Monitor Audio Silver RS6 vs Monitor Audio Gold 100 4g

Started by TheMaestro, June 1, 2019, 15:13:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

TheMaestro

Hallo lui, ik heb de RS6 uit de Silver serie, een vloerstaander. Ik wil graag upgraden naar de Gold 100 4e generatie. Dit zijn eigenlijk boekenplank speakers. Ik zou ze uiteindelijk op standaards zetten. Heeft iemand ervaring met beiden? De Gold krijgt ook geweldige reviews.
"The message is in the music"
Mystère  Ai21, MF M6Si,  Sony X559ES, Sony PS-6750, Fluance RT85, Bluenote Piccolo, JLTi phono stage, Tannoy XT8F, PSB Synchrony One,  Bluesound Vault2.

fluissie

 Ja heb ervaring met beiden als je de gx100 bedoeld

RS6 VS gx100 is geen vergelijking .... Appels en peren
Gx100 is een flinke stap beter ,al zou je wellicht wat bass missen

In ruil ervoor krijg je een veel groter en rustiger geluidsveld
Meer detail zonder het getterer vd rs tweeters

Wellicht kun je ook de silver 6 proberen ... Ook een klap beter als de RS6 , budget over ? Dan moet je de silver 8 hebben

TheMaestro

Quote from: fluissie on June  1, 2019, 15:29:27
Ja heb ervaring met beiden als je de gx100 bedoeld

RS6 VS gx100 is geen vergelijking .... Appels en peren
Gx100 is een flinke stap beter ,al zou je wellicht wat bass missen

In ruil ervoor krijg je een veel groter en rustiger geluidsveld
Meer detail zonder het getterer vd rs tweeters

Wellicht kun je ook de silver 6 proberen ... Ook een klap beter als de RS6 , budget over ? Dan moet je de silver 8 hebben

Dank je, maar is de GX niet de serie die voor de 4e generatie zat? We hebben nu inmiddels de 5e generatie.. En als ik de Gold 100 nu eens  zou willen vergelijken met de Silver 200?
"The message is in the music"
Mystère  Ai21, MF M6Si,  Sony X559ES, Sony PS-6750, Fluance RT85, Bluenote Piccolo, JLTi phono stage, Tannoy XT8F, PSB Synchrony One,  Bluesound Vault2.

fluissie

Tussen de gx100 en de serie erna zou niet heel veel verschil in zitten dus mijn ervaring met de serie gold erna zou aardig overeen moeten komen ...

Ik ben nooit verder als de voorgaande silver serie gekomen dus over de huidige silver serie kan ik je niks vertellen

Alhoewel ik de silver 6 beter vind als de Rx6 en de Rx6 weer beter als de RS6 , de huidige 200 zou beter zijn als de silver 6 dus ik verwacht het gat tussen de 4e generatie gold en de huidige silver serie niet heel groot...

Dat gezegd hebbende ; die ribbon tweeter is wel heul er goed hoor en die speelt gewoon een stap hoger als de silver serie tweeters

Tis wel zo als je ooit een surround opstelling wilt maken met de gold serie dan moet je in de gaten houden dat dat een bijzonder dure aangelegenheid wordt (Liep ik met mijn r serie ook tegen aan )

TheMaestro

#4
Quote from: fluissie on June  1, 2019, 21:15:16
:embarassed:Tussen de gx100 en de serie erna zou niet heel veel verschil in zitten dus mijn ervaring met de serie gold erna zou aardig overeen moeten komen ...

Ik ben nooit verder als de voorgaande silver serie gekomen dus over de huidige silver serie kan ik je niks vertellen

Alhoewel ik de silver 6 beter vind als de Rx6 en de Rx6 weer beter als de RS6 , de huidige 200 zou beter zijn als de silver 6 dus ik verwacht het gat tussen de 4e generatie gold en de huidige silver serie niet heel groot...

Dat gezegd hebbende ; die ribbon tweeter is wel heul er goed hoor en die speelt gewoon een stap hoger als de silver serie tweeters

Tis wel zo als je ooit een surround opstelling wilt maken met de gold serie dan moet je in de gaten houden dat dat een bijzonder dure aangelegenheid wordt (Liep ik met mijn r serie ook tegen aan )

Wat je dus zegt is dat de Gold100 een betere is dan de Silver 200 maar misschien de typische eigenschappen van een vloerstaander mist. Ik denk wel dat bij monitor modellen plaatsing en akoestiek belangrijker zijn dan bij vloerstaanders. Kan dat kloppen? Ben een beetje aan het shoppen op MP en kom een set Gold100 tegen voor €800,- en een set Silver 200 voor €1100,- Wat zou jij dan doen?
"The message is in the music"
Mystère  Ai21, MF M6Si,  Sony X559ES, Sony PS-6750, Fluance RT85, Bluenote Piccolo, JLTi phono stage, Tannoy XT8F, PSB Synchrony One,  Bluesound Vault2.

fluissie

Als ik moest keuzen zou ik zeker voor de gold gaan....

