Hoe stabiele Wifi dekking in mijn nieuwe huis?

Started by Remco, May 17, 2019, 13:35:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Remco

Quote from: Dura on May 21, 2019, 14:54:21
Om te testen wat handige plekken zijn is een wifi sniffer een goed idee, da's een app die je op je telefoon zet. Dan zie je precies hoe sterk je signaal is (en welk kanaal het meest vrij is). Voor Android zijn er verschillende te vinden in de Google store, voor Apple is er maar eentje, van Apple zelf. Dan kun je gewoon meten of het station buiten je meterkast plaatsen wat uitmaakt voor de ontvangst op de volgende verdieping, en wat de beste plek is van het volgende punt etc.

Bedankt ik ga een app downloaden en inderdaad wat metingen doen.  ;)
HT ruimte: Zolder | Sonitus Acoustics |
Versterker/Bron: Marantz SR8012 CM Stufe1 | Oppo UDP-203 CM Stufe2 |
Luidsprekers 5.2.4 : Ascendo The6-P CM | Cabasse Eole-4 | Dual JL Audio E-112 |
Beeld: Sony VPL-VW360ES CM Stufe2 | Screen Excellence Enlightor Neo 108 inch 21x9 |

MarcFR

Sinds een half uurtje de TP Link Deco M9 staan. Had boven ook niet zo n geweldige verbinding. Werkt super en binnen een kwartiertje alles voor elkaar  :pompom:
Yamaha R-N803 D. Speakers B&W 707 S2 . Elipson Chroma 400 platenspeler. Audioquest Rocket 44 speakerkabel.

Remco

Quote from: MarcFR on June  4, 2019, 19:19:26
Sinds een half uurtje de TP Link Deco M9 staan. Had boven ook niet zo n geweldige verbinding. Werkt super en binnen een kwartiertje alles voor elkaar  :pompom:

Ja he, de M5 werkt bij mij ook echt super. Ik heb 3 stations gekocht en heb zeer goede dekking op alle verdiepingen. Ik kan ze van harte aanbevelen! Ook een eitje om ze te installeren.
HT ruimte: Zolder | Sonitus Acoustics |
Versterker/Bron: Marantz SR8012 CM Stufe1 | Oppo UDP-203 CM Stufe2 |
Luidsprekers 5.2.4 : Ascendo The6-P CM | Cabasse Eole-4 | Dual JL Audio E-112 |
Beeld: Sony VPL-VW360ES CM Stufe2 | Screen Excellence Enlightor Neo 108 inch 21x9 |

Rowdy

Bij ons zit de telefoonaansluiting achter in de woonkamer. Daar staat de router/switch van Tele2.
- Is de TP Link Deco M5 een goede keus?
- Kan ik voor een goede ontvangst in het gehele huis een station plaatsen bij de router/switch, meterkast (of hal) en zolder? Op de verdieping hebben we geen stopcontact op de overloop. Neem aan dat ze gevoed worden door 230 vac.

frits marantz