Author Topic: Hoe stabiele Wifi dekking in mijn nieuwe huis?  (Read 2993 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline tonv

Re: Hoe stabiele Wifi dekking in mijn nieuwe huis?
« Reply #25 on: May 19, 2019, 11:41:33 »
ibood heeft de orbiset van Netgear vandaag in de aanbieding
TV: Samsung UE 7000, 40 inch,Geluid:Marantz SR 7011,eindversterkers: 2x XTZ,Blu-Ray:Marantz UD 7007,netwerkspeler: Pioneer N50A,Luidsprekers:Front:B&W 803 Matrix serie 2,Center:B&W Matrix HTM Center, Surround: Kef E301,Atmos:Monitor audio silver inbouwspeakers Sub:BK ,Mediaplayer : Mede8er 600 3XD, Nassen: Synology 411, Synology 216 Play.

Online TabCam

• HT forum legend group
  • Trade Count: (0)
  • Total likes: 262
  • Keep Calm & Enjoy the Music
« Reply #26 on: May 19, 2019, 11:49:05 »
Je kan ook de RBK23 set kopen voor €239. Je levert 2 vaste netwerkaansluitingen in (2 i.p.v. 4) en krijgt er een bescheidener model voor terug.
Usher Mini Dancer 2 DMD mkII, UsherX-616 Center, Usher 718, Arcam 550
Chord Hugo, NVidia Shield TV LG 950v

Offline mijkie

• HT forum donateur
  • Highly esteemed member group
  • Trade Count: (+44)
  • Total likes: 111
Hoe stabiele Wifi dekking in mijn nieuwe huis?
« Reply #27 on: May 19, 2019, 12:24:33 »
De rbk50 serie is wel wat groot idd tov de kleinere broertjes of de concurrentie
« Last Edit: May 19, 2019, 12:25:20 by mijkie »
Adam ARTist 6 + Zaor Isoplane
NAD C658
Zelfbouw sub met JL 12W6v2 / Hypex DS8.0

Offline Remco

« Reply #28 on: May 19, 2019, 16:24:47 »
ibood heeft de orbiset van Netgear vandaag in de aanbieding

Merci voor de tip!

Je kan ook de RBK23 set kopen voor €239. Je levert 2 vaste netwerkaansluitingen in (2 i.p.v. 4) en krijgt er een bescheidener model voor terug.

Ja, welke is dan geschikt inderdaad. Meerdere smaken, maar geen idee of de duurste dan ook direct voor mijn situatie nodig is.

De rbk50 serie is wel wat groot idd tov de kleinere broertjes of de concurrentie

Ik vind dat op zich geen probleem.
Ruimte: Zolder HT |
Versterker/bron: Marantz SR7013 Cinemike Stufe 1 | Marantz UD-7007 Cinemike Stufe 3 |
Luidsprekers 5.1: Klipsch KL-7800 | Klipsch KS-525 | JL Audio E112 |
Projectie: JVC DLA-RS440 Cinemike Stufe 1 | Screen Excellence Enlightor Neo S 100 inch |

Offline Remco

« Reply #29 on: May 19, 2019, 16:31:31 »
Nog even een vraag m.b.t. de plaatsing van de mesh units.

Als ik het goed begrijp, maar 'correct me if I'm wrong' sluit ik de mesh router bedraad aan op het huidige Ziggo modem en laat ik het Ziggo moden (connect box) in bridge mode zetten. De andere Mesh units verspreid ik dan in huis. Is het dan geen probleem dat de unit die op het Ziggo modem wordt aangesloten, ook in de meterkast zit? Bij de entree van het huis zit rechts direct de meterkast in de hal met trap naar de bovenste etages. Zou daar ook wel iets meer van willen snappen eigenlijk.
Versterker/bron: Marantz SR7013 Cinemike Stufe 1 | Marantz UD-7007 Cinemike Stufe 3 |
Projectie: JVC DLA-RS440 Cinemike Stufe 1 | Screen Excellence Enlightor Neo S 100 inch |

Online TabCam

• HT forum legend group
  • Trade Count: (0)
  • Total likes: 262
  • Keep Calm & Enjoy the Music
« Reply #30 on: May 19, 2019, 16:47:21 »
Ja, welke is dan geschikt inderdaad. Meerdere smaken, maar geen idee of de duurste dan ook direct voor mijn situatie nodig is.
Je hebt per apparaat dat geen WiFi heeft een aansluiting nodig. Omdat je geen kabels wilde trekken ga ik van 0 uit. Trek je ze wel, heb je er al één voor naar de router nodig. Lus je ze door, heb je van één beide in gebruik.

