Ervaringen Kemp Powerstrip

Started by MarcoV, May 13, 2004, 07:41:30

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

garmtz

Quote from: advr on May 26, 2004, 08:24:55

Vast een stomme vraag maar hoe meet ik de fase van het ongeaarde stopcontact?? :P O0 (terwijl ikzelf eigenlijk bijna kaal ben..)

Met een spanningszoeker (jeweet, zo'n schroevedraaier met een lichtje) of door de spanning te meten tussen de polen van het ongeaarde blok en de aarde van de Powerstrip/wandcontactdoos.

garmtz

Gepost in dezelfde seconde!  :D

advr

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

advr


Ik ben dan wel een geweldige techneut maar over electra  ??? moet ik nog het e.e.a. leren, maar dat gaat zeker goed komen.

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

advr


Sinds gisteren aangesloten, een fonkelnieuwe Powerstrip 6 met High Power cord. Dit cord heeft inmidels een donkere kleur mantel meegekregen. Ik had al 2 high power cords maar die hebben een doorzichtige mantel.

Heel even kunnen luisteren. Het valt op dat het allemaal wat killer klinkt, dat had ik al meer gelezen, echter klinkt de bas niet strak meer. Hopelijk komt dat na de inspeelperiode weer terug.


Vanavond eens echt luisteren.
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

garmtz

#30
Ik begin wat bang te worden dat het geluid nu stabiliseert bij mij en er geen verdere verandering meer doorzet. Probleem hiermee is dat ik vind dat het geluid wel technisch gezien beter is, maar muzikaal gezien eigenlijk niet. Ik hoor meer, maar ik voel minder...  :-\   Ik ga zeker mijn oude situatie weer eens herstellen om te horen hoe dat klinkt. Overigens is mijn bas juist strakker geworden door de Powerstrip.

De kilheid is normaal in het begin dus, maar ik ben bang dat er een klein beetje kilheid over is gebleven. Aan de andere kant bedenk ik me ook steeds dat een verlaagde ruisdrempel ook vaak betekent dat je meer 'troep' hoort, wat eerst werd gemaskeerd.

advr


Hoe lager de ruisdrempel hoe meer je hoort, daar heb je gelijk in. Ik hou wel van een gedetailleerd geluid. Qua buizen bezetting ga ik ook altijd naar die richting. Maar het moet niet te kil worden. Maar dat kan ik ook wel weer oplossen door een wat andere buizenbezetting. Da's wel een voordeel van een buizen versterker.

Ik ben nu wel erg benieuwd hoe het de komende weken gaat ontwikkelen. Verder had ik de powerstrip ook gekocht voor een betere bescherming van mijn audio tegen spanningswisselingen in het net en een beetje tegen bliksem inslag.

We merken het wel.
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

FrankB

#32
Quote from: garmtz on May 26, 2004, 08:34:47
Gepost in dezelfde seconde!  :D

Niet, ik was minstens 30 seconden sneller  :P

Maar dat klinkt niet meer zo erg enthouaist Garmt, zonde! Ik krijg met voorrang de Vernieuwde Isotek mini-sub G2 ter test thuis. Ik ben erg benieuwd, vond de kemp plug niet overtuigen maar dat kan ook goed komen doordat mijn stekkerblok niet geweldig is en ik toch nog niet helemaal aan het geluid gewend ben. Ik hoor nu langzaam aan steeds meer verschillen (bv ook toename van detail tussen de Siltech ST-18 & ST-38 interlinks terwijl ik een maand geleden het verschil tussen de ST-18 & Blue heaven niet eens hoorde  ;D)

Ik ben HEEL erg nieuwsgierig wat de Isotek voor mijn set doet. Je bent altijd welkom om een avondje mee te luisteren natuurlijk  8)
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

advr

Quote from: frenkb on May 27, 2004, 17:52:15

Niet, ik was minstens 30 seconden sneller  :P



Het maakt even niet uit wie er sneller was, ik was met de info van beiden zeer blij :) :)


Een Isotek G2 kan ik niet vinden op het internet enig idee waar ik die kan vinden?

