Is een ruimte van 2,4x4m te klein?

Started by Tan Morten, October 24, 2021, 13:51:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Tan Morten

Stel:
Ik heb een kleine kamer over van 4m lang bij 2,4m breed en 2,3m hoog.
En ik hang op de kopse kant een scherm van 2,2m breed.

Ik wil er alleen een loveseat oid inzetten, verder niks
Heb ik dan nog genoeg ruimte voor mijn rear speakers?

Shadowfox

Als je max 3m van het scherm kan zitten dan kan het prima.
2,4m is best krap kwa breedte. Ik zit zelf met 3,3m en dat kan net om een homogeen geluid te krijgen met 7.1.2
Ook kwestie van het volume af te stellen natuurlijk

RalphH

#2
Kun je niet iets in de lengte en dan met een akoestisch transparant scherm? In/on wall speakers erachter, meteen je LCR op orde en akoestisch gezien gunstig omdat je geen wand achter je front stage hebt.

EDIT ah, kopse kant is in de lengte ;D
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Tan Morten

Op zich kan 3m prima ja.

Helaas is het plan afgekeurd door de operationeel directeur.
Ze is bang dat we dan continu daar zitten ipv in de nieuwe woonkamer (waar ze natuurlijk wel gelijk in heeft  :hehe: )

Kerre

Herkenbaar. Precies de reden waarom ik ooit zelf heb gekozen om het scherm, projector en luidsprekers in de woonkamer te zetten. Kwa zwartwaardes niet ideaal, maar wel net zo gezellig om samen iets te kunnen kijken. Daarnaast was ik bang dat een aparte ruimte door mij niet gebruikt zou gaan worden...
Beeld: Epson TW7300 - Xtrem screen 106" 0.9 ALR - TV Sony 49X8505 - Apple TV 4K HDR Cinemike - AQ Cinnamon HDMI
Geluid: NAD T758v3 - GhentAudio 4ch Hypex NC122mp [5.1.4] - 2x Sonus Faber Sonetto V - 2x Sonetto I - Sonetto Center II - 4x Dali Altecos C-1 Atmos - XTZ 12.17 Edge - Gaia III - AQ Chicago
Analoog: Pro-ject RPM 1 Carbon 2M Red - Cambridge CP1 - AQ Forrest
Power: Supra Lorad MD06 Black stekkerdoos & Supra Lorad Silver SPC kabel