Upgrade vanaf TW5000

Started by bfrqrv, May 31, 2019, 09:50:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

bfrqrv

Zit al een hele poos vanaf de release datum met de TW5000. Mijn TV kan inmiddels HDR en UHD en ik begrijp dat ik een gelijk plaatje op een beamer niet ga krijgen. Ik heb mij ingelezen in de hoe en waarom. Mijn bron materiaal is veel UHD HDR en haal dat er op de TW5000 dus niet uit. Toch is het nog steeds een heel mooi plaatje. Gisteren The Revenant gekeken (polarisatie aan) en bedacht mij toen wat zijn de instap modellen tegenwoordig waarmee ik dit plaatje een stap beter krijg. Ik neem aan een projector die 4k simuleert en HDR simuleert.
Wat is de eerstvolgende no-brainer zeg maar.

reza

Wat dacht je van een JVC 7900 :inlove:
Er is er nu volgens mij nog 1 te koop bij Marcel.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

jantje112

Inderdaad, een X7x00 nieuw of 2e hands afhankelijk van je budget.

bfrqrv

Ik probeer mijn vraag wat te nuanceren, maar het blijft lastig omdat het snel op een koopadvies lijkt.
Ik bedoel dus de eerstvolgende zichtbare stap. Dan rijst natuurlijk de vraag wat vind ik een stap en wat wil ik zien in die stap.
Als basis dus nog steeds even de TW5000 nemen. Ik kan mij voorstellen dat er winst is te behalen in de resolutie en misschien wel iets in HDR simulatie. Dat zou ik winst vinden.

De aanbevolen toestellen zijn rond de 4000 Euro zie ik. Als dat de eerste toestellen zijn die een goeie stap verbetering laten zien is mijn vraag beantwoord.
Hoe zit het dan met die goedkopere modellen tussen de 1000-2500 Euro, zijn die niet echt een upgrade stap t.o.v. de TW5000?

Tabcam

Je wilt dus een beamer met 4k, HDR (mag met truukjes bereikt) op het niveau van een hedendaagse TV. Waar kan ik tekenen?  :tongue2:

Ik plaag je, :angel:, maar denk tevens dat het lastig wordt. Alleen HDR al is een minder sterk punt van de instapmodellen. Ik denk dat velen geïnteresseerd zijn als iemand er één gevonden heeft  :clapping:!
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

bfrqrv

Quote from: TabCam on May 31, 2019, 11:57:59
Je wilt dus een beamer met 4k, HDR (mag met truukjes bereikt) op het niveau van een hedendaagse TV. Waar kan ik tekenen?  :tongue2:

Ik plaag je, :angel:, maar denk tevens dat het lastig wordt. Alleen HDR al is een minder sterk punt van de instapmodellen. Ik denk dat velen geïnteresseerd zijn als iemand er één gevonden heeft  :clapping:!

Thx, moest wel lachen, ook omdat ik nu ook weet dat mijn vraag helder is ^^
Ik probeer er inderdaad achter te komen wat de stappen zijn en niet een "smaak of wat wil je nu precies "discussie te starten. Wat zijn overall de stappen in het projector wezen op dit moment, beginnende van een TW5000 en verder.

home@the movies

De eerstvolgende "No Brainer" is een Epson TW9400, geen native 4K maar E-shift, een zeer mooi contrast, veel licht en met de juiste instelling best een mooi HDR plaatje te behalen.

Volgende stap is inderdaad een JVC X7900, die doet het uiteraard op alle vlakken (of de meeste) nog een stuk beter dan de JVC.

Ik zou ook zeker eens naar wat ex demo of tweedehands toestellen kijken, daar staan ook mooie zaken bij.
Zelf hebben we nog een paar toestellen staan, oa een Sony VW260, een JVC, enz.