Tis idd wel zo dat de silver vloerstaanders je wat meer fundament in het laag geven maar ik zou dit oplossen met een mooi BK subje erbij  :thumbs-up:

Plaatsing en vooral akoestiek is zeker een ding maar spelen bij beide speakers gewoon een rol dus daar zou mijn keuze niet van afhangen

fluissie

Op je laatste vraag ; zeker de gold 100 en voor de resterende 300 een mooi BK subje 2e hands op de kop tikken

TheMaestro

Quote from: fluissie on June  1, 2019, 21:30:23
Op je laatste vraag ; zeker de gold 100 en voor de resterende 300 een mooi BK subje 2e hands op de kop tikken

Heb wat mindere audiofiele kennis.  ??? BK subje??
"The message is in the music"
Mystère  Ai21, MF M6Si,  Sony X559ES, Sony PS-6750, Fluance RT85, Bluenote Piccolo, JLTi phono stage, Tannoy XT8F, PSB Synchrony One,  Bluesound Vault2.

fluissie

 Sorry  :colgate:

Een subwoofer van het merk BK , fraaie afwerking, degelijk  en zeer veel waar voor je centjes  :thumbs-up:

Denk aan een BK xxls400 of BK xls200

TheMaestro

Quote from: fluissie on June  1, 2019, 21:37:08
Sorry  :colgate:

Een subwoofer van het merk BK , fraaie afwerking, degelijk  en zeer veel waar voor je centjes  :thumbs-up:

Denk aan een BK xxls400 of BK xls200
Dank je, ga ik me eens in verdiepen. Ander vraagje nog als het mag. De Dali Suite 2.8 trekken ook mijn aandacht vanwege de super reviews maar is al een oud model. Maar hoe zouden die zich verhouden tot de  MA's?
"The message is in the music"
Mystère  Ai21, MF M6Si,  Sony X559ES, Sony PS-6750, Fluance RT85, Bluenote Piccolo, JLTi phono stage, Tannoy XT8F, PSB Synchrony One,  Bluesound Vault2.

fluissie

Zou er absoluut niet over twisten tussen de golds en de Dali suite ....hands down de golds

Als je toch een ander merk wilt overwegen dan de ma gold ,
Kef r300 !!!! :headbanging: (staat een set op MP met stands voor 750)

TheMaestro

Quote from: fluissie on June  1, 2019, 21:49:53
Zou er absoluut niet over twisten tussen de golds en de Dali suite ....hands down de golds

Als je toch een ander merk wilt overwegen dan de ma gold ,
Kef r300 !!!! :headbanging: (staat een set op MP met stands voor 750)
Gezien. Ik vind de Gold100 4g visueel dan toch aantrekkelijker, die is in dark walnut erg mooi afgewerkt. En de Dali's krijgen dan overwegend goede reviews maar die vind ik erg " plankje tegen plankje" qua afwerking.
"The message is in the music"
Mystère  Ai21, MF M6Si,  Sony X559ES, Sony PS-6750, Fluance RT85, Bluenote Piccolo, JLTi phono stage, Tannoy XT8F, PSB Synchrony One,  Bluesound Vault2.

fluissie

Dan gewoon voor de golds gaan.... Je bent immers ook tevreden met je rs tot dusver

Had die gx100 ook in dark walnut samen met benw fs stands (oude serie )  :wub:

TheMaestro

Quote from: fluissie on June  1, 2019, 22:21:22
Dan gewoon voor de golds gaan.... Je bent immers ook tevreden met je rs tot dusver

Had die gx100 ook in dark walnut samen met benw fs stands (oude serie )  :wub:
Waaruit blijkt dat diverse stands onder de Golds passen. Dank je!
"The message is in the music"
Mystère  Ai21, MF M6Si,  Sony X559ES, Sony PS-6750, Fluance RT85, Bluenote Piccolo, JLTi phono stage, Tannoy XT8F, PSB Synchrony One,  Bluesound Vault2.

fluissie

#14
Moment

Gevonden


mijkie

Ik had t kleine broertje, de GX50 met sub, erg mooi
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

TheMaestro

"The message is in the music"
Mystère  Ai21, MF M6Si,  Sony X559ES, Sony PS-6750, Fluance RT85, Bluenote Piccolo, JLTi phono stage, Tannoy XT8F, PSB Synchrony One,  Bluesound Vault2.

