Audioquest maakt gehakt van overige powercord/stroom kabels !

Started by bles, May 17, 2019, 01:05:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Knor

Quote from: fluissie on May 20, 2019, 14:29:16
waarom zo ongelooflijk sceptisch ?????? bij voorbaat al ook gewoon de
ik heb er een hele dikke mening over maar euhhh nee  :ohmy: nog nooit geprobeerd

Kijk maar eens wat dit nu echt betekent: deze meneer is feitelijk een rasechte BELIEVER, want er is slechts een mening op grond van een -- al of niet geldige -- redenatie. Crux is dat hij die nooit zelf heeft geverifieerd en dat is kwalijk. Hij neemt in plaats daarvan genoegen met een nogal fanatiek geloof in een of andere ongeverifieerde redenatie, die niet eens iets te maken heeft met de realiteit. Een blinde gelovige dus, niets beter of anders dan de eerste de beste relifundamentalist.

Een wetenschappelijke houding voor zelf-overtuiging zou hier zo simpel zijn: proberen en verifiëren. Dat hoeft niet eens iets te kosten behalve enige moeite, maar het comfort van roeptoeteren is zoveel aantrekkelijker als je geen moeite wilt doen en tegelijkertijd niet de ruggengraat hebt om anderen in hun waarde te laten.

Edit: wat typo's gecorrigeerd...
Ik kan alles geloven,
op voorwaarde dat het ongelofelijk is.

scrutinizer

Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

chansig

Zelf ook mn de blauwe snoeren geprobeerd. Ws was mijn set toentertijd niet goed genoeg om het na een simpele AB test vast te kunnen stellen dat er geen hoorbare verschillen zijn/waren.

Maar goed...voor iedere bewering dat er een hoorbaar verschil is, is er ook een bewering dat er geen hoorbaar verschil is. Mijn ervaring is dat de gemeten verschillen niet hoorbaar zijn.

Volgens enkelen (of misschien wel velen) doe ik mij zelf tekort. Geen aparte stroomgroep (wel ooit gehad), geen aparte stroomsnoeren (ook gehad incl dik vet uitziend stekkerblok) en toch de beste set die ik in de afgelopen bijna 20 jaar heb gehad. Wie weet mis ik wel heel veel....dat zij dan maar zo.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear netkabels, AQ Pearl optische kabel, AQ Forest digitale kabels.

scrutinizer

Quote from: chansig on May 20, 2019, 17:41:02
Zelf ook mn de blauwe snoeren geprobeerd. Ws was mijn set toentertijd niet goed genoeg om het na een simpele AB test vast te kunnen stellen dat er geen hoorbare verschillen zijn/waren.

Maar goed...voor iedere bewering dat er een hoorbaar verschil is, is er ook een bewering dat er geen hoorbaar verschil is. Mijn ervaring is dat de gemeten verschillen niet hoorbaar zijn.

Volgens enkelen (of misschien wel velen) doe ik mij zelf tekort. Geen aparte stroomgroep (wel ooit gehad), geen aparte stroomsnoeren (ook gehad incl dik vet uitziend stekkerblok) en toch de beste set die ik in de afgelopen bijna 20 jaar heb gehad. Wie weet mis ik wel heel veel....dat zij dan maar zo.

Gr. Hans

Je kunt ook alleen jezelf maar tekort doen, Hans.
Ongeacht de ander zegt of beweerd. ;)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Tabcam

Quote from: pieper on May 20, 2019, 14:52:56
Het hangt er vanaf hoeveel je er wilt maar als ik op aliexpress kijk kost een 18 mm dike stroom kabel met prachtige stekkers met ofc koper ong 15 euro ik heb er een paar besteld en heb er naar gekeken er zit gewoon 2,5 mm koper in en een dikke mooie mantel met carbon stekkers weegt flink zwaar. dus ik gok 15 euro inkoop voor de hele dure jongens en minder voor iets dunnere.

voor onderstaande betaalde ik 14,50 incl. met gratis verzenden het gewicht is bijna een kilo voor 2 meter
Mooie kans om het voor weinig geld te testen. "Helaas" heeft mijn eindversterker een neutrikaansluiting. Zou leuk zijn deze tegen de AQ te testen.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Knor

Quote from: chansig on May 20, 2019, 17:41:02
Zelf ook mn de blauwe snoeren geprobeerd. Ws was mijn set toentertijd niet goed genoeg om het na een simpele AB test vast te kunnen stellen dat er geen hoorbare verschillen zijn/waren.