Gisteravond eens echt een eerste indruk op kunnen doen. Er zijn met de powerstrip erbij inderdaad meer details te bespeuren echter klinkt het nog voor geen meter. Zo rond 00:00 had ik voor het eerst weer heel even dat de muziek me greep. Mijn platen, je weet wel van die grote zwarte plastic schijven waarvan mijn kinderen nooit van gehoord hadden, klinken nog helemaal niet. Maar gezien wat ik lees op het forum zou dat allemaal beter moeten worden. Ik kan eigenlijk niet wachten.

Alles zit keurig in fase en ik heb nog een netfilter tussen de tv, dvd en video en de powerstrip, als alles ingespeeld is haal ik die er ook tussenuit. Dan wil ik ook wel eens horen of dat verschil uit maakt.

Volgens de geleerden zou ik, als ik de tuner niet gebruik, de antenne los moeten koppelen anders zou er via dat kanaal weer "troep" binnen komen. Heeft iemand daar ervaringen mee? Je moet een keer ophouden lijkt me. Het gaat tenslotte toch om het genieten van de muziek..

Ad.
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

MarcoV

#34
Quote from: advr on May 28, 2004, 07:41:40

Volgens de geleerden zou ik, als ik de tuner niet gebruik, de antenne los moeten koppelen anders zou er via dat kanaal weer "troep" binnen komen. Heeft iemand daar ervaringen mee? Je moet een keer ophouden lijkt me. Het gaat tenslotte toch om het genieten van de muziek..


Je kunt last krijgen van een 50 Hz brom over je luidsprekers die veroorzaakt wordt door een aardlus. Vaak komt dit door de antennekabel, vandaar dat wordt geadviseerd de antenne los te halen (ook van je tv).

Marco

FrankB

Quote from: advr on May 28, 2004, 07:41:40
Het maakt even niet uit wie er sneller was, ik was met de info van beiden zeer blij :) :)

Ik liep ook maar te geinen  ;D

Quote from: advr on May 28, 2004, 07:41:40
Een Isotek G2 kan ik niet vinden op het internet enig idee waar ik die kan vinden?

Check www.isotektechnologies.com en dan de mini-sub, dan krijg je vanzelf de G2 te zien. Kost hier in Nederland 895 euro. Was gister bij m'n dealer en had al gemaild met de importeur en die stuurt hun enige demo naar Dordrecht toe  ;D ;D zodat ik 'm kan testen  8) 8)

2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

advr

Quote from: MarcoV on May 28, 2004, 07:45:55

Je kunt last krijgen van een 50 Hz brom over je luidsprekers die veroorzaakt wordt door een aardlus. Vaak komt dit door de antennekabel, vandaar dat wordt geadviseerd de antenne los te halen (ook van je tv).


Ooh, het is nog waar ook nog. Er zou een antenneontmantelings ding zijn die dat tegen zou gaan. Elke keer de antennes eruit halen is ook weer zo lastig. Tot nu heb ik niet echt een brom kunnen ontdekken maar ik zal er eens op letten of er 'ruis' minder wordt als ik de antenne eruit haal.
Ik speel wel weer verder.

Ad.
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

patrick_vdb

Hi Garmt,

Quote from: garmtz on May 27, 2004, 13:01:08
Aan de andere kant bedenk ik me ook steeds dat een verlaagde ruisdrempel ook vaak betekent dat je meer 'troep' hoort, wat eerst werd gemaskeerd.

Ja, dat is natuurlijk het gevaar van "iets doen aan de stroomvoorziening", door het verlagen van de threshold ga je idd meer horen over het gehele vlak. Helaas kan dat ook betekenen dat er toch ergens misschien een mismatch in het systeem is, of dat bepaalde cd's toch niet zo mooi zijn als ze bleken te zijn. De vraag is dan natuurlijk wat ermee te doen, weer in de weer met kabels etc of toch maar de Kemp er tussen uit omdat de "oude" situatie meer muzikale beleving bood ondanks de verhoogde threshold.

mvrg

Patrick

advr

Hi Patrick,

Daar heb je helemaal gelijk in. Aan de andere kant went zoiets na verloop van tijd ook weer.

