Ervaringen Kemp Powerstrip

Started by MarcoV, May 13, 2004, 07:41:30

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

advr

Quote from: garmtz on May  1, 2006, 09:54:57
Told ye... ;)

yes, yes, maar eerst zelf ervaren dan pas geloven..... ::) ::) ::)

Ollinn SET 300B, Mc Systems M3 (mod), Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

garmtz

Quote from: advr on May  1, 2006, 09:59:12
yes, yes, maar eerst zelf ervaren dan pas geloven..... ::) ::) ::)

Tuurlijk. Gelijk heb je!

Spacebass

Hmmm we zijn al een behoorlijk lange tijd verder en ik heb de powerstrip er nog steeds niet tussen uitgetrokken  :-[

ps
Ik zit te denken om hem voor mijn PC en Barco te gebruiken  :-X  ;D

advr

Ollinn SET 300B, Mc Systems M3 (mod), Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

riwi

#179
Ik heb ook nog een power strip 6 op zolder liggen :)

Is te koop voor de liefhebber, omdat op mijn (net als Garmt's situatie) chord de powerstrip niet een positieve werking heeft.

<edit>
Op mijn rotel spullen (rsp1066 en rmb1075/rmb1095) had de power strip wel positieve invloed.




advr

ja lekker, een powersale van de Powerstrip
Ollinn SET 300B, Mc Systems M3 (mod), Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

riwi

Gaan we tegen elkaar onderbieden  :D

Spacebass

LOL ;D Waarom slopen jullie niet gewoon het filter eruit  :-X ...tis wel een stevig stekkerblokje ;D

advr

ik heb reeds een goed Groneberg stekkerblokje!

Ollinn SET 300B, Mc Systems M3 (mod), Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

R

Quote from: advr on May  2, 2006, 16:01:27
ik heb reeds een goed Groneberg stekkerblokje!



pfft. patser >:D

advr

Quote from: Ruben on May  2, 2006, 16:02:39
pfft. patser >:D

PANTSER zul je bedoelen, ik heb het blok reeds 10 jaar in het bezit. Was toen 250 gulden, een enorm bedrag.... >:( ;D ;D
Ollinn SET 300B, Mc Systems M3 (mod), Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

riwi

Quote from: Spacebass on May  2, 2006, 15:32:55
LOL ;D Waarom slopen jullie niet gewoon het filter eruit  :-X ...tis wel een stevig stekkerblokje ;D

Dat is wel een goed idee  8)

Kan in ieder geval eens vergelijken of de power strip zonder filter beter is dan de compactere rittal die ik nu in gebruik heb.

advr

Quote from: riwi on May  2, 2006, 17:26:36
Dat is wel een goed idee  8)

Kan in ieder geval eens vergelijken of de power strip zonder filter beter is dan de compactere rittal die ik nu in gebruik heb.


een concurrent minder ;D ;D
Ollinn SET 300B, Mc Systems M3 (mod), Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

ivo1986

Vandaag de kemp powerstrip 6 gehaald met de plus powercord.
Het was een demo model dus hij was al ingespeeld.
Bij mij merk ik al gelijk al veel meer detail en vooral de bass is stukken meer beheerst.
Dus bij mij is het echt een goede upgrade.

advr



daar gaat het om. in mijn set was het in het begin ook positief maar door veranderingen in mijn set (waaronder een schakelende voeding in de LinTo) ging dat niet helemaal lekker meer. Ik mistte wat muzikaliteit.  >:(

maar dat mag voor jou de pret niet drukken ;D

gefeli!! 8)
Ollinn SET 300B, Mc Systems M3 (mod), Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

riwi

Quote from: ivo1986 on December 27, 2007, 17:46:31
Vandaag de kemp powerstrip 6 gehaald met de plus powercord.
Het was een demo model dus hij was al ingespeeld.
Bij mij merk ik al gelijk al veel meer detail en vooral de bass is stukken meer beheerst.
Dus bij mij is het echt een goede upgrade.

Had me maar een mailtje gestuurd, want die van mij ligt nog steeds ongebruikt op zolder :)

Het is ook gewoon een goed product. Maar met de vreemde voedings opbouw van Chord versterkers (waar ik er dus 1 van heb) werkt het principe van filtering op de voeding gewoon niet.

ivo1986

Gisteren had ik een paar luidsprekerkabels verkocht en had met die persoon een leuk gesprek.
Hij begon er over dat filtering (iig van het niveau van de powerstrip) eerder slechts dan goeds bracht voor je set.

