Audioquest maakt gehakt van overige powercord/stroom kabels !

Started by bles, May 17, 2019, 01:05:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

chansig

Moet hij nu gaan vertellen wat hij niet heeft? :D

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear netkabels, AQ Pearl optische kabel, AQ Forest digitale kabels.

Stef

- Dedicated home theatre 5.1.4: Lyngdorf MP-40, Hypex NCore 252 & 502, M&K S150 & S150T, Klipsch Atmos, JL Audio e112 sub, ATVP, Zidoo Z9X, Oppo 203, bekabeling Cardas Cross & Audioquest flex 4/4, JVC N5, Xtrem Screen 0.9.
- Hifi: Vivid Audio Kaya 25, Lyngdorf TDAI 3400, ProAc Signature Black kabels, Synology DS918+ (Roon server).

Knor

Quote from: fluissie on May 17, 2019, 18:49:07
Maar even buiten de discussie om want ts leest mee maar reageert niet meer , ik ben eigenlijk wel vreselijk benieuwd
wat voor FANTASTISCHE apperatuur ts wel niet heeft.....
Nou, in elk geval geen Peppi & Kokki set.
Mogelijk een Pipo & Klukkluk set (om in de 2x2 lettergreeptaal te spreken) met Audioquest als hoogtepunt, hoewel ie voor de bekering nog helemaal van de andere kabels was...
Ik kan alles geloven,
op voorwaarde dat het ongelofelijk is.

fluissie

 :laugh:

Quote from: chansig on May 17, 2019, 19:02:03
Moet hij nu gaan vertellen wat hij niet heeft? :D

Gr. Hans

Waarschijnlijk geen bier meer  :tounge2:

Tabcam

Quote from: Kingpin on May 17, 2019, 18:14:54
Zoek eens op google naar "ascc dtcd -shunyata"?
Niemand maar volgens mij ook niemand die er iets van heeft gehoort hoe hier gemeten wordt.
Een eigen concept?
Ik weet het niet, ben geen electricien, misschien dat er hier iemand iets zinnigs over kan zeggen ...
Het is waarschijnlijk heel, heel kortstondig. de meeste zekeringen vliegen er bij 40A echt wel uit tenzij heel erg kortstondig. De bedrading is ook voor dat soort Amperages gemaakt. Het lijkt inderdaad een eigen meetinstrument. Wij van wc-eend :tongue2:.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

pieper

Quote from: TabCam on May 17, 2019, 19:32:06
Het is waarschijnlijk heel, heel kortstondig. de meeste zekeringen vliegen er bij 40A echt wel uit tenzij heel erg kortstondig. De bedrading is ook voor dat soort Amperages gemaakt. Het lijktbinderdaaf een eigen meetinstrument. Wij van wc-eend  :tongue2:.

1000 amp x 110v = 110.000 watt niet heel geloofwaardig voor thuis.
Wat elektrische dingen en wat dingen waar geluid uitkomt

Maximus_Aurelius

Quote from: bles on May 17, 2019, 01:05:22
Hou het kort , AQ maakt gehakt van alle huidige stroom/powercords die op dit moment verkrijgbaar zijn [ Zelfs de Z kabels spelen kabels weg van andere merken in de + 300 Eu klasse  en ver daar boven , dus met muziek en beeld !!!! ] . Als iemand het tegendeel kan/wil beweren of ontrafelen dan horen we dat graag op dit hoogstaande HIFI forum ....... wel blijven  ;D
Maar niemand zit meer te wachten op zeikerds die zeggen dat het niets uitmaakt ............................  Slaap lekker ........... En als je het dan echt niet kunt horen of zien  , dan is het gewoon te wijten aan je Peppie en Kokkie spul , goedkope shit :dry:   

Ook goeiemorgen  :D. Lekkere start van de dag  ;).
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

pameijer

Nou, mijn Kokkie maakt anders best lekkere uh, gehakt  :coffee:
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

bles

Wel leuk , alle Peppie en Kokkie reacties ....  gelukkig gebeurt er weer eens wat  ....  OK ,  mensen vragen zich af wat voor Peppie en Kokkie set ik dan heb staan , ik hou het wel beknopt .
Nord One PRE-A Pre Amplifier , Nord One SE NC500 MKII , NAD M50 / 51 / 52 , Canton Reference 9k + Reference Sub 50 K , Alles bijna bekabeld met Siltech G7 .... en een Kemp Power Source met Kemp Hi-powercord + deze 2 x  , en de Audioquest stroom kabels natuurlijk [ verschillende ] . Brand maar weer los ....  ;D   

pieper

Quote from: bles on May 18, 2019, 02:27:57
Wel leuk , alle Peppie en Kokkie reacties ....  gelukkig gebeurt er weer eens wat  ....  OK ,  mensen vragen zich af wat voor Peppie en Kokkie set ik dan heb staan , ik hou het wel beknopt .
Nord One PRE-A Pre Amplifier , Nord One SE NC500 MKII , NAD M50 / 51 / 52 , Canton Reference 9k + Reference Sub 50 K , Alles bijna bekabeld met Siltech G7 .... en een Kemp Power Source met Kemp Hi-powercord + deze 2 x  , en de Audioquest stroom kabels natuurlijk [ verschillende ] . Brand maar weer los ....  ;D   

Tja dat verklaart wel een en ander.
Wat elektrische dingen en wat dingen waar geluid uitkomt

Pjotr27

Quote from: pieper on May 18, 2019, 03:34:31
Tja dat verklaart wel een en ander.

