Ervaringen Kemp Powerstrip

Started by MarcoV, May 13, 2004, 07:41:30

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jaco

Garmt,
Heb je de PS nog staan nu ?

Ik heb 4 wekeken vakantie, en zou dus langs kunnen komen als jij niet hoeft te werken. (je werkt toch nog steeds ploegendiensten, of loop ik achter ?)

Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

garmtz

Ha die Jaco!

Ik heb de PS Audio niet meer staan (moest weg). Was er niet onverdeeld positief over moet ik zeggen... Geluid werd technisch perfect, maar zielloos...  :-\

jaco

Tja, kan gebeuren, weinig garantie dat je met Exactpower beter af bent. Maar goed, dat zouden we kunnen proberen dus.

Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

patrick_vdb

Hi Garmt,

Het valt op dat haast elke filter of regenerator een 'negatief' effect heeft in jouwn set, dat product dat wel positieve dingen doet ben je volgens mij nog niet tegengekomen. Is de effectieve filter van de Chord hier vooral debet aan of heb je ook de Chord ertussen uit gelaten en tot hetzelfde resultaat gekomen?

mvrg

Patrick

garmtz

Quote from: patrick_vdb on December  6, 2004, 08:49:17
Het valt op dat haast elke filter of regenerator een 'negatief' effect heeft in jouwn set, dat product dat wel positieve dingen doet ben je volgens mij nog niet tegengekomen. Is de effectieve filter van de Chord hier vooral debet aan of heb je ook de Chord ertussen uit gelaten en tot hetzelfde resultaat gekomen?

De Chord was niet aangesloten op de PS Audio... Alleen voorversterker, CD-loopwerk en projector (op de ultimate outlet, de geregeneerde uitgangen trokken de PJ niet). Ik weet niet hoe het komt dat de filters die ik nu geprobeerd heb niet echt 100% werken... Ik denk uiteindelijk dat ik gewoon extreem gevoelig ben voor iedere afname van 'leven' en 'ziel'. De enige filter die MEER van deze zaken toevoegde was Isotek. Met de Isoplug in het stekkerblok en een MiniSub/Orion op het CD-loopwerk was de verebetering enorm (voor relatief weinig geld). MiniSub op de Lexicon ging echter weer fout... :-\

patrick_vdb

Hi Garmt,

Frappant, maar wel makkelijk natuurlijk want het ziet er naar uit dat je niet met grof geld hoeft te gooien om de stroomvoorziening voor jouwn apparatuur in de huidige situatie aan te passen.

mvrg

Patrick

garmtz

Quote from: patrick_vdb on December  6, 2004, 12:36:20
Frappant, maar wel makkelijk natuurlijk want het ziet er naar uit dat je niet met grof geld hoeft te gooien om de stroomvoorziening voor jouwn apparatuur in de huidige situatie aan te passen.

Klopt... Of mijn situatie is al enorm schoon... Kijken hoe dat in het nieuwe huis is... Wel mooi, want alle elektra is vrij nieuw. Even Holec stoppen erin, wellicht even naar HT opnieuw bekabelen en klaar! :)

patrick_vdb

Hi Garmt,

Schoner dan schoon kan natuurlijk niet. Hiermee bedoel ik dat de units als PS Audio of Jaco's EP een schone stroom leveren en het lichtnet niet schoner zal zijn...waardoor de werking van de units toch negatief voor je blijven, ookal was het lichtnet vuiler dan het nu waarschijnlijk is. Misschien heb je die 'vervuilende' modulatie wel nodig om tot een positief effect te komen, maw is de apparatuur er volledig op ontworpen of ben je zelf volledig geconditioneerd? Er kunnen natuurlijk ook nog legio andere verklaringen zijn ;D

Hoe de situatie in het nieuwe huis zal zijn, is idd afwachten. Misschien dat je dadelijk opnieuw de units kunt gaan uitproberen of misschien zelfs wel helemaal niet. Zelf moet ik ook nog de HT-ruimte gaan voorzien van nieuwe bekabeling en een viertal groepen...een van de eerste prio's in het geheel.

mvrg

Patrick

Martin_M

Het kan ook nog zo zijn dat bij Garmt de 'vervuiling' juist iets levendigs meegeeft.
Een filtering haalt dit dan weg wat dan als negatief wordt ervaren.

Just a thought ;D. Onze audiohobby kan soms best heel ingewikkeld zijn.

