Beste manier gebruik modem bekabeld

Started by THX-UltraII, December 30, 2019, 10:08:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

THX-UltraII

Hi guys,

Met welke setup behaal ik het beste resultaat:

1 meter DSL kabel naar modem in meterkast en vervolgens 10 meter cat kabel naar Xbox in woonkamer

OF

10 meter DSL kabel naar modem (en dan geplaatst in woonkamer) en vervolgens 1 meter cat kabel naar Xbox (die dan naast modem staat)

TER INFO:
ZyXEL VMG8324-B10A modem
Provider: ONLINE

Teleflubbie

Beide zullen werken. Doorgaans is de best-practice om e.a. zo dicht mogelijk bij het afmontagepunt in de meterkast te houden.
De DSL bekabeling is namelijk het meest gevoelig voor (hoogfrequent) interferenties.
Maar kan ook afhangen van je eigen situatie. Bijvb. heeft je modem meerdere porten en wil je ook andere apparaten in je kamer bekabeld aansluiten. etc.
Gato DIA-250S - Monitor Audio Gold 200 5G - Raspberry Pi/Allo DigiOne - Volumio/BruteFIR DSP

myself

Korte dsl kabel (omdat dsl afstandsgevoelig is, hoe verder van de meterkast, des te meer snelheid verlies je). Ethernet is gewoon tot 80 meter stabiel (100m op papier maar das in ideaal situaties)


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

Jack_D

Modem zo dicht mogelijk bij het aansluitpunt, daarna is het(zoals ook staat vermeld in een eerdere post) gewoon ethernet. Ik vermoed dat het met jouw lengtes in de praktijk niet zo veel uit zal maken, maar "better safe than sorry" zou ik zo zeggen.

Succes..... :thumbs-up:

THX-UltraII


THX-UltraII

Hij is inmiddels aangesloten, echter krijg ik in de instellingen van mijn Xbox de melding "UPnP Not Successful". Ik ben inmiddels ingelogd op mijn modem maar het duizelt van de instellingen en heb geen idee wat ik moet aanpassen. Kan iemand me op weg helpen?

Jack_D

Gooi deze zoekterm "zyxel vmg8324-b10a upnp" eens door Google, dan heb je een beginnetje.

Maar je heb gelijk voor een leek is het vandaag de dag best lastig om alles aan elkaar te knopen.....