Monitor Audio Silver RS6 vs Monitor Audio Gold 100 4g

Started by TheMaestro, June 1, 2019, 15:13:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

botsen


TheMaestro

Quote from: botsen on August  2, 2019, 19:33:08
Toch tijd voor een sub erbij dan?

Dat voegt wel laag toe maar dan ben ik het scherpe randje nog niet kwijt in het hoog.
Ik ga morgen eerst eens mijn aansluitingen nakijken en andere speakerdraad proberen.
"The message is in the music"
Mystère  Ai21, MF M6Si,  Sony X559ES, Sony PS-6750, Fluance RT85, Bluenote Piccolo, JLTi phono stage, Tannoy XT8F, PSB Synchrony One,  Bluesound Vault2.

Ralf67

Welke luidsprekerkabel gebruik je nu ?

En die ging met de RS6 wel goed.

Cobraatje

 Ik ben een ribbon liefhebber en van alle merken die ik ken/ heb gehad(o.a Aurum Cantus, GoldenEar, Scansonic, Dali), vind ik MA het scherpst in het hoog klinken.

fluissie

Quote from: Cobraatje on August  2, 2019, 21:20:26
Ik ben een ribbon liefhebber en van alle merken die ik ken/ heb gehad(o.a Aurum Cantus, GoldenEar, Scansonic, Dali), vind ik MA het scherpst in het hoog klinken.

True ... Vandaar mijn overstap vanaf heel veel ma naar kef

ECHTER zijn de silvers en dan met name de rs serie echt een stuk scherper als de golds qua hoog dus vind ik het nog steeds erg raar dat dat bij ts andersom is  :confused:

ReRichard

#30
Quote from: fluissie on August  2, 2019, 21:24:31
True ... Vandaar mijn overstap vanaf heel veel ma naar kef

ECHTER zijn de silvers en dan met name de rs serie echt een stuk scherper als de golds qua hoog dus vind ik het nog steeds erg raar dat dat bij ts andersom is  :confused:

Ik vind het als eigenaar van een set Gold 100's G4 ook een apart iets dat iemand het hoog als schel zou ervaren. Zuiver en aanwezig ja, maar schel nah (focal chorus 8 serie was een stuk scheller). Maar het zou natuurlijk ook simpelweg een akoestiek of smaakkwestie kunnen zijn.
Front: Monitor Audio Gold 200 5G - Rears: Monitor Audio Gold 100 5G - Center: Monitor Audio Gold C350 - Sub: Arendal 1.5 - Atmos: Q acoustic Qi65s  - Anthem MRX1120 - Panasonic UHD - Nvidia Shield - JVC DLA-N5 - Projecta homescreen deluxe