Martin
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

patrick_vdb

Hi Martin,

Da's precies wat ik bedoel, alleen kom ik weer met moeilijke termen als moduleren aanzetten ;D Maar het is idd een gedachte die ook bij mij opspeelde. Technische perfectie hoeft zeker niet gepaard te gaan met emotionele perfectie...

mvrg

Patrick

Martin_M

Oeps :-[ Jouw voorlaatste bericht niet (goed) gelezen. We bedoelen idd hetzelfde....
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

patrick_vdb

Hi Martin,

Maakt niks uit...zo is iig duidelijk dat technische perfectie en emotionele perfectie niet elkaars equivalent hoeven te zijn.

mvrg

Patrick

garmtz

Dat is het denk ik niet jongens... Ik bedoel te zeggen met: het is al schoon bij mij, dat een schonere stroom meettechnisch niet hoeft te betekenen een beter geluid. Hoe je het ook wendt of keert, vaak zal filtering een weerstand in zich hebben, waardoor er minder snel stroom afgenomen kan worden. Bedenk dat schakelende voedingen werken op 100 kHz ongeveer en je weet wat dat een filter dat alles behalve 50 Hz wegfiltert, wel eens nadelig kan zijn (hoewel dit allemaal aanname is). Oftewel: het filter doet meer kwaad dan goed, zoals bij veel filters overigens... Ā ::)

blue-eyes

Quote from: patrick_vdb on December  6, 2004, 15:30:30
Hi Garmt,

Schoner dan schoon kan natuurlijk niet. Hiermee bedoel ik dat de units als PS Audio of Jaco's EP een schone stroom leveren en het lichtnet niet schoner zal zijn...waardoor de werking van de units toch negatief voor je blijven, ookal was het lichtnet vuiler dan het nu waarschijnlijk is. Misschien heb je die 'vervuilende' modulatie wel nodig om tot een positief effect te komen, maw is de apparatuur er volledig op ontworpen of ben je zelf volledig geconditioneerd? Er kunnen natuurlijk ook nog legio andere verklaringen zijn ;D

Hoe de situatie in het nieuwe huis zal zijn, is idd afwachten. Misschien dat je dadelijk opnieuw de units kunt gaan uitproberen of misschien zelfs wel helemaal niet. Zelf moet ik ook nog de HT-ruimte gaan voorzien van nieuwe bekabeling en een viertal groepen...een van de eerste prio's in het geheel.

mvrg

Patrick

Ik zeg: koop een extra magnetron, duw de stekker van de wasmachine op je audiogroep en je hebt een rechtvaardiging voor je filters  en etc. ;D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

garmtz

Quote from: Blue-Eyes on December  6, 2004, 20:51:48


Ik zeg: koop een extra magnetron, duw de stekker van de wasmachine op je audiogroep en je hebt een rechtvaardiging voor je filtersĀ  en etc. ;D

::) ::) ::)


;D

patrick_vdb

Hi Garmt,

Ja, dat zeg je nu wel zo snel..maar wat als er al een stabiele/echte 230V/50Hz uit het stopcontact kwam? Die EP van Jaco doet toch niet veel anders of wel?

mvrg

Patrick

myself

Quote from: patrick_vdb on December  6, 2004, 06:28:05
Hi,

Ik heb de Monster stekkerdozen nog niet uitgeprobeerd. Toen ik een paar jaar terug een leuk stekkerdoosje wilde aanschaffen ging mijn interesse ook al uit naar Monster, helaas waren de stekkerdozen toen enkel nog voor de US-markt. Nu lijkt hetzelfde weer te gaan gebeuren met hun regeneratoren/filters, ik wacht ditmaal dus nog maar eens even af totdat deze ook beschikbaar zijn voor de europese markt, en zodoende de keuze wat groter wordt...

mvrg

Patrick

zucht... de bekende bomen en het bos..... de duurste monster power die op dit moment in europa te krijgen is kost ong. 250 euro dus dat zal wel niet goed genoeg zijn denk ik  :'(
op de usa site staan nog meer mooie dingen van monster maar die zijn hier nog niet verkrijgbaar.
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

patrick_vdb

Hi Myself,

Het veiligste is om gewoon eens een Monster stekkerdoos te lenen bij de dealer. Zo kun je thuis, in je eigen set-up bepalen of de stekkerdoos een positieve danwel negatieve bijdrage levert ;)

Het kan natuurlijk ook geen kwaad om andere merken direct mee uit te proberen, zo kun je tenminste een gedegen en bewuste keuze maken.

mvrg

Patrick

jaco

Quote from: garmtz on December  6, 2004, 20:43:48
Bedenk dat schakelende voedingen werken op 100 kHz ongeveer en je weet wat dat een filter dat alles behalve 50 Hz wegfiltert, wel eens nadelig kan zijn (hoewel dit allemaal aanname is)