Voordeel is wel dat je er gelijk 3 hebt met de kleine set. Hoe is je bereik op zolder? Als je de router op de eerste verdieping plaatst, hoe is dan het bereik?
Usher Mini Dancer 2 DMD mkII, UsherX-616 Center, Usher 718, Arcam 550
Chord Hugo, NVidia Shield TV LG 950v

Offline katwax

« Reply #31 on: May 19, 2019, 17:35:56 »
Nog even een vraag m.b.t. de plaatsing van de mesh units.

Als ik het goed begrijp, maar 'correct me if I'm wrong' sluit ik de mesh router bedraad aan op het huidige Ziggo modem en laat ik het Ziggo moden (connect box) in bridge mode zetten. De andere Mesh units verspreid ik dan in huis. Is het dan geen probleem dat de unit die op het Ziggo modem wordt aangesloten, ook in de meterkast zit? Bij de entree van het huis zit rechts direct de meterkast in de hal met trap naar de bovenste etages. Zou daar ook wel iets meer van willen snappen eigenlijk.
Lijkt mij juist ideaal, zolang je de mesh router niet in gesloten ijzeren kast komt, kan deze een degelijk signaal versturen naar alle verdiepen waar je dan bijkomende mesh units plaats om die verdiepen te voorzien van een goede wifi dekking.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Online RalphH

• HT forum donateur
  • Trade Count: (+2)
  • Total likes: 197
« Reply #32 on: May 19, 2019, 17:45:37 »
Begrijp ik het goed dat je het wifi-netwerk van je ziggo modem ook actief wil houden? Lijkt me dat je die juist uitschakeld en enkel het mesh netwerkt actief hebt.
Marantz SR6011 + Rotel RB1090 & HK Citation 7.1 / Tannoy S10 , 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ / Epson TW5500 / Lumene 106" / HTPC met ATI RX 560, BD en Kodi
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Offline Remco

« Reply #33 on: May 19, 2019, 19:27:16 »
Begrijp ik het goed dat je het wifi-netwerk van je ziggo modem ook actief wil houden? Lijkt me dat je die juist uitschakeld en enkel het mesh netwerkt actief hebt.

Precies, dat wil ik ook. In 'bridge mode' betekent volgens mij dat het wifi signaal wordt uitgeschakeld van het Ziggo modem. Althans zo interpreteer ik de uitleg.

Online RalphH

• HT forum donateur
« Reply #34 on: May 19, 2019, 19:38:39 »
Ahja, ik zie het. Terminologie verwarde me wat. Op de connect is bridge idd alle wifi uit en nog maar 1 netwerkpoort actief. Als je buiten het mesh hoofd AP verder geen utp connecties nodig hebt, is dat wat je kunt doen. Lijkt me dat je ook enkel wifi uit kunt zetten overigens.
Marantz SR6011 + Rotel RB1090 & HK Citation 7.1 / Tannoy S10 , 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ / Epson TW5500 / Lumene 106" / HTPC met ATI RX 560, BD en Kodi

Online myself

« Reply #35 on: May 19, 2019, 19:49:52 »
Is het dan geen probleem dat de unit die op het Ziggo modem wordt aangesloten, ook in de meterkast zit?
Ik zou het je niet aanraden. Buiten je meterkast plaatsen zal een veel groter bereik geven.

In de meterkast zit nogal wat interferentie en het is weer een extra deur waar het signaal doorheen moet.

Maar belangrijker is nog dat een beetje accesspoint zal merken dat er veel weerkaatsing vd signaal is en daardoor de output zal gaan terugschakelen.

