Denon of Pioneer receiver met kefs.

Started by )p(, May 12, 2004, 09:25:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

)p(

Wij hebben onlangs een panasonic ptae-500 projector aangeschaft. Nu willen we graag een goede surround set aanchaffen om het ht gevoel compleet te maken. Na een aantal luistertests gaan we verschijnlijk voor een set met 4x kef xq1's en een kef psw2010 sub.

Wat betreft receivers zijn we er nog niet uit. Op dit moment hebben we in de woonkamer nog steeds kef q90's met denon en daar zijn we nog steeds zeer tevreden over.  De nieuwe set komt in een andere kamer van ongeveer 6x4. Omdate we al een kef/denon combo hebben ging onze eerste gedachte voor de nieuwe set uit naar een Denon receiver. Maar ik heb de xq1 nu ook met een pioneer versterker gehoord en dat klonk wellicht zelfs beter dan de Denon 1804 die ik eerst op het oog had. En veel meer opties en automatische instelling via een microfoontje. Afijn wat denken jullie welke van de volgende receivers de beste keus is. De set zal zowel voor film als muziek gebruikt worden. Muziek voornamelijk moderne klassieke muziek (Webern, Boulez etc.).

1. Denon avr-1804. Relatief goedkoop en klonk erg helder en rustig.

2. Denon  avr-2803. Niet gehoord. Stuk duurder...is het de meerprijs wel waard.

3. Pioneer vsx-ax3. Klong geweldig, erg veel mogelijkheden maar een stuk duurder.

4. Pioneer vsx-d912. Niet gehoord. Maar wellicht een goed goedkoper alternatief voor de ax3.


Peter

Aries

Ik heb zelf net de Pioneer AX5i bij mezelf geinstalleerd. Is qua mogelijkheden zo'n beetje gelijk met de AX-3. Ik vind het geluid geweldig en vind de automatische inregeling met MCACC echt fan-tas-tisch. Hij doet alles vanzelf. Daardoor heb je zonder overdrijven in een kwartier je systeem up en running. Daarnaast kun je het ook handmatig bijstellen als je wilt. In ieder geval ben ik heel tevreden over de bediening van het geheel.

Oftewel, ik ben een Pioneer fan geworden. De AX-3 is overigens al voor 700 euro's te koop.

)p(

Quote from: Aries on May 13, 2004, 09:55:13
Ik vind het geluid geweldig en vind de automatische inregeling met MCACC echt fan-tas-tisch. Hij doet alles vanzelf. Daardoor heb je zonder overdrijven in een kwartier je systeem up en running.

Ja dat leek mij inderdaad ook erg handig van de Pioneers! De nieuwe Denon 3805 heeft ook een dergelijke mogelijkheid maar ligt buiten het budget dat wij ons zelf gesteld hebben. (Maar wat heeft die 3805 een blitse afstandbediening!)


Peter


Snowshard

VPV, Heb je onderhand al de pioneer 912 gehoord? Ik zoek namelijk ook een receiver? en hoe klonk die denon 1804 precies? (Qua bas, midden, hoog en detail)

Starred

De AX3 kan je tegenwoordig toch al voor iets van 800 Euro krijgen? Scherpe prijs voor de kwaliteit van het gebodene. En matched erg goed met Kef

)p(

Quote from: Snowshard on May 18, 2004, 23:19:22
VPV, Heb je onderhand al de pioneer 912 gehoord? Ik zoek namelijk ook een receiver? en hoe klonk die denon 1804 precies? (Qua bas, midden, hoog en detail)

Nee nog niet. Ik heb besloten nog even te wachten op de denon 2805 voordat ik weer ga luisteren en een definitieve beslissing maak.

Het midden hoog leek in het strijkkwartet nr 5 van Bartok in vergelijking met de pioneer minder open en gedetailleerd (Strijkkwartet nr 5 van Bartok.) Voor mijn gevoel klinkt mijn huidige denon versterker met de q90's soepeler dan de combinatie denon 1804 en de xq1's. En dat viel me tegen...pas met de Pioneer vsx-ax3 had ik het idee dat de xq1 beter klonken dan mijn huidige set.

peter

Vincent

Denk dat de AX3 in dit geval de beste keus
zal zijn hij bied zonder meer de meeste
mogelijkheden en als je hem voor rond de
800 eur kan vinden dan heb je en zeer goede koop.

Mvg

Vincent

Snowshard

Vreemd, ik had altijd het idee dat pioneer een beetje slecht presteerd met muziek, ongecontroleerde boemerige bas en te snijdend hoog. Maar de ax3 is wel een vreselijk mooi model qua uiterlijk en qua functies. Als je die goed vind klinken moet je die inderdaad maar nemen.

Maar komt van denon een nieuw model? 2805? komt er dan ook een opvolger voor de 1804?

)p(

Quote from: Snowshard on May 19, 2004, 08:59:32
Vreemd, ik had altijd het idee dat pioneer een beetje slecht presteerd met muziek, ongecontroleerde boemerige bas en te snijdend hoog. Maar de ax3 is wel een vreselijk mooi model qua uiterlijk en qua functies. Als je die goed vind klinken moet je die inderdaad maar nemen.

Maar komt van denon een nieuw model? 2805? komt er dan ook een opvolger voor de 1804?

Ja eind juni zou de 2805 moeten uitkomen. Het kleinere broertje van de 3805 die al leverbaar is. Deze hebben ok net als de Pioneer een automatische setuyp van de speaker met gebruik van een microfoon.

http://www.areadvd.de/news/2004/200405/040520040001.shtml

Peter