Maar goed...voor iedere bewering dat er een hoorbaar verschil is, is er ook een bewering dat er geen hoorbaar verschil is. Mijn ervaring is dat de gemeten verschillen niet hoorbaar zijn.

Volgens enkelen (of misschien wel velen) doe ik mij zelf tekort. Geen aparte stroomgroep (wel ooit gehad), geen aparte stroomsnoeren (ook gehad incl dik vet uitziend stekkerblok) en toch de beste set die ik in de afgelopen bijna 20 jaar heb gehad. Wie weet mis ik wel heel veel....dat zij dan maar zo.

Gr. Hans

Hee Hans, als je via bluetooth luistert heb je ook geen netsnoeren en stroomgroepen nodig! ;)
Ik kan alles geloven,
op voorwaarde dat het ongelofelijk is.

chansig

Zelfs dan...want stroom moet wel ergens binnenkomen. Daarnaast gebruik ik geen Blauwe Tand.

Twee actieve speakers, een streamert, 2 subs dus sowieso 4 stroomsnoeren.

En dan gebruik ik 1 houtje/touwtje stekkerblok en een iets steviger stekkerblok met een filter erin.

Laatste met een los stroomsnoer...dus 5 losse stroomsnoeren.

Maar ik begin er niet meer aan.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear netkabels, AQ Pearl optische kabel, AQ Forest digitale kabels.

i2Paq

Quote from: scrutinizer on May 20, 2019, 15:21:58
Je hebt jouw mening gegeven. Waar deze enigszins onderbouwing kent lees ik nergens.

Dat is overbodig.
Ik geef je een link waarin dit, wanneer je daar wat tijd en geestelijke inspanning voor zou nemen, wel peppie & kokkie duidelijk gemaakt word.
Weet je.....Het rioolwater en de neerslag in vervuilde bodem komt ook drinkbaar je kraan uit druppelen. ;)

Quote from: pieper on May 20, 2019, 16:10:40
Als we dat rioolwater nu eens door een huistuin en keuken slang pompen en de laatste 1,5 meter een heeeel duure slang maken zou het water er dan ook schoner uit komen :devil: :D

Quote from: scrutinizer on May 20, 2019, 16:12:39
Wel als we op de overgang een filter hangen voor het de kraan uit drupt ;)

En daar gaan we; nu ineens is het niet enkel een "kabel" maar ook een "filter".

Vervolgens mag het geen koper zijn maar "bevroren" Rhodium en zo blijven we stapelen.

Dat een filter iets doet in je stroomtoevoer kan ik me iets bij voorstellen, een afgeschermde kabel zoals LoRad, oke.

Maar ik geloof niet in en hoor geen verschil met wat voor een kabel men gebruikt, en ik heb echt bij een test gezeten waarbij blind geluisterd/getest werd.
Maar die test zal door de believers vast wel als niet geldig worden bestempeld.

OK, ik heb zelf LoRad omdat dit afgeschermd is en we het zelf binnen onze apparatuur ook gebruiken. Daarnaast heb ik "betere" luidsprekerkabel omdat dit de enige kabel is tussen A (versterker) en B (luidspreker). En het smoelt mooier.

Afgaande wat jij zegt zou ik dan een hele goedkope standaard 220V-kabel als luidsprekerkabel kunnen gebruiken en in verhouding de laatste 15cm Extravaganza kabel kunnen gebruiken en dan ben ik ook klaar. En misschien zelfs beter af, naar gelang wat men meet.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

scrutinizer

Quote from: i2Paq on May 20, 2019, 18:32:28
En daar gaan we; nu ineens is het niet enkel een "kabel" maar ook een "filter".

Vervolgens mag het geen koper zijn maar "bevroren" Rhodium en zo blijven we stapelen.

Dat een filter iets doet in je stroomtoevoer kan ik me iets bij voorstellen, een afgeschermde kabel zoals LoRad, oke.

Maar ik geloof niet in en hoor geen verschil met wat voor een kabel men gebruikt, en ik heb echt bij een test gezeten waarbij blind geluisterd/getest werd.
Maar die test zal door de believers vast wel als niet geldig worden bestempeld.

