Ervaringen Kemp Powerstrip

Started by MarcoV, May 13, 2004, 07:41:30

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Tube-freak

Ook weer wat bizars vandaag.  Sinds en tijdje heb ik digitenne en ook CanalPlus.
Sommige zenders had ik slechte ontvangst (en met name Canal Plus).  Leek net een slechte dvd of mpeg filmpje met veel (groene) blokje en een hoop irritant slecht lopend geluid.   

Net toen ik op het punt stond om die mensen van canal plus een flink uit te schelden bedacht ik.  He laat ik de stekkerdoos met de tv en digitenne decoder enzo eens op de Powersource aansluiten.

En jawel weg alle storingen.   Geen blokjes meer of irritante geluidjes.  Lang leve de netfilter.

Groeten
Marc
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

HansenKnight

#126
Topic'ers

Ik heb tot nu toe zo'n twee jaar naar de Kemp Powerstrip geluisterd, en naar volle tevredenheid. Wat me wel is opgevallen, is dat de bouwkwaliteit erg achteruit is gegaan, waren de eerste exemplaren voorzien van een degelijke zware metalen behuizing, die aan de zijkanten dicht geschoefd/geklonken waren, zijn de nieuwe (huidige) exemplaren zeer licht uitgevoerd, met een hoog plastic gehalte. Maar dat is gewoon één van de dingen die me recentelijk is opgevallen, ik heb het oudere type niet naast de nieuwe exemplaren gehad, dus ik kan niet aangeven wat het onderscheidt is qua prestaties (als er al onderscheidt tussen zit) Ik ben sinds kort wel overgestapt naar een gelijkwaardig stekkerblok qua prijs, maar die "in mijn set" toch een grotere verbetering laat horen als waar de Kemp Powerstrip toe in staat is. Tevens heeft deze het voordeel dat er ongefilterde stekkers in zitten waarop zware apparatuur kan aangesloten worden, waarbij filtering (bijvoorbeeld bij Chord bezitters) een nadelig effect op het eindresultaat heeft. Tevens is het mogelijk om middels een degelijke schakelaar het gehele stekkerblok filterloos te schakelen. Het filterblok is van het merk: Powerlab en het type: Powershower. Er zit in het geluidsbeeld absoluut geen hard, ruw, brokkelig randje en er zit meer rust en musicaliteit in de reproductie. Het zijn geen wereld verschillen, maar bij mijn set duidelijk waarneembaar. De bouwkwaliteit is in mijn beleving onomstreden, er is gebruik gemaakt van een koperen behuizing, alles is afgemonteerd met Furutech materiaal, en je kan nog wisselen van powercords op het blok, omdat deze gewoon met een standaard 10 ampére socked is uitgevoerd i.p.v een 16 ampére uitvoering die Kemp gebruikt. Tot zover mijn bijdrage in dit topic, ik was van mening dat ik dit alternatief toch even onder de aandacht moest brengen omdat de prijs voor een Kemp en Powerlab identiek zijn, en je bij Powerlab een stuk meer "waar" voor je geld krijgt.

Groetjes van een "new member",

Countguarneri   

garmtz

Ik de foto van de Kemp of van de Powerlab?

bmateijsen

Das een powerlab... herken hem van de VAD-show..  O0

Pihkal

Hallo!

Ik heb vrij recent ook een Powershower aangeschaft en deze bevalt mij HEEL erg goed. Daarnaast ook een PL Powercord SE voor mijn CD speler gekocht en deze doe ik nooit meer weg!

Pihkal

Spacebass

QuotePowershower
??? Turbo douchestraal  ???

Pihkal

Ja! Een hele speciale douche die de stroom schoon spoeld ;)

advr

Quote from: Pihkal on November 10, 2004, 15:54:13
Ja! Een hele speciale douche die de stroom schoon spoeld ;)

lijkt me lastig electriciteit en water... :o :o
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

VlisChris

Als het maar 100% zuiver water is is er volledig niets aan de hand. Dat geleid totaal niet. Net zomin als dat  benzine vloeistof ook niet brandbaar is ;)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

advr

Quote from: Christiaan Sauer on November 16, 2004, 17:22:11
Als het maar 100% zuiver water is is er volledig niets aan de hand. Dat geleid totaal niet. Net zomin als dat  benzine vloeistof ook niet brandbaar is ;)

gelijk heb je!! 8) 8)
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

patrick_vdb

Hi,

Ik heb afgelopen weekend maar eens een provisorische stereo-opstelling gemaakt in een vrije kamer want ik begon toch flink last te krijgen van hevige cold-turkey ;D

Anyway, een geheel nieuwe ruimte en een provisorische opstelling zijn niet de ideale omstandigheden om iets uit te proberen maar toch besloten om de Kemp eindelijk eens te gaan gebruiken. Mijn hemel, dat was even schrikken want idd een ontzettend metalige en statische laag die over het geluid werd gelegd. Tam en mat, levenloos, ongeinspireerd etc.......maar eens even laten inspelen dus ;D

mvrg

Patrick

Martin_M

#136
Quote from: patrick_vdb on November 17, 2004, 07:54:22
Mijn hemel, dat was even schrikken want idd een ontzettend metalige en statische laag die over het geluid werd gelegd. Tam en mat, levenloos, ongeinspireerd etc.......maar eens even laten inspelen dus ;D

Haha, klinkt zeer bekend. Komt vanzelf goed Patrick. Al kan het wel even duren (weken hier)

