Back up TV-tje ook problemen, geen sync noch geluid via hdmi

Started by donaldk, May 28, 2019, 14:22:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

donaldk

De grote CRT is kaduuk, vorige week een keertje weer vol beeld gehad voor even, daarna alleen nog maar onderste helft. Dus zojuist de kleine Aristona van zolder gehaald. DVB-T box aangesloten en beeld, maar beeldbuis zag er goed uit, het beeld echter niet, dat was compleet 'verzerrt'. Ook was er geen geluid. Ik heb de kabel dus nog eens aangesloten op de TV van mojn moeder en die gaf beeld en geluid. Dus de kabel was niet opeens kapot. Scart kabel nog een paar maal goed in de connector gedrukt. Dat haalde niks uit.

Dus ja wat doe je deraan?!

HJ

Geen hdmi? Anders chromecast met ziggo proberen?

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk


donaldk

Nee joh enkel scart en een din antenne ingang. Ding was onze back up voor als er opeens een TV stuk gaat. Zoals gezegd mijn 32" CRT is kaduuk.

Ik heb ook nog een actief stereosetje speakers van de Philips TV en van de oude Sony passief center of is het basspeaker plus twee losse speakers liggen. Nog wta mee te doen,of ook maar naar de milieustraat gelij met de grote bak?

Mokumer45

Instellingen aangepast van de TV en de Media box aan de nieuwe situatie?
Huiskamer: AVR: Denon AVC-X4700H, Speakers: Teufel T400 Mk2, Teufel Cubycon 5.1 met bijbehorende Subw , Teufel Reflekt, 2e Subw: Sony SA-WMS535, Audio Streamer: Teufel Raumfeld Connector 2, 4K Speler: Sony UBP-X800, DAT Rec: Sony DTC-55ES, Cassette Rec: Sony TC-K630ES, DVD/Video Rec: Sony RDR-VX450, Pick-up: Dual CS-429 met Shure M97XE of Ortofon 2M Red of Audio Technica AT-VM95EN element, Phono Amp: Teufel PhonoStation 1, Media Box: UPC Pace DRC7111, div. Headphones, o.a. Sony MDR-DS6500, TV: Sony 49X8305C.
 Extra: Micro System: Sony CMT-CPX1. Slaapkamer: nog div. apparaten.

donaldk

Quote from: Mokumer45 on May 28, 2019, 16:25:03
Instellingen aangepast van de TV en de Media box aan de nieuwe situatie?

Even gekeken, want geluid kon in de box op mute hebben gestaan zag ik bij heraansluiting op de normale TV. Maar A/V uitgangs instellingen zijn al Pal, 4:3, Type TV negeren. Enige dat een probleem zou kunnen vormen is dus RGB in plaats van YUV of CVBS over de scart. Tjeetje wat was er opeens een berg ruis in beeld bij die laatste twee. Dat was op de LCD heel duidelijk. Ook YUV zonder andere instelling TV monochrome beeld. Dus dan zou het daarop kunnen vallen.

Morgen maar eens kijken, TV-tje staat nu even in de schuur. Bij gebruik moet er zowieso een lapje overheen.

donaldk

CVBS did the trick. Beeld trilt een beetje, maar op kleine buisje is niet echt duidelijk extra ruis en storing te zien, zoals op de plasma, bij overschakelen van rgb naar cvbs.

jantje112

Is er een reden dat je niet de stap durft te maken naar lcd of plasma? Je koopt 2e hands voor 100 euro een 50" plasma

Tabcam

En voor minder dan €140 heb je een nieuwe 32" TV. Zou ik niet moeilijk voor doen en de oude spulletjes naar de milieustraat brengen.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

donaldk

Quote from: jantje112 on May 31, 2019, 07:54:13
Is er een reden dat je niet de stap durft te maken naar lcd of plasma? Je koopt 2e hands voor 100 euro een 50" plasma

Tuurlijk wel. Even rustig rondkijken.

Ik gebruik hem niet zo intensief meer als vroeger, toen lag ik veel wakker en als ik in slaap viel draaide hij gewoon door, dus hij heeft zijn uren wel gemaakt. Mijn vader is nu een goede vijf en half jaar dood, dus het moet het najaar ervoor geweest zijn dat we hem hebben gehaald bij Stephan, dus zes en half jaar geleden. Dus zeker zes jaar veel plezier van gehad.

Ik heb het TV-tje even neergezet is echt mini, maar ja ik heb ook geen nieuwe KPN DVBT2 box voor deze kamer besteld, slechts twee, want ze willen 5,- euro per maand voor een dingetje dat 5 seconden nodig heeft om van de ene naar het andere kanaal te gaan. Niet bepaald Zap.

De oude gekochte en reeds eenmaal gerepareerde Samsung box doet het nog een week.

Al heb ik nog geen email bevestiging binnen na enkele uren.

donaldk

Oh ja, ik heb nog een net niet antieke Betamax toploader staan.

We hebben nog een stevige JVC S-VHS recorder.

Ik heb nog een losse tuner en standaard VHS recorder.

En natuurlijk nog anderhalve Barco BV600 CRT projector.

Plus nog een Sony klassieker projectiedeel van twee delige front projectie TV. De VPH 7222 volgens mij, uit het hoofd.