OK, ik heb zelf LoRad omdat dit afgeschermd is en we het zelf binnen onze apparatuur ook gebruiken. Daarnaast heb ik "betere" luidsprekerkabel omdat dit de enige kabel is tussen A (versterker) en B (luidspreker). En het smoelt mooier.

Afgaande wat jij zegt zou ik dan een hele goedkope standaard 220V-kabel als luidsprekerkabel kunnen gebruiken en in verhouding de laatste 15cm Extravaganza kabel kunnen gebruiken en dan ben ik ook klaar. En misschien zelfs beter af, naar gelang wat men meet.

Serieus! Ais dat is wat jij er in ziet of wil zien...
Be my guest.

Kijk...als je enigszins moeite had genomen die link te lezen/bestuderen die ik had gepost had je mijn reactie, mede met die van pieper en zijn waterslang, op waarde kunnen schatten.
Daarnaast raken je eigen redenaties, die je hierboven tegen me aan houd, kant nog wal.......

Heb het weer eens geprobeerd. ;)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Carrol

Een kabel zal hoogstens"kleuren",bij de ene set zal dat anders klinken dan bij de andere.... Om daar nou zoveel money aan uit te geven..Ikke niet
Nuprime IDA 16 versterker
Dac: Topping E30  XTZ99.36 flf
Audiolab 6000 CDT transport  JKE Prefer MGK226
HP computer Rel R 218 Cd Hull Clearwater

i2Paq

Quote from: scrutinizer on May 20, 2019, 18:45:19
Serieus! Ais dat is wat jij er in ziet of wil zien...
Be my guest.

Kijk...als je enigszins moeite had genomen die link te lezen/bestuderen die ik had gepost had je mijn reactie, mede met die van pieper en zijn waterslang, op waarde kunnen schatten.
Daarnaast raken je eigen redenaties, die je hierboven tegen me aan houd, kant nog wal.......

Heb het weer eens geprobeerd. ;)

Van die site is geen "gehakt" te maken.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

RalphH

Quote from: scrutinizer on May 20, 2019, 18:45:19
Serieus! Ais dat is wat jij er in ziet of wil zien...
Be my guest.


Een stroomkabel is toch ook geen filter of functioneert alszodanig? Je trekt zelf de vergelijking door met een waterslang en hangt r vervolgens een filter tussen om het water te zuiveren. Tenminste, zo lees ik het (ook).
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

scrutinizer

Quote from: RalphH on May 20, 2019, 19:29:59
Een stroomkabel is toch ook geen filter of functioneert alszodanig? Je trekt zelf de vergelijking door met een waterslang en hangt r vervolgens een filter tussen om het water te zuiveren. Tenminste, zo lees ik het (ook).

Gewoon goed lezen.
Ik maak nergens een vergelijking....
Geef de man een antwoord en oplossing op ZIJN vraag ;)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

noot87

NAD M10 + KEF R7 + Rythmik FV15HP

pieper

Quote from: noot87 on May 20, 2019, 20:21:27
Leuk onafhankelijk onderzoek..... Wij van wc eend...

Ik heb de link gelezen maar daaruit maak ik op dat ze min of meer roepen dat een standaard snoer de dunste in de keten is en daarom een bottleneck is. Dat zou best kunnen maar de meting is voor 110 volt we hebben hier 230 dus veel minder amperage dus dunnere kabel nodig daar zit al een probleem met deze test.

Ik zou diezelfde test ook nog kunnen omdraaien ik pak een te dun hi-end snoer en vergelijk dit met een vuistdik standaard koper snoer dan zal die een stuk beter meten. Dit is gewoon marketing niets meer en niets minder.


Wat elektrische dingen en wat dingen waar geluid uitkomt

RalphH

Quote from: scrutinizer on May 20, 2019, 20:05:38
Gewoon goed lezen.
Ik maak nergens een vergelijking....
Geef de man een antwoord en oplossing op ZIJN vraag ;)

Ok, snap m.

Maar ergens kwam dat vervuilde water vandaan irt de laatste meter stroomkabel/het testje van essentialsound. Toch?
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Raphie

Tot zover:

- de mensen die het niet horen zijn, doof, dom én hebben niet de juiste set
- een nogal obscure link moet als waarheid gelden
- zelfs metaforen mogen alleen treffend zijn wanneer zij door zij die horen worden gemaakt.