Martin
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

patrick_vdb

Hi Martin,

Quote from: Martin_M on November 17, 2004, 08:42:48
Haha, klinkt zeer bekend. Komt vanzelf goed Patrack. Al kan het wel even duren (weken hier)

Gelukkig heb ik de tijd ;) Ook zal de stroomvoorziening voor de HT-ruimte nog aangepakt gaan worden, de ruimte zelf en de akoestische aankleding etc etc....dus ik heb de tijd ;D ;)

mvrg

Patrick

garmtz

Bij mij werd het nooit anders dan wat je omschreef Patrick, ik hoop voor je dat het bijtrekt.

patrick_vdb

Hi,

Hoe hoopvol Garmt, hoe hoopvol ;D

We zien wel wat er gebeurt, als er weinig tot niets verandert gaat íe gewoon de deur uit. Uiteindelijk wil ik toch naar balanced power toe tezamen met correctie dus... ;)

mvrg

Patrick

garmtz

Ik heb de PS Audio PS500 nu in mijn set en het is heeeel veel geld voor een heeel kleine verbetering... Maargoed, ik vraag me toch zowieso af wat filtering echt werkt in mijn set. Isotek gaf nog het beste (meest muzikale, minst 'hoorbare') resultaat.

patrick_vdb

Hi Garmt,

Uitzonderingen bestaan natuurlijk altijd ;)

De Theta is vrij gevoelig voor 'dingen' op het lichtnet, daar verwacht ik toch wel een behoorlijke winst te kunnen behalen. Maar goed, enkel na auditie natuurlijk.

mvrg

Patrick

jaco

#142
Quote from: garmtz on November 17, 2004, 08:56:39
Ik heb de PS Audio PS500 nu in mijn set en het is heeeel veel geld voor een heeel kleine verbetering... Maargoed, ik vraag me toch zowieso af wat filtering echt werkt in mijn set. Isotek gaf nog het beste (meest muzikale, minst 'hoorbare') resultaat.
Komt weinig van de Exactpower ermee vergelijken zo, denk ik he ?

Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

garmtz

Quote from: jaco on November 17, 2004, 09:24:21
Komt weinig van de Exactpower ermee vergelijk zo denk ik he ?

Beetje kromme zin, maar ik heb de ExactPower nog niet getest als je dat bedoelt...

jaco

Quote from: garmtz on November 17, 2004, 09:28:07


Beetje kromme zin, maar ik heb de ExactPower nog niet getest als je dat bedoelt...
Zin rechtgebogen, maar ik had begrepen dat je ook Exactpower wel wilde testen tegelijk met de PS Audio.

Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

garmtz

Quote from: jaco on November 17, 2004, 09:36:28
Zin rechtgebogen, maar ik had begrepen dat je ook Exactpower wel wilde testen tegelijk met de PS Audio.

Tja, liefst wel ja... Kan het nog...? :)  Heb nooit meer wat van de importeur gehoord en dan ben ik ook minder bereid nog iets voor ze te doen, maar als je tijd/zin hebt, je bent welkom!

jaco

Quote from: garmtz on November 17, 2004, 09:41:44


Tja, liefst wel ja... Kan het nog...? :)  Heb nooit meer wat van de importeur gehoord en dan ben ik ook minder bereid nog iets voor ze te doen, maar als je tijd/zin hebt, je bent welkom!
Ja zou wel kunnen, maar ik wil ze niet weken kwijt zijn.

Laat nog wel wat weten.

Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Led

#147
Quote from: FieroGT on July  4, 2004, 19:30:03
Ook weer wat bizars vandaag.  Sinds en tijdje heb ik digitenne en ook CanalPlus.
Sommige zenders had ik slechte ontvangst (en met name Canal Plus).  Leek net een slechte dvd of mpeg filmpje met veel (groene) blokje en een hoop irritant slecht lopend geluid.   

Net toen ik op het punt stond om die mensen van canal plus een flink uit te schelden bedacht ik.  He laat ik de stekkerdoos met de tv en digitenne decoder enzo eens op de Powersource aansluiten.

En jawel weg alle storingen.   Geen blokjes meer of irritante geluidjes.  Lang leve de netfilter.

Groeten
Marc

Sorry, maar dit is *imho* absoluut onzin.
Die "blokjes" / "irritante geluidjes" zijn artifacts van de mpg-codering;
het is *imho* enorm onwaarschijnlijk dat die *verdwijnen* door 'm even op je Powersource aan te sluiten.

Imho gewoon weer een kwestie van wishful-thinking - correct me if I'm wrong uiteraard, ik leer graag wat bij :)

myself

hebben jullie "power-goeroes"  ;D de kemps wel eens vergeleken met de power blocks die monster cable aanbied? of zijn dat filter die de dynamiek uit je versterker slurpen?
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

patrick_vdb

Hi,

Ik heb de Monster stekkerdozen nog niet uitgeprobeerd. Toen ik een paar jaar terug een leuk stekkerdoosje wilde aanschaffen ging mijn interesse ook al uit naar Monster, helaas waren de stekkerdozen toen enkel nog voor de US-markt. Nu lijkt hetzelfde weer te gaan gebeuren met hun regeneratoren/filters, ik wacht ditmaal dus nog maar eens even af totdat deze ook beschikbaar zijn voor de europese markt, en zodoende de keuze wat groter wordt...

mvrg

Patrick