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Stereo: Linn Akurate DSM/3 + Akurate 4200 (bi-amp), Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony W850B (65"), Arcam AVR300 + DV79, Dreambox 8000 (HTM-1, SCM-1, Rel strata II gaan weg)
LS.kabel:Crystal Cable Reference, Nordost Blue Heaven II (center), Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Linn black interlinks, Stroom: AQ Blizzard/Crystal Cable Reference, Vibex, Kemp powerstrip

Offline Remco

« Reply #36 on: May 19, 2019, 19:57:01 »
Ahja, ik zie het. Terminologie verwarde me wat. Op de connect is bridge idd alle wifi uit en nog maar 1 netwerkpoort actief. Als je buiten het mesh hoofd AP verder geen utp connecties nodig hebt, is dat wat je kunt doen. Lijkt me dat je ook enkel wifi uit kunt zetten overigens.

Ik heb inderdaad geen andere UTP connecties nodig vanuit het Ziggo Modem.

Ik zou het je niet aanraden. Buiten je meterkast plaatsen zal een veel groter bereik geven.

In de meterkast zit nogal wat interferentie en het is weer een extra deur waar het signaal doorheen moet.

Maar belangrijker is nog dat een beetje accesspoint zal merken dat er veel weerkaatsing vd signaal is en daardoor de output zal gaan terugschakelen.

Ik zou inderdaad het 1e Mesh station dan boven het kozijn van de meterkast in de hal kunnen hangen, moet ik alleen gaatje boren aan de bovenkant en stroom en UTP doorvoeren naar meterkast. Zou dat echt veel uitmaken denk je?

Online myself

« Reply #37 on: May 19, 2019, 20:00:48 »
Ik zou inderdaad het 1e Mesh station dan boven het kozijn van de meterkast in de hal kunnen hangen, moet ik alleen gaatje boren aan de bovenkant en stroom en UTP doorvoeren naar meterkast. Zou dat echt veel uitmaken denk je?
Scheelde bij mij (en bij anderen) best veel.
Ik heb het zelf eerst getest door een klein spijkertje buiten mn meterkast in de muur te slaan en daar de AP opgehangen. Ethernetkabel (met POE) door de deuropening vd meterkast en dan gewoon signaal en snelheidsmetingen doen

Stereo: Linn Akurate DSM/3 + Akurate 4200 (bi-amp), Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony W850B (65"), Arcam AVR300 + DV79, Dreambox 8000 (HTM-1, SCM-1, Rel strata II gaan weg)
LS.kabel:Crystal Cable Reference, Nordost Blue Heaven II (center), Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Linn black interlinks, Stroom: AQ Blizzard/Crystal Cable Reference, Vibex, Kemp powerstrip

Offline Rowdy

« Reply #38 on: May 19, 2019, 20:02:56 »
Heb je een telefoon aansluiting op de verdieping?

Offline Remco

« Reply #39 on: May 19, 2019, 20:07:32 »
Scheelde bij mij (en bij anderen) best veel.
Ik heb het zelf eerst getest door een klein spijkertje buiten mn meterkast in de muur te slaan en daar de AP opgehangen. Ethernetkabel (met POE) door de deuropening vd meterkast en dan gewoon signaal en snelheidsmetingen doen

Ja, dat kan ik natuurlijk ook eerst doen  ;D.

Heb je een telefoon aansluiting op de verdieping?

Het huis wat ik heb gekocht is door een aannemer 3 jaar geleden van onder tot boven verbouwd. Het is alleen een raadsel waar de loze leidingen lopen. Niet te vinden, ook niet achter de knieschotten. En inderdaad ook geen telefoonlijn. Ik heb dat hoofdstuk dus voor nu nog afgesloten, omdat ik daar de laatste weken behoorlijk wat tijd aan het besteed. Dus de focus ligt voor mij nu op een zo stabiel mogelijk draadloos netwerk te creëren.

