngdorf TDAI 2170 +SDA2400, DALI Euphonia MS4, 4X JL Audio E112 subwoofers, Daphile Intel-NUC SSD streamer, MiniDSP2x4HD

Offline Hoeksel

« Reply #28 on: June 25, 2019, 19:36:44 »
Fijn, de nieuwe refurbished NAD M32 heeft ook een probleem. De optische ingang is er al 3 maal mee opgehouden. Dus TV staat aan, niets aan de hand en zo ineens stopt het geluid. Uiteraard ga ik nog even testen (moet even optische kabel regelen) of wellicht mijn optische kabel gaar is, maar denk het niet aangezien hij tijdens TV kijken uitvalt. Optische ingang 2 werkt dan ook niet meer, coaxiaal kan ik niet testen omdat ik daar niets op aangesloten heb.

Heb ook de MDC even eruit gehaald in de hoop dat ie niet lekker zat. Deze ziet er oud uit en is een "NAD M12 MDC DIO VM1.0". Kan iemand bevestigen of dit de juiste is voor de NAD M32?

Na testen van de kabel uiteraard weer de dealer contacteren.
NAD M32 / MDC BluOS 2 | Tannoy Definition D-500 | Nordost Red Dawn luidsprekerkabel | Nordost Norse jumpers | nVidia Shield | Panasonic EZW954 OLED |

Offline TabCam

• HT forum legend group
  • Trade Count: (0)
  • Total likes: 259
  • Keep Calm & Enjoy the Music
« Reply #29 on: June 25, 2019, 20:08:14 »
Balen man, dat is het met refurbished apparatuur, ze zijn niet voor niets refurbished. Wat meer druk op de dealer alhoewel hij aan zoiets niet direct wat kan doen, kan het wel veel sneller opgepakt en opgelost worden!
Usher Mini Dancer 2 DMD mkII, UsherX-616 Center, Usher 718, Arcam 550
Chord Hugo, NVidia Shield TV LG 950v

Offline B-art

« Reply #30 on: June 25, 2019, 20:32:28 »
Mooi spul hoor dat NAD maar heb er in het verleden net zoveel mee gehad helaas.
stereo ► musical fidelity A5 integrated / A5 cd / A5 tuner ■ clearaudio emotion ■ benz micro ace HO ■ lindemann limetree bridge met Qobuz sublime+ ■ tentlabs b-dac mkII ■ dynaudio contour s3.4 ■ rel r505 ■ lehmann audio linear ■ hifiman sundara
home theatre ► oppo bdp-83 ■ samsung UE46D7000 isf
kabels ► audio note AN-La en AN-C ■ apogee wyde eye ■ oyaide tunami ■ qed ■ essential audio tools current conductor L ■ supra ■ Ifi AC iPurifier

Offline Nexterday

« Reply #31 on: June 26, 2019, 19:55:36 »
NAD M12 MDC DIO VM1.0 staat ook op de MDC van mijn exememplaar met serie H69 en op de MDC van het exemplaar van een maat van me. Deze is uit serie H7Y. In jou exemplaar zit dus wel het goede type MDC.
Music is the answer.

Offline Hoeksel

« Reply #32 on: June 26, 2019, 21:38:16 »
 Dank voor de bevestiging Nexterday! Intussen kunnen bevestigen dat het niet de kabel is. De MDC lijkt mij defect, dus terug naar de dealer.

Offline Nexterday

« Reply #33 on: June 26, 2019, 22:38:54 »
Graag gedaan hoor! Je hebt er niet veel mazzel mee...maar als het nu blijft bij het uitwisselen van een MDC kaartje dan is het nog wel te overzien (toch?) Qua klank en mogelijkheden is zon M32 echt een geniaal ding vind ik. Succes ermee & groeten!
Music is the answer.

Offline Hoeksel

« Reply #34 on: June 29, 2019, 10:57:57 »
Zo naar de dealer, die is bereid de MDC tijdelijk uit te wisselen zodat ik het kan testen (was mijn voorstel).

Ja, los van de kwaliteits issues ben ik erg blij met de NAD M32! Sinds gisteren nog meer, met Qubuz HR (en wat LS verplaatsingen) klinkt het nog stukken beter en het was al zo goed. Ik heb de M32 toch wel gemist ;-).

Offline Dura

« Reply #35 on: June 29, 2019, 12:53:21 »
Qua geluid zijn die Direct Digital amps toppie, ik begrijp niet dat er niet veel meer op de markt zijn, zo duur zijn ze niet om te maken, die NAD7050 is iets van 800,- Mooi concept dat ook echt werkt.
NAD C390DD met Bluos module  > Harbeth P3ESR, Nvidia Shield, Panasonic 42' plasma. Simpel, net zoals ikzelf.

Offline Hoeksel

« Reply #36 on: June 29, 2019, 13:10:20 »
Nieuw MDC DIO er in, en alles werkt weer! Gaat dus goed komen, nog even afspraken met de dealer maken hoe we de MDC permanent gaan wisselen.