Audioquest maakt gehakt van overige powercord/stroom kabels !

Started by bles, May 17, 2019, 01:05:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

fluissie

Dat is zeer mooi spul zeg  :wow: en de reviews liegen er niet om idd

Voor wat het waard is , speel ook met een audioquest nrg voedingskabel (vorige type ) en ook ik (alhoewel ik er zeer sceptisch over was ) hoor positief verschil

scrutinizer

Sceptisme wordt je, bij beperking van eigen kennis, aangepraat... Zelf luisteren het devies. ;)

Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

noot87

Quote from: fluissie on May 20, 2019, 07:25:16
Dat is zeer mooi spul zeg  :wow: en de reviews liegen er niet om idd

Voor wat het waard is , speel ook met een audioquest nrg voedingskabel (vorige type ) en ook ik (alhoewel ik er zeer sceptisch over was ) hoor positief verschil

In wat voor stopcontact stop je je super spanningskabel? Ook een super stopcontact met geniale vergulde stroomkabels erin naar je speciale stoppenkast? En heb je al contact opgenomen met de gemeente en je energieleverancier voor gouden stroom? Misschien een idee om zelf een audiofiel-aggregaat in je tuin te zetten. Schijnen ook het geluid enorm te beïnvloeden. Er zijn vast partijen te vinden die ze voor je willen maken voor de juiste prijs.

Mijn advies is, geloof alles wat verkooppraatjes je wijs proberen te maken en ben niet te sceptisch, want meestal hebben verkopers gelijk.

Koop een overpriced product en voel je vervolgens vooral niet genaaid, je hersenpan zorgt er wel voor dat je hele goede stereo set nog net iets beter in je oren klinkt.
NAD M10 + KEF R7 + Rythmik FV15HP

VlisChris

Quote from: noot87 on May 20, 2019, 12:03:41


en ben niet te sceptisch,

Grappig om dat in uitgerekend deze post na je eerste alinea te lezen.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

scrutinizer

Quote from: noot87 on May 20, 2019, 12:03:41
In wat voor stopcontact stop je je super spanningskabel? Ook een super stopcontact met geniale vergulde stroomkabels erin naar je speciale stoppenkast? En heb je al contact opgenomen met de gemeente en je energieleverancier voor gouden stroom? Misschien een idee om zelf een audiofiel-aggregaat in je tuin te zetten. Schijnen ook het geluid enorm te beïnvloeden. Er zijn vast partijen te vinden die ze voor je willen maken voor de juiste prijs.

Mijn advies is, geloof alles wat verkooppraatjes je wijs proberen te maken en ben niet te sceptisch, want meestal hebben verkopers gelijk.

Koop een overpriced product en voel je vervolgens vooral niet genaaid, je hersenpan zorgt er wel voor dat je hele goede stereo set nog net iets beter in je oren klinkt.

A hard nut to crack....

Als dat is wat jou bezigt onder je hersenpan. :notify:
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

i2Paq

Quote from: scrutinizer on May 20, 2019, 11:24:24
Sceptisme wordt je, bij beperking van eigen kennis, aangepraat... Zelf luisteren het devies. ;)

En dan luister ik zelf en hoor ik niets (geen verschil).

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

scrutinizer

Quote from: i2Paq on May 20, 2019, 12:32:44
En dan luister ik zelf en hoor ik niets (geen verschil).

Dat kan.
Maar dat neemt niets weg aan het feit er technisch verschil is,i2paq. ;)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

RalphH

Quote from: VlisChris on May 20, 2019, 12:25:13
Grappig om dat in uitgerekend deze post na je eerste alinea te lezen.

Cynisme/sarcasme wellicht?
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

i2Paq

Quote from: scrutinizer on May 20, 2019, 12:35:33
Dat kan.
Maar dat neemt niets weg aan het feit er technisch verschil is,i2paq. ;)

Technisch in welke zin?

Een kabel is een kabel, hooguit is het materiaal anders.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

scrutinizer

Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

fluissie

Quote from: noot87 on May 20, 2019, 12:03:41
In wat voor stopcontact stop je je super spanningskabel? Ook een super stopcontact met geniale vergulde stroomkabels erin naar je speciale stoppenkast? En heb je al contact opgenomen met de gemeente en je energieleverancier voor gouden stroom? Misschien een idee om zelf een audiofiel-aggregaat in je tuin te zetten. Schijnen ook het geluid enorm te beïnvloeden. Er zijn vast partijen te vinden die ze voor je willen maken voor de juiste prijs.

Mijn advies is, geloof alles wat verkooppraatjes je wijs proberen te maken en ben niet te sceptisch, want meestal hebben verkopers gelijk.