Er was in de tussentijd dat ik mijn powerstrip had gekocht een hoop veranderd in mijn set. Een zelfgebouwde geïntegreerde versterker (niet door mijzelf) veranderd naar Graaf WFB One voorversterker en eindversterking van Anton Montange de Solo blokken(http://www.montagne.nl/products/audio/audio.html). Cd speler veranderd van Marantz cd7300 naar Thule cd-150.

En ook met dit topic in gedachten heb ik de powerstrip er tussen uit gehaald.
Wat een verschil. Muzikaliteit kwam vooral terug en het is nu weer een stuk prettiger luisteren.
Wel ervaar ik juist iets minder details. Maar dat is de minpunten van het filter niet waard.

Ik had de Graaf in de verkoop staan maar die gaat er weer uit.

Begin pas weer aan een filter zodra ik er eentje van Ps Audio kan kopen.

Ga nu eerst op een goed (maar goedkoop) stekkerblok zonder filtering.


advr



toen ik de powerstrip ertussenuit haalde had ik niet het idee dat ik details mistte maar het kan ook schijn zijn.

succes met de Graaf, je komt er nooit meer vanaf.... pracht geluid ;D ;D

Ad.

Tja, PS audio, zoiets zou ik nog wel eens willen proberen.

nu speel ik via 2 groepen, een met een afgeschermde aanvoerkabel, de ander zonder. voor de fun wel te verstaan 8)
Ollinn SET 300B, Mc Systems M3 (mod), Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

ivo1986

Voor mij het belangrijkste is iig dat het geluid weer een stuk minder vermoeiend is waar ik eerst last van had.


Tube-freak

Netfiltering is helaas niet altijd precies wat het moet doen.  Het ene filter is het andere niet.  Zo heb ik ooit eens bij de bouwmarkt een stekkerblok met filter gekocht en was ik alle dynamiek kwijt.   Het klonk zeker wel schoner qua geluid.  Ik heb al een tijdje de powersource van kemp en die bevalt heel goed.  De dynamiek wordt er niet uitgehaald, maar toch is het schoner.

Zoals ik al eerder heb gemeld heeft de powersource een apart filter voor digitale aparaten.  Ik zou ook eens proberen wat er gebeurt als je digitaal en analoog van elkaar scheid.  (Digitaal op de powerstrip, analoog niet en andersom of 2 powerstrips etc...).  Ik denk dat het verschil gaat opleveren.

Wellicht heeft het ook wel te maken met de voedingen in de apparatuur.  Ik heb er geen verstand van, maar ik weet dat filtering wel iets doet.  Of het ook doet wat je wil is weer een heel ander verhaal.


 

16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

ivo1986

#195
Quote from: Tube-freak on April 23, 2008, 17:18:01
Netfiltering is helaas niet altijd precies wat het moet doen.  Het ene filter is het andere niet.  Zo heb ik ooit eens bij de bouwmarkt een stekkerblok met filter gekocht en was ik alle dynamiek kwijt.   Het klonk zeker wel schoner qua geluid.

QuoteBij mij klinkt het idd met de Powerstrip schoner dat is beter gezegd dan dat ik details mis.[/quote
]

Ik heb al een tijdje de powersource van kemp en die bevalt heel goed.  De dynamiek wordt er niet uitgehaald, maar toch is het schoner.

Zoals ik al eerder heb gemeld heeft de powersource een apart filter voor digitale aparaten.  Ik zou ook eens proberen wat er gebeurt als je digitaal en analoog van elkaar scheid.  (Digitaal op de powerstrip, analoog niet en andersom of 2 powerstrips etc...).  Ik denk dat het verschil gaat opleveren.

QuoteDat was ik ook zeker van plan om te gaan doen. Zal volgende week posten wat het best bij mij past.


Wellicht heeft het ook wel te maken met de voedingen in de apparatuur.  Ik heb er geen verstand van, maar ik weet dat filtering wel iets doet.  Of het ook doet wat je wil is weer een heel ander verhaal.


 



edit het quoten wil nog niet helemaal lukken.

tsvdo

Quote from: riwi on May  2, 2006, 13:11:17
Ik heb ook nog een power strip 6 op zolder liggen :)

Is te koop voor de liefhebber, omdat op mijn (net als Garmt's situatie) chord de powerstrip niet een positieve werking heeft.