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

patrick_vdb

Hi advr,

Wennen en willen zijn natuurlijk nog twee verschillende dingen. Het is idd zo dat je door de psycho-akoestische werking zult wennen aan het nieuwe geluid maar wanneer je een bepaalde muzikaliteit vanuit de eerdere ervaringen blijft missen zal het toch 100% zeker weer beginnen te knagen om ook dit weer terug te krijgen.

Mvrg

Patrick

garmtz

Het moet gewoon uiteindelijk een verbetering zijn op veel vlakken en de rest in ieder geval op hetzelfde niveau houden, in ieder geval moet de muzikaliteit niet aangetast worden.

Ik krijg trouwens binnen een paar weken een IsoTek Qube en Mini-Sub thuis ter review. Leuk als vergelijk met de KEMP. Totaal niet dezelfde prijsklasse, maargoed. Ik ben bang dat de Isotek namelijk wel uitgesproken muzikaal is.

patrick_vdb

Hi,

Tuurlijk, daar heb je gelijk in. Ben dan ook benieuwd wat de IsoTek gaat doen, zij hebben momenteel ook alleen nog filters als ik mij niet vergis? De Exact Power zoals Jaco die heeft of bv de units van Equi Tech lijken me echter helemaal het summum, een echte schone en gebalanceerde stroomvoorziening.

mvrg

Patrick

advr


Hoi Patrick,

Lang ben ik ook bezig geweest om een perfect geluid te krijgen in mijn huiskamer. Ik merkte dat ik alleen maar bezig was met draadje zus, draadje  zo, paatsing van boxen enz. enz. Op een bepaald moment geniet je niet meer van beeld en geluid. Daar ben ik van af gestapt. Alles kan altijd beter en helaas ook duurder. Op een bepaald moment gaat ook de akoestiek van je kamer tegen zitten en ben je bezig met de kamer akoestisch perfect te maken op de audio die je op dat moment hebt. Verandere je dan een versterker dan heb je weer andere akoestische aanpassingen nodig, zo blijf je natuurlijk van de straat maar je kunt daarin helemaal doorslaan.

Bij mij althans houdt het dan een keer op, neemt niet weg dat als een Kemp filter de muzikaliteit van je systeem wegneemt dat op den duur wel gaat knagen. Dat wordt dan onderhandelen met je dealer.

Tot nu toe ben ik tevreden met de Kemp. Ik heb hem pas een paar dagen maar de muzikaliteit komt weer bijna helemaal terug en ik merk werk wel dat ik meer details hoor en het laag nu ook beetje bij beetje strakker wordt. Bij mij werkt het dus. Maar dat komt dat er waarschinlijk veel vervuiling in het net zit.
Vaak had ik pas ver na 23:00 heerlijk geluid.

Het was niet negatief bedoelt mijn opmerking van een paar threads terug. Ik ben pas lid van dit forum en eigenlijk vond ik het altijd maar gekletst maar op dit forum staan zeer interessante dingen.

Ad.
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

patrick_vdb

Hi Ad,

Don't worry, je opmerking werd ook niet als negatief opgevat ;)

En het is absoluut altijd goed om te kunnen relativeren, het kan idd altijd beter, altijd. Effe een stap terug en genieten, want daar draait het om. Als men dat niet meer kan en enkel nog maar met het geluid bezig kan zijn, zoals je dat omschrijft, dan hebben we daar een mooie term voor...audiophila nervosa, nooit zover laten komen ;)

Overigens begin ik mij langzaam een beetje te schamen want alhoewel ik ook een Kemp powerstrip heb aangeschaft staat deze bij mij nog steeds in de doos :-X

mvrg

Patrick

advr



Da's wel zonde om de powerstrip nog in de doos te hebben. Ik heb altijd al een powerstrip willen hebben en ik was net te laat voor de powerbuy maar ik heb de powerstrip toch met korting verkregen.
Dus toch maar vast laten inspelen. Dan kun je over een weekje of zo gaan luisteren.

audiophila nervosa, leuke etrm, die kende ik nog niet.  ;D Zo ver komt het bij mij gelukkig niet.

