Subwoofer advies gevraagd

Started by Mickster, May 20, 2019, 15:43:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Tabcam

Quote from: Mickster on May 21, 2019, 16:16:48
Bedankt heren, het is mij nu eindelijk duidelijk! Ben erg benieuwd hoe een sub het geheel verbeterd. Tot nu toe altijd alleen stereo (2.0) gespeeld. Nu ik de set ook aan een televisie heb gehangen, is een sub wel nodig denk ik.
Met Kef LS50 lijkt me een subwoofer sowieso op zijn plaats :headbanging:.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Mickster

Quote from: TabCam on May 21, 2019, 16:23:22
Met Kef LS50 lijkt me een subwoofer sowieso op zijn plaats :headbanging:.

Waarschijnlijk zeker waar. Al woon ik in de stad in een hoekwoninkje dus met bovenburen en één naaste buur dus ik zal de sub zeker niet altijd aanzetten haha.

Is er nog een juiste methode om de subwoofer en versterker aan- en uit te zetten trouwens? Of maakt het niet uit welke ik eerst aan of uitzet.

noot87

Waarom zou je hem niet altijd aanzetten? Je hoeft hem niet altijd op maximaal volume te zetten.  Goed afgesteld zullen buren er niet zo heel veel last van hebben.
NAD M10 + KEF R7 + Rythmik FV15HP

Mickster

Quote from: noot87 on May 21, 2019, 18:40:59
Waarom zou je hem niet altijd aanzetten? Je hoeft hem niet altijd op maximaal volume te zetten.  Goed afgesteld zullen buren er niet zo heel veel last van hebben.

Ja wordt even spelen ermee en vragen aan de buren of ze er geen last van hebben. Ik ben meestal wel tot een uur of half één wakker met de tv aan dus moet dan natuurlijk niet doorbonken dat de buren niet kunnen slapen.

De verkoper van de REL heeft er helaas geen Speakon kabel meer bij. Kan je dat ergens in Nederland kopen? Zie ze eigenlijk op Ebay in Engeland.

tonv

Ik heb er nog 1 liggen, stuur maar even een pb

Mickster

Quote from: tonv on May 21, 2019, 21:09:42
Ik heb er nog 1 liggen, stuur maar even een pb

Als het goed is heb ik je een PB gestuurd, maar ik zie hem niet staan in mijn inbox.

H&C Hifi

zelf maken is ook niet lastig.

Gewoon een 3 aderige kabel en een speakonstekker :)


Mickster

Quote from: HcHifi.nl on May 22, 2019, 10:21:10
zelf maken is ook niet lastig.

Gewoon een 3 aderige kabel en een speakonstekker :)

Nog nooit eerder kabels gemaakt en ik ben veel te bang dat ik iets verkeerd doe waardoor ik iets opblaas.

tonv

Quote from: Mickster on May 21, 2019, 21:23:38
Als het goed is heb ik je een PB gestuurd, maar ik zie hem niet staan in mijn inbox.


PB ontvangen, PB retour

Mickster

Gisteren de Rel T7 aangesloten op mijn nieuwe set. Uiteindelijk de Zu Audio Union speakers gekocht ipv de Kef LS50. Die komen nog wel een andere keer. Bevalt erg goed. Heb de Rel tussen audiomeubel en rechterspeaker gezet en zo ingesteld dat ik hem niet 'hoor'. Voor muziek echt erg fijn. Voor films waarschijnlijk iets te weinig als je explosies en dergelijke echt wilt voelen, maar ik kan het volume dan natuurlijk nog op max zetten.

Dank iedereen voor het advies en Ton voor de kabel!