<edit>
Op mijn rotel spullen (rsp1066 en rmb1075/rmb1095) had de power strip wel positieve invloed.


Ik ben op zoek naar een goed stekkerblok voor mijn Tucana 2. Zoek je nog een goed huis ervoor?
Moon I-3RS,Art Speaker interlink Cyrus cd8se, PSX-R, Wilson Benesch SQ2 Chord Rumour 4 cable

riwi

#197
Quote from: tsvdo on February 24, 2018, 09:40:25

Ik ben op zoek naar een goed stekkerblok voor mijn Tucana 2. Zoek je nog een goed huis ervoor?

Volgens mij ligt hij nog steeds waar hij in 2008 lag. Je kan hem overnemen als je wil.
Ik zal hem even opzoeken..

<edit> Hij ligt er nog :)

MFfan

hallo allemaal

Ik zit al een tijdje in deze hobby maar wel nieuw op dit forum.

Ik heb deze volledige tread gelezen en heeft me enigsinds wel wat doen twijfelen of ik de juiste weg in ben aan het gaan

Even om te schetsen dit us men set:

Amplifier: Musical Fidelity AMS35I
Siltech SPX 800 power cable (powering the AMS)
Avalon Ascendant
Transparent Super SC (speaker cables)
Phono stage: EAR Signature Delux
transparant Super RCA (between ams an EAR)
Kemp power cord Plus (Plus powering the ear)
Turn Table: ClearAudio Champion Limited edition (cartridge symphony MC)
Clearaudio Smart Syncro
Bleusound Node I2
audioquest golden gate RCA (audioquest golden gate RCA)

Nu ben ik even van de hobby af gestapt rond 2015/16 eigenlijk wijnig tijd om te luisteren het geen de kost niet echt meer veranwoorde in mijn ogen (al heb ik nooit spijt de zouk tocht naar de samen passende elementen was echt leuk en telken ik een LP opzet is het genieten met grote G)

Nu met Lockdown en telewerk wat vaker thuis en meer luister tijd maar wel digitaal terwijl ik werk.

Dus besloot ik eens die 8j oude squeeze box touch te vervangen wou niet echt weer de dure toer opgaan dus na enkele reviews te hebben gelezen besloot ik de BS node I2 te kopen + ik wou eens mqa van tidel testen en vergelijken met miijn cd's die allemaal op de nas staan (koop ze rip ze en blijven mooi in de kast staan)

En ja hoor begon weer wat te kriebelen ik had een irritant nasleep in mijn bassen en soms klonk het alsof er iets voor hing een doek of zo. Ander waren dan weer zeer goed tot verbluffend (hangt groten deels af van de opname als je naar mijn eerste gevoel polst).

Miste stabiliteit en rust evenals separatie en vooral en ik heraal het die irritante nasleep op de bass.

Dus begon ik wat te denken ik had dit vroeger ook op de lp's herinner me, dit is pas opgelost toen ik een Clear Audio smart syncro ertussen gooide. Basis gezien omdat ik te lui was om de riem te verplaatsen bij 45 of 33 platen. Maar dit was een onverwachte en eigelijk bellangerijker effect van een van mijn goedkoopste upgrades.

Basis gezien is dit eigelijk gewoon een transformator met een lichte filter. Dus dacht ik misschien de stroom van mijn hele set een aanpakken. Al was ik nooit een grote fan en zeer septisch voor dit bepaald item kon ik niet negeren wat de syncro als effect op de boel heeft gehad alles klonk beter helder bass detail overal muzikaal beeld

momenteel is alles aangesloten op zo'n ding van 20€ (in mijn hoofd was het ook dan is men set eindelijk ook wat beschermd)

eerst dacht ik ik koop zo een ding van Dyna Vox met een ok kabel en eentje voor die van de BS dan ben ik +- 300 a 400€ kwijt. Maar daar had ik heel veel goeds van gelezen maar veel slechts zodra je met een iets zwaardere set speelt.