DofN

Quote from: fluissie on June  1, 2019, 21:30:23
Op je laatste vraag ; zeker de gold 100 en voor de resterende 300 een mooi BK subje 2e hands op de kop tikken

Eens, de Gold klinkt t.o.v. de silver een stuk beter in het mid en hoog. Rustiger, natuurlijk. Ik vond het een wereld van verschil. Ik ben fan van de Dali Suite Serie 2.x maar die is een klasse lager dan de Gold en veel beter dan de silver serie van MA, terwijl de silver serie nog een stuk duurder is?

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

TheMaestro

Quote from: doorofnight on June  2, 2019, 12:33:05
Eens, de Gold klinkt t.o.v. de silver een stuk beter in het mid en hoog. Rustiger, natuurlijk. Ik vond het een wereld van verschil. Ik ben fan van de Dali Suite Serie 2.x maar die is een klasse lager dan de Gold en veel beter dan de silver serie van MA, terwijl de silver serie nog een stuk duurder is?
Hier mag ik uit opmaken dat je de Suite 2.8 hoger inschat dan mijn huidige RS6 set?
Ik zelf heb de Suite 2.8 nog nooit gehoord. Kun je ongeveer aangeven waar de verschillen zitten?
"The message is in the music"
Mystère  Ai21, MF M6Si,  Sony X559ES, Sony PS-6750, Fluance RT85, Bluenote Piccolo, JLTi phono stage, Tannoy XT8F, PSB Synchrony One,  Bluesound Vault2.

DofN

Het blijft subjectief hé, dat weet je!? Ik heb de Suite 2.8 nooit naast de RS6 gehoord. Ik vond het midhoog en hoog van de Suite 2.8 mooier.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

TheMaestro

Quote from: doorofnight on June  2, 2019, 14:19:51
Het blijft subjectief hé, dat weet je!? Ik heb de Suite 2.8 nooit naast de RS6 gehoord. Ik vond het midhoog en hoog van de Suite 2.8 mooier.
Dank je!
"The message is in the music"
Mystère  Ai21, MF M6Si,  Sony X559ES, Sony PS-6750, Fluance RT85, Bluenote Piccolo, JLTi phono stage, Tannoy XT8F, PSB Synchrony One,  Bluesound Vault2.

TheMaestro

Morgen ga ik ze ophalen..........de MA Gold 100's..... in Assen.
Wordt vervolgd met luisterervaringen.
"The message is in the music"
Mystère  Ai21, MF M6Si,  Sony X559ES, Sony PS-6750, Fluance RT85, Bluenote Piccolo, JLTi phono stage, Tannoy XT8F, PSB Synchrony One,  Bluesound Vault2.

fluissie

 :pompom: :thumbs-up: leuk !
Laat inderdaad weten wat je er van vind

mijkie

Quote from: TheMaestro on June  6, 2019, 23:48:00
Morgen ga ik ze ophalen..........de MA Gold 100's..... in Assen.
Wordt vervolgd met luisterervaringen.

ik denk een hele mooie luidspreker !!
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

TheMaestro

Na enkele weken luisteren toch effe een update.

De  Golds 100 4G brengen me vooralsnog niet wat ik verwacht had, in een ander topic had ik hier al iets over gezegd.
Het hoog klinkt soms schel en irritant en toch mis ik een beetje het mooie laag van de RS6. Maar daar was ik inderdaad alhier al voor gewaarschuwd.
Ligt er ook een beetje aan wat voor muziek ik draai, ik hou van 70's disco met veel orchestraal, Barry White, Salsoul Orchestra, MFSB etc. Dan komt het wat "geperst" de speakers uit. Draai ik smooth jazz bv. dan gaat het al een stuk beter.
"The message is in the music"
Mystère  Ai21, MF M6Si,  Sony X559ES, Sony PS-6750, Fluance RT85, Bluenote Piccolo, JLTi phono stage, Tannoy XT8F, PSB Synchrony One,  Bluesound Vault2.