Wat is er te verklaren? Ik vind het wel een aardig setje... Ik zou van de topicstarter weleens willen weten waar hij de AudioQuest power mee vergeleken heeft? Met Siltech G7 of met Kemp? Daar zit nogal wat verschil tussen namelijk...
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

chansig

Ik snap het nu ook wat beter.

Nu nog een mooie foto van het geheel en we kunnen helemaal los.

Goei weekend allemaal.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear netkabels, AQ Pearl optische kabel, AQ Forest digitale kabels.


Roksan

QuoteHeeft is/zijn er nog mensen met twijfels over Siltech bekabeling  ? Moet bekennen , voor mij zijn er geen betere audio [ RCA/XLR /Digital/Luidspreker kabels ] op deze wereld ,  Siltechs maken het verschil in sound ! . Hoe ouder hoe beter [ in gespeeld ]  geloof me , het is zo/zo werkt het  .....
Heel kort , heb oude LS 100 g3 Luidspreker kabel [ 20 jaar oud ] vergeleken met die nieuwste L330 G7 [ laatste versie]  . De LS 100 G3 speelt de nieuwe L330 g7 finaal weg . Audio blijft leuk ...  Zijn er mensen met een zelfde ervaring  ? :blink:
« Laatst bewerkt op: januari 25, 2018, 02:15:09 door bles »

Volgend jaar hoort hij weer andere kabels en die zijn dan weer het beste die te koop zijn...

Liefst audioquest van 40 jaar oud ofzo!
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

Tabcam

Quote from: bles on May 18, 2019, 02:27:57
Wel leuk , alle Peppie en Kokkie reacties ....  gelukkig gebeurt er weer eens wat  ....  OK ,  mensen vragen zich af wat voor Peppie en Kokkie set ik dan heb staan , ik hou het wel beknopt .
Nord One PRE-A Pre Amplifier , Nord One SE NC500 MKII , NAD M50 / 51 / 52 , Canton Reference 9k + Reference Sub 50 K , Alles bijna bekabeld met Siltech G7 .... en een Kemp Power Source met Kemp Hi-powercord + deze 2 x  , en de Audioquest stroom kabels natuurlijk [ verschillende ] . Brand maar weer los ....  ;D   
Als je dat Peppie en Kokkie noemt en een gewone stroomkabel ook ... dan ga ik weer lekker luisteren met mijn Peppie en Kokkie stroomkabel  >:D :headbanging:
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

bles

OK ,  probeer het van uit mijn ervaring te weerleggen . Heb redelijk wat verschillende Powercords de revue laten passeren in de loop der jaren . Supra lorad/ V/D Hul mainstream , XTC [van Henno Appel] , PS audio ,Tsunami Cables , John van Gent , Furutech , Kemp  enz enz ....  Wat mij de laatste tijd   duidelijk is geworden is dat de kabels van Audioquest uit de serie NRG Y  &  NRG Z veel waar voor zijn geld geeft  , en dat deze kabels eigenlijk met gemak veel van deze duurdere andere kabels weg speelt , en of minstens net zo goed zijn !!! [ Je moet wel switchen om er achter te komen wat werkt op verschillende componenten in je set ] . Gelukkig voor ons , ze zijn ook nog betaalbaar !!!   Ja je kunt natuurlijk powercords van 800 Euro of meer aan een set hangen die in het Peppie & Kokkie segment thuis horen , maar dat is natuurlijk zinloos ...... Maar met goed tunen kan je met deze Y en Z kabels je set naar een echt hoger niveau tillen , zonder belachelijk veel geld uit te geven  .......   THATS IT ......  ;)       

Janbo

Jouw ervaring weerlegt niemand, is jouw ervaring. Er zijn ook mensen die praten met het hiernamaals. Kan ik ook niet weerleggen. Je stelt t alleen zo absoluut met grote woorden en driedubbele uitroeptekens dat t als religieus fanatisme overkomt
Technisch wetenschappelijk niet te onderbouwen maar andere wetenschappen (psychologie, sociologie, antroposofie) kunnen dat prima. Waar overigens niets mis mee is, geniet ervan.

Raphie

Quote from: Janbo on May 19, 2019, 07:15:14
Jouw ervaring weerlegt niemand, is jouw ervaring. Er zijn ook mensen die praten met het hiernamaals. Kan ik ook niet weerleggen. Je stelt t alleen zo absoluut met grote woorden en driedubbele uitroeptekens dat t als religieus fanatisme overkomt
Technisch wetenschappelijk niet te onderbouwen maar andere wetenschappen (psychologie, sociologie, antroposofie) kunnen dat prima. Waar overigens niets mis mee is, geniet ervan.
het enige juiste antwoord op dit soort topics, kunnen we dit antwoord niet sticky maken? Kort, bondig en met respect perfect geformuleerd.
JBL PRX Power!