Dus dacht ik ik ga toch eerst is aan Francis vragen (mijn dealer) Die is grote fan van Kemp adviseerde eerst de Power bar probleem was ik heb een snoer van3M nodig en deze wordt niet meer gemaakt (te uur om te maken volgens kemp. ze zouden hem ook gewoon wat duurder kunnen maken als die zo goed is)

Dan paar nachten denken en bellen met Francis dan toch maar besloten om naar de Powerstrip + 8 te gaan voor dan die 200 verschil met de gewone power strip (waarover deze tread eigenlijk spreekt)

Deze is niet echt het zelfde geef ik toe ander materiaal en heeft naast de SNS module ook de QA module

- 8 Earthed power outlets with phase indication
- Attachment power cord: POWER CORD PLUS
- Built-in QA MODULE, connected to the output
- Input connector featuring gold plated contacts
- Output sockets featuring gold plated contacts
- All contacts are treated with DeoxIT and SilClear

Nu ben ik na deze tread erg aan het twijfelen geraakt en weet best dat ik eerst en vooral zelf moet lijsteren en dat zal ik ook doen krijg alles dinsdag opgestuurd

wat denken jullie van mijn keuze?

- Powerstrip plus 8 3m kabel
- power cord plus voor de avr390 home cinema die ik ook op de strip wil plaatsen al heeft dit niks met de hifi te maken misschien wordt dit afgeraden)
- audioquest nrg z2 om de stock kabel van de node i 2 te vervangen

Ik weet dat ik de opmerking zal krijgen dat de dac van de I2 niet duegt en dat ik die zou moeten vervangen
In een lter stadium zie ik me dat nog doen of door langs een degelijke dac te gaan (audiolab/ chord qutest/ of full da/ streamer van aurender de A 10 of zo


PS als dit niet in de tread past wil ik het best in een andere gooien hoor ik ben eigenlijk vooral opzoek naar advies en meningen.










Musical Fidelity AMS35I, Siltech SPX 800, Avalon Ascendant, Transparent Super SC, EAR Signature 834P, transparant Super RCA & Kemp power cord Plus
ClearAudio Champion Limited edition, symphony MC, Syncro, BS I2, AQ golden gate, AQ NRG-Z2, Kemp powerstrip plus

Kazan Coll

Ik hoop dat MFfan een stuk verder is en hoop dat dit gepost wordt. Ik ben ieder geval benieuwd of de kemp strip bevalt. Ik zit namelijk in een vergelijkbare zoektocht. Wil wat aan stroom doen zodat het wat netter en veiliger is en hopelijk beter klinkt.

Als eerste aparte lekschakelaar, zekering in meterkast, kabel naar audioset en daar apart dubbel stopcontact. Allemaal standaard spul maar makkelijk te upgraden per onderdeel.

Nu dus voor 7 a 8 gebruikers een stekkerdoos of twee van vier. Als je hierin duikt dan duizelt het wat fabrikanten / dealers vinden en weten.
Het is dan ook frappant hoe vaak ze elkaar tegenspreken.

Ze buitelen over elkaar heen over de noodzaak
of juist niet:
- ster bedrading
- filteren (passief of aktief)
- onderlinge stopcontacten filteren
- volgorde apparaten
- overstroom beveiliging
- aan-uit schakelaar

Luidsprekers vergelijken is nog te doen maar stekkerblokken zie ik tegen op. Mijn componenten zijn 1000 tot 1500 euro dus binnen mijn budget vindt ik 1000 euro aan stekkerbok en 1000 euro aan netsnoeren een behoorlijk grote investering die ik weloverwogen wil doen.

Met alles wat ik nu weet gaat mijn voorkeur uit naar kemp powerstrip plus en audioquest niagara 1200 met de bijpassende kabels van elk merk ivm afscherming.

Maar ik vindt de volgende ook intressant:
- PS audio dectet
- Isotek evo3 corvus
- iFi powerstation

Bij alpha audio was er een leuke stekkerblok test met de isotek mains noise analyzer. Zelf kopen te duur, misschien huren? Dan weet je in ieder geval hoeveel je thuis moet weg filteren en hoeveel effect je beoogde stekker blok heeft.

Lastig onderwerp ik hoop dat er op mijn post en die van MFfan nog een paar suggesties komen om zo tot een weloverwegen besluit te komen.


Primare I25 (stereo versterker), Cambridge CXN v2 (dac/streamer), Naim CD5si (cd speler), Nad T758 v3 (surround versterker), Pioneer UDP-LX500 (4k blu ray speler), Sony 55 inch 4K (TV), BK XXLS 400FF (subwoofer), Audio Physic Classic 10 (voor speakers),  XTZ Spirit 2 (achter speakers). Innuos ZENmini MK3 (ripper/streamer), Tellurium q black 2 speaker / signaal kabels. Alle stroom bekabeling / stekkerblokken: Supra.
Headfi: Violectric V200, Quad Era-1, Sennheiser HD650