Online Hanky Panky

• Meesterlijk lid én
  • HT forum donateur
  • The ultimate HT Forum elite group
  • Trade Count: (+1)
  • Total likes: 1085
  • Kiss this
« Reply #40 on: May 19, 2019, 20:35:43 »
Precies, dat wil ik ook. In 'bridge mode' betekent volgens mij dat het wifi signaal wordt uitgeschakeld van het Ziggo modem. Althans zo interpreteer ik de uitleg.

Nee, bridge modus schakelt de volledige router functie uit (inclusief de wifi) Je hebt dus een mesh systeem nodig dat tevens een ingebouwde router functie heeft anders worden er geen ip adressen meer toegekend.
Wat! Wat! Wat is probleem!!??

Sony 65XE9005 // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV // ASW Cantius 404 Front // B&W M1 Center & rears // SVS PB-1000 in custom exclusive Maple matt

Online RalphH

• HT forum donateur
« Reply #41 on: May 19, 2019, 20:48:16 »
Ohwja, dhcp vervalt zie ik nu. Goeie van hankyP.
Gewoon wifi uitschakelem dan, lijkt me dat dat moet kunnen.

Offline Remco

« Reply #42 on: May 19, 2019, 20:53:08 »
Nee, bridge modus schakelt de volledige router functie uit (inclusief de wifi) Je hebt dus een mesh systeem nodig dat tevens een ingebouwde router functie heeft anders worden er geen ip adressen meer toegekend.

Oke, dus dan wordt het Ziggo modem in bridge modus gewoon een 'doorgeef luik'?!

Ohwja, dhcp vervalt zie ik nu. Goeie van hankyP.
Gewoon wifi uitschakelem dan, lijkt me dat dat moet kunnen.

Dynamic Host Configuration Protocol ....moest ik toch stiekem even googelen  ;D

Online RalphH

• HT forum donateur
« Reply #43 on: May 19, 2019, 21:21:13 »
Dat geeft de ip-adressen aan je netwerk-aangesloten apparaten. Kun je dus niet zonder en is een functie die een router kan doen.
Zijn vast mesh oplossingen die t ondersteunen, maar wellicht onnodig duur als t niet nodig is.

Offline BJF

• HT forum donateur
  • HT forum legend group
  • Trade Count: (+18)
  • Total likes: 89
  • Stadjer
« Reply #44 on: May 20, 2019, 07:55:27 »
Ik heb het modem niet in bridgemodus laten zetten. Het mesh-systeem functioneert vooralsnog probleemloos naast mijn gewone Wi-Fi.
Er gaat niets boven Groninger koek

| ASAT |

Offline Remco

« Reply #45 on: May 20, 2019, 19:19:49 »
Bedankt allemaal voor de reacties en het meedenken! Ik heb een TP-Link Deco M5 besteld en ga daar eerst maar eens mee experimenteren en kijken wat het brengt. 

Online RalphH

• HT forum donateur
« Reply #46 on: May 20, 2019, 19:23:56 »
Komt vast goed, succes.

Offline Remco

« Reply #47 on: May 20, 2019, 19:39:14 »
Komt vast goed, succes.

Thanks!

Offline mijkie

• HT forum donateur
  • Trade Count: (+44)
  • Total likes: 111
« Reply #48 on: May 20, 2019, 19:45:40 »
Prima keuze !
Adam ARTist 6 + Zaor Isoplane
NAD C658
Zelfbouw sub met JL 12W6v2 / Hypex DS8.0

Offline Dura

« Reply #49 on: May 21, 2019, 14:54:21 »
Om te testen wat handige plekken zijn is een wifi sniffer een goed idee, da's een app die je op je telefoon zet. Dan zie je precies hoe sterk je signaal is (en welk kanaal het meest vrij is). Voor Android zijn er verschillende te vinden in de Google store, voor Apple is er maar eentje, van Apple zelf. Dan kun je gewoon meten of het station buiten je meterkast plaatsen wat uitmaakt voor de ontvangst op de volgende verdieping, en wat de beste plek is van het volgende punt etc.
NAD C390DD met Bluos module  > Harbeth P3ESR, Nvidia Shield, Panasonic 42' plasma. Simpel, net zoals ikzelf.