Ieder moet maar doen wat hij/zij leuk vindt, besef wel in de dbt houdt het géén stand :D
JBL PRX Power!

myself

dit helpt jullie mogelijk met wat andere inzichten en ontkracht wat fabeltjes: https://www.youtube.com/watch?v=5lHPjcXhK4c

Een aantal fabrikanten focust zich op voorkomen van RFI/EMI instraling (korte golflengte), terwijl andere zich juist meer richten op hetgeen de apparatuur en kabels zelf veroorzaken. (dropveters hebben bijv geen twisting vd kabelparen wat op zich al een hoop ellende kan voorkomen)
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

scrutinizer

Quote from: Raphie on May 20, 2019, 22:22:46
Tot zover:

- de mensen die het niet horen zijn, doof, dom én hebben niet de juiste set
- een nogal obscure link moet als waarheid gelden
- zelfs metaforen mogen alleen treffend zijn wanneer zij door zij die horen worden gemaakt.

Ieder moet maar doen wat hij/zij leuk vindt, besef wel in de dbt houdt het géén stand :D

:popcorn:
Vroeg me al af..Waar blijf je. ;)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

roadblock

Quote from: Raphie on May 20, 2019, 22:22:46
Ieder moet maar doen wat hij/zij leuk vindt, besef wel in de dbt houdt het géén stand :D
Waar kan ik daar iets over lezen?

Tabcam

Quote from: roadblock on May 21, 2019, 16:47:39
Waar kan ik daar iets over lezen?
Leuk, maar DBT is misschien wel te strict. Er is genoeg keer bewezen dat mensen onder druk de verschillen niet kunnen horen die er wel zijn. Daarmee zeg ik niet dat DBT niet goed is, alleen dat je met DBT krijg je teveel negatieve resultaten.

Hier en hier meer leesvoer.

Wil je zelf meer zoeken, zoek dan ook op ABX testing.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

i2Paq

Quote from: TabCam on May 21, 2019, 20:27:59
Leuk, maar DBT is misschien wel te strict. Er is genoeg keer bewezen dat mensen onder druk de verschillen niet kunnen horen die er wel zijn.

Hahaha! Tuurlijk, dan komt het doordat de hoorder "onder druk staat".  :baaa:

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Tabcam

Quote from: i2Paq on May 21, 2019, 21:53:17
Hahaha! Tuurlijk, dan komt het doordat de hoorder "onder druk staat".  :baaa:
Geen woorden in mijn post leggen :tongue2:.

Het is vooral erg lastig zo te testen. Alleen al het op 0.1 dB nauwkeurig afregelen is met de meeste apparatuur een crime, laat staan snel genoeg wisselen i.v.m. on beperkte auditief geheugen, zicht uit de verwisselungen halen, hulp om echt dubbel blind voor elkaar te krijgen. Bij een voedingskabel is het nog relatief eenvoudig op het wisselen na.

Daarbij bewijst een negatief resultaat niks. Alleen een positief resultaat zegt dat de hypothese waar is. Iedereen hier heeft wel ABX getest maar ik ben benieuwd wie hier ooit ABX/DBT getest hebben.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Dura

Daar zit best wat in. Hersenen staan bij normale dagelijkse activiteiten in Beta, bij langere ongestoorde concentratie in Alfa. In Alfa is het onderscheidend vermogen van sensorische prikkels scherper en laagdrempeliger. Een DBT test zal het subject in Beta houden, rustig ongestoord naar muziek luisteren gebeurt in Alfa.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55"

scrutinizer

Quote from: TabCam on May 21, 2019, 23:04:24
Geen woorden in mijn post leggen :tongue2:.

Het is vooral erg lastig zo te testen. Alleen al het op 0.1 dB nauwkeurig afregelen is met de meeste apparatuur een crime, laat staan snel genoeg wisselen i.v.m. on beperkte auditief geheugen, zicht uit de verwisselungen halen, hulp om echt dubbel blind voor elkaar te krijgen. Bij een voedingskabel is het nog relatief eenvoudig op het wisselen na.

Daarbij bewijst een negatief resultaat niks. Alleen een positief resultaat zegt dat de hypothese waar is. Iedereen hier heeft wel ABX getest maar ik ben benieuwd wie hier ooit ABX/DBT getest hebben.

....zat met een blinde vlek in ieder geval. :D
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....