Help, Upgrade en keuzes

Started by RenzovdWolff, June 5, 2019, 13:14:49

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

RenzovdWolff

Goedemiddag allemaal, nieuw op het forum en driftig aan het lezen.

Wij hebben, of beter hadden :sarcasm: een Epson EH-TW6100W.... We kregen last van horizontale, gekleurde strepen die steeds groter werden. Volgens wat zoeken een polarisatie probleem?
Na veelvuldig zoeken, de stoute schoenen aangedaan en de beamer open gegeschroeft om te kijken wat er loos was(stuk wastie toch al :sly:)
Nu vond ik ook een losgebroken, metalen rasterschermpje, wat voor het laatste glaasje zit, voor de lens. Dus ik ben er na 6 jaar kijken en 3 lampen, eigenlijk wel klaar mee.
Dus van zolder tijdelijk een "öuwe" 50"plasma naar beneden gezeuld en tis om te janken :-X .

Met moeders overlegt, gaan we weer voor een beamer of TV, nou na een week kijken op internet en de diverse tv-winkels, de keuze is reuze.......

Nu de hamvraag, ik ben erg gecharmeerd van de WiFi HD optie van Epson, dus dan zou het een EHTW9400W worden, want TV's in een grote maat val je ook op je rug van de prijzen.
Wie heeft een eerlijk advies? TV of een 4K beamer?

Onze zit-afstand is ongeveer 5 meter, de beamer projecteerde op een muur van 274x175 , beeld diagonaal was ongeveer een 126", Dus tja..... , wat is wijsheid?
En de volgende vraag, wat zou een goed bijpassend scherm voor 4K zijn, of andere optie, muur schilderen met speciale verf? De muur is berestrak gestuct, dus tot op heden nog geen scherm gekocht, dit stond wel op de nominatie voor dit jaar. Wij gebruiken de beamer om dus tv en film te kijken ;)

Excuses als het een lange lap tekst geworden is :angel:

Grt,
Renzo

Sjaak_Banaan

Ligt er ook aan hoeveel je gaat kijken denk ik, als dat ding de hele dag aan staat lopen de branduren van de lamp in rap tempo op.
Ik zou er wel een scherm bij kopen als je voor projectie gaat, niet zomaar op de muur.

Wat je ook kan doen is een goedkopere projector kopen met scherm wat uit het plafond komt, met daarachter een tv voor de journaals en minder spannende programma's.
Voor het budget van die projector met scherm heb je ook een mooie tv.
Als de projectieomstandigheden niet ideaal zijn, bijvoorbeeld in een lichte woonkamer, dan zou ik misschien wel gewoon voor een vette tv gaan.
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

RenzovdWolff

Dat de branduren oplopen qua lamp, so be it Sjaak. De TW6100W die we hadden, zat de derde lamp al in :smile:, alleen de beamer zelf heeft de pijp aan Maarten gegeven.
Vwb een vette tv, helemaal mee eens, maar een 75 of 85" Qled zit al gauw over de 3 tot 4000 euro, dan denk ik, neem een scherm en een TW9400W en ik word er  wellicht blij van.
Van 126"projectie, naar nu een 50" HDTV, word ik verdrietig van :D

Sjaak_Banaan

#3
Als je de ruimte mooi kan verduisteren en lampuren boeien niet, dan wordt het wel een stuk gemakkelijker ja. :)
Anders misschien een daglichtscherm kopen, maar daar kunnen onze forumsponsoren vast meer over vertellen.
Je klinkt wel een beetje alsof je de keuze al hebt gemaakt.

Je zou eens op tweakers nog eens in de pricewatch met het aantal inches kunnen schuiven, dan kom je af en toe wel eens iets leuks tegen voor een mooie prijs.
Succes met je zoektocht, ik ben benieuwd wat het uiteindelijk wordt.
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

home@the movies

#4
We hebben net een woonkamer afgewerkt waar ook op de muur wordt geprojecteerd met onze Cinepaint.
kijk hier even voor het resultaat. https://www.facebook.com/Cinedream/
Even naar beneden schillen voor de foto's met projectie op de schouw.

Echt aanraden doen we dit niet maar als een scherm geen optie is vanwege esthetische of budgettaire redenen dan is het wel een mogelijkheid natuurlijk.
In een woonkamer adviseren we zoveel mogelijk Daylight schermen die het invallend licht '"blokkeren" en ook reflecties tot een minimum herleiden.
Je kan kiezen voor een duurder Xtrem screen of voor onze goedkopere Cinepro reeks, ook in Daylight versie.

De TW9400 (W) is een behoorlijke lichtsterke projector, dus wat dat betreft zit je wel goed, in eco mode zeer stil, in hoge lamp stand wel wat luidruchtig.
let wel dat je met scherm en projector toch ook al snel de kaap van 3000 euro gaat overschrijden he ;)
De kijkervaring met een projector is natuurlijk van een heel ander niveau, beeldgrootte is dan wel niet alles maar het doet toch heel wat aan de totaalbeleving van film of series kijken.

Binnenkort hebben we een "garage sale" met heel wat mooie aanbiedingen, zowel schermen als projectoren, ex demo tweedehands enz, wellicht ook interessant om dat even te bekijken.


DrDoo

Je kan ook kijken naar een ultra short throw projector. Zelf heb ik sinds kort een xiaomi ultra short throw. Dit jaar brengen bekendere merken ook ust laser projectoren op de markt. Dit zijn dus laser projectoren met een afgegeven levensduur van 25.000 uur.

Een ust heeft wel echt een recht scherm / muur nodig. Bij mij is mijn scherm niet geheel vlak wat direct tot irritante strepen zorgt.
Ik heb hem ook op een strakke muur gezien en dat plaatje is echt schitterend. De nieuwere modellen waarschijnlijk nog beter. De licht opbrengst vind ik ook buitengewoon goed.

/Michiel

J.A.F._Doorhof

We hebben nog een leuke projector te koop staan in het sponsor gedeelte, denk dat dat wel wat voor je is.
https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=172132.0
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"