Koop een overpriced product en voel je vervolgens vooral niet genaaid, je hersenpan zorgt er wel voor dat je hele goede stereo set nog net iets beter in je oren klinkt.

een doodnormaal stopkontakt en helemaal prima als jij of anderen het dikke nonsens vinden  :thumbs-up:

wel schitterend hoe jij je opstelt overigens en hoe het sarcasme eraf druipt WANT ik kreeg de kabel ergens bij ,dus er is mij totaal niks verkocht met praatjes  ;D en ik geloofde er inderdaad totaal niet in  :thumbs-up:

en toch hoor ik (subtiel) verschil

i2Paq

Quote from: scrutinizer on May 20, 2019, 13:08:23
Nope!!

https://www.essentialsound.com/power-cable-technology.htm

Goedkoopste kabel (2mtr) a $200.00, duurste (1,5mtr) $2500.00, dan is het natuurlijk van belang dat je wel "bewijst" dat het verschil maakt.

Maar goed, ieder zijn meug.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

noot87

Quote from: fluissie on May 20, 2019, 13:23:58
een doodnormaal stopkontakt en helemaal prima als jij of anderen het dikke nonsens vinden  :thumbs-up:

helemaal schitterend hoe jij je opstelt overigens en hoe het sarcasme eraf druipt WANT ik kreeg de kabel ergens bij ,dus er is mij totaal niks verkocht met praatjes  ;D en ik geloofde er inderdaad totaal niet in  :thumbs-up:

en toch hoor ik (subtiel) verschil

Ach ja, je hebt toch iets gekocht. Als je dan iets er 'gratis' bij krijgt, dan hoort dat gewoon bij de totaal deal. Of je hebt hem van iemand gekregen, dat kan.
Maar vervolgens profiteert de maker van die kabel er weer van dat je op een forum aangeeft een positief verschil te ervaren. Mensen die een hele mooie set hebben en op dat moment even niets te verbeteren weten, kunnen hierdoor ook zo'n kabel willen uitproberen.

Ik weet niet wat die marges op zo'n kabel zijn. Ik verwacht dat die niet mis zullen zijn, ideaal om 'gratis' erbij te verkopen.
NAD M10 + KEF R7 + Rythmik FV15HP

mancaver

Quote from: noot87 on May 20, 2019, 12:03:41
In wat voor stopcontact stop je je super spanningskabel? Ook een super stopcontact met geniale vergulde stroomkabels erin naar je speciale stoppenkast? En heb je al contact opgenomen met de gemeente en je energieleverancier voor gouden stroom? Misschien een idee om zelf een audiofiel-aggregaat in je tuin te zetten. Schijnen ook het geluid enorm te beïnvloeden. Er zijn vast partijen te vinden die ze voor je willen maken voor de juiste prijs.

Mijn advies is, geloof alles wat verkooppraatjes je wijs proberen te maken en ben niet te sceptisch, want meestal hebben verkopers gelijk.

Koop een overpriced product en voel je vervolgens vooral niet genaaid, je hersenpan zorgt er wel voor dat je hele goede stereo set nog net iets beter in je oren klinkt.
^^

scrutinizer

Quote from: i2Paq on May 20, 2019, 13:33:16
Goedkoopste kabel (2mtr) a $200.00, duurste (1,5mtr) $2500.00, dan is het natuurlijk van belang dat je wel "bewijst" dat het verschil maakt.

Maar goed, ieder zijn meug.

Commercieel of niet.....
Het feit dat er verschil meetbaar is is dat wel.
Dat kun je door geen kennis omtrent of een opmerking als deze natuurlijk bagatelliseren....Daar ben je vrij in. ;)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Richi

Quote from: noot87 on May 20, 2019, 12:03:41
In wat voor stopcontact stop je je super spanningskabel? Ook een super stopcontact met geniale vergulde stroomkabels erin naar je speciale stoppenkast? En heb je al contact opgenomen met de gemeente en je energieleverancier voor gouden stroom? Misschien een idee om zelf een audiofiel-aggregaat in je tuin te zetten. Schijnen ook het geluid enorm te beïnvloeden. Er zijn vast partijen te vinden die ze voor je willen maken voor de juiste prijs.

Mijn advies is, geloof alles wat verkooppraatjes je wijs proberen te maken en ben niet te sceptisch, want meestal hebben verkopers gelijk.

Koop een overpriced product en voel je vervolgens vooral niet genaaid, je hersenpan zorgt er wel voor dat je hele goede stereo set nog net iets beter in je oren klinkt.
Zelf nog nooit een andere stroomkabel geprobeerd? Dat lees ik tenminste uit je bericht. Er zijn echt wel sets waarbij de stroomkabels het af maken. Geen idee hoe het werkt en waarom het werkt, maar maakt dat uit?
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Kingpin