Je wilt nu toch niet beweren dat de tigste boven harmonische van 50 Hz jouw versterker doet werken ???
Er zal netjes een gelijkrichter inzitten, en die zal vervolgens wel een 'element'  van gelijkstroom voorzien om die 100 Khz op te wekken. Dat zal ook wel geen sinus zijn, maar aan/uit ofwel blokgolf

Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

garmtz

Ik zeg niet de waarheid in pacht te hebben of te weten hoe het zit, maar filters en schakelende voedingen gaan gewoon NIET samen. Of je moet een filter TUSSEN het apparaat met SLECHT ontworpen schakelende voeding en de rest van je apparatuur zetten, dat wil nog wel eens helpen. Maargoed, de schakelende voedingen die ik in mijn spullen heb zijn helemaal niet negatief storend op de rest, dus why bother??

Maargoed, nogmaals: niet ALLE filters waren slecht. Isotek IsoPlug werkt goed voor mijn hele set en G2 filtering voor mijn CD-loopwerk. Ook PS Audio 'werkt', maar absoluut niet naar mijn smaak (kippevel krijgen van stemmen/muziek vind ik nogal belangrijk, als iets daar afbreuk aan doet moet het weg).

Martin_M

#170
Even de reden waarom ik op dit idee kwam;

Toen ik de TAG DVD32R te leen had vond ik deze speler op vele fronten technisch beter dan mijn TEAC P2. Maar zelfs na weken vond ik dat er een heel belangrijk ding voor mij mistte en dat was wat levendigheid die de TEAC wel had (in mijn set en volgens mijn beleving.)

Maar dit verschil werd nog eens extra benadrukt toen ik de synclink ertussen plaatste. Technisch een veel betere verbinding qua jitter. Het geheel klonk ook best schoner en met meer rust.
MAARRRR het gemis aan levendigheid was hiermee ook (nog) beter te horen.

Mij hoor je niet zeggen dat het gebruik van een synclink slecht is (integendeel). Maar mijn keuze was het toen niet (als ik de speler zou houden). Een voor mij ongewenste eigenschap werd alleen duidelijker weergegeven.

Martin
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

advr

#171
Leuk dit draadje over de evaringen van de Kemp Powerstrip.

Na bijna 3/4 jaar met de Powerstrip gespeeld te hebben, heb ik 2 weken geleden de Powerstrip ertussenuit gehaald. Dat was even schrikken :o :o

Het geluid werd wat feller, directer maar zeker niet harder. Er kwamen ineens veel meer details de kamer in en de diepte naar schikbarend toe. Het laag is ietsje minder strak maar daar staan veel meer details tegenover.  ;D ;D Ook de breedte nag toe. Count Basie stnd met zijn orkest echt midden in de kamer!!



Nu na 2 weken heb ik even de Powerstrip terug gezet maar na 10 min weer uit het stopcontact gehaald.
Schijnbaar is mijn huidige apparatuur beter af zonder filtering. ??? En dat terwijl ik een echte aanhanger was van filtering.....

De Powerstrip gaat in de verkoop... ::) ::)

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

garmtz

Als je mijn ervaringen leest, merk je al dat ik nooit een fan ben geweest van de Powerstrip... Bij mij werd het altijd hard, plat en onmuzikaal. Zelfs als ik hem in de wandcontactdoos liet zitten zonder een apparaat erop aangesloten had hij effect (parallelfiltering).

advr

Quote from: garmtz on May  1, 2006, 08:58:21
Als je mijn ervaringen leest, merk je al dat ik nooit een fan ben geweest van de Powerstrip... Bij mij werd het altijd hard, plat en onmuzikaal. Zelfs als ik hem in de wandcontactdoos liet zitten zonder een apparaat erop aangesloten had hij effect (parallelfiltering).

klopt, als je hem al in het stopcontact stopt werkt ie natuurlijk al. Het geluid werd er niet harder van maar nu mijn componenten beter zijn geworden ervaar ik de "felheid" anders dan voorheen. Ik heb veel meer diepte.  :o
Het gemakkelijke van de muziek is wel minder maar da's het enige eigenlijk. Daar kan ik goed mee leven.  ;D

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

garmtz

Quote from: advr on May  1, 2006, 09:13:27
klopt, als je hem al in het stopcontact stopt werkt ie natuurlijk al. Het geluid werd er niet harder van maar nu mijn componenten beter zijn geworden ervaar ik de "felheid" anders dan voorheen. Ik heb veel meer diepte.  :o
Het gemakkelijke van de muziek is wel minder maar da's het enige eigenlijk. Daar kan ik goed mee leven.  ;D

Told ye... ;)