Tabcam

Deel van de lol van dit topic komt ook door de creatieve uitingen om meningen kracht bij te zetten. Ik heb een nieuwe term geleerd, "Peppie en Kokkie segment" :clapping: en "De nieuwe kabels van de Keizer" :worship: vond ik ook geweldig. Normaal zou ik zeggen "don't feed the troll" :tongue2: maar er knaagt stiekem iets en als het entertainmentgehalte hoog blijft, waarom stoppen met voeren?
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

fluissie


pieper

Quote from: TabCam on May 19, 2019, 10:22:09
Deel van de lol van dit topic komt ook door de creatieve uitingen om meningen kracht bij te zetten. Ik heb een nieuwe term geleerd, "Peppie en Kokkie segment" :clapping: en "De nieuwe kabels van de Keizer" :worship: vond ik ook geweldig. Normaal zou ik zeggen "don't feed the troll" :tongue2: maar er knaagt stiekem iets en als het entertainmentgehalte hoog blijft, waarom stoppen met voeren?

Daar ben ik het mee eens, en het is ook maar een lolletje en zolang het luchtig blijft is het ook nog eens leuk om te lezen. en gezien de reacties van TS heeft hij er ook lol van.
Wat elektrische dingen en wat dingen waar geluid uitkomt

Contour

Hallo bles,

Begrijp ik het goed dat je ook Oyaide Tunami netkabel hebt gebruikt? Hoe zou je deze inschalen tegenover de Audioquest?

Gr. Walter

scrutinizer

Quote from: Janbo on May 19, 2019, 07:15:14
Jouw ervaring weerlegt niemand, is jouw ervaring. Er zijn ook mensen die praten met het hiernamaals. Kan ik ook niet weerleggen. Je stelt t alleen zo absoluut met grote woorden en driedubbele uitroeptekens dat t als religieus fanatisme overkomt
Technisch wetenschappelijk niet te onderbouwen maar andere wetenschappen (psychologie, sociologie, antroposofie) kunnen dat prima. Waar overigens niets mis mee is, geniet ervan.

Technisch wetenschappelijk te onderbouwen.
in relatie tot de mens, gezien de andere wetenschappen zoals genoemd, 'laat' deze zich moeizaam onderbouwen.

"In het land der blinden is éénoog koning"........
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Tabcam

Quote from: bles on May 19, 2019, 02:32:30
...
[ Je moet wel switchen om er achter te komen wat werkt op verschillende componenten in je set ] . Gelukkig voor ons , ze zijn ook nog betaalbaar !!!   Ja je kunt natuurlijk powercords van 800 Euro of meer aan een set hangen die in het Peppie & Kokkie segment thuis horen , maar dat is natuurlijk zinloos ...... Maar met goed tunen kan je met deze Y en Z kabels je set naar een echt hoger niveau tillen , zonder belachelijk veel geld uit te geven  .......   THATS IT ......  ;)     
Ik las dat je de Nord NCores van Hypex gebruikt. Wat ik heb begrepen is dat die sneller negatief dan positief reageren op voedingsveranderingen. Nu is een kabel iets anders dan een filter. Nou ben ik persoonlijk wel in de NCores geïnteresseerd en vroeg me af of je daar ook andere kabels voor gebruikt?
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

bles

Vindt het eigenlijk nu weer leuk worden door de reacties ... Gaat om smaak , geld , gemak en hemels geluid  :angel:  ...
Quote from: Contour on May 19, 2019, 11:22:40
Hallo bles,

Begrijp ik het goed dat je ook Oyaide Tunami netkabel hebt gebruikt? Hoe zou je deze inschalen tegenover de Audioquest?

Gr. Walter

Inschalen tegenover de nieuwe Audioquest kabels ?  Audioquest heeft volgens mij grote stappen gemaakt wat betreft stroomkabels , daar is alles over te lezen op het internet . En zo ervaar ik dat nu ook . De wetenschap en tijd haalt ons in , helaas [ of toch niet  ;)   ]  ....

Quote from: TabCam on May 19, 2019, 14:59:21
Ik las dat je de Nord NCores van Hypex gebruikt. Wat ik heb begrepen is dat die sneller negatief dan positief reageren op voedingsveranderingen. Nu is een kabel iets anders dan een filter. Nou ben ik persoonlijk wel in de NCores geïnteresseerd en vroeg me af of je daar ook andere kabels voor gebruikt?

De Nord One SE NC500 MKII is wat mij betreft de beste aankoop in jaren , lees de reviews maar op https://www.nordacoustics.co.uk  , deze eindbak kan ik iedereen warm aanbevelen , Krell/MCintosch/Marklevinson/Pass/ enz enz , worden in de verkoop gezet voor deze eindversterker , ook vooraanstaande opname studio,s schakelen er op over .... Deze versterker vraagt niet veel stroom , een simpele Y of Z kabel van Audioquest geeft geweldige resultaten ... [ En ja de grote stroomvreters hebben voordeel van High-current kabels ] ....