Quote from: bles on May 20, 2019, 00:44:28
De Nord One SE NC500 MKII is wat mij betreft de beste aankoop in jaren , lees de reviews maar op https://www.nordacoustics.co.uk  , deze eindbak kan ik iedereen warm aanbevelen , Krell/MCintosch/Marklevinson/Pass/ enz enz , worden in de verkoop gezet voor deze eindversterker , ook vooraanstaande opname studio,s schakelen er op over .... Deze versterker vraagt niet veel stroom , een simpele Y of Z kabel van Audioquest geeft geweldige resultaten ... [ En ja de grote stroomvreters hebben voordeel van High-current kabels ] ....           
Wordt qua marketing wel veel verwezen naar "Class A sound", iets zoals vegetarisch vlees aanprijzen als "smaakt naar echt vlees"  ;)

edit: Ziet er imo wel erg mooi uit dat Nord spul.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

noot87

Quote from: Richi on May 20, 2019, 13:50:45
Zelf nog nooit een andere stroomkabel geprobeerd? Dat lees ik tenminste uit je bericht. Er zijn echt wel sets waarbij de stroomkabels het af maken. Geen idee hoe het werkt en waarom het werkt, maar maakt dat uit?

Zelf niet geprobeerd inderdaad, maar lijkt mij gewoon duidelijk dat dit complete onzin is.
Zo'n kabel is sowieso onzin als je je stopcontact, bekabeling in de muur, je meterkast, de verbinding van de meterkast naar je stroomaansluiting in de straat en ga zo maar door, niet aan laat passen.
Visueel zullen ze het afmaken en misschien op een bepaald vlak meetbaar beter dan de standaard kabel. Maar dat dit invloed heeft op het weergavekwaliteit is alleen psychologisch.

Of dit alles iets uitmaakt?
Maakt het uit of iemand gebakken lucht verkoopt voor veel centen? Opzich niet zoveel. Het is net zoiets als het kopen van schoenen van 2500 euro. Verwacht niet dat ze veel beter lopen dan die van 100. Maar als je het leuk vindt om je geld er aan uit te geven, veel plezier.
NAD M10 + KEF R7 + Rythmik FV15HP

fluissie

waarom zo ongelooflijk sceptisch ?????? bij voorbaat al ook gewoon
ik heb er een hele dikke mening over maar euhhh nee  :ohmy: nog nooit geprobeerd

enne die kabel heb ik gekregen van een particulier bij een subwoofer welke de normale voedingkabel niet meer had  :tounge:
is geen winkelier aan te pas geweest in welke vorm dan ook

kijk wat je gelooft prima , ik heb vroeger wel is geloofd dat ik roze olifantjes zag zweven  :D

noot87

Quote from: fluissie on May 20, 2019, 14:29:16
waarom zo ongelooflijk sceptisch ?????? bij voorbaat al ook gewoon
ik heb er een hele dikke mening over maar euhhh nee  :ohmy: nog nooit geprobeerd

enne die kabel heb ik gekregen van een particulier bij een subwoofer welke de normale voedingkabel niet meer had  :tounge:
is geen winkelier aan te pas geweest in welke vorm dan ook

kijk wat je gelooft prima , ik heb vroeger wel is geloofd dat ik roze olifantjes zag zweven  :D

Dus je vermogen om de realiteit en je inbeelding uit elkaar te houden is nog niet verbeterd  ;D
Grapjeeee, ja sorry... Ik kan niets anders concluderen uit geniale spanningskabels.

Heb je wel eens een stopcontact aangelegd? Of een meterkast? En begrepen dat je die magische spanningskabel gewoon in dat stopcontact stopt?
NAD M10 + KEF R7 + Rythmik FV15HP

fluissie

 :colgate:  was iets met een automerk

joh ik ben het helemaal met je eens , en mijn insteek en beredenering is precies hetzelfde...

toch is er verschil ( subtiel , maar het is er) , het beviel mij ook niet want het zou niet moeten kunnen

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

noot87

Quote from: fluissie on May 20, 2019, 14:41:21
:colgate:  was iets met een automerk

joh ik ben het helemaal met je eens , en mijn insteek en beredenering is precies hetzelfde...

toch is er verschil ( subtiel , maar het is er) , het beviel mij ook niet want het zou niet moeten kunnen


;D Die blauwe?
Ach ja, als je vindt dat je er profijt van hebt, dan is dat natuurlijk prima. Ze zien er vaak ook wel indrukwekkend uit.
NAD M10 + KEF R7 + Rythmik FV15HP

scrutinizer

Quote from: noot87 on May 20, 2019, 14:36:18
Dus je vermogen om de realiteit en je inbeelding uit elkaar te houden is nog niet verbeterd  ;D
Grapjeeee, ja sorry... Ik kan niets anders concluderen uit geniale spanningskabels.
Dat is me duidelijk.
En is wat jouw psyche je aangeeft

Quote
Heb je wel eens een stopcontact aangelegd? Of een meterkast? En begrepen dat je die magische spanningskabel gewoon in dat stopcontact stopt?
Ja. Meerdere malen.
Wat probeer je me daar mee te vertellen?

Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....