Bestaat het? Een USB plug om de voeding te ontkoppelen?

Started by Kwabbernoot, May 21, 2019, 09:30:30

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kwabbernoot

Ten eerste weet ik niet of ik deze vraag in de juiste categorie stel.

Ik heb een Audioquest DragonFly aan mijn computer hangen. Nu merk ik dat een Audioquest Jitterbug ertussen veel invloed heeft op de kwaliteit van de geluidsweergave.

Ik vraag mij nu af hoe het zou zijn als ik de DragonFly zijn eigen stroomvoorziening zou geven. Ik vraag mij dus af of er een USB koppelstukje bestaat waarbij de stroomvoorziening door een ander apparaat dan de computer kan worden geleverd.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is geworden.

Groeten...

mijkie

Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Kingpin

Quote from: Kwabbernoot on May 21, 2019, 09:30:30
Ten eerste weet ik niet of ik deze vraag in de juiste categorie stel.

Ik heb een Audioquest DragonFly aan mijn computer hangen. Nu merk ik dat een Audioquest Jitterbug ertussen veel invloed heeft op de kwaliteit van de geluidsweergave.

Ik vraag mij nu af hoe het zou zijn als ik de DragonFly zijn eigen stroomvoorziening zou geven. Ik vraag mij dus af of er een USB koppelstukje bestaat waarbij de stroomvoorziening door een ander apparaat dan de computer kan worden geleverd.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is geworden.

Groeten...
De DragonFly wordt gekoppeld aan de jitterbug die weer op de pc wordt aangesloten (usb poort).
Waarom alleen de Dragonfly van stroom voorzien die vervolgens weer de jitterbug ingaat die gevoed wordt door de pc ?

Ik zou beide (DragonFly en Jitterbug) op elkaar aansluiten en een verloopje maken naar je pc waarbij de stroomtoevoer vanuit de pc wordt onderbroken en aan de kant van de jitterbug de voedingsdraden op een externe voeding aansluiten.
Zo voed je beide apparaten met een goede voeding.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Kwabbernoot

#3
Quote from: mijkie on May 21, 2019, 09:56:43
Zoiets ?

https://ifi-audio.com/products/gemini3-0/

Close. Maar net niet helemaal. Bedankt voor het meedenken.  :thumbs-up:

Quote from: Kingpin on May 21, 2019, 10:25:13
De DragonFly wordt gekoppeld aan de jitterbug die weer op de pc wordt aangesloten (usb poort).
Waarom alleen de Dragonfly van stroom voorzien die vervolgens weer de jitterbug ingaat die gevoed wordt door de pc ?

Ik zou beide (DragonFly en Jitterbug) op elkaar aansluiten en een verloopje maken naar je pc waarbij de stroomtoevoer vanuit de pc wordt onderbroken en aan de kant van de jitterbug de voedingsdraden op een externe voeding aansluiten.
Zo voed je beide apparaten met een goede voeding.

:-*
Ik was dus niet duidelijk.  :) Wat jij hier voorstelt is exact wat ik wil. Waarbij dan nog wel de vraag is of de jitterbug voor of na de externe voeding komt.
Maar ik weet wel dat ik zelf nooit zo'n verloopje kan maken.

Groeten...

Kingpin

Quote from: Kwabbernoot on May 21, 2019, 10:51:38
Close. Maar net niet helemaal. Bedankt voor het meedenken.  :thumbs-up:

:-*
Ik was dus niet duidelijk.  :) Wat jij hier voorstelt is exact wat ik wil. Waarbij dan nog wel de vraag is of de jitterbug voor of na de externe voeding komt.
Maar ik weet wel dat ik zelf nooit zo'n verloopje kan maken.

Groeten...
Goedkoopste zou zijn om een klein verlengstekkertje te halen en net voor de jitterbug op 1 of andere manier de voedingslijnen (2) eruit zien te krijgen (en die verlengen).
Zo draaien zowel de Jitterbug als je DragonFly op de externe voeding. Gezien de USB zal dit wel 5V, max 500mA voor USB2.0 of 900mA voor USB3.0 zijn (meen ik).
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Kjelt

Ik zou een powered USB hub gebruiken
en anders kijk eens naar een USB isolator die zijn soms wel verkrijgbaar met externe voeding.