Gezien sommige installaties is de mijne trouwens maar een kleintje. Maar genieten doe ik zeker and that's where it's all about.


Ad.
:P :D
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

patrick_vdb

Quote from: advr on May 29, 2004, 10:23:43
Da's wel zonde om de powerstrip nog in de doos te hebben

Ja, ik weet het...ik schaam me ook diep :-[

Ik heb 'm via de powerbuy gekocht zonder snoer, want die wil ik zelf fabriceren...en daar heb ik tot nu toe nog geen tijd voor gevonden.

mvrg

Patrick

FrankB

Quote from: garmtz on May 28, 2004, 21:46:01
Ik krijg trouwens binnen een paar weken een IsoTek Qube en Mini-Sub thuis ter review. Leuk als vergelijk met de KEMP. Totaal niet dezelfde prijsklasse, maargoed. Ik ben bang dat de Isotek namelijk wel uitgesproken muzikaal is.

Ik krijg binnenkort ook de mini-sub thuis om te testen, maar dan wel de mini-sub GII. Het nieuwste model van Isotek, met een compleet op de schop genomen board lay-out met nog betere afscherming blabla.

Ik hoop dat jij ook de 2e generatie filters van Isotek krijgt Garmtz  ;D
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Tube-freak

Quote from: MarcoV on May 28, 2004, 07:45:55


Je kunt last krijgen van een 50 Hz brom over je luidsprekers die veroorzaakt wordt door een aardlus. Vaak komt dit door de antennekabel, vandaar dat wordt geadviseerd de antenne los te halen (ook van je tv).

Marco

Ik had zelf last van een aardlus toen ik mijn aparatuur geaard had aangesloten.  Heb je duizenden euros aan aparatuur uitgegeven, komt er 1 zo een prutskabletje van de casema van 3 euro de boel verklooien.

Ik heb nu digitenne genomen.  Zat al een tijdje te denken om de casema op te zeggen (Dubieus bedrijf 27,50 euro om je te laten afsluiten, stelletje idioten).  Als ze nou is een scherp beeld konden leveren maar dat was ook al weer te veel gevraagt.

Om even on topic te komen. Ik heb de Kemp Powersource besteld en verwacht hem volgende week binnen.  Ik verwacht er veel van.  De importeur demonstreerd ook altijd met die powersource en dat zijn eigelijk de enige demos waarvan ik kan zeggen he dit klinkt beter als bij mij thuis. (meeste demos van andere importeurs word je niet vrolijk van).  Nou ligt dat wellicht niet aleen aan die powersource maar die maakt wel een onderdeel van de keten uit.


16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

BOUBOU

Mijn ervaringen met de powerstrip zijn tot nu toe ook buitengewoon mee gevallen.
Ik vindt het beeld van de tv meer helder overkomen  :D

Ik heb helaas nog geen reiver om op de A51 aan te sluiten.....dus die kan ik niet testen, maar het geluid van de rechtstreeks op de tv aangesloten dvd speler komt mij ook bijzonder sprankelend over  ;D
Maar dit kan ook komen door de spider die ik er sins een paar dagen heb staan.

Kort om.....gewoon nog ff wachten met mijn definitieve oordeel tot dat ik mijn setup weer compleet heb.  :)

MvGr. BOUBOU
Marantz SR7300--NAIM NAP-175--3x NAIM NAP-150--NAIM NAP-250--Wadia 6 CD--Mission E83 front--Sonus Faber Solo center--Sonus Faber Concertino rear--Klipsch THX5002L Atmos--Aurasound NS-15 zelfbouwsub--SVS PB2000 sub

MarcoV

Quote from: BOUBOU on May 30, 2004, 12:44:50

Kort om.....gewoon nog ff wachten met mijn definitieve oordeel tot dat ik mijn setup weer compleet heb.  :)


Ik ben benieuwd of je na al die vernieuwingen exact kunt aanwijzen welk onderdeel verantwoordelijk is voor welke verandering - ik vind dat toch minder makkelijk  ;)

Marco