Crown xli 2500 voor aansturing subwoofer?

Started by fluissie, May 27, 2019, 21:52:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Janbo

Zo'n beetje alle goedkope PA versterkers zakken in qua vermogen in het (sub) laag. Bij 'veel voor weinig' houd je dan nog steeds flink wat over natuurlijk. Echte touring versterkers van Labgruppen, MC2 en Powersoft doen het onder de zeg 40hz veel beter (lees: stabiliteit, rendement en ook decibels) maar die kosten ook een smak meer geld.

fluissie

Ja mooi .....

Maar Niet echt logisch om een pa bak van 2000 tot 4000 te kopen voor een driver van 400 euro omdat deze iets stabieler zijn

Mc T

Op mijn zoektocht voor een amp voor mijn JBL 4642A subje (4 ohm) een stapeltje PA versterkers geleend. Wat ouder, splinternieuw, cheap, niet cheap. Gebrugd op 4 ohm, -24db op 15hz laagaf. En dan maar duwen met tracks met infra-informatie. Opvallend was dat fabrieksopgave voor hoge wattages niet perse resulteerde in hoog spl/ snel in clip. Een aantal amps kregen het snel (te-) warm en/of lieten de elektriciteitsmeter gieren. Niet alle versterkers houden van (infra-) laag, maakte er in het (infra-) subbereik er een rommeltje van of lijken afgeknepen te worden zo vroeg als 30 รก 40hz (?).  Vanuit goede match met mijn subje (strak/recht/ duwen), cheap, het niet warm krijgen op 4 ohm, op (onverstandig-)hoge volumes geen clip. Het is een refurbished Stage Accompany ES10 geworden. Een oud werkpaard op oud hout ;-)     

Janbo

Het is wel meer dan iets stabieler en kan tot wel 10db schelen. Daarnaast houden deze amps het infra langer vast zonder terug te regelen. Voor sommigen geldt dat ze iets goeds willen en het geld hebben. Maar je kunt ook gebruikt goede eindtrappen krijgen. Een qsc pl4, crown cts2000, powersoft digam is wel te vinden en die gaan prima. Of inderdaad een vetter klinkende old school zoals SA of een Crest8001. Wordt warm en niet te tillen maar 'vet' klinken ze.

fluissie

#29
Ach op het avs forum zijn hele volksstammen die met crown
xls hun 15 en 18 inch sub aan sturen dus het zal nogal los lopen denk ik zo .....

Plus als t tegenvalt komt er toch een hypex sub plate amp op te draaien , zijn zeker stabiel en kosten een fractie van de exotische pa amps