Kingpin

Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Nahpets

iFi heeft hiervoor de Purifier, de iUSB Power en de Gemini. (en laat ik daar nu net een setje van over hebben :wink :wink)
AQVox heeft USB Low-Noise 5V Isolated Linear Power Supply

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Tabcam

Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Kingpin

Quote from: TabCam on May 21, 2019, 13:33:30
Die is USB1.1. Kan werken maar ook voor problemen zorgen.
Uit m'n hoofd 12Mbit toch ... voor beetje audio voldoende.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Tabcam

Quote from: Kingpin on May 21, 2019, 13:59:39
Uit m'n hoofd 12Mbit toch ... voor beetje audio voldoende.
Voor audio qua snelheid ja, qua compatibiliteit is het een gok(je).
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Kingpin

Quote from: TabCam on May 21, 2019, 14:53:35
Voor audio qua snelheid ja, qua compatibiliteit is het een gok(je).
Waarom?

De spec zegt niets over usb1.1 of hoger, alleen "Asynchronous USB Streamlength" .. nou ja das al standaard bij USB.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Kwabbernoot

Quote from: Kjelt on May 21, 2019, 11:36:20
Ik zou een powered USB hub gebruiken
en anders kijk eens naar een USB isolator die zijn soms wel verkrijgbaar met externe voeding.

Ik heb de jitterbug/dragonfly nu in een dock zitten. Dat komt denk ik aardig overeen met een powered hub. Hoe groot is dan nog de kans dat een andere voeding mij een verbetering brengt?

Quote from: Nahpets on May 21, 2019, 12:27:17
iFi heeft hiervoor de Purifier, de iUSB Power en de Gemini. (en laat ik daar nu net een setje van over hebben :wink :wink)
AQVox heeft USB Low-Noise 5V Isolated Linear Power Supply


Beide nogal dure oplossingen lijkt mij zo. Tenzij jij een enorm lage prijs in gedachten hebt natuurlijk (:wink :wink)  :laugh:

Groeten...

Tabcam

Quote from: Kingpin on May 21, 2019, 15:45:36
Waarom?

De spec zegt niets over usb1.1 of hoger, alleen "Asynchronous USB Streamlength" .. nou ja das al standaard bij USB.
Omdat een spec niet alles zegt en het nu eenmaal oudere technologie betreft waarbij upwards compatibility  moeilijk voor te ontwerpen is. Er zijn genoeg gevallen bekend dat het niet werkt ondanks dat het electronisch geen probleem is, zoals drivers die niet willen installeren.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Kingpin

Quote from: TabCam on May 21, 2019, 16:20:48
Omdat een spec niet alles zegt en het nu eenmaal oudere technologie betreft waarbij upwards compatibility  moeilijk voor te ontwerpen is. Er zijn genoeg gevallen bekend dat het niet werkt ondanks dat het electronisch geen probleem is, zoals drivers die niet willen installeren.
"Streamlength requires no additional drivers, making DragonFly virtually plug-and-play for Apple, Windows, iOS, and Android users."

Je hebt wel gelijk hoor, is ook beetje OS versie afhankelijk natuurlijk, maar wat ik zo kan zien wordt er niet specifiek bijgezegd welke USB versie, vandaar.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Kjelt

Quote from: Kwabbernoot on May 21, 2019, 15:57:17
Ik heb de jitterbug/dragonfly nu in een dock zitten. Dat komt denk ik aardig overeen met een powered hub. Hoe groot is dan nog de kans dat een andere voeding mij een verbetering brengt?
Onmogelijk te beantwoorden. Voedingen van computerapparatuur zijn vaak minimaal qua kosten, een degelijke lineaire voeding zou best nog wat verbetering teweeg brengen. Eentje lenen en testen (luisteren).

Ralf67


Kwabbernoot